28 °C Rethymno, GR
18/09/2020

ΜΕ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ 216.000 ΕΥΡΩ

Δράσεις τουριστικής προβολής του Δήμου Ρεθύμνου για το 2020

Σε 216.000 ευρώ ανέρχεται ο προϋπολογισμός του Δήμου Ρεθύμνης για το πρόγραμμα τουριστικής του προβολής για το 2020, όπως αυτό ψηφίστηκε στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Πρόκειται σύμφωνα με την αρμόδια εντεταλμένη δημοτική σύμβουλο, Πέπη Μπιρλιράκη, για ένα πρόγραμμα που στόχο έχει την ενίσχυση του brand name του Ρεθύμνου και την ανάπτυξη και ενίσχυση εναλλακτικών μορφών τουρισμού με βάση την πολιτιστική παραγωγή του τόπου, με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

«Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η κύρια πηγή πληροφοριών και το πιο σημαντικό μέσο επικοινωνίας με τον κόσμο. Οι επισκέπτες μπορούν να επικοινωνούν και να μοιράζονται την εμπειρία τους, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την προβολή του Ρεθύμνου. Προφανώς δεν θα πρέπει να αγνοήσουμε τη δύναμη των παραδοσιακών μέσων προβολής, θα πρέπει, ωστόσο, να είμαστε «ανοιχτοί» στις νέες προκλήσεις και τάσεις της εποχής» ανέφερε η κα Μπιρλιράκη στην εισήγησή της, τονίζοντας ότι το πρόγραμμα τουριστικής προβολής περιλαμβάνει δράσεις οι οποίες προσαρμόζονται στις επιταγές τεχνολογίας και της σύγχρονης αντίληψης επικοινωνίας αναπτύσσοντας όπως ανέφερε σχέσεις με εξωτερικούς συνεργάτες μέσω διαγωνισμών, με σκοπό την αποδοτικότερη τοποθέτηση χρημάτων στον πιο ευαίσθητο τομέα τοπικής οικονομίας.

«Δίνουμε έμφαση στις δημόσιες σχέσεις με τουριστικούς πράκτορες, με επιλεγμένους τουριστικούς μπλόκερς και δημοσιογράφους, προχωράμε σε αναζήτηση νέων αγορών και προσέγγιση αναδυόμενων αγορών με δράσεις ενημέρωσης, wokrshops σε χώρες όπως αυτές της Μέσης Ανατολής, της Τουρκίας, του Λιβάνου, του Ντουμπάι, της Σαγκάης και της Κίνας. Έχουμε ήδη αρχίσει να λειτουργούμε σε ομάδες, οι οποίες διερευνούν ποιες είναι οι αγορές-στόχοι για να κάνουμε στοχευμένη προβολή σε κάθε αγορά. Στο πλαίσιο αυτό κρίθηκαν απαιτητικά η παραγωγή διαφημιστικών και θεματικών βίντεο ανά μορφή τουρισμού εναλλακτικού και διαφημιστικές καταχωρήσεις σε έντυπα, περιοδικά και σε πύλες εισόδου, όπως είναι τα δυο αεροδρόμια του νησιού, καθώς και σε περιοδικά που έχουν οι εταιρίες, κτελ και τουριστικών λεωφορείων. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνουμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στην δημιουργία ηλεκτρονικής παρουσίασης των πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων και στον εμπλουτισμό της πλατφόρμας www.rethymnoguide.gr, η οποία παρέχει μια πλήρη ενημέρωση προς όλη την υφήλιο σε διάφορες γλώσσες. Την πλατφόρμα αυτή θέλουμε να την ενισχύσουμε με επαγγελματίες» τόνισε η κα Μπιρλιράκη.

Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Θοδωρής Νίνος, αν και επεσήμανε ότι ο σχεδιασμός των δράσεων τουριστικής προβολής δεν έχει μετρήσιμο αποτέλεσμα, εν τούτοις το υπερψήφισε τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Ο τουρισμός είναι ένας πυλώνας ανάπτυξης του τόπου. Δεν συμφωνώ ότι είναι μονοθεματικός ο προσανατολισμός του Ρεθύμνου, καθώς υπάρχει και ο πρωτογενής τομέας και το Πανεπιστήμιο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει περιθώριο βελτίωσης ποιοτικής, ποσοτικής και οικονομικής ιδιαίτερα στον πυλώνα του τουρισμού. Κρατώντας το ποσό των 216.000 ευρώ σε σχέση με πέρυσι μιλάμε για έναν τετραπλασιασμό του κόστους με ένα κείμενο που το συνοδεύει, το οποίο είναι ευχολόγια. Δεν έχει κανένα μετρήσιμο αποτέλεσμα. Ωστόσο, επειδή ο τουρισμός είναι ο ένας πυλώνας ανάπτυξης του τόπου, η παράταξή μας δεν θα πάει απέναντι σε μια επιλογή ενίσχυσης του τουριστικού προϊόντος ούτε απέναντι στους επαγγελματίες που θέλουν βελτιστοποίηση προϊόντος. Όμως θέλουμε να σας πούμε ότι το σχέδιο αυτό δεν είναι δεσμευτικό των δράσεων ούτε του τρόπου που θα δαπανηθούν τα χρήματα».

