20 °C Rethymno, GR
20/10/2020

ΑΜΕΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

Oι νέες τεχνολογίες στην εξυπηρέτηση των δημοτών του Ρεθύμνου

- Εκτός από τις πληρωμές οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν τα αιτήματα τους, να προσκομίζουν ηλεκτρονικά έγγραφα, χωρίς να χρειάζεται η φυσική τους παρουσία καθώς και να ενημερώνονται για σειρά θεμάτων που αφορούν την πόλη

Σειρά νέων εκσυγχρονισμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών παρέχει στους πολίτες του ο δήμος Ρεθύμνης με στόχο την άμεση και αποτελεσματική εξυπηρέτηση τους, μέσα από την οθόνη του κινητού ή του ηλεκτρονικού τους υπολογιστή.

Μια προσπάθεια που ξεκίνησε από το 2008 από το τμήμα πληροφορικής του δήμου Ρεθύμνου και η οποία έντεκα χρόνια μετά μπορεί να παρέχει ένα συνολικό δίκτυο ηλεκτρονικών υπηρεσιών, καθώς και ενημέρωση και πληροφόρησης των πολιτών για τα όσα συμβαίνουν στον δήμο Ρεθύμνου.

«Η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση δεν απαιτεί μετακινήσεις και συμβάλει στον στόχο της βελτίωσης της βιωσιμότητας της πόλης μας προς όφελος του συνόλου των δημοτών και του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος. Ο δήμος Ρεθύμνης είναι ο δήμος με το πληρέστερο σύνολο ηλεκτρονικών υπηρεσιών στη χώρα μας. Υπηρεσίες που λειτουργούν αξιόπιστα, συνεχώς, και βελτιώνονται καθημερινά από το τμήμα πληροφορικής του δήμου σε συνεργασία με τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες.

Αδιάψευστη επιβεβαίωση της αποτελεσματικότητας και της πληρότητας των παρεχόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, άλλωστε, είναι η ετοιμότητα που επέδειξε ο δήμος Ρεθύμνης στη διαχείριση της κρίσης που επέφερε η πανδημία του κορονοϊού: άμεσα οργανώθηκαν και προσφέρθηκαν υπηρεσίες πληροφορικής για την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των δημοτών αλλά και για την εσωτερική λειτουργία του δημοτικού συστήματος. Τα υφιστάμενα συστήματα αναβαθμίστηκαν, προσαρμόστηκαν με ταχύτητα και παράλληλα επισπεύστηκε η παραγωγική λειτουργία νέων σημαντικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών, όπως οι ηλεκτρονικές πληρωμές με πιστωτική κάρτα κ.α. επιτρέποντας στους δημότες να διαχειρίζονται όλες τις υποθέσεις τους με τον δήμο, από την ασφάλεια του σπιτιού τους. Είναι δεδομένη η αξιοπιστία των συστημάτων μας και συνεχώς αναβαθμίζονται, ώστε να μην είναι μόνο θεωρητικές οι δυνατότητές τους, αλλά να μπορούν να εξυπηρετούν τον πολίτη με τον καλύτερο τρόπο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργος Μαρινάκης,, κατά την παρουσίαση των παρεχόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

 

Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του δήμου

Αναλυτικά, οι υπηρεσίες που παρέχονται στους δημότες του Ρεθύμνου μέσα από την ιστοσελίδα του δήμου (https://www.rethymno.gr/e-services): είναι οι παρακάτω:

1) Σύστημα ηλεκτρονικών αιτημάτων πολιτών

  • Το σύστημα αναβαθμίστηκε το 2020 και με απλοποιημένη πιστοποίηση χρηστών (με τη χρήση των κωδικών TAXISnet) παρέχει πάνω από 60 ηλεκτρονικές υπηρεσίες (ηλεκτρονικά αιτήματα). Το σύστημα κρατά το συνολικό ιστορικό των αιτημάτων των δημοτών σε όποιο μέσο χρησιμοποιούν και τους ενημερώνει για κατάσταση των αιτημάτων τους. Σημαντική είναι η δυνατότητα της παραλαβής εγγράφων (πιστοποιητικών, σχεδίων πολεοδομίας, βεβαιώσεων κ.τ.λ) άμεσα στον Η/Υ τους ή στο κινητό τους μέσα από τις σχετικές εφαρμογές.
  • Η προσθήκη νέων ηλ. αιτημάτων είναι συνεχής και γίνεται σε συνδυασμό με τη βελτίωση των αντίστοιχων διαδικασιών εσωτερικής λειτουργίας για την διεκπεραίωση τους.

