Τέλος στην αγωνία των υποψηφίων για εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ της χώρας, έδωσε χθες το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνοντας τις βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων. Περίπου στις 13.00 το μεσημέρι αναρτήθηκαν στα λύκεια του Ρεθύμνου οι πίνακες των αποτελεσμάτων, με τους τελειόφοιτους να σπεύδουν να ενημερωθούν για τις επιδόσεις τους, αλλά και για τις πιθανότητες που έχουν να κάνουν τελικά το όνειρό τους πραγματικότητα.
Χαμόγελα ευτυχίας αλλά και δάκρυα αποτυχίας, συνέθεσαν το κοντράστ των συναισθημάτων στα σχολεία της πόλης, από μαθητές και μαθήτριες που διαπίστωσαν πως η τελική βαθμολογία τους είτε τους δίνει το «εισιτήριο» για τη σχολή της αρεσκείας τους, είτε τους αναγκάζει να επιλέξουν μια από τις επόμενες επιλογές τους, που ενδεχομένως δεν ήταν ψηλά στις προτιμήσεις τους.
Σε γενικές γραμμές, πάντως, στα λύκεια του Ρεθύμνου επικράτησε ικανοποίηση για τις βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων και οι εκτιμήσεις των καθηγητών είναι ότι οι υποψήφιοι από το νομό τα κατάφεραν πολύ καλά και βάζουν υποψηφιότητα για μια θέση στα Ανώτατα και Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας.
Ωστόσο, απογοητευτική για τους περισσότερους ήταν η βαθμολογία στα Μαθηματικά και στη Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, μαθήματα στα οποία το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών δεν σημείωσε υψηλές επιδόσεις. Επιπλέον, αρκετοί υποψήφιοι τονίζουν πως περίμεναν μεγαλύτερη βαθμολογία στο μάθημα της Έκθεσης.
Την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που θα αποτελέσει πραγματική και ουσιαστική επιβράβευση των κόπων που κατέβαλαν σε όλη τη διάρκεια της σχολικής φοίτησής τους, διεκδικούν 827 μαθητές από τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια του νομού Ρεθύμνου.
Εν τω μεταξύ, όπως αναφέρουν οι τελευταίες πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα της χώρας, τεράστια θα είναι φέτος τα ποσοστά αποτυχίας στα Μαθηματικά και τη Φυσική, ενώ επιβεβαιώνονται οι αρχικές εκτιμήσεις για μεγάλη πτώση των βάσεων στις Πολυτεχνικές και Φυσικομαθηματικές Σχολές της χώρας. Μοναδική εξαίρεση στην γενική εικόνα πτώσης των βάσεων στα πανεπιστήμια φέτος, είναι το πρώτο επιστημονικό πεδίο (νομικές, ανθρωπιστικές σπουδές) όπου δεν μειώθηκαν τελικά οι εισακτέοι. Προκύπτει, έτσι, το συμπέρασμα ότι θα υπάρξει μικρή άνοδος βάσεων από τις βαθμολογίες των 16.000 μορίων και κάτω, λόγω της συνολικής μείωσης των εισακτέων στο πεδίο αυτό.
Στα ΤΕΙ, αντίθετα, λόγω της μείωσης των εισακτέων αναμένονται ανοδικές τάσεις στα περισσότερα επιστημονικά πεδία (1ο, 2ο, 4ο και 5ο).
Τέλος, στην ηλεκτρονική διεύθυνση του υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr, αναρτήθηκαν τα πρότυπα των Μηχανογραφικών Δελτίων των ΓΕΛ / ΕΠΑΛ-Β’ και των ΕΠΑΛ-Α’, ώστε οι υποψήφιοι να προετοιμάζονται για την ηλεκτρονική υποβολή. Από τα μέσα της επόμενης εβδομάδας, στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.minedu.gov.gr, όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά το μηχανογραφικό τους δελτίο και σε αποκλειστική προθεσμία που θα ανακοινωθεί.
Αναλυτικά
Υψηλές βαθμολογίες, αλλά και μεγάλο ποσοστό αποτυχίας
• Μαθηματικά και Φυσική Κατεύθυνσης απογοήτευσαν τους περισσότερους απόφοιτους
• Τι δηλώνουν στα «Ρ.Ν.» οι μαθητές σχολείων του Ρεθύμνου για τους στόχους και τα συναισθήματά τους
• Από τα μέσα της επόμενης εβδομάδας η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου
Τέλος στην αγωνία των υποψηφίων για εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ της χώρας, έδωσε χθες το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνοντας τις βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων. Περίπου στις 13.00 το μεσημέρι αναρτήθηκαν στα λύκεια του Ρεθύμνου οι πίνακες των αποτελεσμάτων, με τους τελειόφοιτους να σπεύδουν να ενημερωθούν για τις επιδόσεις τους αλλά και για τις πιθανότητες που έχουν να κάνουν τελικά το όνειρό τους πραγματικότητα.
