21 °C Rethymno, GR
30/05/2020

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ

Ισότιμη πρόσβαση των παιδιών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Την ισότιμη πρόσβαση των παιδιών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ζητά από το αρμόδιο υπουργείο Παιδείας η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Κρήτης τονίζοντας την επιτακτική ανάγκη έκτακτης χρηματοδότησης για την αγορά του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού και δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Στο υπόμνημά της αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Όλοι εμείς οι γονείς μαζί με τα παιδιά μας βιώνουμε μια πρωτόγνωρη κατάσταση! Σε αυτές τις συνθήκες με υπευθυνότητα ακολουθούμε τις οδηγίες και κατευθύνσεις του ΕΟΔΥ και των αρμόδιων επιστημονικών φορέων και προσπαθούμε να δείξουμε την αλληλεγγύη μας σε όσους τη χρειάζονται.

Είναι, βέβαια, ξεκάθαρο για εμάς ότι το να μείνουμε σπίτι είναι ζήτημα συλλογικής αλληλεγγύης και όχι απλά ατομικής ευθύνης! Δυστυχώς ανάμεσά μας είναι πολλοί οι γονείς που δέχτηκαν τις σοβαρές συνέπειες που έφερε η πανδημία, όπως η ανεργία, η ελαστική εργασία, η μείωση μισθών. Αρκετοί από εμάς δουλεύουμε σε Σούπερ Μάρκετ, σε νοσοκομεία, σε επιχειρήσεις που πολλές φορές δεν τηρούν τα στοιχειώδη μέτρα προστασίας. Αυτή η πραγματικότητα πρέπει να μας ενεργοποιήσει όλους, ώστε να σταθούμε «δίπλα» στον συνάνθρωπό μας.

Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο θέλουμε να υποστηρίξουμε τα παιδιά μας που αυτή τη στιγμή βιώνουν έντονο άγχος και ανασφάλεια. Ιδιαίτερα μας απασχολεί η απομάκρυνσή τους από το κοινωνικό τους περιβάλλον και την εκπαιδευτική διαδικασία. Βρίσκονται στο σπίτι με ένα σωρό ερωτηματικά για το τι είναι αυτό που συμβαίνει και κυρίως για το πώς και πότε θα ξεπεραστεί. Αυτά τα ερωτήματα γιγαντώνονται για τα παιδιά της Γ’ Λυκείου που δίνουν Πανελλαδικές εξετάσεις. Η κύρια ανησυχία όλων των γονιών αφορά στη συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στο πώς θα καλυφθεί η ύλη και δεν θα χαθεί η σχολική χρονιά.

Θέλουμε ο χρόνος των παιδιών μας να γεμίσει εποικοδομητικά και η εκπαίδευση από απόσταση να είναι αποτελεσματική. Αν και γνωρίζουμε πως η διαδικτυακή εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη φυσική επαφή του εκπαιδευτικού με τους μαθητές του, υπό τις παρούσες, έκτακτες συνθήκες, θεωρούμε μείζονος σημασίας την ισότιμη παροχή της δυνατότητας ασύγχρονης εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές της χώρας, με προτεραιότητα τους μαθητές της Γ’ Λυκείου.

Δυστυχώς το υπουργείο Παιδείας δεν απαντά σε καίρια ερωτήματα σχετικά με τις υποδομές-προϋποθέσεις που απαιτούνται, από γονείς και εκπαιδευτικούς για τα διαδικτυακά μαθήματα, όπως είναι η επάρκεια γνώσεων για όλα τα μέλη αλλά και καλό εξοπλισμό (Η/Υ, δωρεάν ίντερνετ, ταχύτητες ίντερνετ κ.α.), ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες αυτές ανάγκες.

Η Ομοσπονδία μας έγινε δέκτης πολλών καταγγελιών από γονείς που δεν διαθέτουν τα παραπάνω με αποτέλεσμα τα παιδιά τους να αποκλείονται από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση! Όμως και αρκετοί που τα διαθέτουν δεν μπορούν να πάρουν κωδικούς από το Σχολικό Δίκτυο. Και αν πάρουν μετά δεν τους αναγνωρίζει το σύστημα (π.χ. στην πλατφόρμα e-me όταν στέλνεις πρόσκληση για να γίνεις μέλος).

Εκτός από τις δυσκολίες στη συμμετοχή στην ασύγχρονη εκπαίδευση η έλλειψη σε αρκετούς γονείς του επιπλέον αναγκαίου εξοπλισμού, όπως κάμερες, μικρόφωνα, κ.α., έχει συνέπεια να αδυνατούν πολλά παιδιά να συμμετέχουν στη σύγχρονη μορφή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αντίστοιχα, για εμάς τους γονείς αλλά και τα παιδιά μας, η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες (κινητό, social media, gaming) δεν μπορεί να θεωρείται ικανή συνθήκη για τη χρήση των παιδαγωγικών εργαλείων.

Ως Ομοσπονδία Γονέων Κρήτης, έχουμε γίνει αποδέκτες όλων αυτών των προβληματισμών και τη αγωνίας γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών και ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Έκτακτη χρηματοδότηση από το υπουργείο Παιδείας, για την αγορά του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού και δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο, που είναι όροι απαραίτητοι για την ισότιμη πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Κάθε μαθητής να έχει ένα δωρεάν tablet και απεριόριστη σύνδεση στο internet. Καμία διακοπή ρεύματος ή σύνδεσης στο διαδίκτυο για κανένα σπίτι.
  • Να δοθούν άμεσα συγκεκριμένες απαντήσεις από το υπουργείο Παιδείας, για τον χρόνο λήξης του Σχολικού Έτους. Αντίστοιχα να αποφασιστεί η μη διεξαγωγή των Προαγωγικών και προ παντός η ημερομηνία διενέργειας των Πανελληνίων Εξετάσεων, καθώς και ο άμεσος προσδιορισμός της εξεταστέας ύλης. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία να επικεντρωθεί μόνο σε επανάληψη της ήδη διδαχθείσας ύλης, ενώ η ύλη που θα «παραδοθεί» με τηλε-διδασκαλία, να μη θεωρηθεί εξεταστέα.
  • Μέριμνα ώστε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να λάβει υπόψη τις ειδικές ανάγκες των μαθητών που είναι ενταγμένοι σε τμήματα ένταξης ή είχαν παράλληλη εκπαιδευτική στήριξη».