16 °C Rethymno, GR
22/10/2020

ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ

Καλοκαιρινές προβολές ταινιών από τον τεχνοχώρο «Τζεπέτο»

Το Balkan Can Kino σε συνεργασία με τον Τεχνοχώρο Τζεπέτο παρουσιάζουν μία σειρά καλοκαιρινών προβολών, την Τρίτη 21 Ιουλίου, στην αυλή του Τζεπέτο (Kατεχάκη και Χειμάρρας-πεζόδρομος Φορτέτζα), με ώρα έναρξης 21.00 και με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Το Balkan Can Kino είναι ένα συνεργατικό κινητό και pop-up σινεμά, εργαστήριο και φεστιβάλ κινηματογράφου, που ιδρύθηκε από κινηματογραφιστές το 2017 στην Αθήνα.

Ο προγραμματισμός των ταινιών εστιάζει στις εναλλακτικές προσεγγίσεις στον κινηματογράφο και την οπτικοακουστική τέχνη, με σκοπό να αναδείξει τη διαφορετικότητα στο σινεμά.

Παράλληλα με τις προβολές, το BCK διοργανώνει εργαστήρια, συζητήσεις και διαλέξεις, δωρεάν ή με χαμηλό κόστος. Οι δράσεις του BCK πραγματοποιούνται σε συνεργασία με καλλιτεχνικούς και κοινωνικούς χώρους, ομάδες και οργανισμούς, εντός και εκτός Αθηνών, αλλά και σε διεθνές επίπεδο.

Στον Τεχνοχώρο Τζεπέτο θα προβληθούν 5 μικρού μήκους, coming-of-age ντοκιμαντέρ σύγχρονης παραγωγής από την Γαλλία, την Ουκρανία, τον Καναδά, το Ιράν, το Πακιστάν και το Αφγανιστάν, που παρουσιάζουν την καθημερινότητα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν παιδιά και έφηβοι σε διαφορετικές κοινωνικές συνθήκες.

Όλα τα ντοκιμαντέρ θα παρουσιαστούν στην γλώσσα παραγωγής τους με αγγλικούς υπότιτλους.

Πρόγραμμα ταινιών:

  1. Amour(s), σκηνοθεσία Mathilde Chavanne, διάρκεια: 31:38′(Γαλλία)

Η ιστορία μιας ενήλικης που προσπαθεί να βρει απαντήσεις στα λόγια και στη φαντασία των παιδιών.

  1. The view from the window, σκηνοθεσία Anna Korz, διάρκεια: 18:18′ (Ουκρανία)

Η Ρουσλάνα είναι μια Ουκρανή έφηβη εν αναμονή μιας επιθυμητής και ανέφικτης ωριμότητας. Φοράει φαρδιές μπλούζες, σκισμένα παντελόνια, ένα καπέλο και το μοναδικό ζευγάρι αθλητικών που έχει. Δεν της αρέσει να συμμετέχει στους κανόνες του δρόμου αλλά της αρέσει να τους δημιουργεί η ίδια. Εξερευνά τον έξω κόσμο με κολλητική ενέργεια, ένα κόσμο με τόσα ενδιαφέροντα και άγνωστα πράγματα, εκεί όπου υπάρχουν τόσοι κίνδυνοι.

  1. Hard Learning, σκηνοθεσία Daniel Fortin, διάρκεια: 06:51′ (Καναδάς)

Χωρίς να υπάρχει δευτεροβάθμιο σχολείο στην κοινότητά της, η μαθήτρια της 9ης τάξης, Μιράντα, μια Ινδιάνα, πρέπει να αφήσει την οικογένεια και το σπίτι της για να μπορέσει να συνεχίσει τις σπουδές της στο λύκειο.

Διάλειμμα

  1. Sarevo, σκηνοθεσία Mohammad Abdollahi, διάρκεια: 29′ (Ιράν)

Ο Σαΐντ και ο Αμπντουλά είναι δύο έφηβοι από την επαρχία που έχουν αποφασίσει να αναβιώσουν μια φάρμα με καμήλες στην περιοχή. Οι δύο έφηβοι που ζουν κοντά στα σύνορα με το Αφγανιστάν, κοντά στην έρημο Loot και στη λίμνη προσπαθούν να βρουν δουλειά και να βγάλουν λεφτά από τη φύση, ώστε να αποτρέψουν τη μετανάστευση και να βοηθήσουν να διατηρηθεί η ειρήνη και η αλληλεγγύη στη φυλή των Μπαλούτσι. Στη ταινία παρουσιάζεται η καθημερινή ζωή των ανθρώπων στο χωριό και οι καμήλες, καθώς και τα έθιμα του γάμου στους Μπαλούτσι. Ο σκοπός αυτού του ντοκιμαντέρ είναι να δείξει τις προσπάθειες και την αλληλεγγύη δύο ανθρώπων που προσπαθούν να βελτιώσουν τη ζωή τους με το να απομακρύνουν διαφορετικές ιδεολογίες.

  1. No Father, σκηνοθεσία Hasan Raza Khan, διάρκεια: 16′ (Πακιστάν-Αφγανιστάν)

Η ταινία αφορά τα παιδιά των θυμάτων από τις επιθέσεις στη κοινότητα των Χαζάρα. Ένα από τα πολλά και άτυχα θύματα αυτών των βαρβαρικών πράξεων που διαπράττονται κατά αυτής της κοινότητας είναι ο μικρός Νταβούντ, που δεν μιλάει πολύ από τότε που συνέβη το περιστατικό. Η ταινία δείχνει το τραύμα που δημιουργείται σε αυτά τα παιδιά, το οποίο είναι χειρότερο από το τραύμα που σχετίζεται με οποιοδήποτε άλλο έγκλημα, καθώς τα παιδιά αυτά δεν ξέρουν καν ποιο είναι το σφάλμα τους. Η ταινία σε γεμίζει με λύπη και απόγνωση για τα δεινά της κοινότητας των Χαζάρα, ιδιαίτερα όταν ένας πατέρας παίζει το τελευταίο ηχητικό μήνυμα της οικογένειας του, οι οποίοι σκοτώθηκαν σε μια τρομοκρατική επίθεση κατά της κοινότητας πριν από μερικά χρόνια.