17 °C Rethymno, GR
31/10/2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ Ν.Ε. ΚΡΗΤΗΣ

ΣΥΡΙΖΑ: «Ισοδύναμο του θράσους της ΝΔ δεν έχει βρεθεί ακόμα»

Με αφορμή κοινή ανακοίνωση των ΝΟΔΕ Κρήτης σχετικά με την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στην Κρήτη, όπου εξέφρασαν την ικανοποίηση τους κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ ότι αν και το εφάρμοσε σχεδόν σε όλα τα νησιά εξαιρώντας όμως την Κρήτη, οι νομαρχιακές επιτροπές ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία του νησιού εξέδωσαν την παρακάτω κοινή ανακοίνωση:

«Χρειάζεται πράγματι μεγάλο θράσος για να εγκαλούν η ΝΔ και οι ΝΟΔΕ Κρήτης τον ΣΥΡΙΖΑ για το μεταφορικό ισοδύναμο.

Το μεταφορικό ισοδύναμο αποτελεί την έμπρακτη αναγνώριση των συνθηκών και των προβλημάτων της νησιωτικότητας. Το μέτρο αυτό, που σχεδίασε και υλοποίησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, έχει αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και θεωρείται πλέον απαραίτητο εργαλείο για την ενίσχυση των νησιωτικών επιχειρήσεων, των ίδιων των κατοίκων των νησιών αλλά και των εργαζομένων σε κομβικές δομές των νησιών (νοσοκομεία, αγροτικά ιατρεία, σχολεία, κ.τ.λ.), καθώς καλύπτει με άμεση επιστροφή χρημάτων στους νησιώτες, τη διαφορά κόστους μεταξύ θαλάσσιας και στεριανής μεταφοράς.

Εκείνοι που κατάφεραν να χρεοκοπήσουν τη χώρα για πάνω από 40 χρόνια μετά τη μεταπολίτευση που κυβερνούσαν, δεν ήξεραν καν τις λέξεις νησιωτική πολιτική και μεταφορικό ισοδύναμο (ΜΙ), έρχονται σήμερα, με καθυστέρηση ενάμιση χρόνου, να πανηγυρίσουν γιατί κατάφεραν το αυτονόητο! Να ολοκληρώσουν αυτό που η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τους είχε αφήσει έτοιμο. Να επεκτείνουν το ΜΙ και στην Κρήτη! Να δούμε λίγο την ιστορία του μεταφορικού ισοδύναμου:

Ιούλιο του 2018 ψηφίστηκε το ΜΙ, παρά την αντίθεση της ΝΔ. Ξεκίνησε πιλοτικά για πολλά νησιά και επεκτάθηκε σε όλα την 1/1/2019. Εξαιρέθηκαν η Εύβοια, η Λευκάδα και η Κρήτη. Τα δύο πρώτα γιατί έχουν σύνδεση από ξηρά και η Κρήτη, λόγω μεγέθους και μεγάλου κόστους. Να επισημάνουμε ότι η πιλοτική εφαρμογή ξεκίνησε στις 02/07/2018, όταν η χώρα ήταν ακόμα σε μνημόνια και το όριο των δαπανών υπό έλεγχο.

18 Ιανουαρίου 2019 καταθέτουν ερώτηση 7 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ της Κρήτης και ζητούν την ένταξη του νησιού στο μεταφορικό ισοδύναμο και ακολουθεί θετική δέσμευση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

4 Απριλίου 2019 κατατίθεται υπουργική τροπολογία για τροποποίηση του νόμου 4551/18 και ένταξη της Κρήτης στο ΜΙ.

6 Ιουνίου 2019 σε συνάντηση με τον τότε αναπληρωτή υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Νεκτάριο Σαντορινιό, τα επιμελητήρια της Κρήτης, δηλώνουν μαζί με την ικανοποίησή τους για την ένταξη της Κρήτης στο ΜΙ: «Ότι το αντιστάθμισμα νησιωτικού κόστους (ΑΝΗΚΟ) που θα λαμβάνουν οι επιλέξιμες επιχειρήσεις δεν είναι απλώς ένα «επίδομα», αλλά ουσιαστική ενίσχυση για την ανταγωνιστικότητα της δυναμικής περιφερειακής οικονομίας της Κρήτης» και ότι «πάνω από 32.000 επιχειρήσεις από τους 20 σημαντικότερους οικονομικούς κλάδους της περιφερειακής οικονομίας δύναται να επωφεληθούν».

Τότε παραδόθηκε από τα 4 επιμελητήρια της Κρήτης η μελέτη του πανεπιστημίου Πειραιά και απέμενε μόνο η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για την έναρξη εφαρμογής του ΜΙ για τις επιχειρήσεις της Κρήτης.

Ακολούθησαν οι εκλογές και οι «άοκνες» προσπάθειες του κ. Πλακιωτάκη χρειάστηκαν 15 μήνες για να ξεκινήσει το ΜΙ για την Κρήτη. Σκέψου να είχε κουραστεί κιόλας στο μεταξύ!

Στο μεταξύ, οι άλλοι νησιώτες είδαν τεράστιες καθυστερήσεις στην απόδοση του ΜΙ. Η πλατφόρμα για το 2020 δεν άνοιξε μέχρι τον Ιούνιο του 2020!, και μέχρι τότε, πάνω από 7 εκατομμύρια ευρώ δεν είχαν δοθεί στους δικαιούχους. Σε δηλώσεις του ο υπ. Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκης, αναφέρει ότι η Ν.Δ. δεν επιθυμεί τη δημιουργία «επιδοματικά εξαρτώμενων κοινωνιών» ή επιχειρήσεων!

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν έχει κανένα έργο να παρουσιάσει, εκτός από απευθείας αναθέσεις, ρουσφετολογικούς διορισμούς και δωράκια εκατομμυρίων σε φίλους και «κολλητούς». Γι’ αυτό προσπαθεί να καπηλευθεί όλα όσα είχε δρομολογήσει ο ΣΥΡΙΖΑ και αφού τα καθυστερήσει και τα αλλοιώσει κατά το συμφέρον των φίλων της, τα παρουσιάζει σαν δικά της.

Όσο για το ποιοι «υποτιμούν τη νοημοσύνη του κρητικού λαού», ας το σκεφτούν λίγο καλύτερα. Η Κρήτη, ακριβώς επειδή τους ξέρει από την καλή, έδωσε στον Κρητικό πρωθυπουργό και τον συντοπίτη του υπουργό Ναυτιλίας τη δεύτερη θέση! Το ίδιο θα κάνει και η υπόλοιπη Ελλάδα, τώρα που τους ξαναμαθαίνει».