22 °C Rethymno, GR
28/09/2021

ΕΛΜΕΡ:Αντιμετώπιση της πανδημίας ή άλλη μια από τα ίδια;

Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία για όλα τα παιδιά με μάθημα δια ζώσης και όχι τηλε“εκπαίδευση”, χωρίς ημίμετρα για την πανδημία, χωρίς την καλλιέργεια διχαστικού κλίματος και κοινωνικών αυτοματισμών ζητα μεταξύ αλλων με ανακοίνωση της η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου.

Ειδικότερα, με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τονίζει: » Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου στηρίζει απόλυτα το πρόγραμμα δημόσιου δωρεάν εμβολιασμού με όλα τα αποτελεσματικά και ασφαλή εμβόλια. Τα εμβόλια είναι κατάκτηση της ανθρωπότητας και της επιστήμης με αποδεδειγμένα αποτελέσματα στη μείωση ή εξάλειψη λοιμωδών νοσημάτων.

Τα σχολεία πρόκειται ν’ ανοίξουν την ερχόμενη εβδομάδα με Υγειονομικά Πρωτόκολλα ατομικής ευθύνης. Εμμονική αν όχι επικίνδυνη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η στάση του Υπουργείου Παιδείας, να προχωρήσει ξανά, σε πραγματικά ακατανόητα μέτρα, με ένα νέο εφεύρημα για φέτος, αυτό του 50% +1, όπου για να κλείσει ένα τμήμα, απαιτείται να καταγραφεί αριθμός κρουσμάτων μεγαλύτερος από τον μισό αριθμό του συνόλου των μαθητών ανά τμήμα. Είναι προφανές ότι υπάρχει τεράστιος κίνδυνος αυτός ο μηχανισμός να λειτουργήσει εκθετικά σε αύξηση των κρουσμάτων εντός αλλά και εκτός του σχολείου.

Δυστυχώς, κανείς στο υπουργείο δεν ασχολείται με το πολύ σημαντικό ζήτημα της ομαλής όσο γίνεται επανένταξης των μαθητών μας στην εκπαιδευτική διαδικασία έπειτα από 2 χαμένα χρόνια που ήταν κλεισμένα στο σπίτι, έχοντας τεράστια κενά, γνωστικά, κοινωνικά, και ψυχολογικά. Αντί όμως να μας απασχολούν αυτά τα ζητήματα που είναι και τα πιο σημαντικά, ασχολούμαστε με τo αυτονόητα, για τα οποία όμως εδώ και δύο χρόνια το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση κωφεύουν: τη μείωση του αριθμού των μαθητών σε 15 παιδιά ανά τμήμα, την πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας, την βελτίωση των κτιριακών υποδομών.

Η κατάσταση στα σχολεία αντί να βελτιώνεται, επιδεινώνεται, αφού το υπουργείο προχωρά σε δεκάδες συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων σε όλη την Ελλάδα, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι μαθητές στις τάξεις, το προσωπικό είναι ανεπαρκές με το άνοιγμα των σχολείων καθώς παρ’ όλες τις μονιμοποιήσεις και τις προσλήψεις της πρώτης φάσης των αναπληρωτών που έγιναν, υπάρχουν τουλάχιστον 25.000-30.000 κενά ξεκινώντας η χρονιά, το προσωπικό καθαριότητας είναι ελλιπέστατο λόγω των περικοπών στις ώρες εργασίας του προσωπικού της καθαριότητας, τα κτιριακά προβλήματα των σχολικών μονάδων μας διογκώνονται, τα καινούργια σχολεία είναι πάρα πολύ λίγα κλπ. Για όλα τα παραπάνω ζητήματα το μόνιμο επιχείρημα του υπουργείου είναι η απουσία οικονομικών πόρων και μέσα από την στενόμυαλη λογική του εξορθολογισμού του προσωπικού, δεν λαμβάνεται κανένα σοβαρό μέτρο πρόληψης για την αποφυγή περαιτέρω εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού στη σχολική κοινότητα.

Την ίδια ώρα που δε λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για το συνωστισμό στους χώρους εργασίας, στα μέσα μεταφοράς και τα σχολεία, την ώρα που το ΕΣΥ παραμένει υποστελεχωμένο και υποχρηματοδοτημένο, η “λύση” της κυβέρνησης είναι να υφαρπάξει χρήματα από το μισθό των εργαζομένων που θα τα καρπωθούν τα ιδιωτικά κέντρα υγείας, να διχάσει και να εκβιάσει όλους όσους απέτυχε να πείσει με την ελλιπή πληροφόρηση για τα εμβόλια, τις αλλεπάλληλες παλινωδίες των επιτροπών ειδικών και τις παλινδρομήσεις στα – όπως αποδείχθηκε – ανεπαρκή μέτρα όλου του προηγούμενου διαστήματος και με τα κονδύλια να πηγαίνουν στα φιλικά της ΜΜΕ για να μας “αποδείξουν” ότι όλα έγιναν σωστά, όταν οι αριθμοί δείχνουν το ακριβώς αντίθετο.

