Η κατάργηση των ειδικοτήτων στις επαγγελματικές σχολές και τα επαγγελματικά λύκεια με το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας έχει προκαλέσει αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και στους μαθητές ειδικά της Β’ Λυκείου, οι οποίοι αν ακολουθούσαν κατευθύνσεις που καταργήθηκαν τώρα θα αναγκαστούν να επιλέξουν μια άλλη ή να μεταφερθούν στα Γενικά Λύκεια αλλά και στους μαθητές της Γ’ Λυκείου, που δεν γνωρίζουν αν θα συνεχίσουν να σπουδάζουν την ειδικότητα που επέλεξαν.
Η προοπτική αυτή δημιουργεί εμπόδια που έχουν να κάνουν με το ζήτημα σχολικής στέγης, καθώς δεν είναι ακόμα γνωστό πόσοι μαθητές θα επιλέξουν να «μεταφερθούν» στα Γενικά Λύκεια, στα οποία κατά πάσα πιθανότητα θα χρειαστεί να δημιουργηθούν νέα τμήματα για να καλύψουν τις ανάγκες του πληθυσμού αλλά και για το αν για τους μαθητές που επιλέξουν κάποια άλλη ειδικότητα θα υπάρχει χώρος ικανός για τις σπουδές τους, δεδομένης και της ήδη επιβαρυμένης από άποψη υπεράριθμων μαθητών κατάστασης του κτιρίου του ΕΠΑΛ Ρεθύμνου.
Την ίδια στιγμή με κινητοποιήσεις αποχής από τα καθήκοντά τους εμφανίζονται αποφασισμένοι να ξεκινήσουν τη νέα σχολική χρονιά οι εκπαιδευτικοί αντιδρώντας στα σχέδια της κυβέρνησης, στις απολύσεις και τις μειώσεις των καθηγητών αλλά και στο νέο νομοσχέδιο που κατατίθεται στην Βουλή τις προσεχείς ημέρες.
Καλύτερη είναι η εικόνα για τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία του νομού, όπου σύμφωνα με τις εκτιμήσεις δεν θα υπάρξει πρόβλημα τουλάχιστον σε ότι έχει να κάνει με ελλείψεις εκπαιδευτικών.
Εν τω μεταξύ τα βιβλία έχουν ήδη παραληφθεί και η διανομή τους στα σχολεία αναμένεται να ξεκινήσει την επόμενη Πέμπτη.
Σε δηλώσεις του ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου Ανδρέας Ταξάκης, μιλώντας στα «Ρ.Ν.» είπε: «Έχουμε προβλήματα με τα ΕΠΑΛ. Τώρα με τις απολύσεις που έγιναν τραυματίστηκε η εκπαίδευση. Υπάρχει ένα σοβαρό πρόβλημα δεν ξέρουμε πως θα εξελιχτεί, τι επακόλουθα θα έχει. Οι καθηγητές είναι ανάστατοι και όλοι οι εκπαιδευτικοί δε μπορούν να ξέρουν που βαδίζουν. Είναι μία κατάσταση που δεν έχει ξαναγίνει. Από 1 Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσουν οι αιτήσεις για τις εγγραφές των παιδιών είτε σε άλλες ειδικότητες των ΕΠΑΛ είτε στα Γενικά Λύκεια, αλλά δεν ξέρουμε ακόμα τί θα γίνει. Στη γενική εκπαίδευση φαίνεται ότι θα είναι πιο ήπια τα πράγματα, δε θα έχουμε ελλείψεις καθηγητών, καθώς από ότι φαίνεται από τους αριθμούς δεν έχουμε ιδιαίτερο πρόβλημα. Υπάρχει θέμα όμως και όσον αφορά τον αριθμό των μαθητών που μπορούν να απορροφήσουν όλα τα λύκεια. Εκτιμώ ότι θα υπάρχει δυνατότητα για κάποιο αριθμό, ένα τμήμα σε κάθε λύκειο, τα τρία μεγάλα λύκεια (το 3ο, το 2ο και το 1ο)».
Από την πλευρά του ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου κ. Στάθης Κοντογιάννης τόνισε: «Θα λειτουργήσουμε όπως λειτουργήσαμε και πέρυσι, δεν φαίνεται να αλλάζει κάτι προς το παρόν. Δε μπορώ να γνωρίζω ακόμα τι κενά θα έχουμε. Αυτά θα προκύψουν, αφού γίνουν αποσπάσεις από περιοχή σε περιοχή, αφού γίνουν αποσπάσεις εδώ στη διεύθυνση στην περιοχή Ρεθύμνου τότε θα έχουμε μία εικόνα για το τι αναπληρωτές θα ζητήσουμε».
για το Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο
Την ερχόμενη Δευτέρα αναμένεται να κατατεθεί στην Βουλή για ψήφιση το νομοσχέδιο για το νέο λύκειο. Μέχρι χθες το πρωί είχαν καταγραφεί 3.220 συμμετοχές φορέων και μεμονωμένων προσώπων στη δημόσια διαβούλευση για το κείμενο, το οποίο ελάχιστα αναμένεται να αλλάξει με βάση τα αποτελέσματά της.
Η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων αναμένεται να ξεκινήσει την ερχόμενη εβδομάδα με στόχο να ψηφιστεί μέχρι το τέλος της, από την Ολομέλεια της Βουλής.
«Αντιλαμβανόμαστε ότι σύμφωνα με τον αρχικό σας σχεδιασμό υποβαθμίζεται χαρακτηριστικά η διδασκαλία της Πληροφορικής ως γνωστικού αντικειμένου στο Γενικό Λύκειο, ενώ οι μαθητές που ενδιαφέρονται να εισαχθούν σε Τμήματα Πληροφορικής και Τμήματα Πολυτεχνείου (όπως Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ κλπ.) θα διδάσκονται και θα εξετάζονται πανελλαδικά στη Χημεία (!)», αναφέρεται σε επιστολή που υπογράφουν 95 πανεπιστημιακοί καθηγητές της Πληροφορικής προς τον υπουργό Παιδείας. «Οι ρυθμίσεις αυτές μας βρίσκουν σαφώς αντίθετους και στη συνέχεια τεκμηριώνουμε τη θέση μας, ενώ καταθέτουμε και προτάσεις για τη διδασκαλία της Πληροφορικής στο νέο Γενικό Λύκειο» αναφέρεται στην ίδια επιστολή.
«Η εγκατάλειψη της διδασκαλίας μαθημάτων Πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο δεν συνάδει με την σύγχρονη τάση παγκόσμια για καλλιέργεια δεξιοτήτων υπολογιστικής/αλγοριθμικής σκέψης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ενώ αποτελεί οπισθοδρόμηση σε εποχές όπου δεν ήταν κατανοητός ο ρόλος της Πληροφορικής (και των ψηφιακών τεχνολογιών γενικότερα) στην τεχνολογική ανάπτυξη μιας χώρας. Ακόμη, η προετοιμασία των μαθητών που επιλέγουν τεχνολογικού προσανατολισμού σπουδές (όπως σε Τμήματα Πληροφορικής, Πολυτεχνείου, κλπ.) στη Χημεία (!) αποτελεί παρανόηση του είδους της εκπαίδευσης που παρέχουν τα Τμήματα αυτά και των προαπαιτούμενων γνώσεων των μαθητών. Τέλος, δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί η σημαντική προσπάθεια να αξιοποιούνται οι ψηφιακές τεχνολογίες ως εργαλεία καινοτόμου διδασκαλίας όλων των μαθημάτων» αναφέρεται στην ίδια επιστολή.