24 °C Rethymno, GR
04/06/2020

ΘΑ ΖΗΤΗΘΟΥΝ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥΣ

Στη διάθεση των ξενοδόχων τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τον τουρισμό

Ικανοποιημένοι εμφανίζονται οι επιχειρηματίες του Ρεθύμνου υποστηρίζοντας πως αυτά μπορούν να εφαρμοστούν από τις μονάδες παρέχοντας την απαραίτητη ασφάλεια για τους επισκέπτες

Ανακοινώθηκαν χθες το βράδυ τα πολυαναμενόμενα υγειονομικά πρωτόκολλα με βάση τα οποία θα επαναλειτουργήσουν τα τουριστικά καταλύματα αρχής γενομένης με τα ξενοδοχεία δωδεκάμηνης λειτουργίας στις 15 Ιουνίου και την 1η Ιουλίου με τα εποχικά.

Με βάση τα υγειονομικά πρωτόκολλα που προέκυψαν μετά από αλλεπάλληλες συσκέψεις με τους επιδημιολόγους του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση του προσωπικού του κάθε ξενοδοχείου, ορίζεται ένας συντονιστής για το θέμα της πρόληψης αλλά και της διαχείρισης κρουσμάτων κορονοϊού ο οποίος θα είναι σε συνεργασία με τον γιατρό της κάθε μονάδας.

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο, συνιστάται η χρήση ηλεκτρονικών εναλλακτικών για το check in -check out (η διάρκεια των οποίων παρατείνεται) αλλά και για πληρωμές. Προβλέπεται «διακριτική» παρακολούθηση πελατών και σχέδια για τεστ και καραντίνα των εργαζομένων που ενδεχομένως θα νοσήσουν.

Στο κομμάτι της εστίασης η λειτουργία εστιατορίου, μπαρ θα είναι σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, όπως και η λειτουργία των χώρων αναψυχής για τα παιδιά. Το σημείο αυτό βέβαια παραμένει ασαφές για τον ξενοδοχειακό κλάδο σε ότι αφορά το «ισχύον νομικό καθεστώς». Κάποιοι επαγγελματίες θεωρούν ότι σημαίνει ότι στους χώρους εστίασης των ξενοδοχείων θα πρέπει να εφαρμόζονται οι κανόνες που τέθηκαν για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Οι διαρροές έλεγαν ότι δεν θα επιτρέπεται η λειτουργία μπουφέ στα ξενοδοχεία ωστόσο το χθεσινό πρωτόκολλο τις διέψευσε χωρίς όμως να καθίσταται σαφής ο τρόπος λειτουργίας τους. Τα ζητήματα αυτά χρήζουν επεξηγήσεων και διευκρινίσεις, όπως λένε, χαρακτηριστικά οι ξενοδόχοι.

Παράλληλα, στο πρωτόκολλο προβλέπονται ξεχωριστά μέτρα υγιεινής προβλέπονται για τις εξωτερικές πισίνες, ενώ απαγορεύεται η λειτουργία εσωτερικής πισίνας.

Για τις αναχωρήσεις και προκειμένου να καθαριστεί το δωμάτιο για τον επόμενο πελάτη από το πρωτόκολλο παρέχεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ 2 πρωτοκόλλων είτε δηλαδή του κανονικού καθαρισμού και αναμονής 24 ωρών πριν το δωμάτιο διατεθεί σε πελάτη ή σχολαστικός καθαρισμός – απολύμανση (π.χ. με ατμοκαθαριστή) στις επίμαχες επιφάνειες δωματίου και μπάνιου. Ικανοποιημένοι εμφανίζονται οι ξενοδόχοι του Ρεθύμνου από το υγειονομικό πρωτόκολλο.

