Μόλις δυο ώρες κατάφεραν να κάνουν μάθημα μέσω του διαδικτύου χθες πρώτη ημέρα εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης οι μαθητές γυμνασίων και λυκείων του νομού, καθώς παρουσιάστηκαν προβλήματα στο σύστημα, με αποτέλεσμα η πλατφόρμα να καταρρεύσει.
Η πλατφόρμα λειτούργησε κανονικά τις δυο πρώτες ώρες, σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, Γιάννη Γαζανό και στη συνέχεια το σύστημα «έπεσε» καθιστώντας αδύνατη την πρόσβαση για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Το τεχνικό πρόβλημα καταγράφηκε σε όλη τη χώρα και οφείλεται σε δυσλειτουργία της πλατφόρμας webex, μέσω της οποίας γίνονται τα διαδικτυακά μαθήματα.
Οι μαθητές αλλά και οι καθηγητές προσπαθούσαν να εισέλθουν στην πλατφόρμα, ωστόσο, η πρόσβαση ήταν αδύνατη.
Όπως ενημέρωσαν πολλοί εκπαιδευτικοί, η πρόσβαση είναι αδύνατη και σε αυτές που καταφέρνουν να συνδεθούν στην πλατφόρμα, αντιμετωπίζουν πρόβλημα, καθώς η πλατφόρμα πέφτει. Άμεσα διαπιστώθηκε ότι το πρόβλημα είναι γενικότερο και αφορά όλη τα χώρα και ίσως να οφείλεται σε γενικότερη αποτυχία του ευρωπαϊκού σέρβερ και δεν αποτελεί πρόβλημα μόνο στην Ελλάδα.
«Από το πρωί ασχολούμασταν με αυτό το ζήτημα της πλατφόρμας. Δεν έχουμε κάποια επίσημη ενημέρωση παρά μόνο ότι διαβάζουμε στο διαδίκτυο. Ελπίζουμε το πρόβλημα να αποκατασταθεί. Τις δυο πρώτες ώρες που λειτούργησε το σύστημα δεν είχαμε κάποιο θέμα στα σχολεία», ανέφερε ο κ. Γαζανός.
Πηγές του υπ. Παιδείας, σχολιάζοντας τις δυσλειτουργίες του συστήματος Webex, διευκρίνιζαν ότι ο πάροχος της πλατφόρμας Webex έχει παράσχει διαβεβαιώσεις ότι εργάζεται για την αποκατάσταση του προβλήματος και έχει δρομολογηθεί η πλήρης επαναλειτουργία του συστήματος.
«Προφανώς δεν θα ληφθούν υπόψη απουσίες στις περιπτώσεις που παρουσιάστηκε τεχνικό πρόβλημα», τονίζουν οι ίδιες πηγές.
Σημειώνεται ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο λειτουργεί κανονικά, όπως και όλες οι πλατφόρμες του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Υπενθυμίζεται ότι από ως και τις 30 Νοεμβρίου η τηλεκπαίδευση είναι υποχρεωτική στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Η έναρξη των μαθημάτων μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει οριστεί στις 8:00 για τα λύκεια και στις 8:30 για τα γυμνάσια και κάθε διδακτική ώρα διαρκεί 40 λεπτά. Έτσι, το πρόγραμμα των λυκείων θα ολοκληρώνεται στις 13:40 και των γυμνασίων στις 14:10. Η απουσία των μαθητών από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται κανονικά από τον εκπαιδευτικό σε Ηλεκτρονικό Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης και προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών των μαθητών και μαθητριών κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. Η συμπλήρωση και φύλαξη του Ηλεκτρονικού Ημερήσιου Δελτίου Φοίτησης είναι υποχρέωση του εκπαιδευτικού.
Για τον έλεγχο των απουσιών των μαθητών τηρείται Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο), στο οποίο καταχωρίζεται αριθμητικά το άθροισμα των απουσιών της ημέρας κάθε μαθητή που απουσίασε, όπως αυτές έχουν καταγραφεί στο Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης. Η τήρηση του Βιβλίου Φοίτησης (απουσιολογίου) ανατίθεται σε καθηγητή, που ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων ο οποίος το τηρεί ηλεκτρονικά. Επίσης κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.
Σε αντίθεση με τις δομές τις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Πρωτοβάθμια -στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά δηλαδή- συνεχίζεται κανονικά η δια ζώσης εκπαιδευτική λειτουργία. Δια ζώσης συνεχίζουν τη λειτουργία τους και όλα τα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Σημειώνεται ότι για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους κηδεμόνες τους υπάρχει πρόβλεψη για άδεια μετακίνησης. Ειδικότερα, μαθητές και εκπαιδευτικοί, έχουν προμηθευτεί από τον διευθυντή τους βεβαιώσεις μετακίνησης, με τις οποίες θα μπορούν να μετακινούνται από και προς το σχολείο τους. Όσο για τους κηδεμόνες, που θα συνοδεύουν τα μικρά παιδιά θα πρέπει να στέλνουν SMS στο 13033, με τον αριθμό 4.
