Σε έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς για τις Σκανδιναβικές χώρες αναδεικνύεται η Κρήτη. Περισσότεροι από 170.000 τουρίστες που ταξιδεύουν μέσω της εταιρείας Kuoni Nordic Apollo στο νησί, επιλέγουν για τις διακοπές τους πόλεις όπως τα Χανιά, το Ρέθυμνο και τη Χερσόνησο, απολαμβάνοντας τον ήλιο, τη θάλασσα, τη φύση, τα αξιοθέατα και τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες των ξενοδοχειακών μονάδων.
Το Ρέθυμνο ειδικότερα, αποτελεί τον δεύτερο σημαντικότερο προορισμό για την Kuoni Nordic, καθώς περίπου 40.000 επισκέπτες από την Σκανδιναβία επιλέγουν το νομό μας για τις θερινές διακοπές τους. Μάλιστα, τα ποσοστά των αφίξεων καταγράφουν ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια, παρά την οικονομική κρίση και τα «σκαμπανεβάσματα» των τουριστικών σεζόν της τελευταίας πενταετίας.
Τα παραπάνω συμπεράσματα προέκυψαν από την ημερίδα που διοργάνωσε χθες στο ξενοδοχείο Aquila Porto Rethymno, η εταιρεία Kuoni Nordic, με την παρουσία ιδιοκτητών και διευθυντών ξενοδοχείων, εκπροσώπων του τουρισμού, μελών του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου, της αντιπεριφερειάρχη, του δημάρχου Ρεθύμνου και της αντιδημάρχου Τουρισμού.
«Στην Κρήτη κάθε χρόνο φέρνουμε περίπου 170.000 επιβάτες από τη Σκανδιναβία, εκ των οποίων οι 40.000 έρχονται στο Ρέθυμνο. Μετά τα Χανιά, το Ρέθυμνο είναι ο δεύτερος πιο σημαντικός προορισμός για μας και τα τελευταία χρόνια έχουμε μια μικρή αλλά σταθερή αύξηση επισκεπτών. Το Ρέθυμνο έχει ένα τεράστιο προσόν: μια πανέμορφη πόλη πάνω στη θάλασσα. Αυτό δεν υπάρχει στην Ευρώπη και το Ρέθυμνο πρέπει να το εκμεταλλευτεί» ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής της Kuoni Nordic.
Εν τω μεταξύ, αισιόδοξες είναι οι εκτιμήσεις για τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο, καθώς στην Κρήτη αναμένεται να καταγραφεί αύξηση στις αφίξεις τόσο από τις χώρες της Ευρώπης όσο και από τη Σκανδιναβία. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη χθεσινή ημερίδα, από την αγορά της Σκανδιναβίας αναμένεται άνοδος στις αφίξεις που θα ξεπεράσει το 10%.
Αναλυτικά
Το Ρέθυμνο δημοφιλής προορισμός για τις Σκανδιναβικές χώρες
• Αισιόδοξες εκτιμήσεις για τη φετινή τουριστική περίοδο, εκφράστηκαν στην ημερίδα
που διοργάνωσε η Kuoni Nordic Apollo
Σε έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς για τις Σκανδιναβικές χώρες αναδεικνύεται η Κρήτη. Περισσότεροι από 170.000 τουρίστες που ταξιδεύουν μέσω της εταιρείας Kuoni Nordic Apollo στο νησί, επιλέγουν για τις διακοπές τους πόλεις όπως τα Χανιά, το Ρέθυμνο και τη Χερσόνησο, απολαμβάνοντας τον ήλιο, τη θάλασσα, τη φύση, τα αξιοθέατα και τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες των ξενοδοχειακών μονάδων.
Το Ρέθυμνο ειδικότερα, αποτελεί τον δεύτερο σημαντικότερο προορισμό για την Kuoni Nordic, καθώς περίπου 40.000 επισκέπτες από την Σκανδιναβία επιλέγουν το νομό μας για τις θερινές διακοπές τους. Μάλιστα, τα ποσοστά των αφίξεων καταγράφουν ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια, παρά την οικονομική κρίση και τα «σκαμπανεβάσματα» των τουριστικών σεζόν της τελευταίας πενταετίας.
Τα παραπάνω συμπεράσματα προέκυψαν από την ημερίδα που διοργάνωσε χθες στο ξενοδοχείο Aquila Porto Rethymno, η εταιρεία Kuoni Nordic, με την παρουσία ιδιοκτητών και διευθυντών ξενοδοχείων, εκπροσώπων φορέων του τουρισμού, μελών του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου, της αντιπεριφερειάρχη Μαρίας Λιονή, του δημάρχου Ρεθύμνου, Γιώργου Μαρινάκη, της αντιδημάρχου Τουρισμού Πέπης Μπιρλιράκη-Μαμαλάκη.
Ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας Kuoni Nordic, στις δηλώσεις του αναφέρθηκε στην ανοδική πορεία της Κρήτης, σημειώνοντας ότι το 50% των επιβατών από τις Σκανδιναβικές χώρες που έρχονται ετησίως στην Ελλάδα για διακοπές, επιλέγουν το νησί μας.
Ο κ. Τάκης Φιλιππόπουλος ανέφερε: «Στην Κρήτη κάθε χρόνο φέρνουμε περίπου 170.000 επιβάτες από τη Σκανδιναβία, συμπεριλαμβανομένης και της Φινλανδίας. Από αυτές τις 170.000, οι 40.000 έρχονται στο Ρέθυμνο.
Το Ρέθυμνο, μετά τα Χανιά, είναι ο δεύτερος πιο σημαντικός προορισμός για μας και ακολουθεί η Χερσόνησος. Αυτό που θέλω να σημειώσω είναι ότι στο Ρέθυμνο τα τελευταία χρόνια έχουμε μια μικρή αλλά σταθερή αύξηση επισκεπτών. Το Ρέθυμνο έχει ένα τεράστιο προσόν: μια πανέμορφη πόλη πάνω στη θάλασσα. Αυτό δεν υπάρχει στην Ευρώπη και το Ρέθυμνο πρέπει να το εκμεταλλευτεί.
Γενικότερα, η Kuoni Nordic έχει συνολικά περίπου 350.000 επιβάτες στην Ελλάδα. Από αυτούς οι 170.000 έρχονται στην Κρήτη, επομένως μιλάμε για το 50%, το οποίο είναι ένα τεράστιο ποσοστό. Τα τελευταία τρία χρόνια, παρά την οικονομική κρίση, η εταιρεία μας δεν σημείωσε μείωση και πέρσι για παράδειγμα που ήταν μια δύσκολη χρονιά είχαμε αύξηση 3%. Φέτος προβλέπουμε ότι η αύξηση θα κυμανθεί μεταξύ 10%-12%».
Για το επίπεδο των υπηρεσιών στα ξενοδοχεία, ο κ. Φιλιππόπουλιος ανέφερε: «Το σέρβις παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Την τελευταία πενταετία οι υπηρεσίες που προσφέρουν τα ξενοδοχεία έχουν βελτιωθεί κατά πολύ. Αυτό που λείπει σήμερα από την Κρήτη και την Ελλάδα γενικότερα, είναι οι δρόμοι και τα αεροδρόμια. Πιστεύω ότι τα ξενοδοχεία έχουν προσφέρει τα πάντα, αυτό που θέλουμε είναι καλύτεροι δρόμοι, καλύτερα αεροδρόμια, περισσότερη καθαριότητα».
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου, εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι τα τοπικά ξενοδοχειακά συγκροτήματα πληρούν τις προϋποθέσεις που θέτουν οι ξένοι επισκέπτες. Ο κ. Μανώλης Τσακαλάκης, δήλωσε: «Οι Σκανδιναβοί ως πελάτες ενώ φαίνονται εκ πρώτης όψεως «εύκολοι» πελάτες, είναι δύσκολοι και πολύ «ψαγμένοι». Παρατηρούν την παραμικρή λεπτομέρεια και την καταγράφουν. Για τους συγκεκριμένους πελάτες ένα μεγάλο πλεονέκτημα είναι το Wi-Fi, αντίθετα όμως δεινοπαθούμε στη Σκαλέτα, στον Αδελιανό Κάμπο και σε άλλες περιοχές, για ένα πολύ απλό θέμα.
Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι άλλα ζητήματα μεγαλύτερης σημασίας, όπως η καθαριότητα, εντός κι εκτός ξενοδοχείου, η φιλικότητα των ανθρώπων, η φιλικότητα προς το περιβάλλον κ.α. τα βλέπουν με κριτική ματιά.
