18 °C Rethymno, GR
28/11/2021

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΕΝΤΑΜΗΝΟ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΑΝΑΔΟΧΟΥ

Εγκρίθηκε η δημοπράτηση του έργου του Β.Ο.Α.Κ. Γεωργιούπολη – Πετρές

• Το έργο περιλαμβάνει σημαντικές παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας που θα αναδιαμορφώσουν κυκλοφοριακά την περιοχή, τονίζει ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ Γιώργος Αγαπάκης

Έως το τέλος του χρόνου αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός του μεγάλου έργου οδικής ασφάλειας που αφορά το τμήμα του Β.Ο.Α.Κ. Γεωργιούπολη – Πετρές, καθώς χθες με απόφαση του υπουργού Υποδομών εγκρίθηκε τόσο η δέσμευση συνολικού ποσού 13.100.000,00 ευρώ (εκ των οποίων 10.564.516,13 ευρώ για εργασίες και 2.535.483,87 ευρώ για ΦΠΑ 24%), όσο και η δημοπράτησή του.

Το έργο θα υλοποιηθεί με κονδύλια του ΕΣΠΑ (2014-2020), θα δημοπρατηθεί από το υπουργείο υποδομών, ενώ διευθύνουσα και προϊσταμένη αρχή και κατ’ επέκταση φορέας υλοποίησης του έργου θα είναι ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης που έχει υλοποιήσει και τις μελέτες.

Η δημοπράτηση του έργου θα γίνει με ανοιχτή διαδικασία και εκτιμάται ότι στο επόμενο πεντάμηνο θα υπάρχει ανάδοχος για τον οποίο η συμβατική υποχρέωση παράδοσης του έργου είναι οι 18 μήνες. Όπως ανέφερε στα «Ρ.Ν.» ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Ο.Α.Κ., Γιώργος Αγαπάκης.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο με παρεμβάσεις που θα αναβαθμίσουν σημαντικά το συγκεκριμένο οδικό τμήμα του βόρειου οδικό άξονα του νησιού, καθώς προβλέπεται μεταξύ άλλων αλλαγή στηθαίων, συντήρηση ηλεκτροφωτισμού, κατασκευή αντιολισθητικού τάπητα, οχτώ άνω διαβάσεις και επιπλέον τρεις υπόγειες για τους πεζούς, καθώς θέσεις στάθμευσης και 18 εσοχές για την στάση λεωφορείων που δεν υπάρχουν σε κανένα σημείο της εθνικής οδούς. Το μήκος του δρόμου είναι 11 χλμ. Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός ότι το έργο αυτό θα παραμείνει σε χρήση, καθώς δεν επηρεάζεται από το σχεδιασμό του μεγάλου έργου κατασκευής του Β.Ο.Α.Κ.

«Αυτό το κομμάτι του Β.Ο.Α.Κ. επειδή όπως δείχνουν όλα τα δεδομένα δεν θα επηρεαστεί από τη νέα χάραξη του Β.Ο.Α.Κ. είναι πολύ σημαντικό, καθώς το τμήμα αυτό θα παραμείνει και μετά το νέο έργο. Έχει πολύ σοβαρές επεμβάσεις όπως οι πέντε τρισκελείς ισόπεδοι κόμβοι, αναδιαμορφώνονται δέκα υφιστάμενες διαβάσεις για τα αυτοκίνητα και κατασκευάζονται 18 κατάλληλα διαμορφωμένες με εσοχές και από τις δύο πλευρές για να μπορούν τα λεωφορεία να σταματούν με ασφάλεια. Όλα αυτά είναι μια κυκλοφοριακή αναδιαμόρφωση της περιοχής της ευρύτερης με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας» δήλωσε στα «Ρ.Ν.», ο Γιώργος Αγαπάκης.

 Τι περιλαμβάνει το έργο

Το έργο αφορά στην υλοποίηση των βραχυπρόθεσμων επεμβάσεων, δηλαδή επεμβάσεων μικρής κλίμακας σε μέγεθος και κόστος, που απαιτούνται στο υπόψη οδικό τμήμα, ώστε να βελτιωθεί συνολικά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.

Οι κατασκευαστικές παρεμβάσεις αφορούν κυρίως :

– σε εφαρμογή ενιαίας διατομής «β2» σε όλο το μήκος του εξεταζόμενου τμήματος του ΒΟΑΚ,

– κατασκευή 11 πεζοδιαβάσεων εκ των οποίων οκτώ (8) πεζογέφυρες και τρεις (3) κάτω πεζοδιαβάσεις,

– κατασκευή πέντε (5) τρισκελών ισόπεδων κόμβων και συστημάτων κόμβων με εφαρμογή λωρίδων αριστερής στροφής και διαμόρφωση διαχωριστών κυκλοφορίας,

– αναδιαμόρφωση δέκα (10) υφιστάμενων και

– κατασκευή τριών (3) νέων θέσεων εισόδου – εξόδου στον Β.Ο.Α.Κ. από και προς το παράπλευρο οδικό δίκτυο, αναδιαμόρφωση της οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης σε τρεις (3) ισόπεδους κόμβους επί της ΠΕΟ Χανίων – Ρεθύμνου,

– κατασκευή δεκαοχτώ (18) κατάλληλα διαμορφωμένων στάσεων λεωφορείων στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας εννέα θέσεων,

– αναδιαμόρφωση δύο (2) χώρων στάθμευσης .

