21 °C Rethymno, GR
19/06/2021

Συνάντηση της Ένωσης Αξιωματικών Κρήτης με τον Υφυπουργό κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη

Τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη συνάντησαν οι εκπρόσωποι της Ένωσης Αξιωματικών ΕΛ.ΑΣ. Περιφέρειας Κρήτης δια του Προέδρου Αστυνόμου Β΄ Στέλιου Καρακούδη – Διοικητή του Τμήματος Τροχαίας Ηρακλείου και του Αντιπροσώπου Αστυνομικού Υποδιευθυντή Χρήστου Παπαδάκη – Διοικητή του Τμήματος Τροχαίας Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης από κοινού με τον Πρόεδρο του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Γιάννη Λιονάκη.

Στο πλαίσιο της συνάντησης συζητήθηκαν θέματα και κατατέθηκαν προτάσεις σχετικά με τη βελτίωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με σκοπό την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Από την πλευρά μας τα καίρια σημεία που επισημάνθηκαν ήταν η έντονη βελτίωση στην οδηγική συμπεριφορά των συμπολιτών μας, με τη χρήση των μέσων παθητικής ασφάλειας (κράνος – ζώνη), τουλάχιστον όπως αυτή παρατηρείται στις κεντρικές πόλεις των Νομών που υπάρχει αυξημένη κίνηση οχημάτων λόγω πυκνοκατοίκησης, όπου ο κίνδυνος τροχαίου ατυχήματος είναι αυξημένος. Υπογραμμίστηκε δε ότι το αξιοσημείωτο στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι αυτή η θετική αλλαγή έχει επέλθει με ένα νομικό πλαίσιο που αδιαμφισβήτητα έχει ανθρωποκεντρικό πνεύμα, δεδομένου ότι για τους οδηγούς των οχημάτων που παραβιάζουν τις προαναφερόμενες σχετικές διατάξεις του Νόμου (χρήση κράνους, ζώνης ασφαλείας), δεν προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο (0 € πρόστιμο σύμφωνα με το Ν. 4530/2018).

Επιπρόσθετα επισημάνθηκε ότι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας σε κάποια σημεία χρειάζεται άμεσα αναθεώρηση, δεδομένου ότι πολλές παραβάσεις που πρωτύτερα τιμωρούνταν σε βαθμό πταίσματος, πλέον μένουν ατιμώρητες παραδόξως, εξαιτίας της κατάργησης των πταισμάτων με τον νέο Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.

Ο κ. Υφυπουργός με τη σειρά του αναφέρθηκε στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την οδική ασφάλεια που μελετάει το Υπουργείο, το οποίο πρόκειται να φέρει μια σειρά από αλλαγές στον τρόπο απόκτησης άδειας οδήγησης, στην κυκλοφοριακή αγωγή, στον ΚΟΚ, στα πρόστιμα, στα όρια ταχύτητας στις αστικές περιοχές, στην λειτουργία των ΚΤΕΟ κλπ.

Το Στρατηγικό Σχέδιο, όπως ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε, θα έχει δεσμευτικό χαρακτήρα και μετρήσιμους στόχους και θα στηριχθεί σε μια σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων που θα έρθουν στο προσεχές διάστημα μεταξύ των οποίων η αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η αλλαγή τρόπου απόκτησης άδειας οδήγησης, τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και κανόνες μικροκινητικότητας αλλά και η αναθεώρηση του πλαισίου λειτουργίας των Σχολών Οδήγησης. Παράλληλα όπως είπε θα προχωρήσει και το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας σε 7.000 επικίνδυνα σημεία.

Επιπρόσθετα ο κ. Υφυπουργός μας πληροφόρησε ότι η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο, ενώ μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας υπάρχει η πρόθεση από το Υπουργείο να γίνει παρουσίαση όλων των ανωτέρω αλλά και να δοθεί σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για τις τροποποιήσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.