Τα μέτρα που προβλέπονται για τις μονάδες είναι υλοποιήσιμα και βατά τονίζει ο αντιπρόεδρος του συλλόγου ξενοδόχων Ρεθύμνου, ο οποίος επισημαίνει πως οι οδηγίες που δίδονται για σχολαστική καθαριότητα και άρτια εκπαίδευση του προσωπικού μπορούν να εξασφαλίσουν ένα ευχάριστο περιβάλλον στους επισκέπτες κατά τη διαμονή τους στην ξενοδοχειακή μονάδα. Ο Μπάμπης Μπιρλιράκης εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι με το υγειονομικό πρωτόκολλο που ανακοινώθηκε θα δοθεί η δυνατότητα στις μανάδες να επαναλειτουργήσουν σε μια δύσκολη συγκυρία δημιουργώντας τις προϋποθέσεις τις κατάλληλες και για τους επισκέπτες: «Από τη στιγμή που το πρωτόκολλο βαδίζει στα παγκόσμια πρότυπα νομίζω ότι για τους τουρίστες θα είναι μια συνέχεια από όσα ακούν στις χώρες τους. Οι πελάτες μας θα νιώθουν ασφαλείς ότι λαμβάνουμε σωστά μέτρα, χωρίς να τους δημιουργεί την αίσθηση ότι έρχονται σε ένα νοσοκομείο για να κάνουν διακοπές. Ταυτόχρονα το πρωτόκολλο αυτό είναι ένας θετικός παράγοντας σκέψης για συναδέλφους που προγραμματίζουν να μην ανοίξουν τις μονάδες τους καθώς θεωρώ ότι είναι βατό και υλοποιήσιμο».

Τους κανόνες που θα πρέπει να ακολουθούν τα τουριστικά καταλύματα που θα επαναλειτουργήσουν αρχής γενομένης από την 1η Ιουνίου έδωσε χθες στη δημοσιότητα το υπουργείου Τουρισμού. Τα λεγόμενα υγειονομικά πρωτόκολλα που περίμενε με αγωνία ο ξενοδοχειακός κλάδος περιγράφουν αναλυτικά μέσα σε 15 σελίδες τις οδηγίες που πρέπει να ακολουθούν οι τουριστικές μονάδες που θα υποδεχτούν επισκέπτες σε ένα πλαίσιο που θα ισχύσει για τα καταλύματα, τους χώρους εστίασης των ξενοδοχείων, τις πισίνες, τις τουριστικές κατασκηνώσεις και τα τουριστικά λεωφορεία.

Με βάση τα υγειονομικά πρωτόκολλα που έχουν αποφασιστεί, μετά από αλλεπάλληλες συσκέψεις με τους επιδημιολόγους του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας είναι προαιρετική η χρήση plexiglass στην υποδοχή, συνιστάται η χρήση ηλεκτρονικών εναλλακτικών για το check in – check out (η διάρκεια των οποίων παρατείνεται) αλλά και για πληρωμές, επίσης συνιστάται η διακριτική παρακολούθηση πελατών με συμπτώματα για διαχείριση από τη διοίκηση.

Στο κομμάτι της εστίασης η λειτουργία εστιατορίου, μπαρ κ.τ.λ. θα είναι σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, όπως και η λειτουργία των χώρων αναψυχής για τα παιδιά και οι εξωτερικές πισίνες, ενώ για τις εσωτερικές κολυμβητικές δεξαμενές «δεν επιτρέπεται η λειτουργία τους».

Το υγειονομικό πρωτόκολλο χαρακτηρίζεται βατό από τους ξενοδόχους του Ρεθύμνου, οι οποίοι τονίζουν ότι αυτό μπορεί να εφαρμοστεί από τις μονάδες και πολύ πιθανόν αρκετοί συνάδελφοι τους που μέχρι σήμερα ήταν αναποφάσιστοι για το άνοιγμα των μονάδων τους πλέον να μπορέσουν να επαναλειτουργήσουν.

Σε σχετικές δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.» ο αντιπρόεδρος του συλλόγου ξενοδόχων Ρεθύμνου Μπάμπης Μπιρλιράκης ανέφερε: «Σε μια πρώτη ανάγνωση το υγειονομικό πρωτόκολλο είναι βατό. Δίνει ιδιαίτερη σημασία στην ατομική ευθύνη και στην εκπαίδευση του προσωπικού μας, στο να μπορεί να διακρίνει συμπτώματα τέτοια τόσο στους εργαζόμενους όσο και στους πελάτες. Επίσης καθορίζεται ένας συντονιστής που θα διαχειρίζεται το πρωτόκολλο και θα είναι σε επαφή με τον γιατρό που θα συνεργάζεται με την κάθε μονάδα για τον covid-19. Επίσης ζητά ένα πλάνο δράσης να υπάρχει και κατά κάποιο τρόπο να προκαταβληθεί πριν από το άνοιγμα της μονάδας, τόσο σε ότι αφορά τις δράσεις που πρέπει να γίνουν προληπτικά αλλά και τις δράσεις που θα κάνει σε περίπτωση που εφαρμοστεί κρούσμα».