Χαμόγελα ευτυχίας, αλλά και δάκρυα αποτυχίας, συνέθεσαν το κοντράστ των συναισθημάτων στα σχολεία της πόλης, από μαθητές και μαθήτριες που διαπίστωσαν πως η τελική βαθμολογία τους, είτε τους δίνει το «εισιτήριο» για τη σχολή της αρεσκείας τους, είτε τους αναγκάζει να επιλέξουν μια από τις επόμενες επιλογές τους, που ενδεχομένως δεν ήταν ψηλά στις προτιμήσεις τους.
Σε γενικές γραμμές, πάντως, στα Λύκεια του Ρεθύμνου επικράτησε ικανοποίηση για τις βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων και οι εκτιμήσεις των καθηγητών είναι ότι οι υποψήφιοι από το νομό τα κατάφεραν πολύ καλά και βάζουν υποψηφιότητα για μια θέση στα Ανώτατα και Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας.
Ωστόσο, απογοητευτική για τους περισσότερους ήταν η βαθμολογία στα Μαθηματικά και στη Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, μαθήματα στα οποία το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών δεν σημείωσε υψηλές επιδόσεις. Επιπλέον, αρκετοί υποψήφιοι τονίζουν πως περίμεναν μεγαλύτερη βαθμολογία στο μάθημα της Έκθεσης.
«Στην Τεχνολογική και Θετική Κατεύθυνση οι βαθμολογίες ήταν πάρα πολύ χαμηλές. Αν θέλει κανείς να αναζητήσει μαθητές αριστούχους ή πολύ υψηλές βαθμολογίες, θα πρέπει να το κάνει στα παιδιά της Θεωρητικής Κατεύθυνσης», σχολίαζαν χαρακτηριστικά καθηγητές λυκείου του Ρεθύμνου.
Τα στατιστικά στοιχεία των φετινών βαθμολογιών που θα δείξουν ποια είναι τα μαθήματα «επιτυχίας» και «αποτυχίας», τα ποσοστά των φετινών αριστούχων, αλλά και εκείνων που έγραψαν κάτω από τη βάση, θα ανακοινωθούν την ερχόμενη εβδομάδα. Επίσης, οι βαθμοί των πανελλαδικών εξετάσεων των ΕΠΑΛ-Α’ θα ανακοινωθούν στα μέσα της επόμενης εβδομάδας, ενώ οι βαθμοί των ειδικών μαθημάτων θα ανακοινωθούν στις αρχές Ιουλίου.
Για τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, Ανδρέας Ταξάκης, δήλωσε στα «Ρ.Ν»: «Στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις κυριάρχησε η αποτυχία των μαθητών στα Μαθηματικά και στη Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης. Δεν ξέρω που οφείλεται η αποτυχία, όμως πιστεύω ότι υπήρξε αστοχία στην επιλογή των θεμάτων. Αυτό που συνέβη φέτος, δεν υπήρξε άλλη χρονιά στα 34 χρόνια που εγώ είμαι στην εκπαίδευση».
Παρ’ όλα αυτά ο κ. Ταξάκης συμβουλεύει τους μαθητές να μην απογοητεύονται και να αισιοδοξούν για την εισαγωγή τους στη σχολή προτίμησής τους:
«Οι μαθητές ας μην απογοητεύονται γιατί η επίπτωση δεν θα είναι τόσο αρνητική εξαιτίας αυτών των δυο μαθημάτων. Η διαφορά αντισταθμίζεται από τα υπόλοιπα τέσσερα μαθήματα, στα οποία καταγράφηκαν πολύ καλές επιδόσεις. Εκτιμώ ότι οι βάσεις θα κυμανθούν περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρσι».
Αναφερόμενος γενικότερα στα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων σε επίπεδο νομού Ρεθύμνου, ο προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δήλωσε: «Πιστεύω ότι θα έχουμε τις ίδιες επιτυχίες με τα προηγούμενα χρόνια. Εκτός από τα λύκεια της πόλης εξίσου καλές βαθμολογίες είχαμε και στα περιφερειακά σχολεία του νομού».
Σημειώνεται ότι την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που θα αποτελέσει πραγματική και ουσιαστική επιβράβευση των κόπων που κατέβαλαν σε όλη τη διάρκεια της σχολικής φοίτησής τους, διεκδικούν 827 μαθητές από τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια του νομού Ρεθύμνου. Από τους συνολικά 827 μαθητές, οι 610 προέρχονται από τα Γενικά Λύκεια του νομού. Ειδικότερα, 510 είναι φετινοί τελειόφοιτοι, 84 είναι απόφοιτοι προηγούμενων ετών και 16 θα δώσουν προφορικές εξετάσεις. Από τα Επαγγελματικά Λύκεια προέρχονται συνολικά 217 μαθητές, εκ των οποίων οι 173 είναι φετινοί τελειόφοιτοι, οι 20 είναι απόφοιτοι παρελθόντων ετών και 24 θα εξεταστούν προφορικά.
Για τα συναισθήματα αλλά και τους στόχους τους μίλησαν στα «Ρ.Ν.» τελειόφοιτοι μαθητές των λυκείων του Ρεθύμνου, οι οποίοι «κυνηγούν» το φοιτητικό όνειρο και προετοιμάζονται για να ανοίξουν μια νέα σελίδα στη ζωή τους.
Γιώργος Μανουσάκης: «Στα Μαθηματικά και στη Φυσική δεν πήγαμε καλά, όμως πιστεύω ότι θα πετύχω το στόχο μου και θα σπουδάσω Μηχανολόγος-Ηλεκτρολόγος. Είμαι πολύ ευχαριστημένος».
Ηλίας Κουρμούλης: «Ήταν δύσκολα, όμως ευτυχώς τα πήγα καλά. Πιστεύω ότι θα πιάσω κάποια σχολή Πολυτεχνείου ή Πληροφορικής».
Παγώνα Λιονή: «Είμαι ευχαριστημένη αν και οριακά θα πιάσω την πρώτη μου επιλογή, Φιλολογία. Την δεύτερη, όμως, που είναι Ιστορικό-Αρχαιολογικό, την πιάνω σίγουρα».
Νίκος Γασπαράκης: «Με ενδιαφέρει η Οικονομική Σχολή και πιστεύω ότι θα τα καταφέρω. Συγκέντρωσα 16.500 μόρια και αν πέσουν λίγο οι βάσεις εκτιμώ ότι δεν θα έχω πρόβλημα. Εγώ έκανα ό,τι μπορούσα, από εκεί και πέρα περιμένω την ανακοίνωση των βάσεων».
Ελένη: «Με ενδιαφέρει το Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος, αλλά μάλλον δεν έχω τα μόρια που απαιτούνται. Όμως, είμαι αισιόδοξη και περιμένω να πέσουν οι βάσεις».
Αλεξάνδρα: «Θέλω να γίνω Πολιτικός Μηχανικός, όμως δεν πήγα καλά στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης κι έτσι δεν ξέρω τι θα γίνει».
Γιώργος: «Περίμενα εντελώς διαφορετικές βαθμολογίες. Νόμιζα ότι είχα γράψει καλύτερα. Δεν ξέρω πως θα πάνε οι βάσεις, περιμένω».
Λευτέρης: «Οι βαθμολογίες είναι πολύ χαμηλές. Λίγοι πήγαν καλά. Θέλω να περάσω στο Πολυτεχνείο, όμως δεν είμαι σίγουρος ότι θα τα καταφέρω».
Ειρήνη Καλλιγιάννη: «Σε γενικές γραμμές πήγα πολύ καλά. Τώρα περιμένω τις βάσεις για να δω αν καταφέρνω να περάσω στη Νομική Σχολή».
Στέλλα Βενιεράκη: «Αν εξαιρέσω την Έκθεση και μια μικρή ατυχία στη Βιολογία, στα υπόλοιπα μαθήματα πήγα πολύ καλά. Πιστεύω ότι θα καταφέρω να εισαχθώ στην Ιατρική Ηρακλείου».
Μούκα Ντονάλντο: «Τα θέματα ήταν βατά, η βαθμολογία λίγο αυστηρή, όμως σε γενικές γραμμές πήγα καλά. Μάλλον περνάω στη σχολή Λογοθεραπείας».
Στέλλα Παπαδάκη: “Πήγα πολύ καλά και εκτιμώ ότι θα καταφέρω να μπω στο Οικονομικό Τμήμα”.
Βαγγελιώ Μπαγκάκη: «Πήγα καλά και είμαι πολύ ευχαριστημένη. Συγκέντρωσα 18.321 μόρια και με βάση τα περσινά δεδομένα πιθανότατα πιάνω τη Φαρμακευτική Σχολή».
Ελευθερία: «Δεν πήγα καλά. Περίμενα καλύτερες βαθμολογίες σε ορισμένα μαθήματα».
Στην ηλεκτρονική διεύθυνση του υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr, αναρτήθηκαν τα πρότυπα των Μηχανογραφικών Δελτίων των ΓΕΛ / ΕΠΑΛ-Β’ και των ΕΠΑΛ-Α’, ώστε οι υποψήφιοι να προετοιμάζονται για την ηλεκτρονική υποβολή. Από τα μέσα της επόμενης εβδομάδας, στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.minedu.gov.gr, όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά το μηχανογραφικό τους δελτίο και σε αποκλειστική προθεσμία που θα ανακοινωθεί.
Επίσης, μέχρι την Παρασκευή 28 Ιουνίου, όσοι υποψήφιοι ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ δεν απέκτησαν προσωπικό κωδικό ασφάλειας (password) ή δεν χαρακτηρίστηκαν ως υποψήφιοι ειδικών περιπτώσεων (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, κοινωνικά κριτήρια), πρέπει να προσέλθουν στο λύκειό τους για την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών.
Ο προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Α. Ταξάκης, επισημαίνει την ανάγκη να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή οι μαθητές κατά την συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους. Ειδικότερα, αναφέρει: «Στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου θα πρέπει τα παιδιά να δείξουν μεγάλη προσοχή. Πρέπει οι μαθητές να επιλέξουν με βάση το αντικείμενο που τους αρέσει. Να σκεφτούν με βάση την οικονομική καταξίωση που μπορεί να έχουν. Η σχολή θα πρέπει να τους αρέσει για να πετύχουν. Το επάγγελμα δεν κάνει τον άνθρωπο, αλλά ο άνθρωπος το επάγγελμα».
Σχετικά με τις βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων, ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος ανέφερε:
«Οι νέοι και οι νέες έδωσαν τον αγώνα τους, έδωσαν τη μάχη τους, άλλοι έχουν επιτύχει καλά αποτελέσματα, άλλοι λιγότερο καλά, η ζωή έτσι είναι. Αυτοί που σημείωσαν λιγότερο καλά αποτελέσματα θα πρέπει να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους γιατί έχουν πάντα την ευκαιρία να αγωνιστούν ξανά και να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία για να εκπληρώσουν τα όνειρά τους. Συνεπώς, θέλω να ευχηθώ καλή επιτυχία σε όλους και να ευχηθούμε όλοι να μπούμε σε μια καλή νέα σχολική χρονιά».
Με αφορμή την ανακοίνωση των βαθμολογιών για την εισαγωγή των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης, Απόστολος Κλινάκης, σε γραπτή δήλωσή του αναφέρει: «Συγχαίρω όλες τις μαθήτριες και τους μαθητές, που συμμετείχαν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις. Εύχομαι καλή σταδιοδρομία και κάθε επιτυχία στη ζωή τους.
Πολλές ευχές και συγχαρητήρια και προς τις οικογένειες των μαθητών μας, που στήριξαν με κάθε τρόπο την προσπάθεια των παιδιών τους.
Παράλληλα, θα ήθελα να ευχαριστήσω και να συγχαρώ τους εκπαιδευτικούς όλων των τάξεων, που με τη συνεχή προσπάθεια και τη συμπαράστασή τους στήριξαν τους μαθητές στη δύσκολη προσπάθειά τους σε όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους και στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων.
Ιδιαίτερα ευχαριστώ θερμά όλους τους εκπαιδευτικούς της Περιφέρειάς μας, που εργάστηκαν στις πανελλαδικές εξετάσεις, τους Επιτηρητές, Βαθμολογητές, Υπευθύνους εξεταστικών κέντρων, και όλους όσοι ενεπλάκησαν στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, και τους συγχαίρω για το υψηλό αίσθημα ευθύνης που επέδειξαν. Η επιτυχημένη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων οφείλεται στη συνδρομή όλων των εμπλεκόμενων στην εξεταστική διαδικασία, οι οποίοι, παρά τις δύσκολες και αντίξοες συνθήκες, κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια για την άρτια οργάνωσή τους».