25 °C Rethymno, GR
08/05/2021

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου για το νομοσχέδιο της τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

-«Δεν υπάρχει τίποτα πιο άδικο και άνισο από ένα σχολείο «ίσο» για «παιδιά άνισα» τονίζει

Την αντίθεσή της στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που αφορά την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εκφράζει με νεα ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, τονίζοντας ότι «Δεν υπάρχει τίποτα πιο άδικο και άνισο απ’ ένα σχολείο «ίσο» για «παιδιά άνισα».

Ειδικότερα, στην ανακοίνωσή της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου αναφέρεται:

«Η κυβέρνηση της ΝΔ, εν μέσω lockdown και πανδημίας, προχωρά σε μια ακόμα άθλια μεθόδευση. Έφερε στη βουλή προς ψήφιση το νομοσχέδιο με τίτλο: «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».

Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο προβλέπονται αλλαγές για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (όριο φοίτησης, ίδρυση αστυνομίας μέσα στα Πανεπιστήμια, πειθαρχικά συμβούλια για τους φοιτητές), καθώς και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπου πραγματοποιούνται σημαντικές αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Με βάση το νομοσχέδιο αυτό:

  • Καθιερώνεται Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), η οποία θα προκύπτει από το μέσο όρο των επιδόσεων όλων των μαθητών σε όλα τα μαθήματα κάθε επιστημονικού πεδίου για τα Γενικά Λύκεια και κάθε τομέα για τα ΕΠΑΛ. Η ΕΒΕ θα ισχύσει από τις φετινές εξετάσεις.
  • Κάθε Πανεπιστημιακό τμήμα θα ορίζει συντελεστή που θα πολλαπλασιάζεται με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η τιμή που θα προκύπτει θα είναι η βάση για την εισαγωγή του υποψηφίου στο συγκεκριμένο τμήμα. Ο συντελεστής αυτός θα βρίσκεται ανάμεσα σε όρια που θα ορίζει κάθε χρόνο το Υπουργείο.
  • Συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση οι υποψήφιοι θα συμπληρώνουν το μηχανογραφικό δελτίο με συγκεκριμένο αριθμό επιλογών. Μετά την ανακοίνωση των επιτυχόντων οι μη εισαχθέντες θα επιλέγουν όσα τμήματα εξακολουθούν να έχουν κενές θέσεις από την Α’ φάση χωρίς περιορισμό αριθμού επιλογών, εφόσον όμως επιτυγχάνεται η καθορισμένη βάση κάθε τμήματος. Αυτό το μέτρο θα εφαρμοστεί στις Πανελλαδικές του 2022.

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής είναι φίλτρο που βάζει η Κυβέρνηση για να μειώσει τον αριθμό των μαθητών που θα έχουν πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Και δεν είναι το μοναδικό φίλτρο, αφού προηγήθηκε η Τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο, Γενικό και Επαγγελματικό, επίθεση στις ανθρωπιστικές επιστήμες με την κατάργηση αντιστοίχων μαθημάτων στο Λύκειο, καθώς και η ίδρυση μεταγυμνασιακών σχολών επαγγελματικής κατάρτισης. Οι κυβερνητικές επιλογές είναι ξεκάθαρες και διατυπωμένες ρητά. Υπηρετούν τις επιταγές του ΟΟΣΑ, της Παγκόσμιας τράπεζας για τις ανάγκες του διεθνούς καταμερισμού εργασίας. Η νεολαία οδηγείται στην κατάρτιση και όχι στην ολόπλευρη γνώση.

Φυσικά με το μέτρο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής η κυβέρνηση της «αριστείας» εξασφαλίζει πελατεία στους σχολάρχες ιδιωτικών κολλεγίων, αφού με πρόσφατη νομοθέτηση οι απόφοιτοι των ιδιωτικών κολλεγίων απέκτησαν ίδια εργασιακά δικαιώματα με τους αποφοίτους των Δημοσίων Πανεπιστημίων. Επομένως ένας μαθητής που δεν έπιασε τη βάση εισαγωγής και έχει την οικονομική δυνατότητα θα προτιμήσει να φοιτήσει στα αμφιβόλου ποιότητας ιδιωτικά κολλέγια. Την ίδια στιγμή τμήματα στα Δημόσια Πανεπιστήμια θα μένουν με ελάχιστους φοιτητές και οδηγούνται στο κλείσιμο.

