Έντονη αντιπαράθεση επικρατεί μεταξύ των τοπικών οργανώσεων της ΝΟΔΕ και του ΣΥΡΙΖΑ του νησιού με αφορμή το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Αρχικά με ανακοίνωσή τους οι νομαρχιακές οργανώσεις του ΣΥΡΙΖΑ Κρήτης κατηγορούν την κυβέρνηση της ΝΔ για κοροϊδία 18 μηνών.
Ειδικότερα, με κοινή ανακοίνωσή τους οι Νομαρχιακές Επιτροπές Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου και Λασιθίου του ΣΥΡΙΖΑ -Προοδευτική Συμμαχία, αναφέρουν: «Χρειάστηκαν περίπου 18 μήνες για να παραδεχτεί η κυβέρνηση της ΝΔ ότι ο σχεδιασμός της για τον Β.Ο.Α.Κ. τελικά είναι ο ίδιος με αυτόν που παρέλαβε σε πορεία υλοποίησης από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τον Ιούλιο του 2019. Ένας σχεδιασμός που ακολουθεί πιστά το ίδιο διαγωνιστικό πλαίσιο και βασίζεται στην προτιμητέα χάραξη λειτουργικού σχεδιασμού του Β.Ο.Α.Κ. στο τμήμα Χανιά – Άγιος Νικόλαος που ενέκρινε τον Μάρτιο του 2019 ο πρ. Υπουργός Υποδομών Χ. Σπίρτζης.
Είχαν προηγηθεί καταγγελίες περί «γονατογραφημάτων», «σκίτσων και πινελιών στον χάρτη» και ανύπαρκτης διαγωνιστικής διαδικασίας για το έργο του νέου Β.Ο.Α.Κ. Εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για «ενιαίο Β.Ο.Α.Κ.» και νέο σχέδιο. Οι 18 μήνες καθυστέρησης ήταν αναγκαίοι για να μπορέσουν να παρουσιάσουν τους διαγωνισμούς που είχαν ήδη περάσει στο δεύτερο στάδιο, ως δικούς τους.
Ακόμα και ο κ. Κεγκέρογλου κατάλαβε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ ακολουθεί το σχεδιασμό του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά χωρίς να ξέρει πώς θα το χρηματοδοτήσει και εξαιρώντας πλήρως το νομό Λασιθίου.
Αυτό δηλαδή που δρομολόγησε πρώτη η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, μετά από την εγκληματική αδιαφορία όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, έχοντας την πολιτική βούληση για τη διαμόρφωση ενός πλήρους και βιώσιμου σχεδιασμού για το νέο Β.Ο.Α.Κ. από Κίσσαμο μέχρι Σητεία, προς όφελος της τοπικής κοινωνίας, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και χωρίς ανταποδοτικά τέλη για την παραχώρηση, από τους μόνιμους κατοίκους.
Όμως από τη συζήτηση στη Βουλή προκύπτουν μια σειρά από ψέματα, ανακρίβειες και προβληματικές επιλογές που δείχνουν ότι η βούληση της κυβέρνησης της ΝΔ δεν είναι να ολοκληρώσει ένα ασφαλή αυτοκινητόδρομο από την Κίσσαμο ως τη Σητεία αλλά να καλλιεργήσει επικοινωνιακές φούσκες και να αρχίσει ένα ακόμα έργο που δεν θα τελειώνει και θα καταβροχθίζει δημόσιο χρήμα προς όφελος «φίλων και συνεταίρων», όπως έχει κάνει συστηματικά με όλα τα οδικά έργα στο παρελθόν, στην Κρήτη και στην Ελλάδα.
