17 °C Rethymno, GR
27/10/2020

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΕΩΣ ΤΙΣ 14 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Όμιλοι αριστείας, δημιουργικότητας και καινοτομίας στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρεθύμνου

Η καινοτομία των Ομίλων αριστείας, δημιουργικότητας και καινοτομίας στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρεθύμνου Π.Κ. συνεχίζεται και εφέτος. Στοχεύει σε μία δημιουργική, διεισδυτική και βιωματική προσέγγιση επιλεγμένων θεμάτων που ενδιαφέρουν τους μαθητές. Μία προσέγγιση που λειτουργεί ως πρόκληση για τη βελτίωση και ανάπτυξη γνώσεων, για την ενεργοποίηση και την καλλιέργεια ικανοτήτων, την άσκηση και αξιοποίηση δεξιοτήτων και για την υιοθέτηση και κινητοποίηση αξιών των μαθητών.

Έως και 14 Οκτωβρίου 2020 θα μπορούν οι μαθητές όλων των Γυμνασίων του Ρεθύμνου, σε συνεργασία με τους γονείς τους, να δηλώνουν στην διεύθυνση https://forms.gle/H5oCRFzXnFuoviPS6 τις επιλογές τους -βλέπε και σχετική ανάρτηση στον ιστότοπο του σχολείου http://gymaei-reth.weebly.com. Για οποιαδήποτε δυσκολία, οι γονείς μπορούν να απευθύνονται στο σχολείο για παροχή βοήθειας και διευκόλυνση της συμπλήρωσης της φόρμας, Η ακριβής ημέρα του κάθε ομίλου θα καθορίζεται και με βάση τις άλλες υποχρεώσεις των μαθητών.

 

Οι θεματικές των φετινών Ομίλων περιλαμβάνουν:

 

  1. ΤΙΤΛΟΣ: Λογοτεχνικό Εργαστήρι

Εκπαιδευτικός: Παναγιωτάκη Ελένη. Ειδικότητα: ΠΕ 02. Διάρκεια: 2 ώρες

Οι μαθητές θα έλθουν σε επαφή με έργα της παγκόσμιας Λογοτεχνίας με ποικίλους τρόπους έκφρασης. Θα εκβαθύνουν σε μηνύματα και ιδέες. Θα βελτιώσουν την έκφραση και το λεξιλόγιό τους και θα αποκτήσουν αυτογνωσία.

 

  1. ΤΙΤΛΟΣ: Η Ευρώπη κι εγώ

Εκπαιδευτικός: Στέλλα Σκανδαλάκη. Ειδικότητα: ΠΕ 06. Διάρκεια: 2 ώρες

Την προηγούμενη σχολική χρονιά οι μαθητές πραγματοποίησαν μια πρώτη γνωριμία με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη λειτουργία της από την ίδρυση της καθώς και τα επιμέρους όργανα/συμβούλια που δραστηριοποιούνται μέσα στα πλαίσια της. Στη συνέχεια, οι ομάδες παρουσίασαν Ευρωπαϊκές χώρες που επέλεξαν έτσι ώστε να έρθουμε σε επαφή με τη συγκεκριμένη χώρα.

Τη φετινή χρονιά οι μαθητές θα ασχοληθούν με την Ευρωπαϊκή ταυτότητα ως προς τους ακόλουθους άξονες: α) Αγγλική κουλτούρα-γλώσσα σε σχέση με την Ελληνική. β) Ευρωπαϊκή ιστορία και σινεμά – συνδέω τη χώρα μου με την Ευρώπη μέσα από ταινίες που έχουν ιστορικό περιεχόμενο. γ) Ευρωπαϊκός πολιτισμός – πόσο μας επηρεάζει η κουλτούρα των άλλων χωρών;

 

  1. ΤΙΤΛΟΣ: Πολυγλωσσικό εργαστήρι

Εκπαιδευτικός: Εμμανουέλα Καραπιδάκη. Ειδικότητα: ΠΕ 05. Διάρκεια: 2 ώρες

Οι μαθητές θα ασχοληθούν με τη γλωσσική πολυμορφία που χαρακτηρίζει το σχολικό, οικογενειακό και κοινωνικό τους περιβάλλον, με τρεις βασικούς άξονες:

(α) Η γλώσσα μου: Προσωπική ταυτότητα και μέρος μιας κοινής κληρονομιάς, (β) Οι γλώσσες των συμμαθητών μου: γέφυρες που μας ενώνουν (γ) Οι γλώσσες στην Ευρώπη.

