18 °C Rethymno, GR
17/05/2021

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ Η ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΚΗΡΥΧΤΕΙ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

Στο υπουργείο Υποδομών ο φάκελος για την άδεια ίδρυσης του υδατοδρομίου Ρεθύμνου

-Αισιόδοξη ότι το προσεχές διάστημα θα υπάρχουν εξελίξεις εμφανίζεται η πρόεδρος του Δ.Λ.Τ. Ρένα Κουτσαλεδάκη

Στο υπουργείο Υποδομών βρίσκεται ο πλήρης και ώριμος φάκελος, που έχει καταθέσει το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ρεθύμνου για την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι, αναμένοντας τη σχετική έκδοση της άδειας ίδρυσης, ώστε πολύ άμεσα να ξεκινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη δημιουργία της απαραίτητης υποδομής.

Αυτό ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.» η πρόεδρος του Λ.Τ., Ρένα Κουτσαλεδάκη, τονίζοντας πως μετά από πολλές δυσκολίες, γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και άλλες καθυστερήσεις πλέον η κατασκευή του υδατοδρόμιο είναι στην τελική ευθεία και έως τον επόμενο μήνα αναμένεται η πολυπόθητη άδεια που θα ανοίξει το δρόμο για την υλοποίηση του σχεδιασμού.

Το Λ.Τ. Ρεθύμνου είναι σε διαρκή επαφή και συνεννόηση με το υπουργείο Υποδομών και πλέον θεωρείται θέμα χρόνου η έκδοση της άδειας ίδρυσης. Ακολούθως σύμφωνα με την πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, θα προκηρυχτεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή και λειτουργία του.

Σε σχετικές δηλώσεις της στα «Ρ.Ν.», η κα Κουτσαλεδάκη ανέφερε:

«Ο φάκελος βρίσκεται στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών προκειμένου να επικαιροποιηθεί και να εκδοθεί η άδεια ίδρυσης του υδατοδρομίου. Είναι ένας ώριμος φάκελος και το θέμα το παρακολουθούμε στενά και είμαστε σε διαρκή συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, ώστε πολύ σύντομα αυτό να τελεσφορήσει. Υπήρχε εγκεκριμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από παλιά, και ήταν ο πρώτος νομός της Κρήτης το Ρέθυμνο που είχε τέτοια μελέτη, που περιλαμβάνει κα μελέτη ακουομέτρησης. Ωστόσο λόγω της αλλαγής του νόμου απαιτείται μια για να εκδοθεί η άδεια ίδρυσης. Ο φάκελός μας είναι ωριμότερος σε σχέση με τα υπόλοιπα υδατοδρόμια των όμορων νομών του νησιού».

Όπως πρόσθεσε η πρόεδρος του Λ.Τ. το Ρέθυμνο επενδύει στα υδροπλάνα θεωρώντας ότι θα δώσουν μια νέα πνοή στην τουριστική ανάπτυξη του τόπου: «Τα υδροπλάνα είναι μια δραστηριότητα που ενισχύει την τουριστική ανάπτυξη του λιμένα και ταυτόχρονα θα συμβάλλει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ενώ μπορεί να συμβάλλει και σε δυσμενείς καταστάσεις ενισχύοντας το κομμάτι της πυρόσβεσης ή την ανάγκη αεροκομιδής σε περίπτωση τραυματισμού. Πιστεύουμε ότι πολύ σύντομα και ως το τέλος του μήνα θα έχουμε εξελίξεις. Μετά την έκδοση της άδειας ίδρυσης το Λιμενικό Ταμείο στο όνομα του οποίου θα είναι η άδεια θα προκηρύξει διαγωνισμό στον οποίο θα προβλέπονται οι υποδομές και ο τεχνικός εξοπλισμός. Το Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου έχει ήδη επεξεργαστεί τους όρους του διαγωνισμού και αυτοί έχουν εξεταστεί από Νομικό Σύμβουλο και είμαστε έτοιμοι για να τον προκηρύξουμε, ώστε να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη λειτουργία του οι εταιρείες».

Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι φυσικά να υπάρχει ένα δίκτυο υδατοδρομίων σε όλη τη χώρα για να εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό.

«Αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η εγκατάσταση θα ξεκινήσουν οι πτήσεις των υδροπλάνων. Βέβαια απαραίτητη προϋπόθεση είναι ανοίξουν και άλλοι σταθμοί. Ένας από τους σταθμούς που μας ενδιαφέρουν άμεσα είναι αυτός της Πύλου ή της Σαντορίνης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στο Ρέθυμνο μπορεί να υπάρχει η εγκατάσταση του υδατοδρομίου, όμως, θα μπορεί να αποχωρεί το υδροπλάνο από την πόλη και να προσγειώνεται σε υδάτινο πεδίο του άλλου σταθμού. Δεν είναι δηλαδή απαραίτητο ο επόμενος σταθμός να έχει υδατοδρόμιο. Μπορεί για παράδειγμα το υδροπλάνο να αναχωρεί από το Ρέθυμνο και να προσγειώνεται σε υδάτινο χώρο στην Σαντορίνη και να επιβιβάζει κόσμο από κει. Άρα χρειάζεται ένα δίκτυο χωρίς να είναι υποχρεωτικό στο δεύτερο σταθμό να υπάρχει εγκατάσταση υδατροδρομίου. Αυτό το πρόβλεψε ο νέος νόμος. Ελπίζω και πιστεύω σε ένα μήνα να έχουμε την άδεια ίδρυσης και να προχωρήσουμε. Για μας τα υδροπλάνα είναι σημαντική δραστηριότητα, τη θέλουμε τη διαχειριζόμαστε. Στο σχεδιασμό του λιμένα προβλέπεται χωροθέτηση, την έχουν αγκαλιάσει όλοι οι φορείς του τουρισμού με τους οποίους έχουμε συζητήσει αναλυτικά την δραστηριότητά τους» υποστήριξε η κα Κουτσαλεδάκη.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η χωροθετημένη πλευρά του Εμπορικού Λιμένα, όπου θα λειτουργήσει το υδατοδρόμιο, αλλά και όλη η όμορη περιοχή, έχει ήδη «σφραγισθεί» από πλευράς ηχορρύπανσης, ενώ θα υπάρχουν συνεχείς έλεγχοι, ώστε να μην υπάρξει καμία όχληση από τη λειτουργία των πτήσεων των υδροπλάνων.