Ανέφερε ότι το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος μπαίνει τώρα στο σχεδιασμό ως προαίρεση. Αλήθεια με ποιο διαγωνισμό θα γίνει αυτό; Μήπως ξεχνά ο κ. Υφυπουργός ότι η προαίρεση προβλέπεται στο σχεδιασμό ΣΥΡΙΖΑ, στο διαγωνισμό που έχει ήδη ολοκληρώσει την πρώτη του φάση από το 2019; Μήπως ξεχνά ότι η συμπερίληψη στο έργο παραχώρησης του τμήματος Χανιά – Κίσσαμος ανακοινώθηκε από τον πρ. Υπουργό Υποδομών Χ. Σπίρτζη στα Χανιά τον Μάρτιο 2019;
Ανέφερε ότι το τμήμα Σούδα – Αεροδρόμιο Χανίων μπαίνει τώρα στο σχεδιασμό. Αλήθεια σε ποιο διαγωνισμό θα συμπεριληφθεί αυτό, όταν, κατά τα λεγόμενά του, οι διαδικασίες για την ανάθεση σε τεχνικό σύμβουλο της μελέτης του συγκεκριμένου τμήματος ξεκινούν το επόμενο διάστημα. Είναι προφανές ότι το τμήμα αυτό δεν συμπεριλαμβάνεται στο έργο παραχώρησης Κίσσαμος – Ηράκλειο που έχει ήδη δημοπρατηθεί και η υλοποίησή του παραπέμπεται στο μέλλον.
Το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, που μπορούσε να δημοπρατηθεί άμεσα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ως δημόσιο έργο, παραπέμπεται στην κατασκευή του τμήματος Νεάπολη – Σητεία, με ανύπαρκτες χρηματοδοτήσεις ΕΣΠΑ. Ίσως το φυλάει σαν αντιστάθμισμα για να «εξαγοράσει» τις διαμαρτυρίες των Λασιθιωτών για την κοροϊδία. Δεν υπάρχει ουσιαστικά κατασκευαστικό σκέλος για τα ΕΣΠΑ 21 – 27. Οι κατευθύνσεις του τομέα Υποδομών και Μεταφορών δεν περιλαμβάνουν κατασκευή οδικών δικτύων: «Στις μεταφορές και τα ευρυζωνικά δίκτυα θα κατευθυνθούν κονδύλια που θα αντιπροσωπεύουν το 15,3% του νέου ΕΣΠΑ (περίπου 3 δισ.) με στόχο κυρίως την ανάπτυξη ενός ασφαλούς και διαλειτουργικού συστήματος σιδηροδρομικών μεταφορών, την εξασφάλιση προσβασιμότητας και τη βέλτιστη χρήση των αυτοκινητοδρόμων (συνδετήριες οδοί), των θαλάσσιων λιμένων και των αεροδρομίων της Ελλάδας, αλλά και την προώθηση δράσεων για καλύτερο ψηφιακό περιβάλλον,… Όλη η πρόταση της κυβέρνησης για τα έργα του Λασιθίου παραπέμπεται στις καλένδες του 2030 και βάλε… Η κοροϊδία συνεχίζεται!
Ανέβασε το κόστος του έργου κατά 60% περίπου, χωρίς καμία εξήγηση. «Επί ΣΥΡΙΖΑ, ο σχεδιασμός προέβλεπε τίμημα μελετών-κατασκευών: 944 εκ. €, ενώ ο τωρινός σχεδιασμός για το ίδιο τίμημα έχει επαναπροσδιορισθεί περίπου στο 1,5 δις €. Η χρηματοδοτική συμβολή του Ελληνικού Δημοσίου επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν 472 εκ. €., ενώ ο τωρινός σχεδιασμός είναι ύψους 800 εκ. € κατά μέγιστο.» Η συμβολή του Δημοσίου θα είναι από το Ταμείο Ανάπτυξης. Αλήθεια πώς ακριβώς θα καλυφθούν τα 800 εκατομμύρια από το σκέλος των επιχορηγήσεων του Ταμείου Ανάκαμψης όταν οι δαπάνες στο Ταμείο είναι επιλέξιμες μέχρι το 2026, κατά τα λεγόμενά του ο νέος Β.Ο.Α.Κ. στην καλύτερη περίπτωση θα ξεκινήσει στα τέλη του 2023 και οι ετήσιες πληρωμές του ελληνικού δημοσίου για την παραχώρηση προβλέπεται να καταβάλλονται για δεκάδες χρόνια; Η μόνη «σίγουρη» χρηματοδότηση που εξαγγέλλει η ΝΔ είναι τα γενικευμένα διόδια για όλους τους πολίτες, σε ένα νησί που δε διαθέτει εναλλακτικές διαδρομές. Η τεράστια αύξηση του κόστους κατασκευής θα εκτοξεύσει και το κόστος των διοδίων. Ο Β.Ο.Α.Κ. χρησιμοποιείται από τους κατοίκους για καθημερινές μετακινήσεις, κυρίως προς την εργασία, και η οικονομική τους επιβάρυνση θα είναι μεγάλη. Ταυτόχρονα η αναζήτηση εναλλακτικών διαδρομών (χωρίς διόδια) θα επιδεινώσει ακόμα περισσότερο τα προβλήματα οδικής ασφάλειας και ατυχημάτων.
