Άγνοια δήλωσε ο πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου για τα σχέδια ιδιωτικοποίησης της μαρίνας του Ρεθύμνου από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, ξεκαθαρίζοντας με σαφήνεια πως τίποτα δεν πρόκειται να προχωρήσει και να υλοποιηθεί, εάν και εφόσον δεν προηγηθεί η διαδικασία του διαλόγου και δεν εξασφαλιστεί η συναίνεση της τοπικής κοινωνίας.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Ναυτεμπορική» η μαρίνα του Ρεθύμνου μαζί με αυτή του Αγίου Νικολάου περιλαμβάνονται μαζί με ακόμα 46 της χώρας προς εκμετάλλευση ως βασικές μαρίνες στο σχέδιο με τίτλο «Νηρηίδες», το οποίο προβλέπει παράλληλα και τη δημιουργία τεσσάρων μικρότερων μαρίνων στην Κρήτη σε Βόλακα, Παλαιόχωρα, Αγ. Γαλήνη και Τσούτσουρα. Η δυναμικότητά τους όπως αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα φτάνει τις 950 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία τα 12,9 εκατ. ευρώ, και τα έργα που υπολογίζονται, τα 3,1 εκατ. ευρώ.
Ο πρόεδρος του Λ.Τ. επεσήμανε με αποφασιστικότητα πως πρόκειται για σχέδια επί χάρτου, εκφράζοντας την έντονη δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι δεν προηγήθηκε διάλογος και συζήτηση με την τοπική αυτοδιοίκηση. «Το ΤΑΙΠΕΔ κάνει τους δικούς του σχεδιασμούς. Κανένας σχεδιασμός όμως δεν μπορεί να έχει θετική εξέλιξη αν δεν υπάρχει ανταπόκριση της τοπικής κοινωνίας» τόνισε χαρακτηριστικά. Επανέλαβε πως σε ότι αφορά το Ρέθυμνο παραμένουν αδιαπραγμάτευτες οι δυο προϋποθέσεις που έχουν να κάνουν αφενός με την αναθεώρηση του τμήματος της χερσαίας ζώνης της λιμενολεκάνης, όπως αυτή σχεδιάζεται από το ΤΑΙΠΕΔ και αφετέρου με την αναγκαιότητα να υπάρξει η σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας. «Εμείς όσον αφορά στους περίφημους σχεδιασμούς του ΤΑΙΠΕΔ έχουμε να πούμε και να επαναλάβουμε τις θέσεις μας, οι οποίες είναι αδιαπραγμάτευτες για να μπορέσει να υπάρξει το κλίμα το κατάλληλο που θα οδηγήσει σε μια επιτυχή κατάληξη όλης αυτής της ιστορίας που λέγεται ιδιωτικοποίηση της μαρίνας του Ρεθύμνου. Οι δυο προϋποθέσεις έχουν να κάνουν αφενός με την χερσαία ζώνη του λιμανιού που συνοδεύει την λιμενολεκάνη και αφετέρου όλοι αυτοί οι σχεδιασμοί θα πρέπει να γίνουν, αφού πρώτα προηγηθεί διάλογος με την τοπική κοινωνία, γιατί εμείς είμαστε οι μόνοι που ξέρουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της λιμενολεκάνης μας. Κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει, δεν μας έχουν φωνάξει σε κανένα διάλογο και έτσι κινδυνεύουν όλοι αυτοί οι σχεδιασμοί του ΤΑΙΠΕΔ να μείνουν επί χάρτου».
Παράλληλα, ο κ. Αλεφαντινός υποστήριξε πως το Λιμενικό Ταμείο συνεχίζει κανονικά τον σχεδιασμό του για την ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας. Η δημοπράτηση των μελετών αναβάθμισης της λιμενολεκάνης του Ρεθύμνου θα αποτελέσουν το πρώτο βήμα, ενώ θα ακολουθήσει η αναζήτηση ευρωπαϊκού χρηματοδοτικού εργαλείου για την υλοποίηση των έργων υποδομής που θα δώσουν νέα αναπτυξιακή ώθηση στον νομό. «Εμείς έχουμε αποφασίσει να προχωρήσουμε στον σχεδιασμό που έχουμε ξεκινήσει και το μεσοπρόθεσμο και το μακροπρόθεσμο πριν από τέσσερα χρόνια, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψιν μας κανένα ΤΑΙΠΕΔ, καμία ιδιωτικοποίηση, κανένα σχεδιασμό που έχει γίνει χωρίς τη δικιά μας συμμετοχή. Πραγματικά είναι απορίας άξιον πως θεωρείται ένας σχεδιασμός σοβαρός, όταν δεν έχουν ερωτηθεί οι τοπικές κοινωνίες. Οι μονοί που θα είμαστε υπόλογοι στην τοπική κοινωνία για το αν αυτό που σχεδιάζεται να γίνει θα είναι ανταποδοτικό θα είμαστε εμείς. Το ΤΑΙΠΕΔ από την αρχή που ξεκίνησε η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης έδειξε μεγάλη προχειρότητα η όποια συνεχίζεται μέχρι τώρα» κατέληξε ο κ. Αλεφαντινός.
Κορωνοϊός: Οι ΗΠΑ ενέκριναν για επείγουσα χρήση το χάπι της Pfizer
Η ρυθμιστική αρχή υγείας των ΗΠΑ ενέκρινε για επείγουσα χρήση το χάπι της Pfizer για την Covid. Όπως μεταδίδει το...