17 °C Rethymno, GR
04/12/2020

ΠΥΡΕΤΩΔΕΙΣ ΟΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ

Από αύριο ξεκινούν οι ψηφιακές τάξεις σε δημοτικά και νηπιαγωγεία του Ρεθύμνου

-Οι διευθυντές καταγράφουν τις ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή των μαθητών τους

Πυρετώδεις είναι από χθες οι προετοιμασίες στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου με διαδοχικές τηλεδιασκέψεις με δασκάλους και νηπιαγωγούς του νομού, προκειμένου να υπάρξει προσαρμογή στα νέα δεδομένα των ψηφιακών τάξεων που θα λειτουργήσουν από αύριο Τετάρτη στο πλαίσιο των νέων περιοριστικών μέτρων για τη διασπορά του κορωνοϊού, όπως ανακοινώθηκε από την αρμόδιο υπουργό Παιδείας το πρωί του Σαββάτου.

Από χθες έως τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου ανεστάλη η δια ζώσης λειτουργία των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων σε όλη την επικράτεια. Για τους μικρούς μαθητές και τις μικρές μαθήτριες, η τηλεκπαίδευση θα λειτουργήσει με δύο τρόπους: την εκπαιδευτική τηλεόραση και την σύγχρονη τηλεκπαίδευση, η οποία είναι υποχρεωτική.

Από χθες το πρωί στις 9:00 π.μ. -πρώτη ημέρα εφαρμογής των μέτρων- ξεκίνησε η προβολή από την ΕΡΤ2 με τηλεοπτικά μαθήματα για τους μαθητές και τις μαθήτριες του δημοτικού. Η σύγχρονη τηλεκπαίδευση θα αρχίσει αύριο Τετάρτη, μετά τη σχολική αργία της 17ης Νοεμβρίου και είναι υποχρεωτική.

Όπως εξήγησε ο προϊστάμενος τη Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, Λάμπρος Καρβούνης σήμερα τα παιδιά θα τιμήσουν διαδίκτυακα με σχετικές εκδηλώσεις τον εορτασμό της επετείου του Πολυτεχνείου.

«Είμαστε σε διαρκείς τηλεδιασκέψεις, προκειμένου να οργανώσουμε σε συνεργασία με τους διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς το πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης. Κάναμε τηλεδιασκέψεις με εκπαιδευτικούς δημοτικών και νηπιαγωγείων, ώστε να ρυθμίσουμε όλα τα θέματα για να ξεκινήσουν την Τετάρτη οι ψηφιακές τάξεις. Σήμερα Τρίτη τα σχολεία θα έχουν διαδικτυακές εκδηλώσεις για τον εορτασμό του Πολυτεχνείου ανά τάξη και από την Τετάρτη ξεκινάμε την τηλεκπαίδευση από τις 14:10 έως και 17:20 και 14:10 έως και 16:20 για τα νηπιαγωγεία. Τα μαθήματα θα γίνονται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας webex που χρησιμοποιούσαν και την προηγούμενη φορά. Η πλατφόρμα έχει εμπλουτιστεί με ένα εργαλείο που μπορούν να κάνουν πιο εύκολη και ευέλικτη τη διαδικασία της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαιδεύσης και θα λειτουργούν σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει ανακοινωθεί από του υπουργείο σε ημίωρα διδακτικά χρονικά διαστήματα και με δεκάλεπτα διαλειμματα. Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας είχαν κάνει σύγχρονη τηλεκπαίδευση και στην καραντίνα του Μαρτίου, ωστόσο τότε την έκαναν σε συνδυασμό με την ασύγχρονη. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται αυτόνομα. Από τις μέχρι τώρα επαφές μου με τους διευθυντές των σχολείων δεν είχα ενημέρωση για μερίδα εκπαιδευτικών που να μην μπορεί να ανταποκριθεί στην τηλεκπαίδευση. Υπάρχει η δυνατότητα επιμόρφωσης με διαδικτυακά σεμινάρια τόσο από το ΠΕΚΕΣ Κρήτης (Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Κρήτης) όσο και από το Πανεπιστήμιο Κρήτης» ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.», ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, Λάμπρος Καρβούνης.

Κάθε διδακτική ώρα της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης θα έχει διάρκεια 30′ και θα πραγματοποιείται από τις 2:00 έως τις 5:00 μ.μ. για τα δημοτικά, και από τις 2:00 έως τις 4:20 μ.μ. για τα νηπιαγωγεία, συμπεριλαμβανομένων σύντομων διαλειμμάτων.

«Όσο οι πρωτόγνωρες υγειονομικές συνθήκες μας αναγκάζουν σε αναστολή λειτουργίας των σχολείων, είναι εξαιρετικά σημαντικό ο μαθητής να μπορεί να βλέπει το δάσκαλο/τη δασκάλα του, έστω και διαδικτυακά. Να διατηρείται όσο πιο ζωντανή γίνεται η επαφή μαζί του» ανέφερε σχετικά το υπουργείο Παιδείας.

Αναλυτικές οδηγίες έχουν σταλεί, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, σε όλα τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της επικράτειας. Ο διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είναι επιφορτισμένοι με την ενημέρωση των μαθητών και των κηδεμόνων τους για τις λεπτομέρειες σύνδεσης στις ψηφιακές τάξεις.

Το μεσημεριανό/απογευματινό ωράριο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης επελέγη, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, για τρεις λόγους:

– Για να διευκολυνθούν οι οικογένειες σε σχέση με τον απαιτούμενο αριθμό συσκευών για σύνδεση στο διαδίκτυο, ιδιαίτερα αν στην οικογένεια υπάρχουν γονείς που τηλεργάζονται και μεγαλύτερα παιδιά Γυμνασίου / Λυκείου που κάνουν το πρωί τηλεκπαίδευση.

– Για να διευκολυνθούν οι οικογένειες των οποίων οι γονείς μπορεί να τηλε-εργάζονται το πρωί και ταυτόχρονα να χρειάζεται να βοηθήσουν τα μικρά τους παιδιά να συνδεθούν στις ψηφιακές τάξεις.

– Για να περιοριστεί η ταυτόχρονη χρήση των δικτύων της χώρας από εργαζόμενους, μαθητές, φοιτητές κ.ο.κ.

Καταγράφονται οι ανάγκες από τα σχολεία του Ρεθύμνου για τον απαραίτητο για την τηλεκπαίδευση εξοπλισμό

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τον προϊστάμενο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ρεθύμνου, Λάμπρο Καρβούνη, ήδη έχουν ενημερωθεί στο σύνολό τους τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία του νομού με ευθύνη των διευθυντών να καταγράψουν τις ανάγκες μαθητών που δεν διαθέτουν τάμπλετ ή ηλεκτρονικό υπολογιστή προκειμένου να υπάρξει σχετική μέριμνα: «Ζητήσαμε από όλα τα σχολεία να καταγράψουν τις ανάγκες τους και να μας τις υποβάλλουν στην Διεύθυνση και εμείς με τη σειρά μας να τις αποστείλουμε στο Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Κρήτης με κοινοποίηση στους δήμους για να δούμε πως θα καλυφτούν οι ελλείψεις αυτές. Εξ όσων γνωρίζω έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για να δοθούν τάμπλετς στα σχολεία, όμως από την ενημέρωση που έχω δεν έχει δοθεί μέχρι στιγμής εξοπλισμός σε κάποιο σχολείο. Εμείς είχαμε ενημέρωση τις προηγούμενες ημέρες από το υπουργείο ότι έχει οριστεί ο προμηθευτής που έχει αναδειχτεί από το σχετικό διαγωνισμό και θα ξεκινήσει η αποστολή στην Περιφέρεια και από κει στα σχολεία. Για τα παιδιά που δεν έχουν την απαραίτητη υποδομή υπάρχουν εναλλακτικές μέθοδοι. Αν δεν έχουν υπολογιστεί ούτε τάμπλετ ούτε κινητό τηλέφωνο υπάρχει ένας τηλεφωνικός αριθμός μέσω του οποίου μπορούν να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση χωρίς να έχουνε εικόνα.

Πρόκειται για μια λύση ανάγκης. Μέχρι στιγμής δεν ξέρουμε τον ακριβή αριθμό των μαθητών που δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό» είπε ο κ. Καρβούνης.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας έχει εξασφαλιστεί δωρεάν χρήση δεδομένων (data) για όποιον συνδέεται στις πλατφόρμες με τις οποίες συνεργάζεται το Υπουργείο για την τηλεκπαίδευση.

Ακόμη και αν κάποιος δεν έχει δυνατότητα σύνδεσης μέσω διαδικτύου, ακόμη και αν δεν έχει υπολογιστή, τάμπλετ, έξυπνο κινητό τηλέφωνο, μπορεί να συνδεθεί στην ψηφιακή τάξη και μέσω τηλεφώνου, με αστική χρέωση.

Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

Για τους εκπαιδευτικούς που χρειάζονται περισσότερες πληροφορίες και υποστήριξη για την προετοιμασία των ψηφιακών τους μαθημάτων, υπάρχουν έξι τρόποι με τους οποίους μπορούν να βοηθηθούν, όπως αναφέρονται από το υπουργείο Παιδείας:

– Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει εκπονήσει οδηγό για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθημάτων εξ’ αποστάσεως, στον οποίο αποτυπώνονται συνοπτικά οι βασικές αρχές που πρέπει να ακολουθούνται για την αποδοτικότερη εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και είναι διαθέσιμο για όλους.

