13 °C Rethymno, GR
20/01/2021

Βρετανός θεατρίνος και Ελληνίδα υπουργός

Εκκωφαντική είναι η «αφασία» με την οποία αντιμετωπίζονται τα «έργα και ημέρες» του υπουργείου που θα έπρεπε να είναι το επίκεντρο του οικουμενικού ενδιαφέροντος ως πρωτοπόρο για την προβολή του μόνου «εξαγώγιμου» προϊόντος που διαθέτουμε, του Πολιτισμού εκείνου που είμαστε κληρονόμοι και διαρκώς επικαλούμαστε.

Την ίδια ώρα που ανεκδιήγητοι πολιτικοί «δανείζουν» για έναν αιώνα -50 συν 50 χρόνια- μνημεία για την… διαφήμιση(!!!) του ελληνικού πολιτισμού, την ίδια ώρα που τσιμεντώνουν και μετατρέπουν τον Ιερό Βράχο σε χώρο που τέτοιου είδους μεταχείριση μόνο ο … Μοροζίνι του επιφύλαξε στο παρελθόν, την ίδια ώρα που το Ηρώδειο αποτελεί ντεκόρ για κοσμικούς αοιδούς και τις διαφημιστικές καμπάνιες τους, την ώρα που οι φλόγες από το… πούσι καίνε τους λέοντες των Μυκηνών, την ίδια ώρα που θα… «βολτάρουν» τα αρχαιολογικά ευρήματα του σταθμού Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη, ας υπενθυμίζουμε πως υπάρχουν και κάποιοι περισσότερο ευαίσθητοι άνθρωποι που προσπαθούν με πάθος να υπερασπιστούν τη σπουδαία κληρονομιά των Ελλήνων, εκείνη που απεμπολούν αυτοί που υποτίθεται ότι έπρεπε να την προασπίζονται.

Αηδιασμένος από όσα γίνονται και εξίσου από την ανοχή των «πνευματικών ταγών» που προφανώς τους έχει επηρεάσει η πολλή … «καραντίνα» και αδρανούν μάλλον προκλητικά αποδεικνύοντας την απόλυτη ένδεια του όποιου πολιτιστικού αποθέματος της χώρας, ανέσυρα και κατέγραψα την ομιλία του δημοφιλούς Βρετανού ηθοποιού, συγγραφέα και δημοσιογράφου Στέφεν Φράι σε κοινό της πατρίδας του η ομιλία του για τον οργανισμό Intelligence, «τσάκισε κόκαλα», μιλώντας με πάθος για το χώρο και τις αρχές που εμείς, όχι μόνο αδιαφορούμε, αλλά κυριολεκτικά κακοποιούμε…

2020 ο Παρθενώνας τσιμεντώνεται από την υπουργό Πολιτισμού της Ελλάδος.

2013 ένας Βρετανός σε δημόσιο φόρουμ αναφέρει: «Πόσο κομψό θα ήταν αν μπαίνοντας στο Βρετανικό μουσείο στη θέση των Μαρμάρων που καπηλεύτηκε ο λόρδος Έλγιν βλέπατε μια ταινία για το πώς χυτεύτηκαν τα Μάρμαρα, γιατί μπορούν να χυτευτούν.

Αυτό που έχει κάνει την επιστροφή των Μαρμάρων στην Αθήνα να έχει τόσο μεγάλη σημασία είναι ότι είναι άμεσα συνδεδεμένα με την πόλη. Υπάρχουν 192 στρατιώτες σκαλισμένοι στους αρμούς, γιατί 192 στρατιώτες έπεσαν στη μάχη του Μαραθώνα και σε αυτό το διάστημα μεταξύ της μάχης του Μαραθώνα και της ήττας των Αθηναίων από τους Σπαρτιάτες την περίοδο δηλαδή που βασίλευε ο Περικλής στην Αθήνα αναπτύχθηκαν όλα όσα βασίζουμε τον πολιτισμό μας σήμερα: Φιλοσοφία, Λογική, Ευκλείδεια Μαθηματικά, ο Εμπειρισμός.

Η άρνησή μας να δεχόμαστε οτιδήποτε βασίζεται στα λόγια άλλων και δεν είναι επαληθεύσιμο από εμάς τους ίδιους. Ο Σωκράτης έχασε τη ζωή του για αυτήν την Αρχή. Η Ιστορία, η Αστρονομία, η Δικαιοσύνη, ο Άρειος Πάγος, ο λόφος στον οποίο κατέφευγαν για να αποδώσουν δικαιοσύνη. Κάθε διαφωτιστική ιδέα προέρχεται από την Αθήνα. Την εποχή του Διαφωτισμού η Ελλάδα κατακτήθηκε από την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Η δήθεν «νόμιμη» απόκτηση των Μαρμάρων του Παρθενώνα είναι σαν να λέμε πως ο Αμερικανός πρέσβης στην Ολλανδία, όταν εκεί είχαν εισβάλλει οι ναζί και έκανε μια συμφωνία με τον επικεφαλής των ναζί στην Ολλανδία να αγοράσει τον πίνακα του Ρέμπραντ «Νυκτερινή Περίπολος».

Υπογράφουμε: Ναι είμαστε Γερμανοί, η Ολλανδία μας ανήκει, βρίσκεται υπό την κατοχή μας. Μπορείτε να τα πάρετε είναι δικά σας.

Και μετά το Κογκρέσο είπε: «Ναι είναι απόλυτα δίκαιο. Η «Νυχτερινή Περίπολος πλέον μας ανήκει».

Η Ελλάδα αγωνίζεται απεγνωσμένα να αντεπεξέλθει στο χρέος της. Μπορούμε να τους δείξουμε πως εμείς ποτέ μα ποτέ δεν θα ξεπληρώσουμε στην Ελλάδα όλα όσα της οφείλουμε».

Οι συγκρίσεις είναι εύκολο να γίνουν. Είναι εξαιρετικά δυσάρεστες για όλους μας. Γι’ αυτό ας παρακολουθήσουμε κάποιο ριάλιτι. Τόσα άλλωστε υπάρχουν!