 

  1. ΤΙΤΛΟΣ: Θεατρικές προσεγγίσεις

Εκπαιδευτικός: Μαίρη Γουργολίτσα. Ειδικότητα: ΠΕ 02. Διάρκεια: 2 ώρες

Οι μαθήτριες και οι μαθητές θα επιχειρήσουν τη βιωματική προσέγγιση του παγκόσμιου δράματος (αρχαίου και σύγχρονου), την πρόσληψη του αρχαίου δράματος από την παγκόσμια θεατρολογία και λογοτεχνία μελέτη θεατρικών κείμενων, την σκηνοθετική παρουσίαση επί χάρτου θεατρικών σκηνών, το θεατρικό παιχνίδι, τη συγκριτική μελέτη θεατρικών σκηνών με σκοπό την ανάδειξη στάσεων ζωής. Οι μαθητές τελικά καλούνται μέσα από τη μίμηση να βιώσουν συναισθήματα που λανθάνουν και να καλλιεργήσουν την εν συναίσθηση, ώστε να απορρίψουν ή να ενστερνιστούν αξίες και ιδέες και, γενικά, να διαμορφώσουν μια συνειδητή στάση ζωής.

 

  1. ΤΙΤΛΟΣ: Όμιλος Ραδιοφωνίας

Εκπαιδευτικοί: Άννα Πατεράκη & Κυριακή Δημητριάδη. Ειδικότητα: ΠΕ 86. & ΠΕ 04.01. Διάρκεια: 4 ώρες (3 ώρες δια ζώσης και 1 εξ αποστάσεως)

Οι μαθήτριες και οι μαθητές που θα συμμετέχουν στον Όμιλο Ραδιοφωνίας θα έχουν τη δυνατότητα να εμπλακούν σε όλα τα στάδια δημιουργίας μιας ραδιοφωνικής εκπομπής. Συγκεκριμένα, αφού γνωρίσουν τόσο το διαδικτυακό περιβάλλον του Μαθητικού Ραδιοφώνου, όσο και το ραδιοφωνικό στούντιο, θα συνεργαστούν ώστε να ερευνήσουν, να συνθέσουν και να δημιουργήσουν ραδιοφωνικά έργα -εκπομπές και ραδιοφωνικά μηνύματα- με βάση τα ενδιαφέροντά τους και επιλέγοντας πάντα το ρόλο που οι ίδιοι επιθυμούν. Οι μαθητικές ραδιοφωνικές παραγωγές θα προβάλλονται στη μαθητική, σχολική και τοπική κοινότητα μέσω δημοσιεύσεων στον ιστοχώρο του European School Radio http://europeanschoolradio.eu/el και θα μεταδίδονται από το διαδικτυακό Μαθητικό Ραδιόφωνο: http://europeanschoolradio.eu/player.php.

 

  1. ΤΙΤΛΟΣ: Κινηματογραφική Λέσχη

Εκπαιδευτικοί: Έρη Ρενιέρη & Αρσένης Αρσενάκης. Ειδικότητα: ΠΕ 02 & ΠΕ 01. Διάρκεια: 4 ώρες

Οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με την οπτικοακουστική παραγωγή και ιδιαίτερα την τέχνη του κινηματογράφου. Θα γνωρίσουν την αισθητική, τη γλώσσα και τα ρεύματα του κινηματογράφου· μέσα από βιωματικές δραστηριότητες θα αναπτύξουν τη δική τους κινηματογραφική ματιά· θα συζητήσουν και θα εμβαθύνουν στα θέματα που θίγονται στις ταινίες, θα αποκτήσουν τα ποιοτικά κριτήρια ενός κριτικού θεατή. Και βεβαίως θα δουν πολλές και καλές ταινίες!

 

  1. ΤΙΤΛΟΣ: Mathemart: Παίζοντας με τα Μαθηματικά και τις Τέχνες

Εκπαιδευτικός: Χρύσα Παπαστάθη. Ειδικότητα: ΠΕ 03. Διάρκεια: 2 ώρες

Σκοπός του ομίλου είναι να κατανοήσουν οι μαθητές βασικές έννοιες των Μαθηματικών μέσα από ελκυστικές δραστηριότητες ώστε να απαλλαγούν από τη Μαθηματικοφοβία και την προκατάληψη ότι τα μαθηματικά δεν έχουν σχέση με τον πραγματικό κόσμο.

Μέσα από τις προσεγγίσεις Mathemart και Process Drama ενεργοποιείται η εγγενής δημιουργικότητα και το ενδιαφέρον των παιδιών για μάθηση και  ανακαλύπτουν διαφορετικούς τρόπους επίλυσης προβλημάτων. Οι μαθητές θα μάθουν να εξερευνούν ελεύθερα χωρίς το φόβο της αρνητικής κριτικής και να αναπτύσσουν επιχειρήματα και όχι τυποποιημένες απαντήσεις σε προκαθορισμένα ερωτήματα.