2) Εφαρμογή για smartphones «Δημότης Ρεθύμνου (Android και iOS)
www.rethymno.gr/e-services/apps/

Με τη εφαρμογή αυτή που αναβαθμίστηκε το 2020 οι δημότες έχουν τη δυνατότητα:

⦁ Να υποβάλλουν τα αιτήματα τους προς τις δημοτικές υπηρεσίες (χορήγηση πιστοποιητικών, αναφορά βλαβών κ.α.)

  1. Να έχουν άμεση ενημέρωση από τη γενική γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για τις εξελίξεις σχετικά με τον κορονοϊό
  2. Να έχουν άμεση ενημέρωση από τον δήμο Ρεθύμνης για τις δράσεις του σχετικά με τον κορονοϊό
  3. Να έχουν πρόσβαση σε χρήσιμα τηλέφωνα του δήμου και άλλων υπηρεσιών (νοσοκομεία, μετακινήσεις, εκπαίδευση, έκτατης ανάγκης κ.α.)
  4. Να έχουν ενημέρωση για τις εφημερίες των φαρμακείων
  5. Να έχουν άμεση πρόσβαση στα τελευταία νέα του δήμου, πρόγραμμα εκδηλώσεων, πρόγραμμα σινεμά,
  6. Να έχουν πρόσβαση σε σημεία ενδιαφέροντος του δήμου σε Χάρτη της πόλης για εύκολη πλοήγηση,
  7. Να έχουν ενημέρωση από την ειδική ενότητα «Πολιτική Προστασία», για έκτακτα γεγονότα, για τους χώρους καταυλισμού και χώρους καταφυγής, κ.α.
  8. Να λαμβάνουν άμεσες ειδοποιήσεις, μέσω Push Notifications, για έκτακτα περιστατικά ή άλλες σημαντικές ενημερώσεις.

3) Σύστημα ηλεκτρονικής πληρωμής βεβαιωμένων τους οφειλών προς τον δήμο με πιστωτική – χρεωστική κάρτα.

Εκτός από το σύστημα πληρωμής οφειλών μέσω e-banking (ΔΙΑΣ) που λειτουργούσε τα προηγούμενα χρόνια, το 2020 ο δήμος Ρεθύμνης έθεσε σε λειτουργία το σύστημα epay.rethymno.gr για πληρωμές οφειλών με πιστωτική – χρεωστική κάρτα.

Η λειτουργία του συστήματος είναι απλή και απαιτεί απλά πιστοποίηση των χρηστών που γίνεται με τη χρήση των κωδικών TAXISnet.

4) Ασύρματου δικτύου WiFi ελεύθερης πρόσβασης στο ιντερνέτ

Εφόσον όλες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του δήμου Ρεθύμνης προϋποθέτουν την πρόσβαση στο ιντερνέτ, αξίζει να σημειωθεί η παροχή δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο σε όλους του δημότες κι επισκέπτες μέσω του ασύρματου δικτύου WiFi του δήμου Ρεθύμνης που περιλαμβάνει 110 σημεία (access points) διάσπαρτα στην πόλη με συνολική, πραγματική ταχύτητα, διαθέσιμη στο δίκτυο, που ξεπερνά τo 2.5 Gbps.

Το δίκτυο αυτό είναι από τα μεγαλύτερα δίκτυα ελεύθερης πρόσβασης στο ιντερνέτ στη χώρα (δημοσίου φορέα) με συνδέσεις που φτάνουν τις 40.000 (μοναδικοί χρήστες) ανά μήνα και συνολική κίνηση δεδομένων που ξεπερνά πια τα 2.0 Terabytes.

