17 °C Rethymno, GR
31/10/2020

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΙ ΣΕ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΔΙΑΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ

Ελεάνα Καυκαλά : Σπούδασε αρχιτεκτονική αλλά την κέρδισε η υποκριτική

Είναι πια θέμα ρουτίνας στα 48 χρόνια της καριέρας μου να με απασχολεί δημοσιογραφικά όλο και κάποιος από την οικογένεια Καυκαλά.

Αυτός είναι και ο λόγος που δεν έχω κλείσει το κεφάλαιο της οικογενείας στο Πολιτιστικό Ρέθυμνο, όπου συμπεριλαμβάνω τις οικογένειες με παράδοση.

Από ποιον να βάλεις αρχή; Στέκομαι πάντα στον ακριβό μου φίλο γιατρό Μιχάλη Καυκαλά που ξεπερνούσε κάθε προσδοκία σε ήθος και φιλότιμο.

Τιμούσε τους φίλους του σε βαθμό αυταπάρνησης. Ήξερε να δίνει κουράγιο. Είχε αυτό που λέμε «μπέσα». Κι όλοι στην οικογένεια άλλωστε.

Καθένας στον τομέα του Άνθρωποι με ποιότητα.

Η σημερινή αφορμή για να ασχοληθούμε ξανά με την οικογένεια Καυκαλά είναι μια πανέμορφη κοπέλα που από τη Δευτέρα κερδίζει τον τηλεθεατή με την παρουσία της στη νέα σειρά «Παρουσιάστε».

 

Πρόκειται για την Ελεάνα Καυκαλά που εκτός από ταλέντο είναι κι ένας πολύ χαριτωμένος άνθρωπος. Η ομορφιά σε όλο της το μεγαλείο, αφού δεν περιορίζεται μόνο στην εξωτερική εμφάνιση.

Η Ελεάνα είναι κόρη του Σήφη Καυκαλά, συνταξιούχου τοπογράφου μηχανικού, πρώτου ανιψιού του σπουδαίου μας Μιχάλη Καυκαλά.

Οι παλιοί Ρεθεμνιώτες τον αποκαλούσαν «Ζοζέφ» λόγω της μητέρας του που δίδασκε Γαλλικά στα παιδιά της υψηλής τότε κοινωνίας του Ρεθύμνου.

Μιλούσε βέβαια άπταιστα Γαλλικά από το νηπιαγωγείο ακόμα αλλά κάποτε τα μίσησε σαν γλώσσα όταν σε σχολικές επιδείξεις τον έβαλαν να πει την «Κοκκινοσκουφίτσα» στα Γαλλικά.

Μεγάλη ήταν η συμβολή στις μελλοντικές του επιλογές του αξέχαστου Γιώργου Εκκεκάκη που καμάρωνε τις αθλητικές επιδόσεις του μαθητή του.

Γιατί από τα 13 του χρόνια ο Σήφης είχε εντυπωσιάσει την τοπική κοινωνία με τις επιτυχίες του στα 100μ. Ακόμα και σήμερα ο κ. Καυκαλάς έχει να πει και να θυμηθεί τα καλύτερα για τον Γιώργη Εκκεκάκη, που αποχωρίστηκε κάποια στιγμή, αφού η οικογένεια μετεγκαταστάθηκε στην Αθήνα το 1969, όταν ο Σήφης ήταν 15 χρόνων.

Αργότερα παίρνει μέρος ενεργά στα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Η πολιτική εκμετάλλευση του θέματος όμως τον υποχρέωσε για λόγους αξιοπρέπειας να αποστασιοποιηθεί. Άλλωστε όταν αγωνιζόταν για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας δεν απέβλεπε σε εξαργύρωση της όποιας συμμετοχής του.

Με την Αιμιλία Καράλη δρα Φιλοσοφίας και συγγραφέα δημιούργησαν μια όμορφη οικογένεια που κοσμούν ο Γιάννης δικηγόρος και η Ελεάνα.

Η κ. Καράλη διδάσκει Νέα Ελληνικά στο Λεόντειο Λύκειο Πατησίων αλλά είχε κι εκείνη καλλιτεχνικές ανησυχίες, αφού υπήρξε στενή φίλη και συνεργάτης του Θεόδωρου Αγγελόπουλου. Και μάλιστα προς τιμήν της συνεχίζει να μεταλαμπαδεύει το πραγματικό νόημα των απόψεων του μεγάλου σκηνοθέτη. Γράφει και στον τύπο και έχει καθιερωθεί στο χώρο μας με τις ωραίες επιφυλλίδες της.

Από το Πολυτεχνείο στη σκηνή

Η Ελεάνα ξεκίνησε με άλλη κατεύθυνση. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο ΕΜΠ και μετά το πτυχίο συνέχισε με την ίδια διάθεση κάνοντας και μεταπτυχιακό.

