12 °C Rethymno, GR
07/04/2020

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ - ΚΥΝΗΓΙ ΘΗΣΑΥΡΟΥ ΣΤΟ ΑΡΚΑΔΙ

Από το παιχνίδι στην κατάκτηση της γνώσης

• Μια εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας του Πειραματικού Γυμνασίου για τη Μονή Αρκαδίου

Στις 7 Νοεμβρίου 2019 οι «Μπαρουτιέρηδες» και οι «Αρκάδιοι», δύο μαθητικές ομάδες του σχολείου μας, κατέλαβαν την πρώτη και την τρίτη θέση αντίστοιχα στο διαδικτυακό κυνήγι θησαυρού για την Αρκαδική Εθελοθυσία, που διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ο Σύνδεσμος Φιλολόγων για τις μαθήτριες και τους μαθητές του Νομού Ρεθύμνης.

Η επιθυμία των παιδιών να βρεθούν στον ιερό τόπο που διαδραματίστηκαν τα συγκλονιστικά γεγονότα, καθώς ήθελαν να συνδέσουν τους πρωταγωνιστές του αρκαδικού δράματος (που ήταν οι λύσεις στους γρίφους του διαδικτυακού κυνηγιού) με τους χώρους του μοναστηριού, έγινε δέσμευση για τους δασκάλους τους.

Ο διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Πειραματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου Πανεπιστημίου Κρήτης αποφάσισαν να επιβραβεύσουν τις δύο μαθητικές ομάδες που διακρίθηκαν στο διαδικτυακό κυνήγι με μια εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ιερή Μονή Αρκαδίου, η οποία και πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2020. Έτσι η επιθυμία τους έγινε πραγματικότητα και μάλιστα …επαυξημένη, αφού η ξενάγησή τους στους χώρους του μοναστηριού έγινε με ένα παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας μέσω μιας εφαρμογής που είχαν εγκαταστήσει στα κινητά τους τηλέφωνα. Το παιχνίδι δημιουργήθηκε από την Πληροφορικό του σχολείου μας, Άννα Πατεράκη, με στόχο τη διερεύνηση της ενεργοποίησης των μαθητριών και των μαθητών σε βιωματικές δράσεις με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

Οι 19 (δεκαεννέα) μαθήτριες και μαθητές περιηγήθηκαν στα σημεία σταθμούς της Μονής σε μικρές ομάδες των τριών ή τεσσάρων ατόμων, ακολουθώντας τα βήματα της διαδραστικής εφαρμογής από το κινητό τους τηλέφωνο. Σε κάθε σημαντικό χώρο μελετούσαν μια γραπτή ή οπτικοακουστική πηγή, ενώ ακολουθούσε μια ερώτηση ή μια δραστηριότητα αυτοαξιολόγησης που έπρεπε απαντηθεί ή να υλοποιηθεί, ώστε να προχωρήσουν στον επόμενο προορισμό. Τα παιδιά άλλοτε έπρεπε να πληκτρολογήσουν μια φράση, άλλοτε να κάνουν ένα μαθηματικό υπολογισμό, άλλοτε να απαθανατιστούν σε μια σέλφι φωτογραφία στο σημείο, άλλοτε να απαντήσουν σε ερώτηση πολλαπλής επιλογής, άλλοτε να συμπληρώσουν ένα όνομα που λείπει.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό και ολοκλήρωσαν με ταχύτητα το παιχνίδι, αποδεικνύοντας πόσο εξοικειωμένοι είναι με την τεχνολογία. Η επιτυχία του όλου εγχειρήματος φανερώνει περίτρανα ότι η γνώση μετατρέπεται σε ελκυστική διαδικασία και αφομοιώνεται αβίαστα, όταν συνδυάζεται με το βίωμα.

Τη χαρά των παιδιών μοιράστηκαν οι συνοδοί εκπαιδευτικοί Αθηνά Δρανδάκη, Άννα Πατεράκη και Έρη Ρενιέρη, καθώς και η Πόλυ Παπαδοπούλου, δημιουργός των γρίφων του διαδικτυακού κυνηγιού για την Αρκαδική Εθελοθυσία, που μας τίμησε με την παρουσία της.

Το Σχολείο μας ευχαριστεί θερμά το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που πρόθυμα κάλυψε το κόστος μετακίνησης των μαθητών και των μαθητριών και τον κ. Μάνο Παντελιδάκη για τη φιλόξενη υποδοχή στο Αρχονταρίκι της Μονής Αρκαδίου.

Πληροφορίες για το παιχνίδι μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του σχολείου μας στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://gymaei-reth.weebly.com/uploads/7/2/2/2/7222094/arkadiinstractions.pdf

 

Αθηνά Δρανδάκη, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02 του Π.Γ.Π.Κ. Ρεθύμνου