Από την πλευρά του ο δήμαρχος, Γιώργος Μαρινάκης, σημείωσε ότι: «Οι προσπάθειες που κάνει ένας δήμος είναι για να ανοίξει δρόμους. Αν δεν πετύχει, δεν σημαίνει ότι ήταν ένας αποτυχημένος σχεδιασμός, καθώς ο τουρισμός είναι ένα πολύ ευαίσθητο προϊόν και οποιαδήποτε αναταραχή είτε γεωπολιτικών εξελίξεων είτε λόγω του προσφυγικού ή άλλης κατάστασης το επηρεάζει».

 

Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής

Ειδικότερα, το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του δήμου περιλαμβάνει τις παρακάτω δράσεις:

 

  1. Τουριστικό Μάρκετινγκ-Υποστήριξη της διαχείρισης των επικοινωνιακών δράσεων του Γραφείου Τουρισμού του Δήμου Ρεθύμνης

Ο Δήμος επεξεργάζεται δράσεις και ενέργειες, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν με την υποστήριξη εξωτερικών συνεργατών, θα συμβάλλουν στη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους επισκέπτες και θα δημιουργήσουν εμπειρίες στον επισκέπτη στο πλαίσιο της τάσης του βιωματικού Τουρισμού. Επίσης, θα συμβάλλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στόχο που έχει θέσει η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου μας στο πλαίσιο και της βιώσιμης ανάπτυξης.

Η συνεργασία με εξωτερικούς συνεργάτες θα περιλαμβάνει μελέτη με εισηγήσεις για ενέργειες ή δράσεις που αφορούν τους τομείς του τουριστικού marketing και προβολής. Η έρευνα αυτή θα διεξάγεται σε επισκέπτες στοχεύοντας στην καταγραφή της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς τους και του βαθμού ικανοποίησής τους από την επίσκεψή τους στο Ρέθυμνο, στον εντοπισμό των αδυναμιών, ώστε να είναι δυνατή η αντιμετώπισή τους και στην αξιολόγηση της εικόνας που οι τουρίστες έχουν σχηματίσει.

 

  1. Δημιουργία προωθητικού υλικού – Δημιουργία και εκτύπωση θεματικών διαφημιστικών εντύπων

Η λειτουργία των info-points, η τροφοδότηση με έντυπο υλικό σε οργανισμούς και διάφορους φορείς του Ρεθύμνου και η συμμετοχή της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Ρεθύμνης σε τουριστικές εκθέσεις, καθιστά απαραίτητη την παραγωγή και μεταφορά έντυπου προωθητικού υλικού. Για τον λόγο αυτό, σχεδιάζεται η δημιουργία και παραγωγή επιπλέον θεματικών φυλλαδίων που να αναδεικνύουν τις εναλλακτικές μορφές Τουρισμού και την προβολή τουΡεθύμνου ως προορισμού για κάθε εποχή.

Πρωτοβουλία και στόχος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου:

  • Η επικοινωνιακή πολιτική πρέπει να περιλαμβάνει τη δημιουργία ηλεκτρονικού και έντυπου πληροφοριακού υλικού, το οποίο να αναφέρεται στις δυνατότητες που προσφέρει το Ρέθυμνο στους επισκέπτες του κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου.

Με βάση τη γαστρονομία και το Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι και με την online επικοινωνία αναλυτικού προγράμματος στα εγχώρια και στα διεθνή Μ.Μ.Ε., δημιουργείται συγκεκριμένο υλικό που προβάλλεται στην ιστοσελίδα και τα social media.

  • Διαδρομές σε συνεργασία και με τους τοπικούς Πολιτιστικούς Συλλόγους, πραγματοποίηση πολιτιστικών εκδηλώσεων με στόχο την παροχή επιπλέον επιλογών στους χειμερινούς επισκέπτες του νησιού για διασκέδαση, ψυχαγωγία, άθληση, εκπαίδευση κ.λπ.
  • Να αναπτυχθούν τουριστικά προϊόντα για νέες ομάδες εξειδικευμένων πελατών. Για παράδειγμα, η δημιουργία περιπατητικών διαδρομών και η ανάδειξη των φαραγγιών.

Μπορούμε να συνδυάσουμε τον αστικό και τον αγροτικό τουρισμό με έναν μοναδικό τρόπο, δημιουργώντας εμπειρίες και δράσεις που προάγουν τη φυσική άσκηση, την περιπέτεια και την υγιεινή ζωή.

