14 °C Rethymno, GR
07/12/2019

Αντιδρά ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης σε τροπολογία του υπουργείου Παιδείας

Ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης εκφράζει την έντονη ανησυχία του για την τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών και του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (άρθρο 6, παρ.1, ν. 3699/2008) που ψηφίστηκε πρόσφατα στη βουλή, καθώς όπως υποστηρίζει, αποτελεί πλήγμα για τον κλάδο των Φυσικών Επιστημών.

Αναλυτικά, στην ανακοίνωση του Δ.Σ. του Συλλόγου Φυσικών Κρήτης, αναφέρονται τα παρακάτω:

«Η παρούσα τροπολογία αποτελεί άλλο ένα σημαντικό πλήγμα για τον κλάδο των Φυσικών Επιστημών, ενώ παράλληλα στερεί από τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες τη δυνατότητα ποιοτικής διδασκαλίας του μαθήματος της φυσικής από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς.

Συγκεκριμένα, στην τροπολογία αναφέρεται:

«Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι μαθητές υποστηρίζονται από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 με εξειδίκευση στην ΕΑΕ. Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως τριακόσιοι (300) μαθητές, τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03, ενώ στα ΤΕ των σχολικών μονάδων, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από τριακόσιοι (300) μαθητές, εκ των οποίων τουλάχιστον δεκαπέντε (15) με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τοποθετούνται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02, ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04…. Ο αριθμός των θέσεων κατά κλάδο και ειδικότητα που προκύπτει σύμφωνα με τα προηγούμενα εδάφια, ισοδυναμεί με αριθμό οργανικών θέσεων».

Όπως έχει ήδη καταγγελθεί από την ΟΛΜΕ, από διάφορα ΠΥΣΔΕ, από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, τον Σύλλογο Ελλήνων Γεωλόγων, το ΣΑΚΕΑ, τις ομάδες των αναπληρωτών του κλάδου ΠΕ04 (Φυσικών ΕΑΕ, Χημικών ΕΑΕ, Βιολόγων ΕΑΕ και Γεωλόγων ΕΑΕ) και από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, αδικούνται κατάφωρα οι εκπαιδευτικοί του κλάδου των ΠΕ04 από τον τρόπο με τον οποίο ορίζονται οι οργανικές θέσεις, ενώ αναμφίβολα οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες, στερούνται της δυνατότητας υψηλής ποιότητας στην διδασκαλία των μαθημάτων των Φυσικών επιστημών στο σύνολό τους.

Η εν λόγω ρύθμιση που ορίζει οργανικές θέσεις για εκπαιδευτικό ΠΕ04 μόνο σε σχολεία με πάνω από 300 μαθητές, ουσιαστικά αποκλείει τους συναδέλφους μας Φυσικούς, από τη δυνατότητα διεκδίκησης θέσεων σε Τμήματα Ένταξης καθώς όπως σας είναι γνωστό, ο μαθητικός πληθυσμός ανά σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αριθμεί κάτω των 300 μαθητών και στις πλείστες των περιπτώσεων κάτω των 200 μαθητών. Άλλωστε, ακόμα και οι υφιστάμενες κτηριακές υποδομές καθιστούν εκτός πραγματικότητας το παραπάνω όριο.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί, ότι θίγονται ιδιαίτερα οι μαθητές περιοχών της επαρχίας και ειδικότερα των νησιωτικών περιοχών. Επιπλέον, υπάρχουν σχολεία που ενώ δεν συμπληρώνουν το όριο των 300 μαθητών έχουν περισσότερα από 3 ΤΕ-ομάδες με αποτέλεσμα ενώ υπάρχουν οι ώρες να δημιουργηθεί οργανική εν τέλει δεν δίνεται.

Αν δεν πραγματοποιηθεί άμεσα διορθωτική παρέμβαση τότε μεγάλος αριθμός μαθητών θα αποκλειστεί από την υποστήριξη που προσφέρεται στα ΤΕ.

Για τους ανωτέρω λόγους, προτείνουμε:

Α) Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως διακόσιοι (200) μαθητές, να τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 ή ΠΕ04. Η τοποθέτηση εκπαιδευτικών, σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ03 και ΠΕ04 να γίνεται σε ποσοστό 50% ανά κλάδο.

Β) Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από διακόσιοι (200) μαθητές, να τοποθετούνται δύο εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ02, ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04.

Γ) Στα πλαίσια του υπολογισμού οργανικών θέσεων στα ΤΕ, να συνυπολογιστούν-ως οργανικές-και οι θέσεις στα ΚΕΣΥ. Σε κάθε ΚΕΣΥ να προβλέπεται η δημιουργία 3 οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 (μία θέση για κάθε κλάδο, οι θέσεις ΠΕ04 που αφορούν τα ΚΕΣΥ, στο σύνολό τους, να αποδίδονται σε κάθε ειδικότητα του κλάδου ΠΕ04 με την ίδια ποσόστωση που ισχύει για τις οργανικές των ΤΕ)».