22 °C Rethymno, GR
30/10/2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕΡ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

«Να μιλήσουμε για τις χαμένες ώρες που προκαλεί η πολιτική της κας Κεραμέως»

Τις σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού  που έχουν ως αποτέλεσμα να χάνονται εκατοντάδες ώρες διδασκαλίες στα σχολεία επισημαίνουν σε ανακοίνωση τους οι καθηγητές επιρρίπτοντας ευθύνες στην πολιτική της κυβέρνησης.
Ειδικότερα, στην ανακοίνωση της ΕΛΜΕΡ , αναφέρεται:»Πλησιάζουμε το τέλος Σεπτεμβρίου και μετά από δύο φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών τα κενά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια του νομού Ρεθύμνου εξακολουθούν να παραμένουν τεράστια. Για να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό χρειάζονταν κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς 153 προσλήψεις αναπληρωτών, ωστόσο προσελήφθησαν μόλις 97 συνάδελφοι. Δυστυχώς, η κατάσταση αυτή δεν βελτιώθηκε ιδιαίτερα με τη δεύτερη φάση προσλήψεων καθώς καλύφθηκε μόλις το 28% των εναπομείναντων κενών.
Σήμερα, εξακολουθούν χάνονται πάνω από 1300 ώρες διδασκαλίας κάθε βδομάδα στα σχολεία του νομού, πλέον των 4.000 ωρών που έχουν χαθεί τις δύο πρώτες βδομάδες, ενώ περιφερειακά σχολεία, όπως το Γυμνάσιο Κράνας ή το ΕΠΑΛ Γαράζου, υπολειτουργούν δραματικά. Τεράστια παραμένουν και τα κενά στην ειδική αγωγή ενώ στο Μουσικό Σχολείο Ρεθύμνου δεν πραγματοποιούνται παρά ελάχιστα από τα μαθήματα ειδικότητας.
Η ευθύνη για αυτή την κατάσταση βαραίνει αποκλειστικά το Υπουργείο Παιδείας που επιλέγει να καλύπτει σταδιακά τα κενά για να κάνει οικονομία στις προσλήψεις αναπληρωτών – και αυτή είναι μία διαχρονική κατάσταση που επαναλαμβάνεται όλα τα τελευταία χρόνια με όλες τις κυβερνήσεις. Ειδικά, μαθήματα που θεωρούνται «δεύτερης κατηγορίας» από την ηγεσία του υπουργείου (μη πανελλαδικώς εξεταζόμενα, π.χ.), καταλήγουν να διδάσκονται ελάχιστα ή ακόμα και καθόλου σε κάποιες περιπτώσεις.
Ας αναρωτηθούμε, αλήθεια, τι μήνυμα στέλνει για την αξία της μόρφωσης στους μαθητές το Υπουργείο Παιδείας όταν δεν φροντίζει να υλοποιήσει το αυτονόητο: Να καλύψει όλα εκείνα τα κενά για τα οποία έχει γνώση με την έναρξη της χρονιάς; Τι μήνυμα στέλνει όταν εμπράκτως κατηγοριοποιεί μαθήματα και σχολεία σε «υψηλής και χαμηλής προτεραιότητας»;
Η συγκεκριμένη κατάσταση, εκτός από την προφανή παιδαγωγική της διάσταση, δημιουργεί και επιδημιολογικούς κινδύνους, καθώς οι μαθητές αναγκάζονται να περιμένουν για ώρες χωρίς καμία επίβλεψη τα λεωφορεία που θα τους μεταφέρουν πίσω στα σπίτια τους. Καλούμε την κυβέρνηση να δώσει προτεραιότητα στην άμεση κάλυψη των κενών σε όλη την Ελλάδα, πριν η κουτοπόνηρη προσπάθειά της να κάνει οικονομία στις εκπαιδευτικές δαπάνες μας κοστίσει ακριβά σε όλα τα επίπεδα».