24 °C Rethymno, GR
06/06/2020

ΕΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ Ο ΦΑΚΕΛΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ

Βιοκλιματική ανάπλαση στους κάθετους κεντρικούς δρόμους της πόλης

Με χρηματοδότηση από τις ΟΧΕ συνολικού ύψους 1 εκ. ευρώ

Έως το τέλος Ιουνίου θα πρέπει να έχουν κατατεθεί στην Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Κρήτης οι φάκελοι των έργων που έχει σχεδιάσει να χρηματοδοτήσει από το Πρόγραμμα Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων (ΟΧΕ) ο Δήμος Ρεθύμνου. Πρόκειται για έργα, ο προϋπολογισμός των οποίων ξεπέρνα τα 10 εκ. ευρώ, τα οποία αναμένεται να δώσουν προστιθέμενη αξία στις περιοχές που θα υλοποιηθούν αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των πολιτών και βελτιώνοντας την καθημερινότητά τους συμβάλλοντας σημαντικά στην τουριστική ανάπτυξη.

Ήδη τις αμέσως επόμενες ημέρες και αφού υπογραφεί το σχετικό συμφωνητικό του Δήμου Ρεθύμνου με ιδιόκτητη έκταση στον περιβάλλοντα χώρο του Γερανίου θα κατατεθεί ως πρώτο προς ένταξη έργο ο φάκελος για την τουριστική ανάδειξη και αξιοποίηση του σπηλαίου Γερανίου, συνολικού προϋπολογισμού 200.000,00 ευρώ. Ακολούθως έτοιμος να υποβληθεί είναι και ο φάκελος για την ψηφιοποίηση και προβολή του αρχείου της δημόσιας κεντρικής βιβλιοθήκης Ρεθύμνου, συνολικού προϋπολογισμού 110.000,00 ευρώ.

Παράλληλα εκκρεμούν οι αδειοδοτήσεις για τα έργα που αφορούν στην αναβάθμιση της οδού που οδηγεί στην Πανεπιστημιούπολη Γάλλου, συνολικού προϋπολογισμού 750.000,00 ευρώ, καθώς και το πλέγμα κάθετων κεντρικών δρόμων της πόλης με τίτλο Βιοκλιματική Ανάπλαση κεντρικών συνδετήριων οδών πόλης Ρεθύμνου, προϋπολογισμού 1.000.000,00 ευρώ. «Εκκρεμεί ένα τυπικό θέμα με υπογραφή συμφωνητικού για την έκταση στο σπήλαιο Γερανίου και τις επόμενες ημέρες θα υποβληθεί ο φάκελος στη Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Κρήτης για να εντάξουμε το έργο. Ακολούθως έτοιμος είναι ο φάκελος του έργου για την ψηφιοποίηση της βιβλιοθήκης του Ρεθύμνου και είμαστε στη φάση τώρα που έχει μελετηθεί το πλέγμα των κάθετων κεντρικών δρόμων και η μελέτη έχει σταλεί προς έγκριση και αδειοδότηση στις αρμόδιες υπηρεσίες. Εκτιμούμε ότι τέλος Μαΐου θα κατατεθεί και ο φάκελος αυτού του έργου, όπως και του έργου αναβάθμισης της οδού, που οδηγεί στου Γάλλου για το οποίο έχει ολοκληρωθεί η μελέτη και εκκρεμούν κάποια θέματα με τους προϋπολογισμούς, τα οποία πολύ σύντομα θα έχουν διευθετηθεί» ανέφερε στα «Ρ.Ν.», ο προϊστάμενος του τμήματος προγραμματισμού του Δήμου, Νίκος Βώβος.

Ανάπλαση κάθετων κεντρικών δρόμων

Η νέα ανάπλαση που σχεδιάζει ο Δήμος Ρεθύμνου αφορά σε επτά κεντρικούς δρόμους της πόλης.

