17 °C Rethymno, GR
31/10/2020

ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΤΗΣ Γ' ΦΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ

Παραμένουν σοβαρά τα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία

Κανονικά λειτούργησαν χθες στο σύνολό τους τα γυμνάσια και τα λύκεια του νομού, αφού έληξαν οι καταλήψεις της προηγούμενης εβδομάδας. Ωστόσο τα προβλήματα με τις ελλείψεις εκπαιδευτικών παραμένουν και χαρακτηρίζονται σοβαρά, ειδικά στις σχολικές μονάδες του Μυλοποτάμου, οι οποίες παραμένουν υποστελεχωμένες, καθώς απουσιάζουν βασικές ειδικότητες καθηγητών. Προβλήματα επίσης εντοπίζονται στα σχολεία του Αμαρίου αλλά και μέσα στην πόλη, όπου είναι απαραίτητη η πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού για την πλήρη εφαρμογή του σχολικού προγράμματος.

Αυτό ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.», ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου Γιάννης Γαζανός, ο οποίος υποστήριξε ότι σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις που είχαν από το υπουργείο, μετά από την τηλεδιάσκεψη με την υφυπουργό Παιδείας, αυτή την εβδομάδα θα γίνουν οι προσλήψεις της τρίτης φάσης αναπληρωτών που θα στελεχώσουν τα σχολεία. Ευχή και ελπίδα όλων είναι τα εκπαιδευτικά κενά να καλυφτούν, όμως αυτό μένει να φανεί μετά την ολοκλήρωση της τοποθέτησής τους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία από τις ελλείψεις καθηγητών, τα οποία έχουν ήδη σταλεί στο αρμόδιο υπουργείο, όπως αυτά προέκυψαν μετά και την τοποθέτηση της β ‘ φάσης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών έχουν ως εξής.

Στις ειδικότητες γενικής παιδείας τα λειτουργικά κενά ανέρχονται περίπου στα 60 και έχουν ως εξής:

Θεολόγοι: 4

Φιλόλογοι: 6

Μαθηματικοί: 7

Φυσικοί, Χημικοί, Βιολόγοι, Γεωλόγοι: 2

Γαλλικών: 3

Αγγλικών: 4

Καλλιτεχνικών: 2

Γυμναστικής: 3

Κοινωνιολογίας: 1

Μουσικής: 2

Οικονομολόγοι: 5

Τεχνικοί: 2

Σε ό,τι αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση (ΕΠΑΛ) τα κενά έχουν ως εξής:

Μηχανολόγοι: 3

Ηλεκτρολόγοι: 3

Πληροφορικής: 3

Νοσηλευτικής: 2 (ένας πλήρους και ένας μειωμένου ωραρίου)

Νοσηλευτικής: 2 (ένας πλήρους και ένας μειωμένου ωραρίου)

Αισθητικής: 2 (ένας πλήρους και ένας μειωμένου ωραρίου)

Βρεφονηπιοκόμοι: 1

Γεωλόγοι: 1

Φυτικής Παραγωγής: 1

Τεχνικής Εκπαίδευσης: 2

Παράλληλα η διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου έχει ζητήσει τέσσερα άτομα βοηθητικό προσωπικό, 7 άτομα για παράλληλη στήριξη και έξι για τα τμήματα ένταξης.

Σε σχετικές δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.», ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, Γιάννης Γαζανός, ανέφερε: «Δυστυχώς, παρότι εγκαίρως είχαμε προσλήψεις αναπληρωτών σε δυο φάσεις αλλά και μόνιμες προσλήψεις ειδικής αγωγής που κάλυψαν σαμανιστές ελλείψεις τα προβλήματα στα σχολεία μας παραμένουν. Σοβαρότερο πρόβλημα για μια ακόμα χρονιά καταγράφεται στα σχολεία του Μυλοποτάμου, στο ΕΠΑΛ Γαράζου, το γυμνάσιο Γαράζου και στο γυμνάσιο Κράνας, σχολεία τα οποία είναι υποστελεχωμένα. Τα σχολεία αυτά δεν επιλέχτηκαν από τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και έτσι έχουν μείνει χωρίς τον απαραίτητο αριθμό εκπαιδευτικού προσωπικού. Ελπίζουμε και ευελπιστούμε τώρα με την τρίτη φάση των προσλήψεων αναπληρωτών να καλυφτεί το κενό και να μπορέσουν τα σχολεία αυτά να λειτουργήσουν χωρίς προβλήματα. Σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουμε από το υπουργείο η τρίτη φάση των προσλήψεων θα γίνει σήμερα ή αύριο».

Με τρίμηνες συμβάσεις θα καλυφτούν τα κενά των εκπαιδευτικών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες

Όπως εξήγησε ο κ. Γαζανός κενές παραμένουν και δεκαπέντε ακόμα θέσεις εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχουν δηλώσει ότι ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Πρόκειται για διάφορες ειδικότητες σε διάφορα σχολεία του νομού. Όπως εξήγησε οι εκπαιδευτικοί αυτοί, όπως προβλέπεται από το υπουργείο, θα κάνουν μάθημα εξ αποστάσεως σε άλλους μαθητές και όχι στους μαθητές της τάξης τους. Αυτό σημαίνει ότι οι θέσεις τους παραμένουν κενές, ωστόσο αυτές σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις που έχουν λάβει από το υπουργείο, θα καλυφτούν με εκπαιδευτικούς που θα προληφθούν τις επόμενες ημέρες με τριμηνιαίες συμβάσεις. Σε ό,τι αφορά τους μαθητές που έχουν δηλωθεί ότι ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, αυτοί είναι δυο ένας γυμνασίου και ένας λυκείου, οι οποίοι θα κάνουν επίσης μαθήματα διαδικτυακά. Ο σχεδιασμός αυτός ολοκληρώνεται αυτές τις ημέρες, όπως ανέφερε ο κ. Γαζανός και θα γίνει σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης.

Ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης στα δημοτικά

Σε ό,τι αφορά τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ρέθυμνου τα σοβαρότερα προβλήματα εντοπίζονται στην παράλληλη στήριξη, αφού απαιτούνται προσλήψεις 78 ατόμων για τα δημοτικά και δώδεκα ακόμα ατόμων για τα νηπιαγωγεία. Σε ό,τι αφορά τα τμήματα ένταξης καταγράφονται εννέα ελλείψεις δάσκαλων και δυο νηπιαγωγών, ενώ τρία άτομα απαιτούνται ως ειδικό βοηθητικό προσωπικό σε τρία σχολεία και στο ειδικό σχολείο χρειάζονται τρία ακόμα άτομα ως ειδικό επιστημονικό προσωπικό. Σε ό,τι αφορά τη γενική παιδεία σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Λάμπρο Καρβούνη, καταγράφονται δυο κενά δάσκαλων, ενώ στις ειδικότητες οι ελλείψεις είναι συνολικά 14 και συγκεκριμένα, 3 δάσκαλοι αγγλικών, δυο γερμανικών, ένας εικαστικών, τρεις γυμναστικής, ένας πληροφορικής, ένας μουσικής και δυο θεατρικών σπουδών.

Σύμφωνα με τον κ Καρβούνη: «Αυτή τη στιγμή τα σχολεία μας λειτουργούν σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό. Δεν υπάρχει κανένα τμήμα κλειστό και είμαστε ευχαριστημένοι. Θωρούμε ότι με την τρίτη φάση των προσλήψεων αναπληρωτών θα λυθεί το όποιο πρόβλημα παραμένει ειδικά με τη παράλληλη στήριξη, ώστε να υπάρχει πλήρης λειτουργία του συνόλου του σχολικού προγράμματος».

Σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες αυτοί είναι 13 σύμφωνα με τον κ. Καρβούνη, ενώ τρία παιδιά, ένα δημοτικού και δυο νηπιαγωγείου, που έχουν δηλωθεί ότι ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες θα παρακολουθήσουν διαδικτυακά μαθήματα.

Α. Ξανθός: Υγειονομικά επισφαλές το άνοιγμα των σχολείων

Επίσκεψη σε σχολεία του Ρεθύμνου και συναντήσεις με εκπαιδευτικούς, πραγματοποίησε την Παρασκευή 2/10 ο βουλευτής Ρεθύμνου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Ανδρέας Ξανθός.

Συγκεκριμένα, ο κ. Ξανθός ενημερώθηκε αναλυτικά από τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ.κ. Λ. Καρβούνη και Ι. Γαζανό αντίστοιχα, για τις συνθήκες που επικρατούν στα σχολεία της ΠΕ Ρεθύμνου, για τα κενά σε εκπαιδευτικούς και το χρονοδιάγραμμα κάλυψής τους, καθώς και την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων του ΕΟΔΥ. Είχε επίσης την ευκαιρία να συζητήσει με τους καθηγητές του 1ου Γενικού Λυκείου και τους δασκάλους του 14ου Δημοτικού σχολείου για τα προβλήματα και τις νέες ανάγκες που ανακύπτουν στην καθημερινότητα των σχολείων λόγω της πανδημίας.

Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν την αγωνία τους για το υγειονομικά επισφαλές άνοιγμα των σχολείων και τον κίνδυνο διασποράς του SARS-CoV-2 στο σχολικό περιβάλλον, για την ευθύνη που μεταθέτει το Υπουργείο Παιδείας στους ίδιους όσον αφορά την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων που αποδεικνύονται σε πολλές περιπτώσεις ανεφάρμοστα, αλλά και για την ανάγκη δωρεάν πρόσβασης σε διαγνωστικά τεστ που διενεργούνται σε εκπαιδευτικούς-μαθητές με ιατρική ένδειξη.

Κοινή εκτίμηση όλων είναι ότι απαιτείται μεγάλη προσπάθεια της Πολιτείας και των επιστημόνων για να πείσουν όσους αμφισβητούν τον ιό και αντιδρούν στη χρήση της μάσκας στο σχολείο, μια αντικοινωνική συμπεριφορά που υπονομεύει τη συλλογική προσπάθεια όλων να αναχαιτιστεί η πανδημία και να προστατευτούν οι ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.

Τέλος, ο κ. Ξανθός συναντήθηκε με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και συζήτησε με τους εκπροσώπους των δασκάλων-νηπιαγωγών για τα συνολικά θεσμικά και λειτουργικά προβλήματα της Δημόσιας Παιδείας, καθώς και με αντιπροσωπεία εκπαιδευτικών του 16ου Δημοτικού σχολείου που έθεσαν το αίτημα του νέου σχολικού κτιρίου που «καρκινοβατεί» και υπάρχει ανησυχία για μη χρηματοδότησή του από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» του υπουργείου Εσωτερικών. Επίσης ο κ. Ξανθός συναντήθηκε με εκπαιδευτικούς και γονείς παιδιών που φοιτούν στα Ειδικά Σχολεία του Ρεθύμνου, οι οποίοι έθεσαν το ζωτικό πρόβλημα της μεταφοράς του ΕΕΕΕΚ σε ξεχωριστό λειτουργικό κτίριο και της αποσυμφόρησης του Ειδικού Νηπιαγωγείου-Δημοτικού. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία δεσμεύτηκε ότι θα αναδείξει κοινοβουλευτικά τα προβλήματα αυτά και θα συμβάλλει στην επίσπευση των διαδικασιών αναβάθμισης των κτιριακών υποδομών στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής.