3 °C Rethymno, GR
23/01/2022

Εικονική πραγματικότητα και σχολική εκπαίδευση στο Πειραματικό Λύκειο

Την Τετάρτη, 24 Νοεμβρίου 2021, πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο πληροφορικής του Πειραματικού Λυκείου Πανεπιστημίου Κρήτης το Multiplier Event του ευρωπαϊκού προγράμματος «VR in School Education and in Civic Participation», στο οποίο συμμετείχε το σχολείο, θεωρώντας τις εφαρμογές της εικονικής πραγματικότητας ως μαθητο-κεντρική στρατηγική και μαθησιακή πρακτική με θετικά αποτελέσματα για την εκπαιδευτική διαδικασία. Το πρόγραμμα εντάσσεται στη δράση Στρατηγικές Συμπράξεις στον Τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ τα οποία τελούν υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εκπαίδευση, την κατάρτιση, τη νεολαία και τον αθλητισμό.

Με τον συντονισμό του Ινστιτούτου Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, Ελλάδα, τρία σχολεία: από την Ελλάδα, Πειραματικό Γενικό Λύκειο Πανεπιστημίου Κρήτης, Ρέθυμνο, από την Κύπρο, Λύκειο Αραδίππου, από τις Αζόρες Escola Secundária Domingos Rebelo και από το Βέλγιο Ecole Europeenne D’Ixelles συνεργάστηκαν με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Ελλάδα και την ιδιωτική Εταιρεία BOLT Virtual Services and Productions, Ελλάδα. Στόχος η εξοικείωση μαθητών και εκπαιδευτικών με το εικονικό περιβάλλον και η ψηφιακή προσομοίωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Νεολαίας μέσω ενός παιχνιδιού VR. Ο τρισδιάστατος χαρακτήρας του εικονικού περιβάλλοντος (3D) υποβοηθά τη μαθησιακή διαδικασία τόσο ως προς την απόκτηση γνώσης όσο και ως προς την καλλιέργεια ψηφιακών αλλά και κοινωνικών δεξιοτήτων, όπως δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας, επίλυσης προβλημάτων.

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη έγινε παρουσίαση των αποτελεσμάτων του έργου από τους υπεύθυνους καθηγητές, Αντώνη Χαλκεύς και Ειρήνη Βογιατζή, και πραγματοποιήθηκε μια πιλοτική δραστηριότητα με τη συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών και της προέδρου του ΕΠΕΣ του σχολείου, κας Μαριάννας Καλαϊτζιδάκη, αναπληρώτριας καθηγήτριας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Κρήτης. Γνώρισαν το περιβάλλον του παιχνιδιού μέσα από το οποίο οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε προσομοιώσεις ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων και να διαπραγματεύονται θέματα, όπως η ασφαλής χρήση του Διαδικτύου και των Social Media, ο Εκφοβισμός στα σχολεία και διαδικτυακός εκφοβισμός, τα ανθρώπινα δικαιώματα, η Ευρωπαϊκή ταυτότητα, η βιώσιμη Ανάπτυξη στην Ε.Ε και η κυκλική Οικονομία.

Με την ευκαιρία της συμμετοχής του στο πρόγραμμα «VR in School Education and in Civic Participation» το σχολείο απέκτησε δύο ειδικά headset Virtual Reality, οι οποίες αφενός μπορούν να αξιοποιηθούν σε γνωστικά αντικείμενα και δραστηριότητες που ενδείκνυται να λαμβάνουν χώρα σε τρισδιάστατο περιβάλλον. Αφετέρου θα διευκολύνει την αλληλεπίδραση μεταξύ χρηστών διαφορετικών σχολείων μέσα από τη συνάντησή τους στον εικονικό κόσμο.

 

Από το Πειραματικό Λύκειο