Συγκεκριμένα πρόκειται για τις οδούς Δασκαλάκη, Χατζηδάκη, Πρεβελάκη, Καζαντζάκη, Καστρινάκη, Ασκούτση και Παρέν Σιγανού που συνδέονται με τις αναπλασμένες οδούς Μοάτσου και Λεωφόρου Κουντουριώτου -καθώς και την οδό Παρέν Σιγανού που συνδέει τις οδούς Πρεβελάκη και Χατζηδάκη.

Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή του έργου, τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι ανάλογα με αυτά των υφισταμένων αναπλάσεων με κύριο υλικό τον κυβόλιθο.

Τεχνική περιγραφή

Ειδικότερα σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή το αντικείμενο της μελέτης είναι η ανάπλαση 7 οδών στο κέντρο της πόλης του Ρεθύμνου. Οι 6 από αυτές συνδέουν κάθετα τις ήδη αναπλασμένες κεντρικές αρτηρίες της πόλης Λεωφ. Κουντουριώτου και οδό Μοάτσου. Ο 7 δρόμος (Παρέν Σιγανού) είναι παράλληλος των κεντρικών αρτηριών.

Το συνολικό μήκος ανάπλασης και των 7 δρόμων είναι περίπου 800 μέτρα. Η συνολική επιφάνεια ανάπλασης και των 7 δρόμων είναι περίπου 9.000 τ.μ.

Η μελέτη αυτή έχει ως στόχο την ανάπλαση των οδών, την διευκόλυνση κίνησης στον πεζό, την άνετη πρόσβαση όλων των οδών από Α.Μ.Ε.Α., τη διατήρηση κατά το δυνατόν θέσεων στάθμευσης και τη δημιουργία εσοχών – θέσεων στάθμευσης σε δίκυκλα.

Σε όλες τις οδούς κατασκευάζονται νέα πεζοδρόμια με μικρότερο πλάτος αυτών τα 1.60μ. Στη μία πλευρά, ανάλογα με το εκάστοτε πλάτος, τοποθετείται λωρίδα όδευσης τυφλών με ειδικές πλάκες.

Υλικά: Τα υλικά τα οποία χρησιμοποιούνται είναι κατά κύριο λόγο όμοια με αυτά των αναπλάσεων της Λεωφ. Κουντουριώτου και της οδού Μοάτσου.

Συγκεκριμένα:

Τσιμεντοκυβόλιθος χρώματος γκρι διαστάσεων 10*10 και 10*20, βιομηχανικό δάπεδο (μπετόν) χρώματος γκρι με κύρια χρήση σε ράμπες – προσβάσεις σε γκαράζ, κράσπεδα από τσιμέντο. Ειδικά στο ανατολικό τμήμα ανάπλασης της οδού Ασκούτση, κατασκευάζεται ποδηλατόδρομος από βιομηχανικό χρωματιστό μπετόν και ο κυβόλιθος που περιβάλλει τον ποδηλατόδρομο διακόπτετια από λωρίδες λευκού μαρμάρου πλάτους 10 εκατοστών.

Να σημειωθεί ότι:

Όλες οι διαβάσεις πεζών και οι διασταυρώσεις οδών είναι υπερυψωμένες και με επίστρωση από τσιμεντοκυβόλιθο 2 αποχρώσεων.

Σε όλο το μήκος των δρόμων χρησιμοποιείται άσφαλτος με εξαίρεση την οδό Παρέν Σιγανού που επιλέχτηκε, ως δρόμος γειτονιάς, να επιστρωθεί σε όλο το μήκος με τσιμεντοκυβόλιθο.

Ο τσιμεντοκυβόλιθος χρησιμοποιείται ως υλικό και για την επίστρωση όλων των εσοχών που δημιουργούνται για θέσεις στάθμευσης.

Στο τμήμα του ανατολικού πεζοδρομίου της οδού Πρεβελάκη με αρχή από Λεωφ. Κουντουριώτου και για 35 περίπου μέτρα προτείνεται η ανακατασκευή του υφιστάμενου διαχωριστικού τοίχου του εκεί Δημοτικού Σχολείου με στόχο τη μεγαλύτερη διαπλάτυνση του πεζοδρομίου.

Το ελάχιστο πλάτος διέλευσης αυτοκινήτων είναι τα 3,20 μέτρα (Πρεβελάκη – Σιγανού – Καστρινάκη) και το μέγιστο πλάτος διέλευσης αυτοκινήτων είναι τα 3,50 μέτρα (Δασκαλάκη – Χατζηδάκη – Καζαντζάκη – Ασκούτση).

Αστικός εξοπλισμός: Κάδοι μικρο-απορριμμάτων, καθιστικά από μεταλλικό σκελετό και πλάτη – κάθισμα από ξύλινες πήχεις, φωτιστικά σε μεταλλικό ιστό.

Φύτευση: Εκατέρωθεν όλων των εσοχών δημιουργούνται ζαρντινιέρες για χαμηλό πράσινο και σε πεζοδρόμια με υφιστάμενες δενδροστοιχίες δημιουργούνται, όπου αυτό είναι εφικτό (οδοί Δασκαλάκη, Χατζηδάκη), ενιαίοι χώροι χώματος (ζαρντινιέρες) για διευκόλυνση ανάπτυξης των δένδρων.

Μελέτη προσβασιμότητας ΑΜΕΑ: Σε όλη την περιοχή παρέμβασης υπάρχει πρόβλεψη για την ανεμπόδιστη κυκλοφορία Α.Μ.Ε.Α. σύμφωνα με τις εκάστοτε προδιαγραφές. Συγκεκριμένα προβλέπεται όδευση τυφλών στη μία πλευρά του δρόμου (δυτικό ή ανατολικό πεζοδρόμιο), διαβάσεις με τις απαιτούμενες ράμπες ώστε να μην υπάρχει υψομετρική διαφορά σε σχέση με την επιφάνεια των δρόμων.

Θέσεις στάθμευσης Α.Μ.Ε.Α.

Αναβαθμίζεται ο δρόμος που οδηγεί στου Γάλλου

Παράλληλα στο τελικό στάδιο βρίσκονται και οι διαδικασίες για την κατάθεση του φάκελου που αφορά στην αναβάθμιση του οδικού δικτύου που οδηγεί στου Γάλλου.

Πρόκειται για έναν σχεδιασμό του Δήμου Ρεθύμνης, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης, με σκοπό την αισθητική, αλλά κυρίως τη λειτουργική αναβάθμιση της δυτικής εισόδου της πόλης, προκειμένου με ασφάλεια πεζοί και οδηγοί να διέρχονται τον δρόμο και να εξυπηρετούνται αποτελεσματικά φοιτητές και καθηγητές, που καθημερινά διασχίζουν τον δρόμο αυτό για να φτάσουν στην Πανεπιστημιούπολη Γάλλου.

Η παρέμβαση χαρακτηρίζεται πρωταρχικής σημασίας για το ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα του νησιού. Ο σχεδιασμός αφορά την ανακατασκευή του δρόμου και τη δημιουργία πεζόδρομου από το ύψος του στρατοπέδου μέχρι και τον οικισμό του Γάλλου.

Ένας δρόμος παραμελημένος και μη λειτουργικός, αφού δεν διαθέτει πεζοδρόμιο και φωτισμό και παρότι πολυσύχναστος εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους, ιδίως τις νυχτερινές ώρες, όπου η ορατότητα είναι περιορισμένη.

Το αντικείμενο της μελέτης είναι η κατασκευή πεζοδρομίου στην δυτική πλευρά του οδικού δικτύου που συνδέει την πόλη του Ρεθύμνου από την περιοχή του στρατοπέδου με το Πανεπιστήμιο Κρήτης στον οικισμό Γάλλου.

Το συνολικό μήκος ανάπλασης είναι περίπου 1000 μέτρα.

Η μελέτη αυτή έχει ως στόχο:

– Την διευκόλυνση κίνησης των πεζών.

– Την ασφαλή πρόσβαση στους χώρους του Πανεπιστημίου.

– Την πρόσβαση στους χώρους του Πανεπιστημίου από Α.Μ.Ε.Α.

– Τη ανάδειξη του φυσικού τοπίου της περιοχής με ήπιες παρεμβάσεις.