Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα που φτάνουν στο Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο από τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των υδροπλάνων, σύμφωνα με τα οποία το ενδιαφέρον για το υδατοδρόμιο του Ρεθύμνου είναι διάχυτο, αφού φαίνεται πως αποτελεί ένα από τους βασικούς σταθμούς σε επίπεδο Κρήτης στο δίκτυο των προορισμών. Αυτά τουλάχιστον μετέφερε στον πρόεδρο του Δ.Λ.Τ. Ρεθύμνου εκπρόσωπος εταιρίας του χώρου, προσδοκώντας πως το Ρέθυμνο θα έχει ένα σοβαρό μερίδιο από την πίτα της κίνησης των υδροπλάνων, μετριάζοντας κατά κάποιο τρόπο και τις απώλειες που έχει ως προς τις συγκοινωνίες του.
Τα μηνύματα αυτά επιβεβαιώνονται και από το επιχειρηματικό πλάνο της εταιρίας Ελληνική Εταιρία Υδατοδρομιών, με την οποία το Δ.Λ.Τ. έχει υπογράψει σχετική σύμβαση για την εκπόνηση μελέτης κατασκευής και αδειοδότησης του «αεροδρομίου θαλάσσης» του Ρεθύμνου. Σύμφωνα λοιπόν με αυτό το business plan, ο μέσος όρος δρομολογίων των υδροπλάνων από και προς το Ρέθυμνο ανέρχεται σε 2.500 το χρόνο, ενώ σύμφωνα πάντα με το ίδιο πλάνο έχει υπολογιστεί ότι το ετήσιο έσοδο του φορέα εκμετάλλευσης του υδατοδρομίου, το οποίο θα προκύψει μετά τη διεξαγωγή σχετικού διαγωνισμού, ανέρχεται στις 253.000 ευρώ το χρόνο.
Το Λιμενικό Ταμείο περιμένει να παραλάβει σε 15 ημέρες την τεχνική έκθεση για τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στην λιμενολεκάνη για τις εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου για να προχωρήσει στη συνέχεια στην υλοποίησή τους. Αυτό άλλωστε αποτελεί και το τρίτο και τελευταίο στάδιο της μελέτης και στόχος σύμφωνα με τον πρόεδρο Μίνω Αλεφαντινό είναι το 2014 να ξεκινήσουν οι πρώτες πτήσεις των υδροπλάνων. Ωστόσο, ο κ. Αλεφαντινός, ξεκαθάρισε πως ο αριθμός των υδροπλάνων που θα προσγειώνονται στο υδατοδρόμιο του Ρεθύμνου είναι ένα κομμάτι που δεν αφορά στο Λ.Τ. αλλά στις εταιρίες που ασχολούνται με τις πτήσεις.
Χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του υποστήριξε: «Οι παρεμβάσεις που χρειάζεται να γίνουν θα στοιχίσουν από 50.000 έως 70.000 ευρώ και αφορούν σε πύργο ελέγχου και άλλα τεχνικά έργα, που θα μας υποδείξουν οι ειδικοί. Σύμφωνα με αυτούς φαίνεται πως υπάρχει μια βασική πίστα και άλλες δύο εναλλακτικές που θα χρησιμοποιούνται ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες.
Η φιλοσοφίας μας, η οποία αποδείχτηκε σοφή είναι ότι με κάθε τρόπο προσπαθούμε να «προικίσουμε» το λιμάνι μας, το χώρο ευθύνης μας με όσο το δυνατό περισσότερες υποδομές με στόχο την ενεργή μας συμμετοχή στην ανάπτυξη του τόπου μας. Ο στόχος είναι το 2014 να ξεκινήσουν τα δρομολόγια και οι πτήσεις των πρώτων υδροπλάνων».