11 °C Rethymno, GR
03/04/2020

ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

Αναβαθμίζεται το οδικό τμήμα Πλατανιά-Σφακάκι

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης στο οδικό τμήμα Πλατανιά – Σφακάκι, καθώς, όπως ανέφερε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Άγγελος Μαλάς, ήδη η ΔΕΥΑΡ έχει προχωρήσει στις εργασίες ενίσχυσης της υδροδότησης στην περιοχή του Αδελιανού Κάμπου και θα ακολουθήσουν εργασίες στο δίκτυο άρδευσης σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου. Παράλληλα αυτή την περίοδο επισκευάζονται τα πεζοδρόμια στον Αδελιανό Κάμπο, ενώ γίνεται η ασφαλτόστρωση των πεζοδρομίων στο Πηγιανό Κάμπο.

Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 1 εκ. ευρώ και χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Κρήτης.

Αναλυτικά, οι επεμβάσεις που θα γίνουν στο έργο «Συντήρηση τμήματος ΠΕΟ Πλατανιά-Σφακάκι» είναι:

– Φρεζάρισμα του παλαιού οδοστρώματος.

– Ασφαλτόστρωση οδού σε μήκος 5.500,00μ. περίπου.

– Προσαρμογή φρεατίων και σχαρών στο ύψος του νέου καταστρώματος.

– Διαγράμμιση με ανακλαστική βαφή.

Επιπλέον ο δήμος χρηματοδοτήθηκε με 280 χιλιάδες ευρώ από την Περιφέρεια προκειμένου να προχωρήσει σε εργασίες που αφορούν στη διευθέτηση του δικτύου όμβριων.

Αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για ένα έργο που αναμένεται να «ανακουφίσει» αισθητά την περιοχή, που ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο υποδέχεται πλήθος επισκεπτών και έχει μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, ωστόσο δεν διέθετε σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο.

Κλείνει το οδικό τμήμα Αρμένοι-Παλέ

Κλειστό θα παραμείνει από την Δευτέρα το οδικό τμήμα Αρμένοι-Παλέ από την διασταύρωση προς Αμπελάκι και Καρίνες μέχρι τη διασταύρωση προς Φωτεινού προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες κατασκευής του οδοστρώματος.

Σε σχετική ανακοίνωση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης αναφέρεται: «Κατά το χρονικό διάστημα 23/03/2020 μέχρι 15/04/2020, καθημερινά εκτός Κυριακής, κατά τις ώρες 8:15 μέχρι 16:00, το τμήμα της επαρχιακής οδού 3 (Ρέθυμνο-Σπήλι) από διασταύρωση προς Αμπελάκι και Καρίνες μέχρι τη διασταύρωση προς Φωτεινού (περί το 1,0 χλμ. πριν τον οικισμό Παλέ) θα παραμείνει κλειστό λόγω εκτέλεσης χωματουργικών εργασιών στα πλαίσια του έργου: «Αναβάθμιση επαρχιακής οδού Ρέθυμνο – Αγία Γαλήνη. Τμήμα: Αρμένοι – Παλέ».

Η κυκλοφορία από Ρέθυμνο προς Σπήλι θα εκτρέπεται από τον οικισμό των Αρμένων μέσω δημοτικής οδού προς Φωτεινού και μέχρι τη συμβολή του ξανά με την επαρχιακή οδό 3 περί το 1,0 χλμ. πριν τον οικισμό Παλέ, ενώ η κυκλοφορία από Σπήλι προς Αρμένους θα γίνεται μέσω της δημοτικής οδού Παλαιόλουτρα-Κούμοι-Αρμένοι.

Ευχαριστούμε για την κατανόηση και παρακαλούμε τους οδηγούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να συμμορφώνονται προς τη σχετική σήμανση έργων και τις υποδείξεις της Τροχαίας, να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από τις εν λόγω περιοχές, καθώς και να κάνουν υπομονή σε τυχόν καθυστερήσεις».

Σε εξέλιξη οι εργασίες βραχοπροστασίας στο Κουρταλιώτικο φαράγγι

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες βραχοπροστασίας στο φαράγγι του Κουρταλιώτη.

Πρόκειται για το έργο με τίτλο «Προστασία από βραχοπτώσεις στο φαράγγι Κουρταλιώτη, προϋπολογισμού 1.200.000 ευρώ, χρήματα τα οποία υπέγραψε πριν ένα περίπου χρόνο ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, αναγνωρίζοντας το σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η περιοχή.

Σκοπός του έργου είναι η αντιμετώπιση των καταπτώσεων και η κατά το δυνατόν ελαχιστοποίηση του κινδύνου ατυχημάτων, από πτώσεις βράχων σε σημεία του επαρχιακού δικτύου της Περιφερειακής Ενότητας, ενώ και οι προβλεπόμενες εργασίες αφορούν κατασκευή τοιχίων και τοποθέτηση αγκυρούμενων πλεγμάτων στα πλέον επικίνδυνα τμήματα. Αυτή την περίοδο, σύμφωνα με την προϊσταμένη τεχνικών έργων της Π.Ε.Ρ. Ελένη Ρανουτσάκη, εκτελούνται οι επίγειες εργασίες, ενώ οι εναερίτες θα καθυστερήσουν να πιάσουν δουλειά, καθώς απαιτούνται κάποια υλικά, τα οποία έρχονται από το εξωτερικό και υπάρχει πρόβλημα στην εισαγωγή τους λόγω της διαμορφωθείσας κατάστασης με τον κορονοϊό.

Η σημασία του έργου χαρακτηρίζεται τεράστια, καθώς η περιοχή είναι ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, χαρακτηρισμένη και ως Νατούρα, ωστόσο, ειδικά τους χειμερινούς μήνες, εγκυμονεί κίνδυνος στους διερχόμενους οδηγούς και πεζούς, καθώς σημειώνονται πολύ συχνά κατολισθήσεις.

Σύμφωνα με τις υποδείξεις των μελετών του έργου, δυο είναι τα πλέον επικίνδυνα σημεία του φαραγγιού, στα οποία γίνονται οι πρώτες παρεμβάσεις, ενώ επιβάλλεται και η κατασκευή ενός τοιχίου αντιστήριξης σε όλο το μήκος του Κουρταλιώτικου φαραγγιού. Σύμφωνα με τον μελετητή το κόστος για τις επείγουσες αυτές παρεμβάσεις ανέρχεται σε 1,2 εκ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι με βάση τη μελέτη που έγινε, το συνολικό κόστος του έργου ανήλθε στα 5 εκ. ευρώ. Ωστόσο οι παρεμβάσεις που απαιτούνται δεν ήταν επιλέξιμες για χρηματοδότηση από ευρωπαϊκό πρόγραμμα και η εξασφάλιση εθνικών πόρων αποτελούσε μονόδρομο. Λόγω όμως του υψηλού κόστους του έργου αποφασίστηκε αυτό να υλοποιηθεί τμηματικά γι’ αυτό και η αντιπεριφερειάρχης ζήτησε από τους μελετητές να ιεραρχήσουν τις ανάγκες της περιοχής ξεκινώντας από τα πλέον επικίνδυνα σημεία που απαιτείται άμεση παρέμβαση, όπως και έγινε.