Πρέπει να εξηγηθεί αναλυτικά αυτή η τεράστια αύξηση του κόστους. Η χώρα έχει πληρώσει πολύ ακριβά τα «νταραβέρια» της ΝΔ με τους εργολάβους.
Ας τελειώνει η κοροϊδία. Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για χάσιμο χρόνου. Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Κρήτης καλεί την κυβέρνηση να καλύψει την καθυστέρηση, που με δική της ευθύνη προξένησε στο έργο για μικροκομματικούς και επικοινωνιακούς λόγους:
Να επιταχύνει την υλοποίηση του σχεδιασμού που παρέλαβε, ώστε να ολοκληρωθεί εγκαίρως και σε κάθε περίπτωση να συμβασιοποιηθεί το έργο το αργότερο εντός του 2022.
Να αξιοποιήσει τις πολύ καλύτερες δυνατότητες χρηματοδότησης που υπάρχουν σήμερα, ώστε να περιληφθούν άμεσα σαν δημόσια έργα, τα τμήματα του Β.Ο.Α.Κ. που δεν περιλαμβάνονται στην παραχώρηση (Σούδα – Αεροδρόμιο Χανίων, Άγιος Νικόλαος – Σητεία, Παχειά Άμμος – Ιεράπετρα). Άμεσα να καταθέσει με σαφή και τεχνοκρατικό τρόπο τις πηγές χρηματοδότησης που θα εξασφαλίσουν την ομαλή υλοποίηση και αποπληρωμή του έργου.
Να διασφαλίσει την απαλλαγή των μόνιμων κατοίκων του νησιού από τα διόδια».
Ποιος έχτιζε με λόγια, ανώγεια και κατώγεια…
Τη σκυτάλη πήραν οι ΝΟΔΕ της ΝΔ του νησιού απαντώντας με μακροσκελή ανακοίνωση τονίζοντας χαρακτηριστικά «ποιος έχτιζε με λόγια, ανώγεια και κατώγεια.
Ειδικότερα, στην απάντησή τους οι ΝΟΔΕ Κρήτης του νησιού αναφέρουν: «Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) βρίσκεται στο επίκεντρο του κυβερνητικού σχεδιασμού όπως αποδείχτηκε στη συνεδρίαση της 22ας Δεκεμβρίου 2020 του Υπουργικού Συμβουλίου, όπου το σχέδιο κατασκευής του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου της Κρήτης, περιελήφθη στο «Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής του 2021».
Ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης έχει θέσει ως ύψιστη προτεραιότητα την κατασκευή του Β.Ο.Α.Κ. και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, όπως και πρόσφατα στη Βουλή, ο υφυπουργός κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, έχουν παρουσιάσει εκτενώς όλες τις πρωτοβουλίες της παρούσας κυβέρνησης για να γίνει επιτέλους ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που έχει ανάγκη η Κρήτη.