Ασαφές παραμένει για τους ξενοδόχους το τι μέλλει γενέσθαι με την εστίαση στα ξενοδοχεία, καθώς το υγειονομικό πρωτόκολλο αναφέρει ότι ισχύει το υφιστάμενο νομικό καθεστώς, χωρίς να διασαφηνίζει ποιο είναι αυτό: «Δεν έχει διευκρινιστεί το κομμάτι της εστίασης πέρα από τα HASCP θέλουμε να διευκρινίσουμε τι ισχύει στο νομοθετικό πλαίσιο. Ενδεχομένως να εννοεί ότι θα ισχύει ότι θα ισχύσει για τα εστιατόρια από τη Δευτέρα. Όμως τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος δεν έχουν μπουφέδες. Η δικιά μας ανάλυση είναι ότι δεν υπάρχουν απαγορεύσεις. Δεν απαγορεύονται οι μπουφέδες. Ο ΠΟΥ σε ένα παλαιότερο πρωτόκολλο ανέφερε ότι θα πρέπει όπου υπάρχουν μπουφέδες οι πελάτες να σερβίρονται από το προσωπικό, να μην έχουν δηλαδή τη δυνατότητα να προσεγγίζουν από πολύ κοντά, είτε να είναι ήδη σερβιρισμένα τα πιάτα και να περνάνε να τα παίρνουν οι πελάτες. Αυτό εκτιμούμε ότι εννοούν ωστόσο δεν το έχουμε ακόμα διευκρινίσει, διότι δεν υπάρχει σαφής αναφορά. Σαφώς θα ζητήσουμε σχετικές διευκρινίσεις».

Ο κ. Μπιρλιράκης πάντως εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι με το υγειονομικό πρωτόκολλο που ανακοινώθηκε θα δοθεί η δυνατότητα στις μονάδες να επαναλειτουργήσουν σε μια δύσκολη συγκυρία δημιουργώντας τις προϋποθέσεις τις κατάλληλες και για τους επισκέπτες: «Από τη στιγμή που το πρωτόκολλο βαδίζει στα παγκόσμια πρότυπα νομίζω θα είναι μια συνέχεια από όσα ακούν στις χώρες τους οι πελάτες μας, θα νιώθουν ασφαλείς ότι λαμβάνουμε σωστά μέτρα, χωρίς να τους δημιουργεί την αίσθηση ότι έρχονται σε ένα νοσοκομείο για να κάνουν διακοπές. Σίγουρα το πρωτόκολλο αυτό είναι ένας θετικός παράγοντας σκέψης για συναδέλφους  που προγραμμάτιζαν να μην ανοίξουν. Θεωρώ ότι το πρωτόκολλο μπορεί να εφαρμοστεί και να ανοίξουν οι μονάδες χωρίς προβλήματα».

Α. Πρωτόκολλο τουριστικών καταλυμάτων

Οι προδιαγραφές για την επαναλειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων αφορούν όλα τα καταλύματα ανεξαρτήτως τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών, κατάταξης, είδους, διάρκειας λειτουργίας, πλην των οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων. Κάθε τουριστικό κατάλυμα θα πρέπει να καταρτίσει πρωτόκολλο σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου Τουρισμού.

Γενικά στοιχεία του πρωτοκόλλου

Ανάπτυξη σχεδίου δράσης και σχεδίου για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος

Ανάπτυξη ενός σχεδίου δράσης από τη διοίκηση/διεύθυνση του τουριστικού καταλύματος και επιμέρους πρωτόκολλα για κάθε τμήμα του καταλύματος και ειδικότερα για την περίπτωση εμφάνισης κρίσης (διαχείριση πιθανού κρούσματος). Η ανάπτυξη του σχεδίου δράσης αφορά σε ξενοδοχεία με δυναμικότητα άνω των 50 δωματίων.

