12 °C Rethymno, GR
11/04/2021

Διαμαρτυρία για μη πρόβλεψη γραφείου καρναβαλιού στο νέο Οργανισμό του Δήμου Ρεθύμνης

 

Την παρακάτω επιστολή απευθύνουν οι  Ομάδες Ρεθεμνιώτικου Καρναβαλιού προς τον  Δήμαρχο Ρεθύμνης και κοινοποιιούν  στους  Θωμά Κρεβετζάκη- Αντιδήμαρχο Καθημερινότητας Πόλης & Προαστίων (Πρόεδρο Οργανωτικής Επιτροπής Καρναβαλιού), Γεώργιο Γεωργαλή- Αντιδήμαρχο για διοικητικά θέματα  και στους επικεφαλής των  Δημοτικών Παρατάξεων:

«Κύριοι,

Με μεγάλη μας ανησυχία, αντιληφθήκαμε ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα ο φορέας υλοποίησης του καρναβαλιού μας (ΚΕΔΗΡ) καταργείται και όλες οι δράσεις του μεταφέρονται στον δήμο μέσω του νέου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας που ψηφίστηκε από το Δ.Σ. και βρίσκεται σε διαδικασία έγκρισης από την περιφέρεια.

Το γεγονός της παντελούς απουσίας του καρναβαλιού από τις δράσεις καθώς και του ότι δεν γίνεται καμία αναφορά για λειτουργία γραφείου καρναβαλιού μας θλίβει και μας προσβάλει.

Θεωρούμε ότι οι ομάδες του Ρεθεμνιώτικου καρναβαλιού θα έπρεπε τουλάχιστον να έχουμε κάποια επίσημη ενημέρωση καθώς και την δυνατότητα να εκφέρουμε άποψη για τον τρόπο που θα λειτουργήσει το καρναβάλι στο μέλλον.

Ο λόγος ύπαρξης άλλωστε του συντονιστικού μας συλλογικού οργάνου (ΟΡΚ) είναι να διευκολύνει την επικοινωνία με τον Δήμο, μια που το προεδρείο του εκπροσωπεί το σύνολο των ομάδων.

Παρά τα παραπάνω και την δεδομένη ενόχλησή και πικρία μας θα θέλαμε έστω και την εσχάτη στιγμή να ενημερωθούμε για τα παρακάτω

  1. Καρναβαλικό γραφείο, πρωτόκολλο, πρακτικά συμβουλίων – επιτροπών

Όπως ήδη γνωρίζετε τα τελευταία χρόνια το γραφείο που ασχολείτο με το συγκεκριμένο γεγονός, ήταν ΥΠΟστελεχωμένο με αποτέλεσμα να διεκπεραιώνονται με μεγάλη δυσκολία οι εκδηλώσεις και να λειτουργεί σε μεγάλο βαθμό με την εθελοντική μας εργασία. Η εργασία αυτή ήταν αφ’ ενός εξοντωτική και αφ’ ετέρου ανεπαρκής λόγω των ιδιαιτεροτήτων και του όγκου που απαιτεί μια τόσο μεγάλη διοργάνωση.

Το Καρναβάλι απαιτεί ποικίλες και εξειδικευμένες εργασίες καθώς και μεγάλη περίοδο εργασιών.

Η γραμματειακή υποστήριξη στο πρωτόκολλο της οποίας κατατίθενται θέματα, σχέδια, απορίες, εκδηλώσεις, ανάγκες κατασκευών και πολλών άλλων είναι σημαντικό γραφείο και η άρτια υποστήριξή του σε προσωπικό είναι απαραίτητη, ενώ οι συνεδριάσεις των επιτροπών και τις ολομέλειας οι οποίες είναι κάθε βδομάδα για όλο το χρόνο απαιτούν ένα άτομο για τα πρακτικά και την επικοινωνία με τις ομάδες

  1. Διαχείριση Καρναβαλικού υλικού και αποθήκης

Οι αποθήκες που είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο για την κατασκευή των αρμάτων που φτιάχνονται με έξοδα και εργασία των Ομάδων και αφορούν στη σωστή λειτουργία για αποφυγή πολλών κινδύνων.

Χρόνια πολλά τώρα υπάρχει έλλειψης επαρκών χώρων κατασκευής και φύλαξης, ενώ υπάρχει και η δέσμευση του Δημάρχου για νέα αποθήκη που θα χρειαστεί να έχει κάποιον διαχειριστή.

