Σοβαρά προβλήματα καταγράφονται στην υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου Ρεθύμνου, η οποία έχει αποδυναμωθεί με προσωπικό, μετά και τη λήξη των συμβάσεων 44 συνολικά υπαλλήλων. Η ανησυχία και ο προβληματισμός είναι διάχυτος για το πώς το υπάρχον μόνιμο προσωπικό θα μπορέσει να αντεπεξέλθει στις αυξημένες υποχρεώσεις, δεδομένου ότι σε δύο μήνες ανοίγει και επίσημα η αυλαία της νέας τουριστικής περιόδου. Γνωρίζοντας καλά το αντίστοιχο πρόβλημα που δημιουργήθηκε πέρυσι με τις καθυστερήσεις που κατεγράφησαν για να δοθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις από τα συναρμόδια υπουργεία και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση της Περιφέρειας Κρήτης λόγω των καθυστερήσεων και της γραφειοκρατίας, η υπηρεσία Καθαριότητας ενεργοποίησε ήδη τη δυνατότητα που έχουν οι δήμοι να προχωρούν σε προσλήψεις προσωπικού με δίμηνη απασχόληση για να καλύψει έκτακτες ανάγκες.
Ο φόβος για την αποτελεσματικότητα του έργου αποκομιδής των απορριμμάτων είναι μεγάλος, με δεδομένο ότι το προσωπικό της υπηρεσίας συρρικνώνεται σχεδόν κατά το ήμισυ, σε μια περίοδο όπου ο πληθυσμός της πόλης σταδιακά αυξάνεται λόγω της επισκεψιμότητας τουριστών.
Σε μια προσπάθεια άμεσης κινητοποίησης και αντιμετώπισης του επικείμενου προβλήματος, που θα μπορούσε να πλήξει την εικόνα της τουριστικής πόλης, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Καθαριότητας έχει ήδη κινήσει τη διαδικασία για την πρόσληψη 22 συνολικά ατόμων με δίμηνη απασχόληση, θέμα για το οποίο ωστόσο θα κληθεί να λάβει τη σχετική απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο Ρεθύμνου στη συνεδρίασή του την ερχόμενη Δευτέρα.
Στη συνέχεια και εφόσον αυτή εγκριθεί θα προχωρήσουν στην σχετική προκήρυξη και με βάση τις διαδικασίες, που σε αυτές τις περιπτώσεις είναι γρήγορες, εκτιμάται ότι στα μέσα του Απρίλη 22 άτομα θα έχουν στελεχώσει την υπηρεσία για να μπορέσουν να συμβάλλουν στον αυξημένο φόρτο εργασίας τους πρώτους μήνες της καλοκαιρινής περιόδου. Παράλληλα, όμως συνεχίζονται οι πιέσεις για την πρόσληψη των οκταμηνιτών, ώστε αυτοί να είναι στη θέση τους στα τέλη του Μάη.
Σε σχετικές δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.» ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας-Καθημερινότητας Δημήτρης Λελεδάκης ανέφερε: «Οι περισσότεροι συμβασιούχοι έχουν ήδη σταματήσει, γιατί μπορεί για παράδειγμα η σύμβασή τους να έληγε τέλη Μαρτίου, όμως, με κάποια οφειλόμενα ρεπό κτλ. έχουν ήδη αποχωρήσει. Έχουμε πολύ σοβαρό πρόβλημα και προκειμένου να αποφύγουμε δυσάρεστες για την πόλη συνέπειες, ήδη ξεκινήσαμε τη διαδικασία για την πρόσληψη προσωπικού για την κάλυψη έκτακτων αναγκών. Μια φορά τον χρόνο δικαιούνται οι δήμοι με πολύ γρήγορες διαδικασίες να προσλάβουν προσωπικό. Και ακριβώς επειδή τώρα ξεκινά η νέα τουριστική περίοδος είναι κρίσιμο για εμάς να έχουμε μια υπηρεσία πλήρως στελεχωμένη, για να μπορεί να αντεπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες. Μέχρι να πάρουμε τους 51 υπαλλήλους που έχουμε αποφασίσει με σύμβαση εργασίας οκτώ μηνών -ωστόσο περιμένουμε τις εγκρίσεις από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και το υπουργείο- κινήσαμε και την άλλη διαδικασία, ώστε να αποφύγουμε τα προβλήματα. Αναγκαστικά τώρα θα πιέσουμε το υπάρχον προσωπικό για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες της πόλης και να μην έχουμε θέματα με την αποκομιδή των απορριμμάτων. Προς το παρόν δεν έχουμε πρόβλημα, από βδομάδα όμως θα υπάρχει, με την έννοια ότι θα περιοριστούν τα ρεπό, οι άδειες και ενδεχομένως να αυξηθούν οι ώρες. Το μεγάλο μας «όπλο» είναι το ανθρώπινο δυναμικό, οι άνθρωποι που στελεχώνουν την υπηρεσία μας, γιατί πάντα στα δύσκολα βάζουν πλάτη και θέλω να τους ευχαριστήσω για αυτό. Εκτιμώ και θέλω να πιστεύω ότι θα πάνε όλα καλά. Αφενός θα καλύψουμε το κενό που θα δημιουργηθεί με 22 άτομα ευελπιστώντας ότι μέχρι τον Μάιο θα έχουν προχωρήσει οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και θα έχουμε στη διάθεσή μας τους 51 συμβασιούχους».