Η ανάπτυξη σχεδίου για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος αφορά σε όλα τα καταλύματα (σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες οδηγίες του ΕΟΔΥ).

Σχέδιο Δράσης

Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η πρόληψη εμφάνισης και η αποτελεσματική διαχείριση των ύποπτων κρουσμάτων για τον περιορισμό της επέκτασης στο προσωπικό και τους ενοίκους.

Το σχέδιο δράσης θα συμμορφώνεται με τις συστάσεις του ΕΟΔΥ και θα αναθεωρείται ανάλογα με τις εξελίξεις.

Με το σχέδιο δράσης παρουσιάζεται εγγράφως η λήψη μέτρων πρόληψης και διαχείρισης ύποπτων κρουσμάτων από το τουριστικό κατάλυμα μέσω πρωτοκόλλων. Ειδικότερα, με το σχέδιο δράσης:

  • η διεύθυνση του καταλύματος ορίζει συντονιστή για την επίβλεψη της εφαρμογής του και υπευθύνου για κάθε επιμέρους τμήμα αυτού (πχ. F&B, Housekeeping). Η θέση του συντονιστή, ανάλογα με το μέγεθος του καταλύματος, μπορεί να καλύπτεται από τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης, από υπάρχουσα θέση Γενικού Διευθυντή / Διευθυντή Ποιότητας κ.λπ. ή από νέα θέση στο οργανόγραμμα. Επίσης, μπορεί να ορισθεί σε επίπεδο Ομάδας Διαχείρισης.
  • αποτυπώνεται το γεγονός ότι το προσωπικό είναι εκπαιδευμένο στην τήρηση του πρωτοκόλλου ή των επιμέρους πρωτοκόλλων ανά τμήμα του καταλύματος με αντίστοιχη αναφορά των ατόμων, της διάρκειας και του τρόπου της εκπαίδευσης (πχ. τηλεκπαίδευση, εκπαίδευση από εξωτερικό διαπιστευμένο συνεργάτη κτλ). Συνιστάται η μέθοδος e-learning και κρίνεται απαραίτητη η υποχρεωτική παρακολούθηση όλων των εργαζομένων.

„h αποτυπώνεται συνεργασία με ιατρό (αναλυτικά στοιχεία συνεργαζόμενου ιατρού), ο οποίος ενεργεί βάσει των οδηγιών του ΕΟΔΥ για τον έλεγχο του COVID-19 και ειδικότερα είναι εκπαιδευμένος στη λήψη ρινοφαρυγγικού δείγματος για μοριακό έλεγχο από ύποπτο κρούσμα. Παράλληλα, στο πλαίσιο της τηλεϊατρικής έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης ύποπτου κρούσματος και στενών επαφών του.

  • αποτυπώνεται ενδεχόμενη πιστοποίηση του τουριστικού καταλύματος ως προς τη λήψη μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισης της πανδημίας COVID-19 από διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης.

Σχέδιο διαχείρισης ύποπτου κρούσματος

Ειδικότερα για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος ακολουθείται το σχέδιο αντιμετώπισης ύποπτου κρούσματος του ΕΟΔΥ.

Για τη διασφάλιση της εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος από το κατάλυμα είναι απαραίτητο να οριστεί υπεύθυνος εφαρμογής. Η θέση του συντονιστή, ανάλογα με το μέγεθος του καταλύματος, μπορεί να καλύπτεται από τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης, από υπάρχουσα θέση Γενικού Διευθυντή / Διευθυντή Ποιότητας κ.λπ. ή από νέα θέση στο οργανόγραμμα. Επίσης, μπορεί να ορισθεί σε επίπεδο Ομάδας Διαχείρισης.

Σε περίπτωση που το κατάλυμα έχει αναπτύξει σχέδιο δράσης (καταλύματα άνω των 50 δωματίων), ο συντονιστής για την επίβλεψη του σχεδίου δράσης και ο υπεύθυνος εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος δύναται να ταυτίζονται.