Στις 22 Δεκεμβρίου 2020, την ίδια μέρα που ο Β.Ο.Α.Κ. ήταν θέμα συζήτησης στο Υπουργικό Συμβούλιο, οι Νομαρχιακές Επιτροπές ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου, Λασιθίου, Ρεθύμνου και Χανίων εξέδωσαν μια σκληρή ανακοίνωση με πλεόνασμα βαρύτατων χαρακτηρισμών καταλογίζοντας ψεύδη, εγκληματική αδιαφορία και επικοινωνιακές φούσκες στην παρούσα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Υπάρχουν μάλιστα και αστήρικτες αναφορές περί «φίλων» και «συνεταίρων» που θα ήταν σοφό να είχαν απαλειφθεί.
Ας αποκατασταθεί λοιπόν η αλήθεια και ας ενημερωθούν και οι εκλεκτοί συντοπίτες μας για τις «ημέρες και τα καθόλου έργα» της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τον Β.Ο.Α.Κ.
- Καταρχάς δεν είναι καθόλου ακριβές ότι ο σχεδιασμός της παρούσας κυβέρνησης είναι ο ίδιος με αυτόν της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, απλώς και μόνο επειδή υπάρχουν τρία μοντέλα χρηματοδότησης.
- Ο προηγούμενος σχεδιασμός επί ΣΥΡΙΖΑ αφορούσε στο τμήμα Χανιά – Άγιος Νικόλαος με μια χάραξη προτιμητέα που έφτασε ως διαδικασία έως το στάδιο της εκδήλωσης ενδιαφέροντος και της επιλογής των οικονομικών φορέων. Ένα απλό και πρώιμο στάδιο, όπως γνωρίζει όλος ο τεχνικός κόσμος.
Ο σημερινός σχεδιασμός περιλαμβάνει και το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά, τις τρεις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου και φυσικά την επέκταση από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία. Επιπλέον, περιλαμβάνονται και οι κάθετες συνδέσεις του Οδικού Άξονα στον νομό Λασιθίου όπως η Παχιά Άμμος – Ιεράπετρα. Κατά συνέπεια, έχουν αλλάξει τα γεωμετρικά, κατασκευαστικά, χρηματοδοτικά δεδομένα του συμβατικού αντικειμένου και συνεπώς, δεν ακολουθείται το ίδιο διαγωνιστικό πλαίσιο.
- Είναι προφανές ότι με τον νέο σχεδιασμό κανένα μέρος της Κρήτης δεν μένει χωρίς σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, σε αντίθεση με την επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ να αγνοήσει το ανατολικό και δυτικό άκρο της Κρήτης, ακόμη και στο επίπεδο των «σκίτσων».
- Όσον αφορά στα περί 18 μηνών καθυστέρησης που επικαλούνται τα κομματικά όργανα του ΣΥΡΙΖΑ, αναφορικά με το διάστημα από τον Μάρτιο του 2019, οπότε έγινε η έγκριση της προτιμητέας χάραξης λειτουργικού σχεδιασμού στο τμήμα Χανιά – Νεάπολη, έως σήμερα, υπενθυμίζονται τα παρακάτω.
- Σε αυτό το διάστημα, λοιπόν, έγινε πρώτα η τροποποίηση και μετά οριστικοποίηση της Προτιμητέας Χάραξης Λειτουργικού Σχεδιασμού, γιατί στον σχεδιασμό ΣΥΡΙΖΑ δεν είχαν ληφθεί υπόψη οι απαιτήσεις που άπτονται των αρμοδιοτήτων των υπουργείων Περιβάλλοντος και Πολιτισμού. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο γίνεται λόγος περί «σκίτσων και γονατογραφημάτων».
- Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι η «επιστημονική επάρκεια» της «χάραξης – ΣΥΡΙΖΑ» αγνοούσε τους ήδη οριοθετημένους και κηρυγμένους αρχαιολογικούς χώρους στα Άπτερα, στο τμήμα Δράμια – Γεράνι και στην περιοχή του Εσταυρωμένου.
Χρειάστηκε, λοιπόν, στενή συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία ώστε να βρεθούν τεχνικές λύσεις που επιτάσσουν τον συγκερασμό όλων των τεχνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών παραμέτρων με την αναγκαιότητα της βιωσιμοτητας και της δυνατότητας χρηματοδότησης του έργου.
