27 °C Rethymno, GR
17/05/2022

ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΡΕΘΥΜΝΗΣ Γ. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ

Αναβάθμιση του κέντρου της πόλης του Ρεθύμνου με τη βιοκλιματική ανάπλαση κεντρικών δρόμων

- Το επόμενο δεκαήμερο θα ανακοινωθεί το ακριβές χρονοδιάγραμμα του έργου

Νέα όψη αναμένεται να αποκτήσει το κέντρο της πόλης του Ρεθύμνου, καθώς χθες ο δήμαρχος υπέγραψε τη σύμβαση με τον ανάδοχο για το έργο με τίτλο  «Βιοκλιματική Ανάπλαση Κεντρικών Συνδετηρίων οδών της Πόλης του Ρεθύμνου».

Το έργο έχει ως στόχο να αναβαθμίσει το κέντρο της πόλης, με ανάπλαση οδών, διευκόλυνση της κίνησης των πεζών και ΑμεΑ, ενώ παράλληλα αναμένεται να πραγματοποιηθεί και υπογειοποίηση των ηλεκτροφόρων καλωδίων.

Οι επτά δρόμοι που θα αναπλαστούν είναι στις οδούς: Δασκαλάκη, Χατζηδάκη, Καζαντζάκη, Ασκούτση, Πρεβελάκη, Σιγανού και Καστρινάκη. Με εξαίρεση την οδό Πάρρεν Σιγανού, η οποία είναι παράλληλος των κεντρικών αρτηριών, οι άλλες έξι οδοί συνδέουν κάθετα τις ήδη αναπλασμένες κεντρικές αρτηρίες της πόλης του Ρεθύμνου, δηλαδή τη Λ. Κουντουριώτη και την οδό Μοάτσου.

Το ακριβές χρονοδιάγραμμα των εργασιών θα ανακοινωθεί σε ένα δεκαήμερο και αφού προηγηθούν συνεννοήσεις του δήμου με τον ΔΕΔΔΗΕ, που θα κάνει την υπογειοποίηση των καλωδίων της ΔΕΗ και ταυτόχρονα ο εργολάβος θα έχει σαφή εικόνα σε σχέση με τις παραγγελίες των υλικών του, για να ξεκινήσει το έργο.

Σε σχετικές του δηλώσεις στα «Ρ.Ν.» ο δήμαρχος Ρεθύμνης κ. Γιώργος Μαρινάκης ανέφερε πως είναι γεγονός ότι η εικόνα της πόλης έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, ενώ πρόσθεσε ότι η δημοτική αρχή είναι σταθερά προσανατολισμένη στις βιοκλιματικές αναπλάσεις. «Ήταν υποχρέωσή μας να συνδέσουμε τις δύο μεγάλες οδούς, τη Μοάτσου με την Κουντουριώτου, με τους συνδετήριους δρόμους, για να είναι κι εκείνοι με τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά και με την ίδια φυσιογνωμία. Είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος που ολοένα και περισσότερο, οι συμπολίτες μας ασπάζονται αυτή την πολιτική απόφαση του δήμου Ρεθύμνης. Άλλωστε, αυτό που κάποτε για εμάς ήταν όραμα, πλέον είναι επιτακτική ανάγκη. Η Κλιματική Αλλαγή, η Βιώσιμη Κινητικότητα, ο χαρακτήρας της πόλης, ως ενός κατ’ εξοχή τουριστικού προορισμού, συνηγορούν στο ότι αυτά τα έργα πρέπει να εξαπλωθούν στις περισσότερες περιοχές και να δημιουργήσουμε τη δυνατότητα των πολιτών μας και των επισκεπτών να κυκλοφορούν σε μία πόλη που τους σέβεται, που δίνει τη δυνατότητα σε εκείνους και στα παιδιά τους, να πηγαίνουν στις δράσεις τους και στις δουλειές τους χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιούν αυτοκίνητο, με ασφάλεια».

Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για ένα έργο δύσκολο, δεδομένου ότι γίνεται στην καρδιά της πόλης και αναμένεται να ξεκινήσει την περίοδο της άνοιξης. «Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι τα έργα τον χειμώνα είναι αδύνατο να εκτελεστούν. Θα δημιουργήσει προφανώς μία αναστάτωση στην περιοχή. Θα φροντίσουμε σε συνεργασία με τον εργολάβο που εμπιστευόμαστε, να κάνουμε ένα τέτοιο χρονοδιάγραμμα, ώστε όλα να πάνε με τρόπο γρήγορο και με τη λιγότερη δυνατή επιβάρυνση των συμπολιτών μας. Όταν όμως τελειώσει το έργο, θα νιώσουμε πάλι όμορφα, γιατί άλλη μία περιοχή του Ρεθύμνου – διότι δεν είναι μόνο ότι αναβαθμίζεται, αλλά διώχνουμε και υπογειοποιούμε τα ηλεκτροφόρα καλώδια – θα αποτελέσει ένα σημείο αναφοράς και των συμπολιτών μας και των επισκεπτών μας. Θα είναι η αρχή ενός πολύ μεγάλου προγράμματος υπογειοποιήσεων, που θα συνεχιστεί στην πόλη μας σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ, με τον οποίο είμαστε σε στενή επαφή. Είναι ένα πολύ γενναίο πρόγραμμα. Η εικόνα του Ρεθύμνου και η ποιότητα ζωής των κατοίκων του θα αλλάξει άρδην τους επόμενους μήνες».

Όπως εξήγησε ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων του δήμου Ρεθύμνης, Άγγελος Μαλάς, βασιζόμενοι σε σύγχρονες προδιαγραφές βιώσιμης κινητικότητας, θα υλοποιηθεί μια ανάπλαση που θα εναρμονίσει τους κάθετους δρόμους της πόλης, στα πρότυπα που έχουν κατασκευαστεί και στους πρώτους δρόμους του Ρεθύμνου. «Τα αποτελέσματα των πρώτων δρόμων της πόλης, στη ποιότητα ζωής και στην καθημερινότητα των πολιτών είναι εμφανή. Έτσι λοιπόν το επόμενο διάστημα θα εγκατασταθεί μια μεγάλη εργολαβία, η οποία με έναν σωστό προγραμματισμό πιστεύουμε ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα μπορέσουμε να διαθέτουμε αναπλασμένα τμήματα, προς όφελος των δημοτών. Βασική επιδίωξη είναι να έχουμε ένα εργοτάξιο, το οποίο θα λειτουργεί σε πολύ γρήγορο ρυθμό και στη συνέχεια θα έχουμε όσο το δυνατόν λιγότερη όχληση».

Το συνολικό μήκος ανάπλασης και των επτά δρόμων είναι περίπου 800 μ. Η συνολική επιφάνεια ανάπλασης και των επτά δρόμων είναι περίπου 9.000 τ.μ.

Σύμφωνα με την μελέτη του έργου, την οποία εκπόνησαν τα στελέχη του Δ.Ρ κ. κ. Μ. Τσάκωνας/ Αρχιτέκτονας και Γ. Πετρουλάκης / Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, στόχος είναι η ανάπλαση των οδών, η διευκόλυνση της κίνησης των πεζών, η άνετη πρόσβαση όλων των οδών από ΑμεΑ, η διατήρηση κατά το δυνατόν θέσεων στάθμευσης και η δημιουργία εσοχών – θέσεων στάθμευσης δικύκλων.

Οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις περιλαμβάνουν:

– Κατασκευή νέων πεζοδρομίων.

– Υποδομές για την ανεμπόδιστη κυκλοφορία ΑμεΑ (Λωρίδα όδευσης τυφλών με ειδικές πλάκες, διαβάσεις με ράμπες, θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ).

– Δημιουργία ποδηλατοδρόμου στην οδό Ασκούτση.

– Υπερυψωμένες διαβάσεις πεζών και διασταυρώσεις οδών.

– Εγκατάσταση φωτισμού.

– Εγκατάσταση αστικού εξοπλισμού (κάδοι μικρο-απορριμμάτων, καθιστικά).

– Δημιουργία χώρων φύτευσης δέντρων και λουλουδιών.

Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 1.235.000,00€ και χρηματοδοτείται από το «Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)», στο πλαίσιο του ΕΠ «Κρήτη 2014 – 2020» (Άξονας Προτεραιότητας: «Βιώσιμη Ανάπτυξη με αναβάθμιση του περιβάλλοντος και αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στην Κρήτη»).