8 °C Rethymno, GR
17/01/2022

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥ ΝΟΤΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΡΗΤΗΣ

Αρχές του έτους παραδίδεται το οδικό τμήμα Αρμένοι – Παλέ

Αρχές του χρόνου αναμένεται να παραδοθεί σε χρήση το μεγάλο για το νομό Ρεθύμνου οδικό έργο που άφορα στο τμήμα Αρμένοι – Παλέ. Το έργο έχει πάρει παράταση για να ολοκληρωθεί έως το τέλος του Γενάρη του 2022, εκτός απροόπτου και λαμβάνοντας υπόψη τις καιρικές συνθήκες που ενδεχομένως επικρατήσουν το επόμενο δίμηνο.

Το έργο αυτό που αποτελεί το πρώτο τμήμα του Νότιου Οδικού Άξονα Κρήτης, που μελλοντικά θα συνδέει το Ρέθυμνο με την Αγία Γαλήνη, είναι συνολικού προϋπολογισμού 14,8 εκ. ευρώ και έχει εξασφαλίσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

Ειδικότερα, η υπό αναβάθμιση οδός ανήκει στο πρωτεύον επαρχιακό δίκτυο της Π.Ε. Ρεθύμνου με αριθμό 3 «Ρέθυμνο – Σπήλι – Αγία Γαλήνη», περιλαμβάνεται στον πρωτεύοντα (διαπεριφερειακό) Νότιο Οδικό Άξονα Κρήτης (Ν.Ο.Α.Κ.) Ρέθυμνο – Μοίρες – Άνω Βιάννος – Ιεράπετρα, σύμφωνα με το εγκεκριμένο χωροταξικό της περιφέρειας. Το έργο βρίσκεται μεταξύ των οικισμών Αρμένοι και Παλέ και αποτελείται από δύο οδικά τμήματα:

Στο τμήμα Α (παράκαμψη Αρμένων) προβλέπεται η κατασκευή οδού περί τα 3,8 χλμ. με νέα χάραξη. Η αρχή του τμήματος ορίζεται επί της υφιστάμενης επαρχιακής οδού, λίγο πριν τη συμβολή της οδού προς τον οικισμό Σωματά και το τέλος λίγο πριν το Κ.Τ.Ε.Ο. Στο τμήμα αυτό προβλέπεται, επίσης, η αποκατάσταση του θιγόμενου αγροτικού δικτύου, καθώς και δύο τετρασκελείς ισόπεδοι κόμβοι.

Στο τμήμα Β, προβλέπεται η βελτίωση/αναβάθμιση της υπάρχουσας επαρχιακής οδού για μήκος περί τα 2,8 χλμ. περίπου. Η αρχή του τμήματος Β ορίζεται επί της υφιστάμενης επαρχιακής οδού 300 μέτρα πριν τη δεύτερη συμβολή προς τον οικισμό Αμπελάκι και το τέλος λίγο πριν τον κόμβο της Παλέ.

Για τη διέλευση των κατασκευαζόμενων οδικών τμημάτων, απαιτούνται διάφορα τεχνικά έργα, κυρίως μικρά τεχνικά (οχετοί). Επίσης προβλέπονται συνδέσεις με το τοπικό οδικό δίκτυο και αποκαταστάσεις του.

Το έργο αναμένεται να λύσει τα σοβαρά καθημερινά προβλήματα, θα συμβάλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη της περιοχής και θα ελαχιστοποιήσει χρονικά τις αποστάσεις, καθώς όπως υπολογίζεται μετά την ολοκλήρωσή του, η διαδρομή Ρέθυμνο – Αγία Γαλήνη θα διανύεται σε περίπου μισή ώρα.

Σε σχετικές δηλώσεις της στα «Ρ.Ν.», η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου Μαρία Λιονή, ανέφερε: «η παράταση που έχουμε δώσει για το έργο αυτό λήγει στις 31 Γενάρη του 2022 και ο ανάδοχος θα πρέπει τότε να μας το παραδώσει. Αυτό με μια μικρή επιφύλαξη λόγω των καιρικών συνθηκών τις οποίες δεν μπορούμε να υπολογίσουμε, οπότε ενδεχομένως να καθυστερήσει λίγο περισσότερο. Όπως και να έχει όμως τέλος Γενάρη – αρχές Φεβρουάριου θα έχουμε στην διάθεσή μας αυτό το έργο. Το έργο ξεκινά από την παράκαμψη των Αρμένων και καταλήγει στην Παλέ στο σημείο που οδηγεί στα Αγκουσελιανά. Αυτός ο νέος δρόμος περιορίζει σημαντικά το χρόνο της απόστασης αυτής για τους οδηγούς, είναι πολύ πιο ασφαλής από τον υπάρχον οδικό δίκτυο. Σε πάρα πολλά σημεία του αφόρα σε χάραξη νέου οδικού δικτύου, ενώ εκτελείται με σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά και ως προς τη βατότητά του, αλλά και ως προς την απορροή των υδάτων».