- Επίσης, κατά το ίδιο διάστημα υλοποιήθηκαν μελέτες γεωμετρικού σχεδιασμού (οδοποιίας, στατικές, υδραυλικές και γεωλογικές) που είναι προϋπόθεση για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Διενεργούνται, επίσης και οι γεωτεχνικές έρευνες και δοκιμές επί της επιλεγείσας χάραξης που αποτελούν βασικό όρο για την επιτυχή δημοπράτηση του έργου και χωρίς αυτές, η οποιαδήποτε εξέταση δανειοδότησης θα ήταν άνευ αντικειμένου.
- Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία είχε εκφράσει τη βούληση να συνταχθούν οι γεωτεχνικές μελέτες από πλευράς των προεπιλεγέντων ομίλων, παρά τους οικονομικοτεχνικούς κινδύνους που ελλοχεύει μια τέτοια επιλογή, στην περίπτωση που απουσιάζει ο χαρακτηρισμός εκ μέρους του ελληνικού δημοσίου της ποιότητας των εδαφών. Ούτε λόγος περί «φίλων» και «συνεταίρων»…
Κατά το ίδιο διάστημα επίσης των 18 μηνών, που ακολούθησε τα 4 και πλέον έτη της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ κατά τα οποία δεν είχε γίνει ούτε «σκίτσο» για τον Β.Ο.Α.Κ., δρομολογήθηκαν και πραγματοποιούνται τα εξής απαραίτητα βήματα για την πρόοδο του έργου:
- Προωθημένη αναγνωριστική μελέτη πλήρους δικτύου παράπλευρων οδών, προκειμένου να αποκατασταθούν οι προσβάσεις στις ιδιοκτησίες
- Κτηματογράφηση της ζώνης διέλευσης για τις απαιτούμενες απαλλοτριώσεις
- Βαθμονόμηση του τοπογραφικού υποβάθρου του Εθνικού Κτηματολογίου, κυρίως όσον αφορά στην υψομετρική ακρίβεια
- Καταγραφή των απαλλοτριώσεων που είχαν γίνει στο παρελθόν (ούτε αυτό δεν είχε γίνει επί 4,5 έτη)
- Μελέτη ειδικής οικολογικής αξιολόγησης που είναι απαραίτητη για την εκπόνηση της ΜΠΕ
- Προμελέτη οδικών και υδραυλικών έργων για τις τρεις παρακάμψεις Ηρακλείου, Χανίων και Ρεθύμνου
Επιπλέον, εκπονούνται οι απαιτούμενες μελέτες οδοποιίας, υδραυλικές και τοπογραφικές προκειμένου να μπει στην προαίρεση το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά για το οποίο δεν υπήρχε καμία απολύτως μελέτη. Συνεπώς και καμία προετοιμασία για να μπει στην προαίρεση!
Ταυτόχρονα, εκπονούνται μελέτες και για το τμήμα Νεάπολη – Σητεία, το οποίο θα δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο, για το οποίο επίσης δεν υπήρχαν πλήρεις μελέτες.
Συνεπώς, στον σχεδιασμό της παρούσας κυβέρνησης συμπεριλήφθηκε μεγαλύτερο τμήμα του νομού Λασιθίου και όχι μόνο το μικρό τμήμα μέχρι τη Νεάπολη που είχε επιλέξει ο κ. Σπίρτζης τον Μάρτιο του 2019.
Με βάση, λοιπόν, τη χάραξη που είχε κάνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στα επίσημα δημόσια έγγραφα και όχι στις προφορικές εκφράσεις ευχών, ο Β.Ο.Α.Κ. ξεκινούσε από τα Χανιά και σταματούσε στη Νεάπολη.