– Λειτουργούν Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCS) για την ταχεία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη μεθοδολογία της σχολικής εκπαίδευσης από απόσταση. Μπορείτε να παρακολουθήσετε δύο σχετικά επιμορφωτικά προγράμματα (MOOCS):

– από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σε συνεργασία με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ)

– από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Επιπρόσθετα, δρομολογείται πρόγραμμα ταχύρρυθμης επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σύνολο των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, οι οποίες εντάσσονται στο στρατηγικό πλαίσιο των επιμορφώσεων (με προϋπολογισμό 2 εκατ. Euro μέσω ΕΣΠΑ).

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να απευθυνθούν στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, που έχουν την παιδαγωγική ευθύνη των σχολείων τους και οι οποίοι είναι κατάλληλα καταρτισμένοι ώστε να τους καθοδηγήσουν.

Τι ισχύει για τους εργαζόμενους γονείς

Όπως και στο προηγούμενο κύμα της πανδημίας, προβλέπονται άδειες ειδικού σκοπού ενός εκ των δύο γονέων, και του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Η ρύθμιση αυτή εφαρμόζεται μέχρι σήμερα και στις περιπτώσεις αναστολής λειτουργίας τμημάτων ή σχολικών μονάδων εξ αιτίας του κορωνοϊού. Επίσης, όπως αναφέρει σχετικά το υπουργείο Παιδείας, ο προγραμματισμός της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε διαφορετικές ζώνες (πρωί – απόγευμα) έχει σκοπό και να διευκολύνει τις οικογένειες με εργαζόμενους γονείς και παιδιά διαφορετικών ηλικιών.

Όπως έχει επισημανθεί επανειλημμένως από πλευράς υπουργείου Παιδείας, η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των δομών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν υπαγορεύθηκε από το επιδημιολογικό φορτίο στα σχολεία, αλλά αποτελεί μέτρο προληπτικού χαρακτήρα, που συνδέεται με την έξαρση της πανδημίας ευρύτερα στην κοινωνία και στοχεύουν στη μείωση της κινητικότητας των ενηλίκων.

«Όσο τα σχολεία είναι κλειστά, τότε υπάρχει εκ των πραγμάτων πολύ μεγάλη μείωση της ευρύτερης κινητικότητας», αναφέρει το υπουργείο και προσθέτει: «Ο πληθυσμός μαθητών και εκπαιδευτικών αγγίζει το 1,6 εκατομμύρια ανθρώπους, και αν προσθέσει σε αυτό κανείς και έναν γονιό/συνοδό για κάθε παιδί Δημοτικού αλλά και το βοηθητικό προσωπικό κ.ά., τότε ο μετακινούμενος πληθυσμός ξεπερνάει τα 2,3 εκατομμύρια. Αιτία λοιπόν της απόφασης είναι η κινητικότητα -γιατί μέσω αυτής τρέφεται ο ιός- και στόχος είναι ο περιορισμός της».

Με μικροπροβλήματα συνεχίζεται η τηλεκπαίδευση στα γυμνάσια και στα λύκεια του Νομού

Εν τω μεταξύ με μικροπροβλήματα συνεχίζεται η τηλεκπαίδευση στα γυμνάσια και στα λύκεια του Ρεθύμνου. Όπως μας ενημέρωσε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, Γιάννης Γαζανός, χθες κατά την πρώτη ώρα υπήρξε πρόβλημα στην πρόσβαση των εκπαιδευτικών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, με αποτέλεσμα να υπάρξουν τεχνικά ζητήματα κατά την πρώτη ώρα διδασκαλίας, το οποίο όπως είπε στην συνέχεια αποκαταστάθηκε. Σε ό,τι αφορά τον απαραίτητο για την τηλεκπαίδευση εξοπλισμό των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού, ο κ. Γαζανός υποστήριξε ότι μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει καμιά ενημέρωση στην Διεύθυνση για ελλείψεις. «Δεν έχουμε καμιά ενημέρωση από κανένα σχολείο του νομού για μαθητές που δεν διαθέτουν την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή. Ότι απόθεμα υπήρχε από τάμπλετ στα σχολεία από την πρώτη καραντίνα που είχε αποσταλεί στα σχολεία, προφανώς δόθηκε στα παιδιά και μέχρι στιγμής δεν έχουμε όχληση για κάποιο πρόβλημα. Τώρα ενδεχομένως με την έναρξη των ψηφιακών τάξεων στα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία παρουσιαστούν προβλήματα σε κάποιες οικογένειες. Αυτό θα το γνωρίζουμε τις επόμενες ημέρες».