Η περιφέρεια ολοκλήρωσε όλες τις μελέτες του νότιου οδικού άξονα Κρήτης -αναζητείται η χρηματοδότησή τους.

Παράλληλα αξίζει να σημειωθεί ότι έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες των τμημάτων του Ν.Ο.Α.Κ. στον νομό Ρεθύμνου.

Οι μελέτες αφορούν τα τμήματα:

1) Παλέ – Σπήλι

2) Σπήλι – Ακούμια

3) Ακούμια – Άγιος Δημήτριος.

Σημειώνεται ότι το συνολικό μήκος του νέου οδικού άξονα Παλέ – Αγ. Δημήτριος είναι 25,7 χλμ.

Με την προβλεπόμενη ταχύτητα μελέτης 80 km/h ο χρόνος κάλυψης αυτής της απόστασης είναι 19,2 λεπτά.

Η συνολική εγκεκριμένη χρηματοδότηση της μελέτης ανέρχεται στο ποσό των 3.404.000€.

«Εμείς σαν περιφέρεια ολοκληρώσαμε όλες τις μελέτες του Ν.Ο.Α.Κ., και τώρα η στόχευσή μας είναι στο επόμενο χρηματοδοτικό εργαλείο είτε της περιφέρειας είτε του υπουργείου υποδομών να εντάξουμε τις υπόλοιπες μελέτες. Για εμάς στο Ρέθυμνο είναι μια κύρια οδική αρτηρία, γιατί συνδέει βορρά και νότο, είναι από τους πλέον πολυσύχναστους οδικά δρόμους και αντιλαμβάνεται κανείς ότι αλλάζει το τοπίο του νομού όταν ο δρόμος αυτός κατασκευαστεί από την αρχή έως το τέλος του (από Αρμένους έως και Αγία Γαλήνη) και θα αλλάξει για ένα επιπλέον λόγο, καθώς πλέον το μελετητικό γραφείο έχει αναλάβει τις μελέτες και του υποστηρικτικού δικτύου, που είναι οι οδικοί άξονες, οι οποίοι τον ενώνουν με πάρα πολλά χωριά και κωμοπόλεις του δήμου Αγίου Βασιλείου. Άρα ο αγιοβασιλειώτικος και το υποστηρικτικό δίκτυο θα δώσουν μια νέα πνοή και στον Δήμο Αγίου Βασιλείου και σε όλο τον Νομό Ρεθύμνου. Επειδή ο αγιοβασιλειώτικος σχεδόν σε όλο του το μήκος αφορά νέα χάραξη που σημαίνει ότι ξεφεύγει από τα χωριά που μέχρι σήμερα περνούσε, άρα η μελέτη αυτή έχει να κάνει και με τους οδικούς άξονες που θα ενώνουν τα χωριά με τον νέο αγιοβασιλειώτικο -θα υπάρχει δηλαδή είσοδος και έξοδος».

Παράλληλα, η Περιφέρεια Κρήτης χρηματοδοτεί τις μελέτες που αφορούν στο υποστηρικτικό δίκτυο, δηλαδή τα οδικά τμήματα που θα συνδέουν τα χωριά και τις κοινότητες του Δήμου Αγίου Βασιλείου με τον Νότιο Οδικό Άξονα Κρήτης και συγκεκριμένα Τμήμα Ροδάκινο – Σελλιά – Λευκώγεια – Ακούμια – Αγ. Γαλήνη. Για το υποστηρικτικό αυτό δίκτυο έχουν ήδη εκπονηθεί:

  • Προωθημένη Αναγνωριστική μελέτη Οδοποιίας (εγκεκριμένη),
  • Αναγνωριστική Γεωλογική Μελέτη (εγκεκριμένη) και
  • Προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (εγκεκριμένη)
  • και είναι σε εξέλιξη η εκπόνηση των οριστικών μελετών