Πολλά σημαντικά άρματα, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ακόμη και για μόνιμο στολισμό σημείων και περιόδων στην πόλη, συχνά καταστρέφονται ή εξαφανίζονται.

Την ευθύνη για τις αποθήκες, τις εκδηλώσεις, τις μεταφορές, την παρέλαση, τα άρματα, τη διαφήμιση, τους διαγωνισμούς (π.χ. για τον ήχο, έντυπα) γενικά την επικοινωνία την είχε μέχρι σήμερα η ΚΕΔΗΡ καθώς και όλα τα καρναβαλικά υλικά (στολές, μπάνερ, σημαίες, είδη στολισμού κλπ.) Ποιο θα είναι το γραφείο που θα ασχολείται με αυτά τα θέματα.

  1. Συντονισμός

Πώς θα συντονίζονται οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες για όλα τα παραπάνω αφού τώρα θα εμπλέκονται όλες οι Δημοτικές Υπηρεσίες και δεν θα υπάρχει ένας κεντρικός φορέας που θα συντονίζει και θα είναι ευέλικτος σε όλες τις νόμιμες πάντα διαδικασίες που αφορούν στο Καρναβάλι και έχουν πραγματικά ιδιαίτερο χαρακτήρα;

Σας υπενθυμίζουμε ότι το καρναβάλι ξεκινάει πάντα από την επόμενη ημέρα όπου πρέπει να βρεθεί η Θεματική, να κατατεθούν τα θέματα να βρεθεί ο επιπλέων της αποθήκης χώρος για τα άρματα, να ελεγχθούν τα θέματα και να εγκριθούν, να ξεκινήσει η διαδικασία του δημιουργικού, να γίνουν οι ενέργειες προβολής να βρεθούν οι χώροι και οι ημέρες για τις εκδηλώσεις να βρεθούν οι καλλιτέχνες για τις 4 μεγάλες Καρναβαλικές εκδηλώσεις (έναρξη, λήξη παιδικής παρέλασης, λήξη νυχτερινής παρέλαση και λήξη μεγάλης παρέλασης) να γίνουν οι διαδικασίες για τα ηχητικά, για την ασφάλεια και πολλά άλλα.

Όλα τα παραπάνω δείχνουν όλη την αγωνία μας για ένα θεσμό πια, που αφορά σε όλη την πόλη, της δίνει πνοή σε μια νεκρή περίοδο, προσφέρει πολλά στην ψυχαγωγία όλων εκείνων που συμμετέχουν ως θεατές και πλημμυρίζουν με την παρουσία τους την πόλη καθώς και μια σημαντική διαφήμιση που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σωστά και να έχει μόνιμη θέση στον τουριστικό τομέα.

Οι Ομάδες, που λειτουργούν ως μη κερδοσκοπικοί φορείς, έχουν επιφορτιστεί με πολύ δύσκολη και επίπονη εθελοντική εργασία, και εκπροσωπούνται μέσω του φορέα τους (Ο.Ρ.Κ.) και μέχρι σήμερα συμμετέχουν και οργανώνουν Εθελοντικά.

Θεωρούσαμε δεδομένο ότι με τον νέο οργανισμό ο δήμος θα έβαζε τις βάσεις ώστε όλη αυτή η δουλειά που τόσα χρόνια γίνεται με μεγάλη προχειρότητα και σώζεται από τους εθελοντές, θα αποκτούσε μια πιο επαγγελματική δομή και όχι να φθάνει σήμερα στο σημείο του τετελεσμένου και να αγωνιούμε πραγματικά για την τύχη μιας τόσο σημαντικής διοργάνωσης, που οι όμοροι Δήμοι κάνουν τεράστια προσπάθεια για να αποκτήσουν.

Παρακαλούμε για την άμεση ενημέρωση εγγράφως αλλά και για μια συνάντηση του φορέα με τους υπευθύνους.

Η διοργάνωση κάθε χρονιά, και το γνωρίζετε καλά, ξεκινά από την αμέσως επόμενη μέρα της Αποκριάς».

Με εκτίμηση

Για τον Ο.Ρ.Κ

Ο πρόεδρος, Χρήστος Αλεξάκης

Η γραμματέας, Στεφανία Φραγκιαδάκη