Η εργαλειοποίηση της πανδημίας από την κυβέρνηση ήταν και είναι φανερή από τα μέτρα που δεν είχαν ποτέ ως στόχο τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας αλλά έμοιαζε να έχουν αυτοσκοπό τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας “μετά τη δύσιν του ηλίου”, την αφαίρεση του δικαιώματος σε διαμαρτυρία κατά το δοκούν και τη γενικότερη καταστολή και αστυνομοκρατία. Τα γελοία SMS, οι μάσκες στην παραλία, η απαγόρευση της μετακίνησης με το αυτοκίνητο ακόμα και για …ψαροντούφεκο, ερχόντουσαν να συνθέσουν ένα οργουελικό καθεστώς παραλογισμού. Ταυτόχρονα, η “πανάκεια” του – πρώτα δωρεάν και μετά ακριβοπληρωμένου – Webex, με τα αμφίβολα μαθησιακά αποτελέσματα και τις σίγουρες ψυχολογικές επιπτώσεις, ερχόταν να εκπληρώσει τον αέναο στόχο της διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης.

Η κυβέρνηση αποφάσισε ότι οι εκπαιδευτικοί που είναι ανεμβολίαστοι -και μόνο αυτοί- θα είναι υποχρεωμένοι σε διενέργεια τεστ σε ιδιωτικές δομές, δύο φορές την εβδομάδα, καθορίζοντας ταυτόχρονα και το αυθαίρετο κόστος των 10 ευρώ (ή 80-90 ευρώ το μήνα) εξαναγκάζοντας οικονομικά στον εμβολιασμό όσων δεν τον επιθυμούν. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σε δηλώσεις του άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο της επέκτασης της υποχρεωτικότητας και στον κλάδο των εκπαιδευτικών. Ο εκβιασμός αυτός, εμπνευσμένος από τον ακόμα χειρότερο ενάντια σε υγειονομικούς (αναστολή εργασίας – απολύσεις), αλλά και όποια μελλοντικά επιβαλλόμενη υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού δεν πρέπει να περάσει.

Οι εκπαιδευτικοί έχουν εμβολιαστεί σε ποσοστό άνω του 80%, οι ίδιοι άλλωστε ζήτησαν με κινητοποιήσεις τους να εμβολιαστούν νωρίτερα από τον προγραμματισμό που είχε γίνει, και τον περασμένο Απρίλιο δόθηκαν οι δόσεις των ακυρωμένων ραντεβού στους εκπαιδευτικούς και ξεκίνησαν οι εμβολιασμοί τους. Περίπου ένα 10% έχουν νοσήσει, ή δεν μπορούν να κάνουν το εμβόλιο για λόγους υγείας, άρα δεν υφίσταται πρόβλημα σχετικά με τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών, αλλά το Υπουργείο εξακολουθεί για επικοινωνιακούς λόγους να σηκώνει το θέμα ψηλά. Η στοχοποίηση ωστόσο και τα τιμωρητικά μέτρα απέναντι στους εκπαιδευτικούς που έχουν επιλέξει μέχρι σήμερα να μην εμβολιαστούν, είναι απαράδεκτη. Το ίδιο απαράδεκτος είναι και ο διαχωρισμός σε εμβολιασμένους και μη.

Ανησυχία και προβληματισμό δημιουργεί και η πίεση που υπάρχει για εμβολιασμό των ανηλίκων μαθητών μας και η συνεπακόλουθη διάκρισή τους, παρόμοια, σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους αντί να προκριθούν αποδεδειγμένα μέτρα προστασίας όπως η αραίωση των μαθητ(ρι)ών στο τμήμα και η καθαριότητα των σχολικών χώρων σε όλη την διάρκεια λειτουργίας τους με πρόσληψη καθαριστριών πλήρους απασχόλησης αλλά και ή συνεχής παρακολούθηση των κρουσμάτων, με διενέργεια rapid test εντός των σχολείων, σε εμβολιασμένους και μη ανεξαιρέτως, από κλιμάκια του ΕΟΔΥ, ώστε να υπάρχει η συνεχής και αναγκαία επιδημιολογική επιτήρηση της σχολικής κοινότητας

Θέλουμε ανοιχτά και ασφαλή σχολεία για όλα τα παιδιά με μάθημα δια ζώσης και όχι τηλε“εκπαίδευση”, χωρίς ημίμετρα για την πανδημία, χωρίς την καλλιέργεια διχαστικού κλίματος και κοινωνικών αυτοματισμών.

Ως ΕΛΜΕ Ρεθύμνου λέμε:

ΟΧΙ στην τηλεκπαίδευση ΝΑΙ σε ενίσχυση του ΕΣΥ

ΟΧΙ στο διαχωρισμό εμβολιασμένων και μη ΝΑΙ στη μείωση των μαθητών ανά τμήμα

ΟΧΙ σε τιμωρητικού χαρακτήρα μέτρα ΝΑΙ σε μαζικά δωρεάν τεστ για όλους ΟΧΙ σε lockdown και απαγορεύσεις κυκλοφορίας ΝΑΙ σε έγκυρη ενημέρωση και πληροφόρηση

ΟΧΙ σε αναστολές εργασίας σε υγειονομικούς ΝΑΙ σε μέτρα για ΜΜΜ και χώρους εργασίας»