16 °C Rethymno, GR
02/04/2020

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΤΟΥ 2020

Εκπαιδευτικό ερευνητικό πρόγραμμα«Η τέχνη του ρυθμού στην εκπαίδευση»

Από τον τομέα Θεατρολογίας – Μουσικολογίας και το Εργαστήρι Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης

Στο πλαίσιο της προσπάθειας σύνδεσης του Πανεπιστημίου Κρήτης με την τοπική κοινωνία και της ανάδειξής του σε ένα ακόμα πιο ζωντανό κύτταρό της, το τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής (τομέας Θεατρολογίας – Μουσικολογίας) σε συνεργασία με το εργαστήρι Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής Παιδαγωγικού Τμήματος και την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης ανακοινώνουν την υλοποίηση του προγράμματος «Η τέχνη του ρυθμού στην εκπαίδευση» για τρίτη συνεχόμενη χρονιά!
Πρόκειται για ένα καινοτόμο ερευνητικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που απαντά στην ανάγκη για διαρκή επιμόρφωση, διευρύνοντας την ανάπτυξη και την προαγωγή της ρυθμικής ικανότητας και της μουσικής αντίληψης των συμμετεχόντων. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Γενικής και Ειδικής Αγωγής όλων των ειδικοτήτων, φοιτητές, επαγγελματίες υγείας και όλους όσους επιθυμούν να αναπτύξουν προσωπικές, κοινωνικές και επαγγελματικές δεξιότητες μέσα από την διερεύνηση της σχέσης τους με τον ρυθμό, τη μουσική και τα κρουστά.
Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου στη Περιφέρεια Κρήτης από την Αντιπεριφερειάρχη Παιδείας Δια Βίου Μάθησης, Απασχόλησης, Νέας Γενιάς Έφη Κουτεντάκη, τον επιμελητή του προγράμματος Γιάννη Παπατζανή και τον προϊστάμενο του τμήματος Παιδείας Δια Βίου Μάθησης Περιφέρειας Κρήτης Κώστα Φλουρή.
Η Αντιπεριφερειάρχης κ.Κουτεντάκη σε δήλωση της επεσήμανε για την υλοποίηση του προγράμματος ότι: «Η Περιφέρεια Κρήτης υλοποιεί για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το πρόγραμμα “Η τέχνη του ρυθμού στην εκπαίδευση” σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης και την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα προάγει την Διά Βίου Μάθηση και συνδράμει τους συμμετέχοντες – εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους στις κοινωνικές δομές – να χρησιμοποιήσουν το ρυθμό, τη μουσική και τα κρουστά ως εναλλακτικούς τρόπους μάθησης και επαγγελματικής αποτελεσματικότητας. Πρόκειται για ένα κοινωνικό αγαθό που η Περιφέρεια Κρήτης προσφέρει δωρεάν στους πολίτες του νησιού μας με στόχο την προσωπική, κοινωνική και επαγγελματική τους ανάπτυξη και πρόοδο».
Από την πλευρά του ο κ. Παπατζανής χαρακτήρισε σημαντικό το γεγονός, που η Περιφέρεια Κρήτης βρίσκεται κοντά στην εκπαιδευτική κοινότητα μέσα από ένα καινοτόμο και πρωτοποριακό πρόγραμμα που προσφέρεται, όπως είπε, ως κοινωνικό αγαθό.
Όπως τόνισε,ο μεγάλος αριθμός συμμετεχόντων αρχικά σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο που ξεπέρασε κάθε προσδοκία επιβεβαίωσε ότι η μουσική είναι ένα καίριο κοινωνικό αγαθό που υποστηρίζει τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και σχετίζεται με την υγεία, την καθημερινή ζωή, την ευημερία και την κοινωνική πρόοδο. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι εφαρμόζεται ήδη ως πυλώνας εθνικής στρατηγικής από το Υπουργείο Παιδείας της Σουηδίας για το 2018-2021 σε συνεργασία με το εργαστήρι Ψυχολογίας & Ειδικής Αγωγής και με την συμμετοχή Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων από την Αγγλία, την Κύπρο και την Σουηδία.


Στη διάρκεια του εαρινού εξαμήνου του 2020 το πρόγραμμα συνεχίζεται και στους τέσσερις νομούς της Κρήτης ενώ η συμμετοχή είναι δωρεάν κατόπιν χρηματοδότησης της Περιφέρειας Κρήτης στο πλαίσιο προγραμματικής σύμβασης με το Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Η διοίκηση του ιδρύματος συνεχίζει να στηρίζει σθεναρά τόσο τον ακαδημαϊκό προσανατολισμό (διαρκής εποπτεία – χορήγηση βεβαίωσης) όσο και τις ανάγκες σε υλικοτεχνική υποδομή, όπως άλλωστε έπραξε με συνέπεια έως τώρα.
Η ιδέα, ο σχεδιασμός και η επιμέλεια του προγράμματος ανήκει στον μουσικό Γιάννη Παπατζανή. Επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο Επίκουρος καθηγητής του τμήματος Φιλολογίας, Εμμανουήλ Σειραγάκης. Συνεργάτης σε θέματα παιδαγωγικής ευθύνης είναι ο καθηγητής Ψυχολογίας Ηλίας Κουρκούτας. Υπεύθυνη συντονισμού – διδασκαλίας είναι η μουσικός Ανθή Φουρκή σε συνεργασία με τους παρακάτω μουσικούς εισηγητές: Χάρης Μπάκας, Κατερίνα Λακιωτάκη και Θεοδώρα Μαργαρίτη.
Πλειάδα διακεκριμένων καλλιτεχνών θα εμπλουτίσουν εποικοδομητικά τους ποικίλους εκπαιδευτικούς άξονες ως επισκέπτες εισηγητές.