Τα καταλύματα έχουν την υποχρέωση κοινοποίησης στοιχείων επικοινωνίας στην αρμόδια υπηρεσία του Υπ. Υγείας /ΕΟΔΥ:

α) του υπευθύνου εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος,

β)του ιατρού που συνεργάζονται ή του παρόχου υπηρεσιών δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας.

Προσωπικό καταλύματος

  • Υπεύθυνη δήλωση κάθε μέλους του προσωπικού ότι έχει ενημερωθεί για τα πρωτόκολλα υγιεινής και διαχείρισης κρουσμάτων COVID-19 που αφορούν στο πεδίο αρμοδιοτήτων του. Πλάνο εκπαίδευσης (με τηλεκπαίδευση στο κινητό ή το tablet) έως 15 Ιουλίου ενός ατόμου ανά υπηρεσία (επιμέρους πρωτόκολλο) του καταλύματος, το οποίο θα αναλάβει εν συνεχεία την εκπαίδευση και του λοιπού προσωπικού.
  • Η εκπαίδευση σχετίζεται κατ’ ελάχιστον με τα εξής:

– Τις πηγές και τους τρόπους μετάδοσης του ιού

– Διαδικασίες ενημέρωσης των αρμοδίων του ξενοδοχείου και των ίδιων των πελατών

– Συμπεριφορά και ενέργειες σε περίπτωσης ασθένειας από το προσωπικό

-Μεθόδους και πρακτικές καθαρισμών και απολύμανσης των εντοπισμένων σημείων με βάση την επικινδυνότητα και την πιθανότητα μετάδοσης της ασθένειας

– Μεθόδους και επικοινωνιακή προσέγγιση των επισκεπτών

-Τήρηση των βασικών μέτρων αποφυγής μετάδοσης του ιού αναφορικά με επιμελή και τακτικό πλύσιμο χεριών, αποφυγή χειραψιών, τήρηση αποστάσεων, αποφυγή επαφής των χεριών με τα μάτια, μύτη και στόμα και υγιεινή της αναπνοής

-Διατήρηση αρχείων εκπαίδευσης και τεκμηρίωσης της πρόσληψης για κάθε εργαζόμενο

  • Κάθε μέλος του προσωπικού πρέπει να συμμορφώνεται αυστηρά με τα βασικά προστατευτικά μέτρα κατά του COVID-19: τήρηση υγιεινής χεριών, σωματικών αποστάσεων (physical distancing) από τους πελάτες και το λοιπό προσωπικό, σε όλους τους χώρους εργασίας, τους χώρους του ξενοδοχείου και τους χώρους ανάπαυσης, αποφυγή αγγίγματος προσώπου και γενικά προσωπική και αναπνευστική υγιεινή.
  • Το τουριστικό κατάλυμα οφείλει να χορηγεί σε κάθε μέλος του προσωπικού επαρκή Μέσα Ατομικής Προστασίας και να εξασφαλίζει τη συνεχή επάρκεια των αποθεμάτων.
  • Συνιστάται στο προσωπικό που διαμένει στο κατάλυμα να παραχωρούνται δίκλινα δωμάτια. Εάν μέλος του προσωπικού ανήκει σε ευπαθή ομάδα, συνιστάται να παραχωρούνται μονόκλινα.
  • Συνιστάται το προσωπικό να θερμομετριέται κάθε πρωί στο πλαίσιο ατομικής ευθύνης. Ενδελεχής έλεγχος του προσωπικού μπορεί να ακολουθήσει συναρτήσει της επιδημιολογικής εικόνας της τοπικής κοινότητας / περιοχής.
  • Αν κάποιο μέλος του προσωπικού έρθει σε επαφή με κρούσμα οφείλει να το δηλώσει άμεσα στον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος και να απομακρυνθεί από την εργασία.

