19 °C Rethymno, GR
04/04/2020

ΑΠΕΣΤΑΛΗΣΑΝ ΧΘΕΣ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΝΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

Στο υπουργείο Παιδείας οι νέες λίστες με τα κενά στα σχολεία του νομού

Οι προσλήψεις θα γίνουν αμέσως μετά το άνοιγμα των σχολείων στις αρχές Ιανουαρίου

Της ΣΤΕΛΛΑΣ ΜΑΘΙΟΥΔΑΚΗ

Στην αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Παιδείας απεστάλησαν χθες οι επικαιροποιημένες λίστες με τα κενά που εξακολουθούν να καταγράφονται στα σχολεία και των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης του νομού, με σκοπό να προγραμματιστεί η κάλυψη τους με τις νέες προσλήψεις αναπληρωτών.

Οι εν λόγω προσλήψεις, με βάση την πληροφόρηση που έχουν οι δύο διευθύνσεις εκπαίδευσης του νομού, αναμένεται να γίνουν στις αρχές Ιανουαρίου και συγκεκριμένα μόλις ανοίξουν τα σχολεία, δηλαδή έπειτα από τις 8 του μήνα με νέα ειδική προκήρυξη που θα βγει στον «αέρα».

Οι νέες αυτές προσλήψεις που προγραμματίζει για πολλοστή φορά το υπουργείο μετά την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου, αφορούν καθαρά και μόνο στην κάλυψη των κενών που δημιουργήθηκαν το προηγούμενο διάστημα, έπειτα και από τις πρόσφατες αρνήσεις των αναπληρωτών που επιλέχτηκαν. Πρόκειται δηλαδή για τους αναπληρωτές, οι οποίοι αν και προσελήφθησαν με την προηγούμενη προκήρυξη, τελικά αρνήθηκαν τις τοποθετήσεις τους με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί εκ νέου πρόβλημα σε πολλές σχολικές μονάδες τόσο της πόλης όσο και της ενδοχώρας.

Σύμφωνα με τα όσα εξήγησε στην εφημερίδα μας η διευθύντρια της διεύθυνσης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ρεθύμνου, Ευαγγελία Μαντά και αυτή τη φορά το υπουργείο Παιδείας ανταποκρίθηκε άμεσα για την κάλυψη των κενών θέσεων.

Συγκεκριμένα η λίστα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού περιλαμβάνει τις εξής πέντε ειδικότητες: 1 καθηγήτρια θεατρικής αγωγής, 1 καθηγήτρια γερμανικών μειωμένου ωραρίου, που μάλιστα είναι η τέταρτη κατά σειρά άρνηση που παρατηρείται φέτος στο Ρέθυμνο στην συγκεκριμένη ειδικότητα, καθώς και οι 2 καθηγητές πληροφορικής και 1 δάσκαλο.

Ωστόσο όπως σχολίασε η κα Μαντά, φέτος έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο το θέμα με τις αρνήσεις στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών που προσλαμβάνονται για να καλύψουν κενές θέσεις σε σχολεία της χώρας. Αν και βάσει νόμου -όπως είπε- οι αναπληρωτές έχουν το δικαίωμα να προχωρήσουν σε αυτή την ενέργεια, εντούτοις, κάθε φορά που συμβαίνει αυτό, δημιουργείται σοβαρότατο πρόβλημα στις κατά τόπους διευθύνσεις εκπαίδευσης.

Στον νομό μας κάτι αντίστοιχο συνέβη και πριν από λίγες ημέρες σε δημοτικά σχολεία της πόλης και της ενδοχώρας, όπου από τις 11 προσλήψεις αναπληρωτών που ενέκρινε το υπουργείο, έξι τελικά ήταν αυτοί που αποδέχτηκαν τις τοποθετήσεις τους.

«Το πρόβλημα με τις αρνήσεις στις τοποθετήσεις αναπληρωτών δεν είναι τωρινό, καθώς δεν συμβαίνει μόνο φέτος. Το βρίσκουμε συνεχώς μπροστά μας τουλάχιστον τα τρία τελευταία χρόνια. Και όπως αντιλαμβάνεστε είναι σοβαρό διότι δεν μπορεί να ομαλοποιηθεί η λειτουργία των σχολείων μας», επεσήμανε μεταξύ άλλων η κα Μαντά.

Πάντως πέρα από τα προαναφερόμενα κενά ειδικοτήτων, ελλείψεις εκπαιδευτικών σε σχολεία της πρωτοβάθμιας, που σε αριθμό αγγίζουν τις 20, καταγράφονται και στην ειδική αγωγή – παράλληλη στήριξη.

Εν τω μεταξύ, στάση αναμονής τηρεί από την πλευρά της και η διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ρεθύμνου καθώς αν και οι αρνήσεις στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών που προσελήφθηκαν τις προηγούμενες ημέρες ήταν αρκετά περιορισμένες σε σύγκριση με της πρωτοβάθμιας, εντούτοις κάποια κενά παραμένουν.

Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη λίστα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που εστάλη στο υπουργείο Παιδείας αφορούσε στην κάλυψη των κενών θέσεων, ώστε να ξεκινήσουν δύο από τα προγράμματα που διεξάγονται κάθε χρόνο σε γυμνάσια και λύκεια. Ο λόγος για το πρόγραμμα της ενισχυτικής διδασκαλίας που διεξάγεται στα γυμνάσια, καθώς και για το πρόγραμμα της εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας που αφορά μόνο στα επαγγελματικά λύκεια.

Σημειώνεται τέλος ότι φέτος στον νομό Ρεθύμνου, μπορεί η γενικότερη εικόνα που υπάρχει από άποψης κενών να είναι καλύτερη, σε σχέση με προηγούμενες σχολικές χρονιές, εντούτοις, τα πράγματα μάλλον δεν είναι καλύτερα για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης συγκρίνοντας την υφιστάμενη κατάσταση με αυτή που επικρατούσε πέρυσι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει ακόμα και σήμερα έντονος προβληματισμός τόσο στην σχολική κοινότητα, όσο και στους ίδιους τους γονείς των μαθητών.