βελτίωσης του υποστηρικτικού (του Ν.Ο.Α.Κ.) τοπικού δικτύου που αξιοποιώντας -κατά το δυνατό- το υφιστάμενο παραλιακό τοπικό δίκτυο της περιοχής ενοποιεί μέσω της κυκλοφοριακής σύνδεσης τους βασικούς πόλους τουριστικής Ανάπτυξης της περιοχής (Αγ. Γαλήνη, Ροδακινόκαμπο, Τριόπετρα, Αγ. Παρασκεύη, Κεραμέ, Πρέβελη, Δαμνόνι, Πλακιά, Σελλιά, Ροδάκινο) και αποσυμφορεί τον Ν.Ο.Α.Κ. από μετακινήσεις τοπικής κλίμακας ή πρόσβασης σε τουριστικούς και λοιπούς πόλους της περιοχής.

Ο κύριος άξονας (Ν.Ο.Α.Κ.), εξασφαλίζει τη σύνδεση οικισμών και παραγωγικών κέντρων του νότιου τμήματος του Νομού Ρεθύμνης με τα αντίστοιχα κέντρα των περιοχών των Νομών Ηρακλείου και Χανίων.

Καθώς αναπτύσσεται σε ικανή και αναγκαία απόσταση από τις παράκτιες ζώνες και τους παραλιακούς οικισμούς, διαφυλάσσονται τα φυσικά πλεονεκτήματα των περιοχών αυτών αλλά και ο αναγκαίος χώρος για τη μελλοντική ανάπτυξή τους.

Ο Νότιος Οδικός Άξονας και το Υποστηρικτικό του Δίκτυο, αποτελούν ενιαίο σύστημα για την συνολική μεταφορική εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής και η υλοποίησή του αποτελεί αίτημα των τοπικών και επαγγελματικών φορέων της παραλιακής ζώνης του Νομού Ρεθύμνου, αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της περιοχής (Δήμος Αγ. Βασιλείου).

Υπεγράφη η σύμβαση για το έργο συντήρησης του οδικού δικτύου Ηράκλειο – Αγία Γαλήνη

Την σύμβαση με προϋπολογισμό 2,6 εκ. ευρώ για τη β’ φάση του οδικού έργου «Συντήρηση Ε.Ο. 97 Ηρακλείου-Αγ. Βαρβάρας» και συγκεκριμένα για την συντήρηση του οδικού δικτύου Ηράκλειο-Αγ. Γαλήνη υπέγραψε χθες ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.

Στην χθεσινή υπογραφή της σύμβασης από τον περιφερειάρχη Στ. Αρναουτάκη παρόντες ήταν ο αντιπεριφερειάρχης Ηρακλείου Νίκος Συριγωνάκης, η αντιπεριφερειάρχης Παιδείας Δια Βίου Μάθησης Απασχόλησης και Νέας Γενιάς Έφη Κουτεντάκη, ο δήμαρχος Φαιστού Γρηγόρης Νικολιδάκης, ο περιφερειακός σύμβουλος Λάμπρος Καμπουράκης, ο διευθυντής τεχνικών έργων Περιφέρειας Κρήτης Μιχάλης Ψαρουδάκης, το στέλεχος της υπηρεσίας Τζούλια Μπαρτολότσι και οι εκπρόσωποι της κατασκευαστικής εταιρείας Ανδρούλα Σουρουλά και Δημήτρης Αλεξάκης.

Ο αντιπεριφερειάρχης Ηρακλείου Νίκος Συριγωνάκης σε δήλωσή του ανέφερε, ότι, πρόκειται για ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο που θα αναβαθμίσει σε μεγάλο βαθμό την οδική ασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Φαιστού Γρηγόρης Νικολιδάκης ευχαρίστησε την Περιφέρεια, τον περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη, για την διασφάλιση της χρηματοδότησης για την υλοποίηση του έργου.

«Πρόκειται για σημαντικό έργο για την ευρύτερη περιοχή, θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια για τους οδηγούς, τους κατοίκους της περιοχής αλλά και τους επισκέπτες μας» ανέφερε ο δήμαρχος.

 Οι εργασίες

Οι παρεμβάσεις που προβλέπεται να γίνουν είναι:

  1. Καθαρισμός και μόρφωση τάφρου τριγωνικής διατομής ή τάφρου ερείσματος, σε κάθε είδους εδάφους και καθαρισμός οχετών
  2. Εργασίες Ασφαλτικών
  3. Διαγράμμιση οδοστρώματος με αντανακλαστική βαφή