Υπηρεσίες καταλυμάτων

Υπηρεσία υποδοχής (reception desk/concierge)

  • Το προσωπικό πρέπει να λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής (πλύσιμο χεριών), να κρατά αποστάσεις τουλάχιστον ενός μέτρου από τους πελάτες (αποφυγή χειραψιών κτλ) και να ακολουθεί τους κανόνες υγιεινής.
  • Συνιστάται η αποφυγή τοποθέτησης σε θέσεις υποδοχής ατόμων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.
  • Όταν ζητείται, να υπάρχει δυνατότητα: α) ενημέρωσης επισκεπτών για την πολιτική του καταλύματος και τα μέτρα που έχει λάβει για την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών, β) παροχής χρήσιμων πληροφοριών για παρόχους υγείας, δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία, νοσοκομεία αναφοράς για COVID-19, φαρμακεία κ.τ.λ. στην περιοχή και γ) παροχής μέσων ατομικής προστασίας.

Συνιστάται η παροχή ενημερωτικών φυλλαδίων βασικών υγειονομικών οδηγιών μεταφρασμένων σε αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά. Συμπληρωματικά, η παροχή των οδηγιών αυτών μέσω ανάπτυξης εφαρμογής σε κινητά τηλέφωνα.

  • Ειδικός εξοπλισμός (medical kit) για την περίπτωση εμφάνισης περιστατικού, όπως γάντια και μάσκες μιας χρήσης, αντισηπτικά, καθαριστικά μαντηλάκια, ποδιά, μακρυμάνικη ρόμπα, θερμόμετρο laser.
  • Το προσωπικό πρέπει να μπορεί να αναγνωρίζει συμπτώματα πελατών και να το αναφέρει αμελλητί στον υγειονομικό υπεύθυνο.
  • Προαιρετική χρήση plexiglass στην υποδοχή (τοποθέτηση πολυκαρβονικού υλικού)
  • Στην υποδοχή (reception desk) πρέπει να υπάρχει αντισηπτικό για χρήση από τον πελάτη (σταθερές ή μη συσκευές)
  • Συνιστάται η τακτική απολύμανση των επιφανειών της υποδοχής (reception desk)

Για τη διατήρηση αποστάσεων το κατάλυμα εφαρμόζει κατάλληλη διαμόρφωση της υποδοχής (reception desk), προσθήκη επιδαπέδιας σήμανσης σε απόσταση δύο μέτρων όπου θα στέκεται ο πελάτης /κατάλληλη σήμανση αποστάσεων στο χώρο αναμονής, κατάλληλη διάταξη των επίπλων και ορθή διαχείριση της ουράς με στόχο τη μείωση του χρόνου αναμονής.

  • Αποφυγή συνωστισμού κατά το check-in/check-out – τήρηση αποστάσεων
  • Συνιστάται η χρήση ηλεκτρονικών εναλλακτικών για το check in-check out (πχ mobile concierge, χρήση tablets που μπορούν να απολυμανθούν μετά από κάθε χρήση).
  • Εξέταση δυνατότητας check-in σε υπαίθριο χώρο
  • Συνιστάται η ηλεκτρονική πληρωμή των δαπανών διαμονής (αποδοχή μετρητών σε εξαιρετικές περιπτώσεις), η ηλεκτρονική αποστολή λογαριασμών, τιμολογίων και αποδείξεων.
  • Απολύμανση των key cards –τοποθέτησή τους σε ειδικό δοχείο προς απολύμανση.
  • Διεύρυνση διάρκειας check-out και check-in μεταξύ των διαμονών (check out μέχρι τις 11.00 πμ και check in από τις 3.00 μ.μ.). Η μεταβολή αυτή της χρονικής διάρκειας που μεσολαβεί μεταξύ κάθε check in και check out είναι υποχρεωτική για να διασφαλίζεται ότι μεταξύ διαφορετικών πελατών το δωμάτιο καθαρίζεται και απολυμαίνεται επιμελώς, καθώς και ότι ακολουθείται επαρκής φυσικός αερισμός του χώρου.

Υπηρεσίες ορόφου (καθαριότητα, απολύμανση, housekeeping), δωματίων και κοινόχρηστων χώρων

„ Πρόγραμμα καθαρισμού και απολύμανσης (βλ. σχετικές οδηγίες ΕΟΔΥ)

  • Ειδικές οδηγίες για καθαρισμό στην περίπτωση εμφάνισης κρούσματος (βλ. σχετικές Οδηγίες ΕΟΔΥ).
  • Ενίσχυση υπηρεσιών υγιεινής σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους και ειδικότερα σε αντικείμενα «υψηλού κινδύνου» (π.χ. πόμολα, κομβία ανελκυστήρων)
  • Σχολαστικό καθάρισμα και πολύ καλός αερισμός δωματίου κατά τις ώρες που μεσολαβούν μεταξύ διαμονών.
  • Έλεγχος καλής λειτουργίας πλυντηρίων πιάτων και ρούχων (ως προς τη χρησιμοποιούμενη θερμοκρασία και τη δοσολογία απορρυπαντικών)
  • Επαρκής εξοπλισμός προσωπικού (γάντια, μάσκες, ρόμπα, κλειστά παπούτσια)
  • Το προσωπικό καθαριότητας συνιστάται να χρησιμοποιεί απλή χειρουργική μάσκα (σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας χειρουργικής μάσκας, συστήνεται η χρήση πάνινης), γάντια και αδιάβροχη ρόμπα μιας χρήσης. Για όσο χρόνο εργάζεται, το προσωπικό καθαριότητας δεν πρέπει να αγγίζει με τα χέρια του το στόμα, τη μύτη ή τα μάτια του, να καπνίζει ή να τρώει.

Μετά την αφαίρεση των γαντιών είναι απαραίτητο το καλό πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι. Τονίζεται ότι η χρήση γαντιών δεν υποκαθιστά το πλύσιμο των χεριών, το οποίο και αποτελεί το σημαντικότερο μέσο πρόληψης

  • Διακριτική παρακολούθηση πελατών με συμπτώματα για διαχείριση από τη διοίκηση
  • Μη συχνός καθαρισμός δωματίου κατά τη διάρκεια της διαμονής (αποφυγή επαφής εργαζομένων καθαριότητας με πιθανό κρούσμα και περαιτέρω μετάδοση).
  • Κατάργηση καθημερινής αλλαγής ιματισμού και πετσετών, της βραδινής ετοιμασίας παρά μόνο κατόπιν αιτήματος του πελάτη.
  • Για τις αναχωρήσεις, δυνατότητα επιλογής μεταξύ 2 πρωτοκόλλων:

– κανονικός καθαρισμός και αναμονή 24 ωρών πριν το δωμάτιο διατεθεί σε πελάτη ή

– σχολαστικός καθαρισμός – απολύμανση (π.χ. με ατμοκαθαριστή) στις επίμαχες επιφάνειες δωματίου και μπάνιου.

  • Συνιστάται η απομάκρυνση διακοσμητικών αντικειμένων (μαξιλαριών, κλινοσκεπασμάτων)
  • Συνιστάται η απομάκρυνση κοινόχρηστων αντικειμένων πολλαπλής χρήσης όπως μενού, περιοδικά, κλπ.
  • Τοποθέτηση καλύμματος μιας χρήσης στα χειριστήρια της τηλεόρασης και του κλιματιστικού
  • Οι υφασμάτινες επιφάνειες (πχ ταπετσαρίες επίπλων) πρέπει να καθαρίζονται με συσκευή ατμού (θερμοκρασία> 70°).
  • Άνοιγμα θυρών και παραθύρων για φυσικό αερισμό του χώρου καθημερινά.
  • Συνιστάται σήμανση με στόχο την πληροφόρηση του πελάτη για το πότε και πώς καθαρίστηκε το δωμάτιο.
  • Συνιστάται η τοποθέτηση ατομικών αντισηπτικών υγρών σε κάθε δωμάτιο ή συσκευής αντισηψίας

 

Υπηρεσίες εστίασης (τραπεζαρίες/χώροι κοινού), παρασκευαστήρια

Σε αυτά περιλαμβάνονται τα εστιατόρια a la carte, τα εστιατόρια με μπουφέ/αίθουσες πρωινού, τα μπαρ σε ανοιχτούς και κλειστούς χώρους

Παρασκευαστήρια/κουζίνα:

  • Τήρηση HACCP
  • Παραλαβή εμπορευμάτων από συγκεκριμένο προσωπικό και πάντα φορώντας γάντια και μάσκα.
  • Ιδιαίτερη μέριμνα θα πρέπει να λαμβάνεται για την τήρηση των αποστάσεων μεταξύ των εργαζομένων στην κουζίνα σύμφωνα με τις απαιτήσεις των υγειονομικών αρχών, όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά.
  • Δεν επιτρέπεται η είσοδος στο χώρο της κουζίνας για τους μη έχοντες εργασία. Σε περίπτωση που αυτό δεν μπορεί να αποφευχθεί, θα πρέπει να παρέχονται στον επισκέπτη κατάλληλα μέσα ατομικής προστασίας, που θα υπάρχουν διαθέσιμα στην είσοδο της κουζίνας.

Εστίαση:

  • Λειτουργία εστιατορίου, μπαρ κτλ. σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο

 Χώροι αναψυχής για παιδιά

Λειτουργία χώρων αναψυχής για παιδιά σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

 

Πισίνες

Δεν επιτρέπεται η λειτουργία εσωτερικής πισίνας. Σε ότι αφορά τις εξωτερικές πισίνες πρέπει να γίνεται τακτική μέτρηση και τήρηση αρχείων καταγραφής pH ανά οκτώ ώρες κατά τη διάρκεια λειτουργίας των κολυμβητικών δεξαμενών και τουλάχιστον ανά δύο ώρες κατά τη διάρκεια λειτουργίας των δεξαμενών υδρομάλαξης και υδροθεραπείας, εφόσον δεν υπάρχει αυτόματο σύστημα καταγραφής.

Αριθμός λουομένων: ο μέγιστος συνολικός αριθμός των εισερχομένων εντός της δεξαμενής κάθε στιγμή δεν θα είναι μεγαλύτερος από έναν λουόμενο ανά 2,5 m2 επιφανείας νερού.

Τήρηση απόστασης: η διάταξη των καθισμάτων (ξαπλώστρες, καρέκλες, πουφ, σεζλόνγκ, κ.τ.λ.) θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε η απόσταση μεταξύ των ακρότερων σημείων των καθισμάτων δυο ατόμων που βρίσκονται σε δύο διαφορετικές ομπρέλες ή δύο ατόμων που διαμένουν σε διαφορετικό δωμάτιο, να είναι τουλάχιστον 2 μέτρα σε κάθε κατεύθυνση.

  • Συνιστάται η χρήση υλικών ή κάλυψη αντικειμένων με υλικά που επιδέχονται αποτελεσματικής απολύμανσης στα καθίσματα, τα τραπέζια, τα κουτιά φύλαξης προσωπικών αντικειμένων, τα κουμπιά ειδοποίησης του προσωπικού και στους τιμοκαταλόγους.
  • Μετά από κάθε αλλαγή πελατών θα πρέπει να απολυμαίνονται τα καθίσματα, τα τραπεζάκια, τα κουτιά φύλαξης προσωπικών αντικειμένων, οι τιμοκατάλογοι και κάθε άλλο αντικείμενο το οποίο θα χρησιμοποιήσει ο επόμενος πελάτης.
  • Συνιστάται η προσφορά πετσετών που θα καλύπτουν το σύνολο της επιφάνειας και απολύμανση κάθε ξαπλώστρας/καθίσματος μετά από κάθε χρήση. Συνιστάται η απομάκρυνση υφασμάτινων επιφανειών από τις ξαπλώστρες.

Στα καθίσματα (ξαπλώστρες, καρέκλες, πουφ, σεζλόνγκ κ.τ.λ.) που το κατάλυμα διαθέτει στον αιγιαλό πρέπει να τηρούνται αποστάσεις. Η διάταξη των καθισμάτων αυτών θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε η απόσταση μεταξύ δύο ατόμων που βρίσκονται σε δύο διαφορετικές ομπρέλες να είναι τουλάχιστον 3 μέτρα σε κάθε κατεύθυνση. Συγκεκριμένα θα πρέπει να τηρείται απόσταση τουλάχιστον 3 μέτρων (σε οποιαδήποτε κατεύθυνση) από τα ακρότερα σημεία των καθισμάτων που ανήκουν σε διαφορετικές ομπρέλες. Θα πρέπει να αποθαρρύνεται η τοποθέτηση πετσέτας/ψάθας από τους λουόμενους σε τέτοιο σημείο, το οποίο θα μειώσει την απόσταση αυτή.