Η Τέχνη όμως την καλούσε κι έτσι βρέθηκε στη σχολή Θεάτρου του Ωδείου Αθηνών. Στο θέατρο έχει παίξει στις παραστάσεις «Σούμαν» (2018), «Τιτανομαχίες» (2017), «Eroica» (2018), «Το σχοινάκι» (2017), «Young Lear» (2016), «Οικογένεια Τσέντσι» (2015). Στην τηλεόραση την απολαύσαμε πρώτα στην τόσο επιτυχημένη σειρά «Μην Ψαρώνεις» και τώρα στο «Παρουσιάστε».

Όπως φαίνεται μάλιστα το ταλέντο της υπόσχεται να την οδηγήσει σε ψηλότερες κορφές, αφού η χαριτωμένη λοχίας του Γιάννη Μπέζου στην νέα σειρά του ΑΝΤ1, καθηλώνει το κοινό της στο θέατρο ως Τζέιν Μπένετ στο «Περηφάνια και Προκατάληψη».

Είναι ένας ρόλος που αγάπησε ιδιαίτερα γιατί το έργο αυτό της Τζειν Όστεν την έχει γοητεύσει από τα 14 χρόνια της, καθώς ήταν το πρώτο από μια λίστα βιβλίων που έπρεπε να μελετήσει από το πρωτότυπο για να δώσει εξετάσεις στα Αγγλικά. Το εξάντλησε μέσα σε μία μέρα.

Έχει όμως και ιδιαίτερες απαιτήσεις ο ρόλος αυτός καθώς η Τζέιν Μπένετ, «καλή» κόρη μιας ξεπεσμένης αριστοκρατικής οικογένειας που πλέον ζει στην αγγλική επαρχία περιγράφεται ως ένας χαρακτήρας καλών προθέσεων απέναντι στους ανθρώπους, ήπια, αλλά και ως μια επιθυμητή νύφη λόγω της καλής της εμφάνισης. Μεγάλο εμπόδιο στην αποκατάσταση της ίδιας και των αδερφών της είναι η κακή οικονομική κατάσταση της οικογένειάς της. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι γονείς Μπένετ ψάχνουν για τις κόρες τους πλούσιους γαμπρούς. Η Τζέιν, ως ντουέτο με την αδερφή της Ελίζαμπεθ, καλούνται, η καθεμία με τον τρόπο της, να ισορροπήσουν ανάμεσα στην κοινωνική – οικογενειακή επιταγή για έναν «καλό γάμο» και στη δυνατότητά τους για έναν μεγάλο έρωτα. Η Τζέιν Μπένετ είναι μια σχεδόν «κανονική» κοπέλα, σαν πολλές άλλες, ώσπου το συμβάν του έρωτα να ταράξει και τη δική της κανονικότητα.

Τι κοινό έχει το θέατρο με την Αρχιτεκτονική

Είναι εύλογη πάντως η απορία για όποιον γνωρίζει καλύτερα την Ελεάνα πως επέλεξε την τέχνη μετά την επιστήμη. Τα κοινό μπορεί να έχει η Αρχιτεκτονική με το Θέατρο;

Η ταλαντούχα συμπολίτισσά μας έχει κι εδώ έτοιμη την απάντηση.

– Ανάλυση, σύνθεση, κατασκευή, χώρος και σώμα, ο άνθρωπος στο επίκεντρο απαντά και τα λέει όλα σε μια πρόταση.

Η σημασία να έχεις οικογένεια με ενδιαφέροντα

Η περίπτωση της Ελεάνας δικαιώνει όσους πρεσβεύουν ότι η οικογένεια μπορεί να αποτελέσει το πρώτο φυτώριο για να ανθίσει ένας καλλιτέχνης.

Κι εδώ η όμορφη Ρεθεμνιωτοπούλα ηθοποιός στάθηκε τυχερή. Και οι δυο γονείς της με πολλά πνευματικά ενδιαφέροντα της έδωσαν ερεθίσματα από τότε που θυμάται τον εαυτό της να έρθει πιο κοντά στις πνευματικές αξίες. Όταν από τα δυο σου χρόνια ξεκινάς, χάρις στη μητέρα, με ταινίες όπως «Ο κύκλος των χαμένων ποιητών» είναι φυσικό να έχεις αυτή την εξέλιξη μεγαλώνοντας.

Για την καλλιτεχνική της πορεία η Ελεάνα έχει πάρει μέχρι τώρα εξαιρετικές κριτικές.

Γράφει σχετικά η εκλεκτή συνάδελφος Ειρήνη Αϊβαλιώτου:

«Μια γλυκιά προσιτή παρουσία είναι η Ελεάνα Καυκαλά, μια παρουσία που κατακτά το θεατή, μια παρουσία βελούδινη, με ένα μέταλλο φωνής που κάνει τον ψίθυρο γνώριμο και τα λόγια ευπρόσδεκτα να κατοικήσουν στην ψυχή. Επί σκηνής δίνει στο λόγο τη θαλπωρή της επικοινωνίας, κάνει τις λέξεις να γελούν και να κλαίνε, είναι ένα αερικό που ζει στον φανταστικό κόσμο του θεάτρου».

Και το μέλλον προδιαγράφεται ακόμα πιο ελπιδοφόρο για την όμορφη Ελεάνα που τιμά τον τόπο της με τις καλλιτεχνικές της επιτυχίες.