26 °C Rethymno, GR
20/09/2021

Γιάννης Κεφαλογιάννης: Παραδίδουμε ένα ώριμο έργο σε κρίσιμους τομείς για την οικονομία και το μεταφορικό έργο

Στις σημαντικές μεταρρυθμίσεις που έγιναν στον τομέα των μεταφορών στο διάστημα των δυο και πλέον ετών που ήταν υφυπουργός Υποδομών-Μεταφορών αρμόδιος για τις μεταφορές, αναφέρθηκε ο Γιάννης Κεφαλογιάννης κάνοντας ένα σύντομο απολογισμό έργου παραδίδοντας το χαρτοφυλάκιο του στον διάδοχο του, υφυπουργό Μιχάλη Παπαδόπουλο, στην διάρκεια της τελετής παράδοσης στον οποίο ευχήθηκε καλή επιτυχία.

Ο βουλευτής Ρεθύμνου δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο σχεδιαζόμενο έργο του ΒΟΑΚ, εκφράζοντας έτσι την αγωνία του και λέγοντας πως ευελπιστεί να τηρηθεί από το Υπουργείο το χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του.
Ο κ.Κεφαλογιάννης ευχαρίστησε τον πρωθυπουργό που του εμπιστεύθηκε πριν από 26 μήνες την θέση του υφυπουργού, τονίζοντας: «θεωρώ ότι τίμησα στο ακέραιο την τιμή, την οποία μου έκανε».
Ευχαρίστησε τον υπουργό Κώστα Καραμανλή λέγοντας πως ήταν άψογη η συνεργασία τους, τους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου και όλους τους συνεργάτες του και δεν παρέλειψε να συγχαρεί τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη για την αναβάθμιση του σε υφυπουργό, αρμόδιο για της υποδομές.
Αναφερόμενος στο έργο που παραδίδει στον τομέα των μεταφορών, ο κ.Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε συνοπτικά λέγοντας μεταξύ άλλων: «Τους 26 αυτούς μήνες έγινε ένα εκτενές νομοθετικό έργο. Συγκεκριμένα 5 νομοσχέδια και 4 κυρώσεις διεθνών συμφωνιών. Θυμίζω άδειες οδήγησης, 4ο σιδηροδρομικό πακέτο, υδατοδρόμια, ίδρυση της αρχής πολιτικής αεροπορίας, σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας και μικροκινητικότητα και βεβαίως τις συμφωνίες αναγνώρισης διπλωμάτων μεταξύ Ελλάδας – Σερβίας, μεταξύ Ελλάδας – ΗΑΕ, Ελλάδας – Αλβανίας και για τις διεθνείς οδικές μεταφορές Ελλάδας και ΗΑΕ. Πάντα, υπό την καθοδήγηση του Κώστα Καραμανλή και με τη συνεργασία όλων αυτών που ανέφερα υλοποιήθηκαν μεταρρυθμίσεις που χρόνια είχαν να δουν οι μεταφορές και παραδίδουμε ένα ώριμο έργο σε κρίσιμους τομείς για την οικονομία και το μεταφορικό έργο.
Χαρακτηριστικά θα αναφέρω τα υδροπλάνα τα οποία σε ένα μήνα από τώρα θα γίνουν πιλοτικές πτήσεις –  ένας νόμος ο οποίος ψηφίστηκε με μία ευρεία πλειοψηφία στο κοινοβούλιο- το γεγονός ότι είχαμε εργασιακή ειρήνη στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης και μάλιστα σε μία κρίσιμη περίοδο και τις μεταρρυθμίσεις σε δύσκολους κλάδους όπως είναι τα ταξί, τα ΚΤΕΛ, τα οποία μάλιστα δοκιμάστηκαν μέσα στην πανδημία.
Στο υπουργείο επίσης, διαχειριστήκαμε την κρίση της πανδημίας για την εφοδιαστική αλυσίδα. Δεν υπήρξε η παραμικρή έλλειψη στα ράφια, είτε σε τρόφιμα, είτε σε φάρμακα, είτε σε κρίσιμες άλλες πρώτες ύλες. Τρέξαμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τουλάχιστον τα τελευταία 12 με 15 χρόνια και συγκεκριμένα σχεδόν διπλασιάσαμε τον στόλο στη Θεσσαλονίκη και αυξήθηκε ο αντίστοιχος στόλος στην Αθήνα κατά 70%.
Επίσης, θυμίζω ότι έγιναν και προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες για πρώτη φορά μετά από 12 χρόνια. Κοινώς, βάλαμε τα θεμέλια έτσι ώστε οι υποδομές στις συγκοινωνίες να διαρκέσουν ανεξάρτητα και πάνω από την πανδημία. Καταρτίσαμε το Εθνικό Σχέδιο για την οδική ασφάλεια, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη και για πρώτη φορά, η Ελλάδα απέκτησε ένα συνεκτικό και λεπτομερές πλάνο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Προχωρήσαμε τάχιστα στην ψηφιοποίηση διαδικασιών, όπως για παράδειγμα το προσωρινό δίπλωμα οδήγησης και την αντικατάσταση των διπλωμάτων. Ακόμη, ολοκληρώσαμε μία σειρά από συνεργασίες με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το ζήτημα των δρομολογίων και για την επόμενη 10ετία και για πρώτη φορά θέσαμε κανόνες στα οχήματα μικροκινητικότητας όπως είναι τα πατίνια στους δρόμους και τα διάφορα άλλα τέτοιου είδους οχήματα.
Τέλος, αυτό το οποίο παραδίδουμε και είναι ώριμο είναι το ζήτημα της εθνικής στρατηγικής για το ποδήλατο. Σε συνεργασία με το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος βρίσκεται σε τελικό στάδιο το σχέδιο νόμου για τις άδειες οδήγησης και τα ιστορικά οχήματα, η τελική επεξεργασία του ΚΟΚ και το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα ταξί, τα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης και όχι μόνο.
Θα κλείσω κάνοντας μία ιδιαίτερη αναφορά τόσο στον υπουργό τον Κώστα Καραμανλή όσο και στον Γ.Γ Γιώργο Καραγιάννη και νυν Υφυπουργό Υποδομών, για το γεγονός ότι προχώρησαν τάχιστα οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση όλων των απαραίτητων μελετών για την ιδιαίτερη πατρίδα μου, την Κρήτη και αναφέρομαι συγκεκριμένα στον ΒΟΑΚ, ένα έργο το οποίο και ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης το έχει θέσει ως βασική προτεραιότητα. Είμαι βέβαιος ότι το χρονοδιάγραμμα το οποίο έχετε θέσει θα ολοκληρωθεί γιατί είναι κάτι το οποίο δεν αφορά μόνο την Κρήτη αλλά συνολικά τη χώρα μας».