Και αν είχαν γίνει έστω κάτι από όλα αυτά που έγιναν τους τελευταίους 18 μήνες τα προηγούμενα 4 και πλέον έτη, οι εργασίες στον Β.Ο.Α.Κ. θα μπορούσαν να ξεκινήσουν πριν από το 2022 που αξιώνει σήμερα η παράταξη της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Στην πρόσφατη ανακοίνωση των Νομαρχιακών Επιτροπών ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου, Λασιθίου, Ρεθύμνου και Χανίων γίνεται αναφορά περί δρομολόγησης από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, μοντέλου εξασφαλισμένης χρηματοδότησης από Κίσσαμο μέχρι Σητεία, χωρίς ανταποδοτικά τέλη από τους μόνιμους κατοίκους.
Πρώτον, με καλή πίστη, τους καλούμε να μας δείξουν έστω ένα έγγραφο που να μαρτυρά ότι είχε δρομολογηθεί μια τέτοια λύση με αξιόπιστη πιθανότητα υλοποίησης.
Δεύτερον, σε νομικό επίπεδο, η διάκριση των χρηστών της οδού με κριτήριο τον τόπο κατοικίας τους θα προσέκρουσε στα ευρωπαϊκά όργανα και θα υπήρχε σοβαρός κίνδυνος να ανατραπεί όλος ο χρηματοοικονομικός σχεδιασμός του έργου με ότι αυτό συνεπάγεται.
Επίσης, αρχίζουν οι μελέτες για το τμήμα Σούδα – Αεροδρόμιο, το οποίο δεν είχε περιληφθεί στο αντικείμενο της παραχώρησης. Η ιστορία της μελέτης του «ορφανού έργου» είναι ευρέως γνωστό πως είναι μακρά. Πλέον, ευτυχώς, γίνονται απτά βήματα.
Το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, προϋπολογισμού 150 εκατ. Ευρώ, έχει προταθεί να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης. Το τμήμα Άγιος Νικόλαος – Σητεία θα υλοποιηθεί με συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα.
Όσον αφορά στις κατηγορίες περί αύξησης του κόστους, οι πρόσθετε επιβαρύνσεις προκύπτουν από τρεις βασικούς λόγους:
- Την ενσωμάτωση του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά, που δεν υπήρχε στον σχεδιασμό ΣΥΡΙΖΑ όσο και αν αυτό δυσαρεστεί κάποιους
- τις πρόσθετες κατασκευαστικές απαιτήσεις βάσει της αρχαιολογίας και
- την αναγκαία αναβάθμιση των τριών υφιστάμενων παρακάμψεων ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων.
Επιπλέον, οι παραδοχές που υπάρχουν στην ανακοίνωση των Νομαρχιακών Επιτροπών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τις χρηματοδοτήσεις μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και του νέου ΕΣΠΑ είναι έωλες, αν όχι αντιφατικές.
Τέλος, δεν υπάρχει καμία αλλαγή στη χρέωση των διοδίων που προέβλεπε ο σχεδιασμός του έργου από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ (γιατί φυσικά υπήρχαν διόδια και στον γραπτό σχεδιασμό ΣΥΡΙΖΑ, ανεξάρτητα από τις δηλώσεις).
Μάλιστα, επειδή το κόστος μελετών κατασκευών έχει αυξηθεί λόγω αύξησης του κατασκευαστικού αντικειμένου, δηλαδή μεγαλύτερο έργο, προκειμένου να μην υπάρξει αύξηση στα διόδια, προβλέπεται σημαντική ενίσχυση της χρηματοδοτικής συμβολής του δημοσίου.
Η παρούσα κυβέρνηση αναγνωρίζει, εμπράκτως, με αυτό τον τρόπο τη σημασία του Β.Ο.Α.Κ. ως μια αναγκαία υποδομή για τη χώρα, που θα συμβάλλει στη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και της ανάπτυξης της Κρήτης.
Ας περιμένουν λοιπόν λίγες ημέρες ακόμη οι δήθεν «ανυπόμονοι» και δήθεν «ανησυχούντες» εκπρόσωποι του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ, και πολύ σύντομα θα λυθούν όλες οι όψιμες ανησυχίες και απορίες τους.
Ο Β.Ο.Α.Κ. θα γίνει γιατί είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, που εργάζεται για αυτόν τον σκοπό και δεν χτίζει με τα λόγια, ανώγεια και κατώγεια, όπως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ».