20 °C Rethymno, GR
22/09/2020

ΚΙΝ.ΑΛ Ρεθύμνου:Κανένας σχεδιασμός από το Υπουργείο Παιδείας για την λειτουργία των σχολείων

Την Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου,κλιμάκιο της Νομαρχιακής Επιτροπής του Κινήματος Αλλαγής Ρεθύμνου, αποτελούμενο από τους  Μιχάλη Σαρρή,γραμματέα,Γιάννη Μαρινάτο ,αναπληρωτή γραμματέα και  Ματθαίο Λίτινα,υπεύθυνο τομέα Παιδείας, επισκέφτηκε τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, Λάμπρο Καρβούνη και Γιάννη Γαζανό, προκειμένου να ενημερωθεί για την ετοιμότητα των σχολικών μονάδων για την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ακολούθησε ουσιαστική συζήτηση από την οποία αναδείχτηκε το πρόβλημα των κενών σε εκπαιδευτικούς στο Ρέθυμνο.

Σύμφωνα με την ενημέρωση των Διευθυντών εκπαίδευσης, για να λειτουργήσουν ομαλά κι εύρυθμα τα σχολεία στο Ρέθυμνο χρειάζονται 250 περίπου εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση(χωρίς τα κενά που θα προκύψουν από τους εκπαιδευτικούς που θα κάνουν χρήση της αδείας ευπαθών ομάδων).

Σε ανακοίνωση της η Ν.Ε.Κινήματος Αλλαγής Ρεθύμνου -Τομέας Παιδείας,σχετικά με τα κενά,τις ελλείψεις αλλά και και τα μέτρα υγιεινής λόγω κορονοιού που όφειλε να έχει προετοιμάσει στα σχολεία το υπουργείο Παιδείας,αναφέρει:

«Ως  Κίνημα Αλλαγής  αναδεικνύουμε  τις ελλείψεις και  διεκδικούμε πιεστικά την κάλυψη των κενών γιατί η εκπαίδευση  είναι εθνική υπόθεση. Το Κίνημα Αλλαγής  συμβάλλει με κάθε δυνατό τρόπο στην ομαλή επαναλειτουργία των σχολείων με βασικό γνώμονα την προστασία της υγείας και της ζωής όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το άνοιγμα των σχολείων είναι σημαντικό για λόγους εκπαιδευτικούς, μαθησιακούς, μορφωτικούς, κοινωνικούς, ψυχολογικούς, συναισθηματικούς. Οι μαθητές μας βρίσκονται εκτός του φυσικού, σχολικού τους χώρου εδώ και πολύ καιρό – και αυτό έχει επιπτώσεις στη ζωή τους.

Η μέχρι  σήμερα συμπεριφορά της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας δεν δείχνει διάθεση διαλόγου και συναίνεσης. Ακολουθεί μια ιδεοληπτική και αποσπασματική πολιτική αντιμετώπισης των προβλημάτων της εκπαίδευσης. Οι καθυστερήσεις και η σύγχυση είναι  εμφανής.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας όφειλε  να διοργανώσει ένα ουσιαστικό διάλογο με όλες τις πολιτικές δυνάμεις, με τους επιστημονικούς φορείς και τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών, εξετάζοντας όλα τα ενδεχόμενα σενάρια για την ορθότερη και ασφαλέστερη έναρξη του σχολικού έτους.

 Όφειλε αλλά δεν έπραξε:

Να έχει προετοιμάσει  όλες τις υποδομές και να έχει εξασφαλίσει όλες τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας μαθητών και εκπαιδευτικών.

Να έχει σχεδιάσει προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, πριν την έναρξη των μαθημάτων, στη χρήση των Η/Υ για τη διεξαγωγή μαθημάτων εξ αποστάσεως και τη δημιουργία διδακτικών σεναρίων.

Να έχει σχεδιάσει την ενημέρωση  γονέων της προσχολικής αγωγής και των πρώτων τάξεων του Δημοτικού, για τη σωστή συμπεριφορά (πλύσιμο χεριών, αποστάσεις, χρήση μάσκας) των μικρών μαθητών.

Να έχει διαμορφώσει το πλαίσιο διαχείρισης πιθανών αρνήσεων εφαρμογής των μέτρων (αποστάσεις, μάσκα κλπ), κάποιων  μαθητών Γυμνασίων – Λυκείων.

Να έχει ορίσει επιστημονικές ομάδες για τη μείωση και αναδιάταξη της ύλης  των μαθημάτων, καθώς και την αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων.

Να έχει επεξεργαστεί σενάρια διαχείρισης  και διαφοροποίησης του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών σε περίπτωση εναλλακτικής προσέλευσης των μαθητών».