17 °C Rethymno, GR
01/06/2020

ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Ετοιμάζονται για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση δάσκαλοι και μαθητές

Πάνω από το 80% των παιδιών έχουν φτιάξει κωδικούς για να συμμετέχουν στην ψηφιακή διδασκαλία

Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να ξεκινήσουν τα μαθήματα εξ αποστάσεως για τους μαθητές των δημοτικών σχολείων μετά και την παράταση που δόθηκε για την εγγραφή στο πανελλήνιο δίκτυο (έως και την Δευτέρα 30 Μαρτίου). Η παράταση δόθηκε καθώς από τις 13 Μαρτίου μόνο ένας στους τέσσερις μαθητές έχει εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Η εικόνα στον Νομό Ρεθύμνου είναι πολύ ικανοποιητική σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στα «Ρ.Ν.» η προϊσταμένη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ο συντονιστής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αφού σε ποσοστό πάνω από 80% οι μαθητές έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα, έχουν λάβει τους απαραίτητους κωδικούς και είναι έτοιμοι για να συμμετέχουν στην ψηφιακή διαδικασία της εκπαίδευσης.

Βέβαια υπάρχουν περιπτώσεις μαθητών που δε δύνανται να συμμετέχουν στην εξ αποστάξεως εκπαίδευση, καθώς δεν διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή είτε αυτό είναι ηλεκτρονικός υπολογιστής – τάμπλετ ή ακόμα και σύνδεση με το διαδίκτυο. Για αυτές τις περιπτώσεις δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη από το υπουργείο Παιδείας, μέχρι στιγμής τουλάχιστον όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά από την Α/βαθμια Εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί έχουν επιμορφωθεί, ενώ σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν και την επόμενη εβδομάδα. Παράλληλα, υπάρχει ειδική ομάδα υποστήριξης της όλης διαδικασίας, στην οποία μπορούν ανά πάσα ώρα και στιγμή να απευθύνονται οι εκπαιδευτικοί μέσω των διευθυντών των σχολείων. Δυσκολίες υπάρχουν είτε αυτές έχουν να κάνουν με την εξοικείωση μαθητών και δάσκαλων με την πλατφόρμα είτε με τεχνικές δυσλειτουργίες που αφορούν στην υπερφόρτωσή της.

Πρόκειται για μια διαδικασία, όπου μεγάλο μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν είναι εξοικειωμένο, όπως επίσης και πολλοί γονείς δεν έχουν την απαιτουμένη επαφή με την τεχνολογία. Διευθυντές σχολείων βοήθησαν σε αυτές τις περιπτώσεις αναλαμβάνοντας να δημιουργήσουν τους κωδικούς για τα παιδιά των οποίων οι γονείς δεν μπορούσαν να το κάνουν.

Σε σχετικές δηλωσίες της η προϊσταμένης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Ευαγγελία Μαντά, μιλώντας στα «Ρ.Ν.», ανέφερε: «Δόθηκε παράταση μέχρι 30 Μαρτίου για την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα. Οι περισσότεροι δάσκαλοι είναι έτοιμοι. Γίνονται συνεχώς τηλεδιασκέψεις με όλους τους προϊστάμενους και τους διευθυντές των σχολειών με τους αντίστοιχους συντονιστές, για να τους δώσουν κάποιες κατευθύνσεις πάνω σε αυτό, να κουβεντιάσουν κάποια θέματα πάνω στις πλατφόρμες. Είναι κάτι καινούργιο για τους περισσότερους, έχουμε προετοιμαστεί και θέλω να πιστεύω ότι θα πάνε όλα καλά».

Από την πλευρά του ο Λάμπρος Καρβούνης -συντονιστής ομάδας υποστήριξης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αναφερόμενος στην ψηφιακή εκπαίδευση είπε: «Πάνω από 80% των μαθητών έχουν δημιουργήσει κωδικό, ώστε να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Αυτή τη στιγμή από μικρά σχολεία που παίρνουμε τροφοδότηση, τα πιο πολλά παιδιά έχουν αποκτήσει λογαριασμούς σε ένα πολύ καλό ποσοστό… Από Τρίτη είναι υποχρεωτική η ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τα δημοτικά… Όσοι δεν έχουν εγγραφεί, μπορούν να χρησιμοποιήσουν και άλλες πλατφόρμες. Ήδη ξέρουμε ότι οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν και άλλα μέσα, τα οποία είναι κάπως επισφαλή, αλλά στην ανάγκη μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν. Δεν υπάρχει δηλαδή κάλυψη των παιδιών, όσον αφορά τα προσωπικά τους δεδομένα, στα μέσα αυτά (viber, messenger).

Τα μαθήματα εξ αποστάσεως δεν είναι ακριβώς με την μορφή όπου γίνονται παραδοσιακά. Είναι μία τελείως διαφορετική φιλοσοφία, όπου οι μαθητές κάνουν προσπέραση της ύλης αλληλεπιδραστικά με τους εκπαιδευτικούς τους, μέσα από συζήτηση, μέσα από ασκήσεις οι οποίες δίνονται, οπότε τίθεται θέμα διαθεματικής προσέγγισης της ύλης.

Οι γονείς, ζητάμε να είναι παρόντες σε αυτήν τη διαδικασία. Δεν μπορούμε βεβαία να ελέγξουμε αν αυτό γίνεται.