Ο στόχος είναι στην πενταετία να λειτουργούν περί τα 150 υδατοδρόμια, δημιουργώντας το μεγαλύτερο δίκτυο σε όλη την Ευρώπη

Την ίδια στιγμή σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες κατασκευής και αδειοδότησής τους σε όλη την Ελλάδα. Στόχος είναι στην πενταετία να λειτουργούν περί τα 150 υδατοδρόμια δημιουργώντας το μεγαλύτερο δίκτυο σε όλη την Ευρώπη.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο της Hellenic Seaplanes S.A., Νικόλας Χαραλάμπους και τον πρόεδρο της Ελληνικά Υδατοδρόμια, Αναστάσιο Γκόβα, η ηγεσία των εταιρειών που «τρέχουν» τις εξελίξεις στο θέμα αδειοδότησης των υδατοδρομίων, φιλοδοξεί να μετατρέψει την Ελλάδα σε Μαλδίβες της Ευρώπης, με τη δημιουργία 2.000 άμεσων και 5.000 έμμεσων θέσεων εργασίας, να «ξαναγράψει» τον χάρτη των μεταφορών στην χώρα μας και στην πλήρη ανάπτυξή του να δώσει στην ελληνική οικονομία πάνω από 1 δισ. ευρώ. Όπως αναφέρει πρόκειται για project που φέρνει επενδύσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ στην πενταετία, μέσω της κατασκευής των υδατοδρομίων (άνω των 50 εκατ. ευρώ), της αγοράς αεροσκαφών των οποίων ο αριθμός εκτιμάται για την πρώτη πενταετία σε τουλάχιστον 20 (περί τα 130 εκατ. ευρώ), αλλά και της δημιουργίας σχολής εκπαίδευσης πιλότων υδροπλάνων μεταξύ άλλων.

Μπορεί οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του project να έχουν περάσει από «40 κύματα» και να καθυστέρησαν και την προηγούμενη χρονιά λόγω της έλευσης της πανδημίας, ωστόσο οι προετοιμασίες δεν σταμάτησαν. Η παρακάτω αναφορά περιλαμβάνει την ανάλυση της φάσης που βρίσκεται κάθε ένα από τα υδατοδρόμια που έχουν αναλάβει οι δύο εταιρείες του χώρου, της Hellenic Seaplanes S.A. και της Ελληνικά Υδατοδρόμια Ι.Κ.Ε, των δύο που έχουν δεσμευτεί να φέρουν εις πέρας το δύσκολο αυτό έργο της δημιουργίας εθνικού δικτύου υδατοδρομίων, ενώ ορίστηκαν τα επόμενα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν για την θετική έκβαση όλων των μελλοντικών έργων.

«Θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε και να χτίζουμε σε όσα έχουμε επιτύχει μέχρι σήμερα, ώστε να διασφαλίσουμε ότι προχωρά με γοργά βήματα και συνέπεια ο σχεδιασμός μας για την υλοποίηση των αδειοδοτήσεων των υδατοδρομίων που έχουμε αναλάβει. Παράλληλα ορίζουμε τις νέες τοποθεσίες – στόχους που είναι εν δυνάμει προορισμοί και θα μπορούσαν να έχουν στην πορεία το δικό τους υδατοδρόμιο». Η Ελλάδα σύντομα θα έχει το μεγαλύτερο δίκτυο υδατοδρομίων στην Ευρώπη και στον κόσμο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χαραλάμπους. Ο πρόεδρος της Ελληνικά Υδατοδρόμια Ι.Κ.Ε, Αναστάσιος Γκόβας δήλωσε σχετικά: «Εργαζόμαστε συστηματικά προκειμένου να δημιουργηθεί ένα εκτενές δίκτυο υδατοδρομίων στην ελληνική επικράτεια. Η ύπαρξη αδειοδοτημένων υδατοδρομίων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ασφαλή λειτουργία των υδροπλάνων, τα οποία με τις πτήσεις τους θα συνεισφέρουν στην ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών των νησιών, στην αναβάθμιση του τουρισμού τους και συνεπακόλουθα στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων τους».

Αναφορικά με τις εξελίξεις γύρω από τα υδατοδρόμια, αυτές αφορούν τους τεχνικούς φακέλους για τα υδατοδρόμια ανά την επικράτεια, πάνω στους οποίους δραστηριοποιούνται οι δύο εταιρείες εδώ και καιρό και δομούν το δίκτυο πάνω στο οποίο θα λειτουργήσουν οι οργανωμένες πτήσεις των επιβατών με υδροπλάνα. Η ολοκλήρωση του δικτύου υδατοδρομίων και η έναρξη του πτητικού έργου, θεσμικά οχυρωμένα, ανοίγει τον δρόμο για την προσέλκυση επιμέρους επενδύσεων, καθώς εταιρείες από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό αναμένεται να προχωρήσουν σε κινήσεις για την απόκτηση μεριδίου από την νέα πίτα που πρόκειται να δημιουργηθεί.