30 °C Rethymno, GR
29/07/2021

ΚΟΝΔΥΛΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΑΠΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΠΡΟΕΒΛΕΨΕ Ο ΔΗΜΟΣ

Σχεδιασμός σύγχρονων κτιριακών υποδομών για την στέγαση των ειδικών σχολείων στο ΚΕΓΕ

-Θα υποβληθεί στο πρόγραμμα «Α. Τρίτσης» η πρόταση για μελέτη - κατασκευή του σχολικού συγκροτήματος έως το τέλος του μήνα

Στο πρόγραμμα της αυτοδιοίκησης «Αντώνης Τρίτσης» θα υποβληθεί έως το τέλος του μήνα η πρόταση του Δήμου Ρεθύμνου για την κατασκευή ενός σύγχρονου σχολικού συγκροτήματος που θα στεγάσει όλες τις δομές ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ρεθύμνου στο κτίριο του ΚΕΓΕ (Κέντρο Γεωργικής Εκπαίδευσης), στα Μισίρια. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 6.000.000 ευρώ.

Χθες στη διάρκεια του δημοτικού συμβούλιου κατά τη συζήτηση του θέματος για την τροποποίηση του τεχνικού προγράμματος, το δημοτικό συμβούλιο πρόβλεψε το ποσό των 24.500 ευρώ που θα δοθεί σε μελετητή για την παροχή υπηρεσιών εξαιτίας της πολυπλοκότητας του έργου σε χωροταξικές και άλλες προδιαγραφές.

Όπως εξήγησε ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων, Άγγελος Μαλάς, επειδή πρόκειται για ειδικό σχολείο με ειδικές προδιαγραφές απαιτείται η υποστήριξη της τεχνικής υπηρεσίας με ένα σύμβουλο, ώστε να γίνουν οι πρώτες ενέργειες που απαιτούνται για να συνταχθεί ο φάκελος στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα διεκδικώντας κονδύλια για μελέτη – κατασκευή του κτιρίου.

Χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων στην τοποθέτησή του ο κ. Μαλάς ανέφερε ότι στο σχεδιασμό του Δήμου προβλέπεται η ανέγερση και δεύτερου κτιρίου προκειμένου να πληρωθούν στο έπακρο οι προβλεπόμενες από το κτιριολογικό πρόγραμμα προδιαγραφές.:

«Το έργο αυτό μελετάται από την τεχνική υπηρεσία και το επόμενο διάστημα θα έρθει στο Δημοτικό Συμβούλιο εισήγηση αναλυτική για το τι απαιτείται. Σύμφωνα με το κτιριολογικό πρόγραμμα του υπουργείου που είναι αναλυτικό και σύνθετο το ειδικό σχολείο του Ρεθύμνου θα είναι πρότυπο όχι μόνο στο νομό μας αλλά και σε όλη τη χώρα. Οι προδιαγραφές του είναι πολύ σύνθετες και είμαι σίγουρος ότι δεν έχει κατασκευαστεί αντίστοιχο σχολείο μέχρι σήμερα. Το ίδιο κτίριο δεν καλύπτει τις προδιαγραφές αυτές και θα αναγκαστούμε να αναγείρουμε και ένα δεύτερο κτίριο δίπλα που θα αξιοποιηθεί για να πληρωθούν στο σύνολό τους οι προδιαγραφές. Η διαδικασία είναι να προκηρύξουμε την μελέτη-κατασκευή για να προκριθεί το καλύτερο σχέδιο και να προχωρήσουμε στο διαγωνισμό. Στο συγκεκριμένο σχολείο επειδή είναι ειδικό, δεν είναι απλό και θέλει ιδιαιτέρες γνώσεις στο συγκεκριμένο τομέα έχουμε κάνει το σχεδιασμό, έχουμε αναλύσει τους χώρους καθώς και τις προδιαγραφές για να διεκδικήσουμε τη χρηματοδότηση και να προχωρήσουμε στη διαγωνιστική διαδικασία».

Όπως εξήγησε ο δήμαρχος Ρεθύμνου, Γιώργος Μαρινάκης, πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι πλέον με απόφαση του υπουργείου το συγκεκριμένο έργο δεν περιλαμβάνεται στο πλαφόν του δήμου, καθώς το σχολείο εξυπηρετεί το σύνολο του νομού. Παράλληλα ανέφερε ότι από τα 970 τ.μ., που είναι το υπάρχον κτίριο με βάση τις προδιαγραφές που τίθεται πλέον το σχολείο μαζί με το δεύτερο κτίριο που σχεδιάζεται να ανεγερθεί θα έχει έκταση 1.300 τμ.

«Το ΚΕΓΕ δεν θα επιβαρύνει το πλαφόν του δήμου Ρεθύμνου στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Είναι ένα εξαιρούμενο έργο επειδή έχει διανομαρχιακή σημασία. Αυτό τέθηκε εκ των υστέρων ως πολιτική εκ μέρους του υπουργείου και είναι πολύ σημαντικό. Αναλαμβάνουμε με εξωτερικούς συνεργάτες και την τεχνική υπηρεσία όλοι μαζί να ετοιμάσουμε τα πάντα» είπε.

Σημειώνεται ότι τον Ιανουάριο του 2019 δόθηκε η έγκριση παραχώρησης του χώρου από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης προκειμένου να προχωρήσει ο Δήμος στις εργασίες ανακατασκευής του κτιρίου του ΚΕΓΕ, ώστε να λειτουργήσει εκεί το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο και το Ειδικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Πρόκειται για ένα οικοδομικό χώρο 9,8 στρεμμάτων, που μαζί με τα υφιστάμενα κτίσματα είναι 1.550 τ.μ. περίπου.

Η ανέγερση σχολικών δομών ειδικής αγωγής στο κτίριο του ΚΕΓΕ αποτελεί πάγιο αίτημα του σωματείου ΑΜΕΑ, των συλλόγων εκπαιδευτικών και γονέων των ειδικών σχολείων του Νομού, καθώς και της δημοτικής αρχής, μιας και οι μαθητές μέχρι σήμερα συνωστίζονται σε μικρές και ακατάλληλες αίθουσες διδασκαλίας σε συνθήκες όχι αξιοπρεπείς.