 

  1. Δημόσιες Σχέσεις
  • Παροχή υποστήριξης σε ενέργειες δημοσίων σχέσεων.
  • Πρόσκληση και φιλοξενία τηλεοπτικών εκπομπών ή και Ελλήνων δημοσιογράφων.
  • Οργάνωση δημοσιογραφικών ταξιδιών από τις αγορές ενδιαφέροντος.
  • Οργάνωση ταξιδιών τουριστικών πρακτόρων από τις αντίστοιχες αγορές ενδιαφέροντος.
  • Παρουσίαση προορισμού σε επιλεγμένο κοινό πρακτόρων και δημοσιογράφων, συμμετοχή σε συνέδρια, συμμετοχή σε διαγωνισμούς στο εξωτερικό για την προσέγγιση πωλητών ταξιδιών, συμμετοχή σε roadshows και trade road shows, γεύματα εργασίας με δημοσιογράφους και ταξιδιωτικούς πράκτορες, όπου είναι εφικτό, σε ορισμένες από τις αγορές ενδιαφέροντος του εξωτερικού.
  • Συμμετοχή σε πρωτότυπες προωθητικές δράσεις για την προσέγγιση του ταξιδιωτικού κοινού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε επιλεγμένα σημεία ενδιαφέροντος, όπως εμπορικά κέντρα, αεροδρόμια, κ.λπ.
  • Αναμνηστικά και προωθητικά δώρα.

 

  1. Συνεργασία με φορείς του Τουρισμού και τοπικούς φορείς.
  • Διοργάνωση εκδηλώσεων για την ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας και των τοπικών προϊόντων.
  • Συνεργασία με τουριστικούς πράκτορες και tour operators.
  • Συνεργασία με το Επιμελητήριο Ρεθύμνης με παρότρυνση/παρακίνηση για εκπτώσεις στις περισσότερες τουριστικές υπηρεσίες, όπως τα ξενοδοχεία, τα cafe, σχετικά με τις μετακινήσεις κ.λπ.
  • Συνεργασία με τον Τομέα Εστίασης και Ψυχαγωγίας (κατόπιν ανάλυσης των υπηρεσιών/προϊόντων που το Ρέθυμνο δε διαθέτει και υπηρεσιών/προϊόντων, τα οποία είναι τοπικά και άφθονα στην περιοχή μας) για την προβολή θεματικών μενού που θα ενισχύσουν τον γαστρονομικό και οινικό Τουρισμό. Παρόμοια συνεργασία προτείνεται και με τα εστιατόρια και τις ταβέρνες μέσα και έξω από την πόλη, καθώς επίσης και με τα Boutique Hotels στο ιστορικό κέντρο, ενώ τα μεγάλα ξενοδοχεία μπορούν να γίνουν γνωστά για κάτι ξεχωριστό.
  • Συνεργασία με τον Σύλλογο Εστίασης για τη διοργάνωση cooking lessons στο πλαίσιο δράσεων γνωριμίας με την τοπική κουζίνα. Η δράση αυτή μπορεί να πραγματοποιείται σε καθορισμένες ημερομηνίες ως δράση ξενοδοχειακής κουζίνας, αρχικά στους επισκέπτες τους, αλλά και ως γενικότερο gastronomy event.

 

  1. Ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών Τουρισμού
  • Καταγραφή και σηματοδότηση μονοπατιών και φαραγγιών.
  • Καθαρισμός και ευπρεπισμός των μονοπατιών και των φαραγγιών σε συνεργασία με τοπικούς Πολιτιστικούς Φορείς, τον Ορειβατικό Σύλλογο, εθελοντές, κ.λπ.
  • Προβολή και προώθηση των εναλλακτικών μορφών Τουρισμού με έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό. Ενδεικτικά θεματικά πεδία για τα οποία υπάρχει μεγάλη ζήτηση από διάφορες αγορές του εξωτερικού και στα οποία, το Ρέθυμνο προσφέρει ή θα μπορούσε να προσφέρει ελκυστικές ταξιδιωτικές εμπειρίες, είναι τα εξής:
  • Weddings
  • Shopping & Luxury Travel
  • Food & Wine – Gastronomic Travel
  • Cycling, Hiking
  • Seniors
  • Family Holidays

 

  1. Συμμετοχή σε Τουριστικές Εκθέσεις

Είναι γεγονός ότι ο παγκόσμιος και εγχώριος ανταγωνισμός στον κλάδο του Τουρισμού είναι μεγάλος και, χρόνο με τον χρόνο, εκτείνεται σε πολλά θεματικά πεδία, μια και το ζητούμενο είναι πλέον, όχι μόνο ο ελεύθερος χρόνος, αλλά και ο χρόνος που επενδύουμε στην επαγγελματική εξειδίκευση, στη μάθηση και στην εμπειρία μέσω ταξιδιών. Νέες ανερχόμενες τουριστικά αγορές, όπως η νοτιοανατολική Ασία, η Νότια Αμερική και η Αυστραλία, αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τουριστικών υπηρεσιών σε όλο τον πλανήτη. Στόχος του Δήμου Ρεθύμνης είναι να συμμετέχει μέσω του ΕΟΤ ή της Περιφέρειας, αλλά και μεμονωμένα, σε όσο το δυνατόν περισσότερες Τουριστικές εκθέσεις, σε μια προσπάθεια δυναμικής εξωστρέφειας και αναγνωρισιμότητας προς τις αγορές που μας επιλέγουν ή που θα μας επιλέξουν μέσα από τις ενέργειές μας.