Τέλος, όσον αφορά τα ΑΕΙ, συνεχίζουν τη λειτουργία τους με τηλεκπαίδευση και αναστέλλεται κάθε είδους εκπαιδευτική διαδικασία, πρακτική άσκηση, εξετάσεις με φυσική παρουσία και η λειτουργία βιβλιοθηκών, αιθουσών κοινόχρηστων ηλεκτρονικών υπολογιστών, αναγνωστηρίων και αθλητικών εγκαταστάσεων. Παράλληλα απαγορεύονται οι ημερίδες, τα συνέδρια και οι εκδηλώσεις εντός των Πανεπιστημίων.
Τα 5 κριτήρια χορήγησης tablet και laptop στους μαθητές για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Εν τω μεταξύ, η υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στις δομές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φέρνει στο προσκήνιο και άλλα ζητήματα, καθώς πολλοί είναι εκείνοι που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν φορητό ή σταθερό υπολογιστή, καθώς και την σύνδεση του διαδικτύου, κόστος που είναι αφενός μεγάλο και αφετέρου δεδομένης της συγκυρίας σε πολλές περιπτώσεις δυσβάστακτο.
Με εγκύκλιό του το υπουργείο Παιδείας αναφέρεται στα κριτήρια βάσει των οποίων θα χορηγηθούν φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές σε μαθητές που δεν διαθέτουν προκειμένου να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση.
Ειδικότερα, τα κριτήρια δανεισμού φορητών συσκευών tablet και laptop στους μαθητές που δεν διαθέτουν Ηλεκτρονικό Υπολογιστή στο σπίτι τους, προκειμένου να εξυπηρετηθούν για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σύμφωνα με εγκύκλιο που εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας, είναι:
Α. Τα κοινωνικά
Β. Το χαμηλό εισόδημα
Γ. Η ανεργία γονέων/κηδεμόνων
Δ. Η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας, και,
Ε. Η ύπαρξη ειδικών δυσκολιών μάθησης
Η διαδικασία
Ο διευθυντής ή προϊστάμενος της σχολικής μονάδας, μετά από συνεννόηση με τον οικείο Σύλλογο των Διδασκόντων, τα μέλη του οποίου μπορούν να εκφράσουν τη γνώμη τους καθ’ οιονδήποτε τρόπο, ακόμη και ηλεκτρονικά, αποφαίνεται σε ποιον, κατά προτεραιότητα μαθητή/τρια ή εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΥΑ αποδοχής της δωρεάς (σ.σ. οι συσκευές που δόθηκαν ως δωρεά στο υπ. Παιδείας από διάφορους φορείς και επιχειρηματίες) ή στη σύμβαση μεταξύ του Υ.ΠΑΙ.Θ. και του δωρητή ή στην ΥΑ κατανομής των δωρηθέντων λαμβάνοντας υπόψη και την τυχόν επιθυμία του εκάστοτε δωρητή, δύναται να διατεθεί κάθε ηλεκτρονική συσκευή για προσωρινή χρήση, προκειμένου να διευκολυνθεί η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Οι γονείς θα υπογράφουν δήλωση παραλαβής
Κατά την παράδοση της ηλεκτρονικής συσκευής από τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας, ο παραλήπτης (γονέας/κηδεμόνας ή εκπαιδευτικός) υπογράφει Υπεύθυνη Δήλωση , στην οποίαν αναφέρει ρητά ότι παρέλαβε τη συγκεκριμένη συσκευή (αναλυτική περιγραφή), αναλαμβάνει την υποχρέωση αφενός μεν επιστροφής της ανωτέρω συσκευής στη σχολική μονάδα, όταν εκλείψουν οι λόγοι, για τους οποίους του παραχωρήθηκε η χρήση της (π.χ. όταν λήξει η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων) ή οποτεδήποτε του ζητηθεί από τη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας και αφετέρου καταβολής αποζημίωσης στο Ελληνικό Δημόσιο ή αντικατάστασης της ηλεκτρονικής συσκευής σε περίπτωση απώλειας, καταστροφής ή βλάβης, η οποία υπερβαίνει την αναμενόμενη από τη συνήθη χρήση της και δεν οφείλεται σε ελάττωμα της συσκευής, καθώς και σε περίπτωση που απλώς αρνηθεί την επιστροφή της στη σχολική μονάδα, από την οποία την παρέλαβε.
Όπως ανέφερε ο κ. Γαζανός τις επόμενες ημέρες, μετά και το σημερινό πρόβλημα θα καταγραφούν από τους διευθυντές των σχολείων τα παιδιά που έχουν πρόβλημα και ελλείψεις με τον εξοπλισμό και θα ενημερωθεί η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης. Είναι όμως άγνωστο αν τα παραπάνω τάμπλετ που προέρχονται από δωρεές επαρκούν για να καλυφθούν οι ανάγκες.