Κάνοντας μια προσομοίωση στα αποτελέσματα των Πανελλαδικών το 2019 και συγκεκριμένα στο 4ο Πεδίο Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής διαπιστώσαμε ότι σε τμήματα που εισήχθησαν 11989 φοιτητές, αν εφαρμοστεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής θα αποκλειόντουσαν από τις σπουδές 5.058 μαθητές, ποσοστό 42,33%. Τα αντίστοιχα τμήματα που θα αντιμετώπιζαν προβλήματα βιωσιμότητας βρίσκονται κυρίως στην Περιφέρεια.

Δεν έχει κανείς το δικαίωμα να παίζει στη μέση της χρονιάς με την αγωνία και τους κόπους των μαθητών και των οικογενειών τους. Πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για μία χρονιά που έχει φορτώσει τους μαθητές με ανασφάλειες και φόβους που σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στην αδιαφορία και την αμέλεια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου. Οι μαθητές της φετινής Γ’ Λυκείου δίνουν τη μάχη αυτή από την προηγούμενη σχολική χρονιά κάτω από πρωτόγνωρες και αντίξοες συνθήκες, που προκάλεσε η πανδημία, η καραντίνα, το κλείσιμο των σχολείων και η χωρίς κανένα σχέδιο και οργάνωση από το ΥΠΑΙΘ τηλεκπαίδευση.

Η κυβέρνηση προκαλεί. Εδώ και 10 μήνες, δεν έχει ικανοποιήσει ούτε ένα αίτημα των φορέων της εκπαίδευσης, Κλείνει σε όλες τις πτώσεις την «αριστεία» και την ίδια ώρα αφήνει για ένα χρόνο τους μαθητές και τους φοιτητές μακριά από το σχολείο και τις σπουδές, την πρακτική και τα εργαστήριά τους, υπονομεύοντας το μέλλον και την προοπτική των μελλοντικών μας συναδέλφων! Η Κυβέρνηση δεν διαθέτει ούτε 1€ για να προσλάβει μόνιμο προσωπικό στον τομέα της Υγείας και της Παιδείας, αδιαφορεί για τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν, αλλά την ίδια ώρα βρίσκει κονδύλια ώστε προσλάβει 1.000 ειδικούς φρουρούς για τα Πανεπιστήμια.

Απαιτούμε την απόσυρση του νομοσχεδίου!

Θα αντισταθούμε με κάθε τρόπο στους σχεδιασμούς του Υπουργείου να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στη μέση της χρονιάς! Απαιτούμε μέτρα στήριξης των μαθητών και ιδιαίτερα αυτή τη χρονιά, λόγω της πανδημίας:

  • Δικαίωμα σε όλους τους μαθητές να διεκδικήσουν την πρόσβαση σε όλες τις Σχολές.
  • Έναρξη άμεσα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια και της Πρόσθετης Διδακτικής στήριξης στα Λύκεια με όλες τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
  • Μείωση της ύλης για όλες τις τάξεις και επανάληψη της διδαχθείσας ύλης με δια ζώσης διδασκαλία, μόλις ανοίξουν τα σχολεία.
  • Καμία προσμέτρηση των απουσιών κατά την τηλεκπαίδευση στο χαρακτηρισμό της φοίτησης.
  • Λήψη όλων των απαραίτητων υγειονομικών μέτρων πριν το άνοιγμα των σχολείων.

Παλεύουμε για την πραγματική αναβάθμιση της ποιότητας της μόρφωσης:

  • Αποσύνδεση του Λυκείου από την είσοδο σε ΑΕΙ.
  • Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών. Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί. Άμεση κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία.
  • Μείωση του αριθμού των μαθητών σε 20 στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις.
  • Όχι στις συμπτύξεις τμημάτων, στις υποχρεωτικές μετακινήσεις, στο κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων σε Λύκεια και ΕΠΑΛ.
  • Σύγχρονη κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή, επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.
  • Όχι στην υποβάθμιση της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, λόγω ακαταλληλότητας των διαθέσιμων κτιριακών δομών. Ξεκινήστε επιτέλους το έργο διαμόρφωσης του ΚΕΓΕ αν πραγματικά το πιστεύετε, αλλιώς βρείτε άλλη, μόνιμη λύση: Τώρα!!!».