Χαιρόμαστε που τα ξενοδοχεία του Ρεθύμνου, μαζί με εκείνα των Χανίων, αποτελούν αιχμή του δόρατος για τον προορισμό «Κρήτη» σε ότι αφορά τον tour operator «Kuoni Apollo» και θα είμαστε ακόμα πιο ευτυχισμένοι τα επόμενα χρόνια αν βρεθούμε στην πρώτη θέση. Αυτό, βεβαίως, είναι δύσκολο έναντι των Χανίων, που έχει πολύ μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, όμως οι Ρεθεμνιώτες ξενοδόχοι προσπαθούν τα μέγιστα προς αυτή την κατεύθυνση».
Σύντομο χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο δήμαρχος Ρεθύμνου. Ο κ. Γιώργος Μαρινάκης, μεταξύ άλλων, ανέφερε τα εξής: «Προσπαθούμε όλοι μαζί Περιφέρεια και Δήμοι, να δημιουργήσουμε μια αρμονία μεταξύ του επιχειρείν και της περιουσίας του δημόσιου χώρου. Είναι μια εποχή που ψάχνουμε τους φίλους μας και η Kuoni Nordic είναι πιστός φίλος του Ρεθύμνου, έχει καταφέρει να το κάνει προορισμό. Έχει καταφέρει να το βάλει στη ζωή πολλών ανθρώπων στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στη Νορβηγία.
Σε όλο τον κόσμο υπάρχουν ωραία μέρη κι εμείς εδώ διεκδικούμε το μερίδιό μας. Έχουμε τα προσόντα να συνεργαστούμε όλοι μαζί και να επιμηκύνουμε το τουριστικό προϊόν μας. Αν βρίσκονται 200.000 ποδηλάτες στη Μαγιόρκα, είναι εφικτό να έχουμε ποδηλάτες στο Ρέθυμνο όλο το χρόνο. Διότι δεν είναι μόνο οι αστικές αναπλάσεις στην πόλη, αλλά έχουμε και μια υπέροχη φύση που αποτελεί προορισμό από μόνη της».
Αισιόδοξες είναι οι εκτιμήσεις για τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο, καθώς στην Κρήτη αναμένεται να καταγραφεί αύξηση στις αφίξεις τόσο από τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης όσο και από τη Σκανδιναβία. Ο κ. Φιλιππόπουλος ανέφερε: «Θα είναι μια πολύ καλή χρονιά, όχι τόσο από τη Σκανδιναβία από όπου θα υπάρξει μια αύξηση 10%-12%, γιατί έτσι κι αλλιώς αυτή η αγορά δεν είχε πέσει τα προηγούμενα χρόνια. Για την Ελλάδα το καλό είναι ότι υπάρχει αύξηση από Κεντρικές Ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό, βέβαια, που θα πρέπει να προσέξουν οι ξενοδόχοι είναι τις υπηρεσίες που θα προσφέρουν στον κόσμο. Ο κόσμος γυρίζει πίσω στην Ελλάδα και δεν πρέπει να χαθεί το τρένο».
Ο κ. Τσακαλάκης, πρόσθεσε: «Είναι μια σεζόν πολύ καλύτερη από την περσινή. Εκλείπουν πάρα πολλά αρνητικά που συνέβησαν το περσινό καλοκαίρι. Συνεχώς η Ελλάδα ανεβαίνει και φαίνεται ότι αυτή θα είναι η πρώτη κερδισμένη μάχη για τη χώρα μας σε περίοδο οικονομικής κρίσης. Αν τελικά καταφέρουμε να βγούμε από την κρίση, πολύ μεγάλο ρόλο θα έχει παίξει ο τουρισμός.
Ήδη ο Ιούνιος δείχνει πολύ καλά δείγματα, αυτό φαίνεται ότι θα συμβεί και τους επόμενους μήνες, ενώ υπάρχει η προοπτική της επιμήκυνσης της σεζόν.
Ελπίζω και εύχομαι μέχρι το τέλος της σεζόν να μην συμβεί κάτι που θα αλλάξει αυτή την καλή εικόνα».
Κατά τη διάρκεια της χθεσινής εκδήλωσης, η Kuoni Nordic Apollo βράβευσε ξενοδοχεία του Ρεθύμνου, με τα οποία συνεργάζεται εδώ και πολλά χρόνια. Τα ξενοδοχεία που απέσπασαν το βραβείο «Customer’s Choice 2012» επελέγησαν για τις υπηρεσίες προς τον πελάτη, το σέρβις, την εξυπηρέτηση, την φιλικότητα κ.α.