(Σύστημα ενιαίας πρόσβασης και αυθεντικοποίησης χρηστών (SSO).

Ο δήμος έθεσε φέτος σε λειτουργία νέο σύστημα ενιαίας πρόσβασης και αυθεντικοποίησης χρηστών (single sign-on – SSO) για τους υπαλλήλους του δήμου αλλά και τους δημότες για πρόσβαση σε όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες με έναν κωδικό.

Το σύστημα αυτό έκανε δυνατή την αυθεντικοποίηση των χρηστών των ηλεκτρονικών υπηρεσιών χωρίς μετάβαση σε υπηρεσία του δήμου με τη χρήση των κωδικών τους στο TAXISnet

6) Σύστημα διαχείρισης και ψηφιοποίησης εγγράφων

Το σύστημα διαχείρισης και ψηφιοποίησης και ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων του δήμου Ρεθύμνης που λειτουργούσε από το 2008 αναβαθμίστηκε το 2020 με νέες λειτουργίες και δυνατότητες με στόχο τη βελτίωση της εσωτερικής λειτουργίας του δήμου και την ελαχιστοποίηση της διακίνησης έντυπων εγγράφων.

7) Σύστημα διαχείρισης εργασιών (workflow)

Το σύστημα διαχείρισης εργασιών του δήμου Ρεθύμνης που λειτουργεί από το 2008 αναβαθμίστηκε το 2020 με νέες λειτουργίες και δυνατότητες με στόχο τη βελτίωση της εσωτερικής λειτουργίας του δήμου. Είναι βασικό εργαλείο ανάθεσης και διεκπεραίωσης εργασιών και είναι το σύστημα με το οποίο διεκπεραιώνονται όλα τα ηλεκτρονικά αιτήματα των δημοτών πλήρως ηλεκτρονικά. Πρόσβαση στο σύστημα έχει το σύνολο των υπαλλήλων του δήμου Ρεθύμνης.

Πολύ σημαντική δυνατότητα του συστήματος αυτού την περίοδο της πανδημίας ήταν η άμεση προσθήκη 28 νέων ηλ. αιτημάτων προς την υπηρεσία δόμησης που σε συνδυασμό με το έργο της ψηφιοποίησης των οικοδομικών αδειών που είχε ξεκινήσει έδωσε τη δυνατότητα αποστολής αντιγράφων οικοδομικών αδειών και σχεδίων και άλλων βεβαιώσεων από την υπηρεσία δόμησης ηλεκτρονικά χωρίς μετάβαση των δημοτών στην υπηρεσία.

8) Συστήματα για τη λειτουργία του δήμου με εργασία εξ αποστάσεως

Τα βασικότερα συστήματα λειτουργίας την υπηρεσίας όπως το σύστημα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων και το σύστημα διαχείρισης εργασιών είναι προσβάσιμο μέσω Internet οπότε ήταν έτοιμα για χρήση εξ αποστάσεως από τους υπαλλήλους της υπηρεσίας.

9) Σύστημα εποπτείας & διαχείρισης στόλου οχημάτων – τηλεματική

Από το 2019 λειτούργησε στον δήμο Ρεθύμνης νέο σύστημα τηλεματικής διαχείρισης στόλου οχημάτων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών του δήμου, για την αποτελεσματικότερη παρακολούθηση του στόλου οχημάτων του δήμου, την ενίσχυση προστασίας και ασφάλειας του προσωπικού των οχημάτων, τη  διασφάλιση διαδικασιών ποιότητας καθώς επίσης και ολοκληρωμένη διαχείριση των ανεφοδιασμών καυσίμου σε όλα σχεδόν τα οχήματα του δημοτικού στόλου οχημάτων.

10) Σάρωση – αρχειοθέτηση – ψηφιοποίηση αρχείων πολεοδομίας.

Η Υ.ΔΟΜ. έχει προμηθευτεί τον κατάλληλο τεχνολογικό εξοπλισμό και έχει προσληφθεί προσωπικό ορισμένου χρόνου, το οποίο εκτελεί εργασίες σάρωσης – αρχειοθέτησης – ψηφιοποίησης των αρχείων της Υ.ΔΟΜ.

Ειδικότερα, οι παραπάνω εργασίες αφορούν: οικοδομικές άδειες, σχέδια Ζ.Ο.Ε. – Γ.Π.Σ., πολεοδομικά και

 

Ετοιμάζονται νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες

Σε εξέλιξη βρίσκονται τα παρακάτω νέα έργα πληροφορικής που αφορούν στην ηλεκτρονική  εξυπηρέτηση/ενημέρωση και τη βιώσιμη κινητικότητα:

  • Σύστημα διαχείρισης αιτημάτων σχολείων προς τις υπηρεσίες του δήμου
  • Σύστημα παρακολούθησης κυκλοφοριακών δεδομένων, σε πραγματικό χρόνο με τη χρήση θερμοκαμερών που είναι τοποθετημένες σε 12 σημεία της πόλης έπειτα από μελέτη και υπόδειξη από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο σε σχέση με τους κυκλοφοριακούς φόρτους
  • Σύστημα «έξυπνου» συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στην πόλη. Αποτελείται από 600 αισθητήρες στις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, εφαρμογή στα κινητά για ενημέρωση του χρήστη σε σχέση με τις ελεύθερες θέσεις στάθμευσης, δρομολόγηση προς αυτές και πληρωμή του χρόνου κατάληψης της θέσης μέσα από την εφαρμογή με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Σε πραγματικό χρόνο ενημέρωση του ελεγκτικού μηχανισμού του δήμου για την κατάληψη θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης από οχήματα που δεν έχουν πληρώσει ή δεν έχουν δικαίωμα να βρίσκονται εκεί. Εξαγωγή στοιχείων χρήσης, νομίμως ή παρανόμως κατειλημμένων θέσεων. Ενημέρωση σε 7 υπαίθριους δημόσιους χώρους στάθμευσης για ύπαρξη ή μη ελεύθερων θέσεων.
  • Δώδεκα (12) έξυπνες στάσεις αστικής συγκοινωνίας και παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο (τηλεματική) της έλευσης των λεωφορείων σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ.
  • Έξυπνη εφαρμογή ενημέρωσης βιώσιμων τρόπων μετακίνησης στο Ρέθυμνο. Θα υπάρχει δυνατότητα για έναν επισκέπτη να σχεδιάσει το ταξίδι του στο Ρέθυμνο και να επιλέξει διάφορα σημεία ενδιαφέροντος και μέσω της εφαρμογής θα μπορεί να ενημερωθεί για τους διαθέσιμους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης και να κάνει το σχεδιασμό της επίσκεψης του σε καθημερινή βάση. Θα υπάρχει επίσης σε πραγματικό χρόνο ενημέρωση των δρομολογίων αστικής συγκοινωνίας. Διασύνδεση της εφαρμογής με τις εφαρμογές τις google προκειμένου η παραπάνω πληροφορία (αστική συγκοινωνία, περπάτημα, ποδήλατο) να είναι διαθέσιμη και μέσω της google.
  • Αναβάθμιση/Ενημέρωση του συστήματος GIS
  • Αναβάθμιση/Ενημέρωση του Rethymno.Guide.
  • Ο επίσημος ηλεκτρονικός οδηγός του δήμου Ρεθύμνης, rethymno.guide. Πολυγλωσσία (ελληνικά, αγγλικά, γερμανικά, γαλλικά, ιταλικά, πολωνικά, κινέζικα και, ρωσικά), στο απέριττο αλλά άμεσο και μεστό περιεχόμενο και στο οπτικοακουστικό υλικό καθώς επίσης και η χρήση μοντέρνων τρόπων προσέγγισης στα κείμενα και στα μηνύματα προώθησης, δημιουργεί πιστό κοινό ακολούθων και ενεργή συμμετοχή/αλληλεπίδραση των επισκεπτών.

«Από το  2014 φτιάξαμε το δεύτερο μεγαλύτερο δίκτυο ελεύθερης πρόσβασης στο διαδίκτυο στην Ελλάδα. Στην πόλη υπάρχουν τα σημεία αυτά. Κάθε μήνα πάνω από 40.000 μοναδικές συσκευές που συνδέονται , σε μία μικρή πόλη όπως αυτή του Ρεθύμνου. Εξυπηρετείται πολύ κόσμος μέσα από αυτό το δίκτυο.

Οι ηλεκτρονικές πληρωμές με χρεωστική κάρτα εφαρμόστηκε φέτος και στην περίοδο της καραντίνας υπήρξε καθόλα απαραίτητο. Προσπαθήσαμε να το εφαρμόσουμε και στο παρελθόν απλώς υπήρχε πάντα πρόβλημα με την πιστοποίηση του χρήστη. Φέτος, η γενική γραμματεία πληροφοριακών συστημάτων μας έδωσε την δυνατότητα να συνδεόμαστε στις υπηρεσίες τους με τους κωδικού του TAXIS πιο εύκολα, χωρίς να απαιτείται από τους δημότες να επισκεφτούν το δημαρχείο για να πιστοποιηθούν.

Όσον αφορά τα αιτήματα, είναι πάνω από 60 είδη αιτημάτων που μπορεί να κάνει ο δημότης και να λάβει. Η καταχώρηση και διεκπεραίωση των αιτημάτων μπορεί να γίνει και μέσω της εφαρμογής «Δημότης Ρεθύμνου». Όταν το πιστοποιητικό είναι έτοιμο, ο πολίτης θα λάβει ένα ηλεκτρονικό μήνυμα μέσω της αλληλογραφίας», εξήγησε ο κ. Πάνος Μαθηνός, ο προϊστάμενος του τμήματος πληροφορικής.

Ο αντιδήμαρχος ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και καινοτομίας Γιώργος Γεωργαλής έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη ενημέρωσης των πολιτών για τις δυνατότητες που παρέχονται από την ιστοσελίδα του δήμου και μεταξύ άλλων ανέφερε: «Όταν ανέλαβα ως αντιδήμαρχος και μελετώντας τη δουλειά που έχει γίνει στο τμήμα πληροφορικής, εντυπωσιάστηκα γιατί διαπίστωσα ότι ο δήμος μας είναι πρωτοπόρος σε όλη την Ελλάδα, όσον αφορά την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και τις δυνατότητες που έχουν οι πολίτες να απολαμβάνουν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Εκεί που διαπίστωσα ωστόσο το πρόβλημα, είναι ότι τελικά δεν τα έχουν επικοινωνήσει με τους δημότες. Κύριος στόχος μας είναι να ενταχθούν οι ίδιοι πρωτίστως οι υπάλληλοι του δήμου σε αυτές τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες και μετά οι πολίτες. Πλέον λοιπόν οι δημότες μπορούν να κάνουν 65 ηλεκτρονικές αιτήσεις στον δήμο χωρίς να χρειαστεί η φυσική παρουσία. Τον Σεπτέμβρη θα τοποθετηθεί ένα καινούριο σύστημα στον δήμο όσον αφορά τις κτιριακές υποδομές στα σχολεία, θα μπορούν οι διευθυντές των σχολείων ηλεκτρονικά να υποβάλλουν αιτήματα, να καταχωρούνται και να ταξινομούνται οπότε αυτό θα διευκολύνει και την τεχνική υπηρεσία αλλά και το τμήμα παιδείας».

 

Σχέση συνεργασίας πολιτών-δήμου τα ηλεκτρονικά αιτήματα

Ο αντιδήμαρχος καθημερινότητας πόλης Θωμάς Κρεβετζάκης, από την πλευρά του, αναφέρθηκε στην ανάγκη οι πολίτες να καταχωρούν ηλεκτρονικά τα αιτήματα τους σε σχέση με τυχόν προβλήματα που παρατηρούν στην πόλη έτσι ώστε αυτά να ομαδοποιούνται και να οργανώνονται οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου και άμεσα να παρεμβαίνουν. Όπως είπε το τελευταίο τρίμηνο έχουν καταχωρηθεί 1.400 ηλεκτρονικά αιτήματα πολιτών.

Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Όσο μεγαλύτερη πιστοποίηση χρηστών έχουμε, τόσο πιο εύκολα θα μας δοθεί η δυνατότητα να αναπτύξουμε τα απαραίτητα εργαλεία τα οποία θα μας βοηθήσουν να επεμβαίνουμε στην ολοκλήρωση των αιτημάτων των συμπολιτών μας και στη βελτίωση των συνθηκών της καθημερινότητας. Θα ομαδοποιούνται τα αιτήματα και οι παρεμβάσεις θα είναι πιο συγκεκριμένες και εστιασμένες. Για παράδειγμα τον περασμένο Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, το μεγαλύτερο αίτημα ήταν η αντικατάσταση λαμπτήρων και ήταν πολύ εύκολο να επιλέξουμε ένα εξωτερικό συνεργάτη ώστε την επόμενη ημέρα που θα έχει κατατεθεί το συγκεκριμένο αίτημα να έχει επιδιορθωθεί. Άρα λοιπόν, έρχεται να αναπτύξει μία σχέση συνεργασίας και αξιοπιστίας ανάμεσα στον δήμο και τον δημότη και για αυτό είναι απαραίτητη η μεγαλύτερη ενεργοποίηση των συμπολιτών μας προκειμένου να έχουμε ένα πολύ μεγάλο αριθμό χρηστώ. Αυτή την στιγμή, η καταγραφή των αιτημάτων όπως αντιλαμβάνεστε, στο σύνολο του διευρυμένου δήμου, δεν μπορεί να γίνει από τα υπάρχον προσωπικό και ούτε έχουμε τη δυνατότητα για καθολική τους εποπτεία. Άρα βασικός συνεργάτης, καθίσταται ο ίδιος ο δημότης».

 

Επίσημος ηλεκτρονικός οδηγός δήμου Ρεθύμνου rethymnoguide

Παράλληλα σε λειτουργία είναι και ο επίσημος ηλεκτρονικός οδηγός του δήμου Ρεθύμνου στην ιστοσελίδα www.Rethymnoguide, η οποία παρέχει χρηστικές για τους επισκέπτες πληροφορίες σε οκτώ γλώσσες.

Όπως ανέφερε η αρμόδια αντιδήμαρχος τουρισμού Πέπη Μπιρλιράκη: «Έχει αναβαθμιστεί και το κομμάτι της εξωτερικής μας εικόνας μέσω του «rethymnoguide» που είναι η πλατφόρμα που επικοινωνούμε έξω, οτιδήποτε συμβαίνει στο Ρέθυμνο και βοηθάει τον επισκέπτη και εν δυνάμει επισκέπτη να προγραμματίσει οτιδήποτε και αν θέλει να κάνει στην πόλη μας. Αυτός ο επίσημος οδηγός μπήκε πρόσφατα σε μία νέα αναβαθμισμένη έκδοση και μόνο μέσα σε έναν χρόνο έχει 20.204 επισκέπτες που επισκέφτηκαν 62.270 σελίδες και είναι πολύ ενδιαφέρον ακόμα και στην εποχή του κορονοϊού εμείς να επικοινωνούσαμε με τους πελάτες μας και τους ενδιαφερόμενους από το εξωτερικό. Ο στόχος μας είναι πάντα ο καλύτερος σχεδιασμός των μελλοντικών μας αποφάσεων για αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας. Θεωρούμε ότι τα πρόσθετα ερωτηματολόγια, που τα έχουμε μελετήσει πολύ καλά με τους επαγγελματίες του τουρισμού, αποτυπώνουν τις επιθυμίες και τις προθέσεις των επισκεπτών και συμβάλλουν στη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους επισκέπτες. Εκτός λοιπόν από τους δημότες του, ο δήμος είναι εκεί και για τους επισκέπτες του, χθεσινούς, σημερινούς, μελλοντικούς. Ευχαριστώ πάνω από όλα την ομάδα που το δούλεψε εθελοντικά».

 

Ετοιμάζεται ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης των έργων

Ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Άγγελος Μαλάς σημείωσε πως οτιδήποτε δεν γίνεται ηλεκτρονικά χάνεται στα γρανάζια της γραφειοκρατίας και ανέφερε πως επιπρόσθετα με όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες τόσο για τους εργαζόμενους του δήμου όσο κυρίως για τους πολίτες ετοιμάζεται και ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης των έργων.

«Το κομμάτι στο οποίο είμαι υπεύθυνος έχει να κάνει με σύστημα, το οποίο μέσω μιας αυτοματοποιημένης διαδικασίας θα μπορέσει να αντικαταστήσει αυτό που εφαρμόζαμε μέχρι πρόσφατα, με την ανταλλαγή εγγράφων, πληροφοριών, τηλεφωνημάτων και γενικότερα ένα πλαίσιο πληροφοριών που ήταν πολύ εύκολο να χαθεί στη διαδικασία. Το επόμενο διάστημα επιδίωξη είναι να λειτουργήσει ένα ηλεκτρονικό σύστημα, στο οποίο να γίνεται η παρακολούθηση των έργων και να ξεκινάει από την έναρξη του αιτήματος, τη διαδικασία της τεχνικής και οικονομικής υπηρεσίας, την υλοποίηση, την πρόοδο και την ολοκλήρωση. Αυτό αφορά την εσωτερική λειτουργία και το πλάνο της υπηρεσίας, το οποίο μέσα από την απεμπλοκή από τα χαρτιά θα δώσει τη δυνατότητα στους υπαλλήλους να μπορούν να δουλεύουν από οπουδήποτε και αν βρίσκονται και να εφαρμόσουμε νέες μεθόδους, που ακόμα και αν δεν είχανε τον κορονοϊό, μας δόθηκε η δυνατότητα υπάλληλοι της υπηρεσίας να είναι παραγωγικοί πολλές φορές επειδή δεν είχαν και τους δημότες να τους αποσπούν με τα διάφορα αιτήματα της καθημερινότητας. Επιδίωξη λοιπόν είναι το διάστημα που έρχεται να εφαρμοστεί όπου χρειάζεται η τηλεργασία και διάφορα άλλα συστήματα που έχουν να κάνουν με την ηλεκτρονική πλατφόρμα, η οποία δέχεται αιτήματα, γίνονται οι αυτοψίες και γίνεται η διαδικασία της ολοκλήρωσης και της παρέμβασης.

Ένα άλλο κομμάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό και αφορά την πληροφορία και την διάχυσή της στον κόσμο είναι αυτό του GIS, δηλαδή της τεχνικής υπηρεσίας. Μία ψηφιακή πλατφόρμα πάνω στην οποία θα μπορούν να αποτυπωθούν οι διάφορες κανονιστικές που ανά διαστήματα εκδίδονται από το δημοτικό συμβούλιο. Η πληροφορία αυτή δεν αφορά μόνο την υπηρεσία, αλλά πρέπει να αφορά και τους δημότες ώστε να μπορούν να ενημερώνονται όχι μόνο για την απόφαση της κανονιστικής , αλλά πού έχουν δοθεί οι συγκεκριμένες αποφάσεις και ποιος είναι ο τρόπος υλοποίησής τους. Να αρχίσουν να αποτυπώνονται τα αιτήματα και οι αποφάσεις, ώστε να υπάρχει ορθή εποπτεία του συστήματος».

Ο κ. Μαλάς αναφέρθηκε στη βιώσιμη κινητικότητα και στα έξυπνα συστήματα που ετοιμάζονται, ενώ έκανε αναφορά και στο ηλεκτρονικό σύστημα του δακτυλίου, το οποίο είπε είναι πολύ αναποτελεσματικό.

Από την πλευρά του ο υπεύθυνος του τμήματος προγραμματισμού του δήμου Ρεθύμνης Νίκος Βώβος, μιλώντας για την «έξυπνη στάθμευση» σημείωσε: «Το πιο σημαντικό από όλα είναι σίγουρα το σύστημα της έξυπνης στάθμευσης για την ελεγχόμενη και την πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο για τις ελεύθερες θέσεις τόσο στα πάρκινγκ όσο και στην παρόδια στάθμευση. Ταυτόχρονα ετοιμάζουμε τις «Έξυπνες στάσεις», οι οποίες σε πραγματικό χρόνο μας δίνουν τη δυνατότητα να ξέρουμε πού βρίσκεται το λεωφορείο και σε πόση ώρα θα περάσει. Μιλάμε πάντα για την αστική συγκοινωνία.

Με τις θερμικές κάμερες αυτή τη στιγμή συλλέγουμε δεδομένα, έχουμε την εφαρμογή για ενημέρωση βιώσιμων τρόπων μετακίνησης, η οποία θα απευθύνεται σε επισκέπτες, ως επί το πλείστον. Μέσα από σημεία ενδιαφέροντος θα μπορούν να σχεδιάσουν το ταξίδι τους εδώ, ώστε να έχουν μία εικόνα για το διάστημα που θα χρειαστεί και τα μέσα για να πάνε από το ένα σημείο στο άλλο. Το σημαντικό με αυτήν την εφαρμογή είναι ότι έχουμε έρθει σε επαφή με τη Google, άρα όλη αυτή η πληροφορία θα μπορεί πλέον να περάσει και στο «google maps». Τα σημεία ενδιαφέροντος λοιπόν θα είναι φανερά πλέον στην εφαρμογή, θα μας δρομολογεί και θα μας δείχνει εναλλακτικές λύσεις με ποδήλατο, αμάξι ή πεζός».

 

Ηλεκτρονικά η εξυπηρέτηση στην πολεοδομία

Για την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των πολιτών από την πολεοδομία μίλησε ο ειδικός συνεργάτης δημάρχου/ υπεύθυνος για την αναδιοργάνωση της πολεοδομίας κ. Στέλιος Ξεζωνάκης, ο οποίος ανέφερε ότι σήμερα υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης των πολιτών σε 27 αιτήματα. «Μέσα από το σύστημα μπορεί να μπει ένας συνάδελφος μηχανικός ή ο πολίτης και να κάνει ηλεκτρονικά το αίτημά του, να επισυνάψει τα αρχεία που συνοδεύουν την αίτηση, να είναι υπογεγραμμένα ψηφιακά από τους μηχανικούς κατευθείαν πρωτοκολλούνται, χρεώνονται και θα μπορούν να ελεγχθούν από τον αρμόδιο υπάλληλο και να απαντώνται πάλι ηλεκτρονικά και  ψηφιακά υπογεγραμμένα. Ο στόχος είναι να μην τυπώνουμε, εξοικονομούμε χρόνο και κόστος.

Η υπηρεσία επί κορονοϊού εξοπλίστηκε με σκάνερ. Ο πολίτης έρχεται στην υπηρεσία πλέον και ζητάει τα σχέδια μιας οικοδομικής άδειας. Έρχεται η άδεια στην πολεοδομία, σκανάρεται, αρχειοθετείται ψηφιακά και στέλνεται κατευθείαν στο email του μηχανικού ή του πολίτη, χωρίς κάποιο κόστος. Δεν χάνονται έγγραφα, υπάρχει αξιοπιστία και πλέον υπάρχει ψηφιακό αρχείο. Άρα με λίγες κινήσεις και ελάχιστα μέσα μπορεί να λυθεί ένα μεγάλο πρόβλημα. Αυτή την στιγμή με την νομοθεσία περί covid, έχουν προσληφθείς την υπηρεσία μας 4 άτομα για ένα τετράμηνο, ώστε να αρχειοθετήσουν και να ψηφιοποιήσουν το αρχείο της υπηρεσίας. Στόχος είναι να αναρτηθεί στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα του δήμου. Αυτή η διαδικασία για την συγκεκριμένη υπηρεσία ποτέ δεν ήταν επιλογή αλλά πάντα ανάγκη. Το προσωπικό ελάχιστο, προσλήψεις δεν μπορούν να γίνουν άρα αν δεν γλιτώσουμε χρόνο και ώρες εργασίας, δεν θα κερδηθεί ο παραγωγικός χρόνος που χρειάζεται να υπάρχει».