Πρόκειται για έργο με προϋπολογισμό 13.100.000,00 ευρώ (με ΦΠΑ) που αναλύεται στο ποσό των 10.564.516,13 ευρώ πλέον 2.535.483,87 ευρώ για ΦΠΑ 24%.

Στον προϋπολογισμό του έργου συνολικού ποσού 13.100.000,00 ευρώ (με ΦΠΑ 24%) δεν συμπεριλαμβάνεται το κόστος των «Αποκαταστάσεων Δικτύων Ο.Κ.Ω.» και οι «Αρχαιολογικές Έρευνες και Εργασίες».

Σημειώνεται υπάρχει όμως και η δεύτερη φάση πάλι στο τμήμα Γεωργιούπολη-Καβρός-Πετρές, που αφορά το παράπλευρο τμήμα που αφόρα στη κατασκευή γεφυρών των ρεμάτων και των ποταμών, οι μελέτες έχουν προκηρυχθεί και είναι σε διαδικασία ανάθεσης από τον Ο.Α.Κ.

Συνεννοήσεις με υπουργείο και Διαχειριστική Αρχή για το τμήμα Σκαλέτα-Σταυρωμένος-Πάνορμο

Όπως ανέφερε ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Ο.Α.Κ., Γιώργος Αγαπάκης, για τα υπόλοιπα τμήματα του Β.Ο.Α.Κ., για τα οποία έχει ολοκληρώσει τις μελέτες ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης γίνεται συνεννόηση του Οργανισμού με την Διαχειριστική Αρχή της περιφέρειας και του υπουργείου Υποδομών γιατί όπως εξήγησε κάποια τμήματα από αυτά, με βάση τη νέα χάραξη του Β.Ο.Α.Κ., έχουν επικαλύψεις με τις νέες χαράξεις οπότε «πρέπει να δούμε τη μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί αλλά και τον τρόπο χρηματοδότησης, καθώς για τα τμήματα τα οποία επηρεάζονται από τη νέα χάραξη θα πρέπει να διερευνηθεί η χρηματοδότησή τους» όπως εξήγησε ο κ. Αγαπάκης. Σχετική τηλεδιάσκεψη θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα, ώστε να συζητηθούν αυτά τα θέματα «η χρηματοδότηση επηρεάζεται από το πότε θα γίνουν οι εργασίες για το νέο άξονα, γιατί δεν μπορείς να κάνεις ένα έργο με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και μετά από δυο χρόνια να το ανακατασκευάσεις. Υπάρχει δέσμευση ότι πρέπει να έχει τουλάχιστον μια τριετία χρήσης. Άρα απαιτείται διερεύνηση του θέματος, ώστε να δοθούν διευκρινίσεις» πρόσθεσε ο κ. Αγαπάκης.

Καθυστερεί η ανάθεση σε σύμβουλο για τους κόμβους Βοθρού και Ατσιποπούλου

Εν τω μεταξύ, σε ό,τι αφορά τις μελέτες των κόμβων Βοθρού στο Γεράνι και Ατσιποπούλου, έχουν ληφθεί όλες οι απαιτούμενες αποφάσεις από το Τεχνικό Συμβούλιο του υπουργείου Υποδομών και αναμένεται η υπογραφή της σχετικής απόφασης από το υπουργείο. Η διαδικασία αύτη έχει καθυστερήσει.

Τόσο η αναβάθμιση του ισόπεδου κόμβου Ατσιποπούλου, όσο και η κατασκευή του υπό μελέτη Κόμβου Βοθρού στο Γεράνι, αποτελούν διαχρονικά αιτήματα της τοπικής κοινωνίας του Ρεθύμνου, με δεδομένη την επικινδυνότητα που διατρέχουν καθημερινά οι εκατοντάδες οδηγοί που κινούνται επί του Β.Ο.Α.Κ.

Ειδικότερα, ο κόμβος Ατσιποπούλου, από την αρχή της κατασκευής και λειτουργίας του έχει επισημανθεί ως ένα από τα πλέον επικίνδυνα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, μιας και δεν είναι σαφής η σειρά προτεραιότητας των οχημάτων, με αποτέλεσμα αυτό να γίνεται βάσει συνεννόησης των ίδιων των οδηγών, ενώ δεν είναι λίγες και οι φορές που έχουν καταγραφεί στο σημείο τροχαία ατυχήματα.