Έχει επίσης δοθεί η δυνατότητα για τους διευθυντές των σχολείων, να μπαίνουν με την έγκριση των γονέων και να δημιουργούν εκείνοι τους λογαριασμούς και μέσω μέιλ να τους στείλουν πίσω στους γονείς. Με τον τρόπο αυτό, προσπαθούμε να προσπελάσουμε την εξής δυσκολία, ότι υπάρχουν γονείς που ενδεχομένως έχουν υποδομές στο σπίτι τους, δηλαδή έχουν αγοράσει ένα υπολογιστή, αλλά δεν μπορούν να τον χρησιμοποιήσουν άρα και να βοηθήσουν τα παιδιά τους.

Σε κάποια σχολεία έχει ήδη ξεκινήσει η τηλεκπαίδευση και υποχρεωτικά ξεκινάει από Τρίτη σε όλα, θεωρητικά».

Αναφερόμενος στα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στην εκπαίδευση ο κ. Καρβούνης τόνισε: «Θεωρώ, ότι είναι μια ευκαιρία να δουν το μέσο του υπολογιστή οι μαθητές, λίγο διαφορετικά. Οι υπολογιστές έχουν χρόνια μπει μέσα στα σπίτια και στην καθημερινότητα των οικογενειών όμως, δεν έχει αξιοποιηθεί με τον κατάλληλο τρόπο. Η θετική συνέπεια όλης αυτής της διαδικασίας είναι ότι θα μπορέσουμε να δείξουμε στους γονείς και στους μαθητές ότι το μέσο που βρίσκεται σε κάθε σπίτι, έχει έναν πολύ καλό τρόπο να αξιοποιηθεί στην εκπαίδευση.

Ήδη αυτήν την στιγμή με πρωτοβουλία του Πανεπιστημίου Κρήτης γίνονται κάποιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών αλλά με πρωτοβουλία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης εδώ στο Ρέθυμνο, την Δευτέρα, την Τρίτη και την Τετάρτη θα υπάρξουν προγραμματισμένες επιμορφώσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οπότε μέσα στα μέσα της επόμενης εβδομάδας, θα μπορούμε να πούμε, ότι οι πάντες έχουν επιμορφωθεί για το αντικείμενο αυτό στην πρωτοβάθμια.

Ο δάσκαλος για οποιοδήποτε πρόβλημα θα ενημερώνει τον διευθυντή και αυτός με τη σειρά του το «help desk» κάθε μονάδας.

Ένας στους τέσσερις μαθητές είχε εγγραφεί στην πλατφόρμα μέχρι την περασμένη Τρίτη

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπ. Παιδείας, από τις 13/3 έως την Τρίτη 24/3 (9:00 μ.μ.) δημιουργήθηκαν 463.874 μαθητικοί λογαριασμοί, σε σύνολο περίπου 1,3 εκατ. μαθητών (ποσοστό 24%). Από τις 463.874 λογαριασμούς, οι 310.311 δημιουργήθηκαν τις δύο τελευταίες ημέρες, 23 και 24 Μαρτίου. Μαζί με 167.395 λογαριασμούς που είχαν δημιουργηθεί πριν από τις 13/3, ο συνολικός αριθμός των ενεργών μαθητικών λογαριασμών στο ΠΣΔ φθάνει στις 631.269. Για την ασύγχρονη εκπαίδευση, που βασίζεται στη λογική της ανάρτησης υλικού και όχι στη λογική της ψηφιακής τάξης, το υπουργείο ανέφερε ότι οι ώρες κατά τις οποίες οι εκπαιδευτικοί αλληλεπιδρούν στην πλατφόρμα με τους μαθητές προτείνεται να είναι από 8:00 π.μ. έως 2:00 μ.μ. Βέβαια, εφόσον το επιθυμούν, έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιούν την πλατφόρμα και πέραν των προτεινόμενων ωρών. Στο ενδεχόμενο που διαμορφωθεί άλλο ωράριο λειτουργίας για τη διευκόλυνση των μαθητών αλλά και για να μην επιβαρύνεται το σύστημα και να το χρησιμοποιούν πρώτα οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, οι διευθυντές των σχολείων πρέπει να ενημερώσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο τους γονείς. Επίσης, ενθαρρύνεται η χρήση της προτεινόμενης από το ΥΠΑΙΘ πλατφόρμας λόγω της προσφερόμενης ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων.

Ξεκινούν τηλεοπτικά μαθήματα για τους μαθητές Δημοτικού

Παράλληλα, από την επόμενη εβδομάδα θα μπορούν τα παιδιά δημοτικού να αποκτούν την εκπαιδευτική τηλεόραση.

Τα μαθήματα θα προβάλλονται από την ΕΡΤ2, σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας. Μάλιστα, η υφυπουργός Παιδείας δήλωσε πως θα είναι σαν κανονικό μάθημα στην τάξη!

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, θα πραγματοποιούνται κυρίως τα μαθηματικά και η γλώσσα, τα οποία θα μεταδίδονται στην πρωινή ζώνη της ΕΡΤ2 με συνολική διάρκεια 1.30’ με 2 ώρες την ημέρα.

Το κάθε μάθημα θα έχει διάρκεια περίπου μισής ώρας με δασκάλους από το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και τα μαθήματα θα είναι εμπέδωσης και επανάληψης, με υλικό το οποίο θα παράγει το υπ. Παιδείας.