Οι ενστάσεις, οι οποίες κατατέθηκαν κατά του αποτελέσματος του διαγωνισμού ανάδειξης ανάδοχου κατασκευαστικής εταιρείας για το έργο εκσυγχρονισμού του τμήματος Πάνορμο – Εξάντη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, είναι η αιτία της καθυστέρησης στις διαδικασίες τοποθέτησης εργολάβου και έναρξης των εργασιών.
Σύμφωνα με τον διευθυντή της ΕΥΔΕ – ΒΟΑΚ κ. Γιώργο Αγαπάκη μετά τη διενέργεια του διαγωνισμού στις 4 Απριλίου και την ανακήρυξη του προσωρινού μειοδότη, που είναι η κοινοπραξία εταιρειών με την επωνυμία «Πετρής – Αθωνική Τεχνική Α.Ε.», με ποσοστό έκπτωσης 35,55%, άλλες εταιρείες που διεκδίκησαν το έργο υπέβαλαν ενστάσεις, η εξέταση των οποίων δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.
Ως εκ τούτου παραμένει σε εκκρεμότητα όλη η γραφειοκρατική διαδικασία για την επίσημη ανάθεση σε κατασκευαστή, γεγονός, που διαμορφώνει ασαφές περιβάλλον ως προς το πότε τα συνεργεία θα πιάσουν δουλειά στην περιοχή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης από την γέφυρα του Γεροποτάμου έως και το ύψος του οικισμού Εξάντη.
Το έργο αυτό θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο, καθώς το συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού περιλαμβάνει πολλά από τα χαρακτηρισμένα ως «σημεία – καρμανιόλες», που κατά το παρελθόν έχουν δώσει αμέτρητα ατυχήματα και πολύνεκρα δυστυχήματα.
Αποτελεί δε, ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα της Κρήτης, με συνολικό προϋπολογισμό 74.500.000 ευρώ, το οποίο αφορά ουσιαστικές παρεμβάσεις και βελτιώσεις σε μήκος περίπου δέκα χιλιομέτρων του οδοστρώματος, το οποίο σήμερα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο για τους διερχόμενους οδηγούς.
Στο έργο αυτό περιλαμβάνονται οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές έρευνες, μετατοπίσεις δικτύων Ο.Κ.Ω. και συμπληρωματικές μελέτες, ενώ κύριο και βασικό αντικείμενό του είναι η μετατροπή του οδικού τμήματος σε κλειστό αυτοκινητόδρομο πλάτους 22,25 μ με δύο λωρίδες κυκλοφορίας.
Προβλέπεται επίσης η διαπλάτυνση της υφιστάμενης διατομής πλάτους 12,50 μ. με βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του, καθώς και η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου Πανόρμου και δυο ημικόμβων στην περιοχή του Γεροπόταμου και στη διασταύρωση Εξάντη.
Στο έργο περιλαμβάνεται επίσης η κατασκευή των απαιτούμενων τεχνικών έργων, όπως η κοιλαδογέφυρα στην περιοχή του Εξάντη και οι ανισόπεδες διαβάσεις για την επικοινωνία των εκατέρωθεν περιοχών, καθώς και το απαιτούμενο παράπλευρο και κάθετο οδικό δίκτυο.
Σύμφωνα με τον κ. Αγαπάκη, μετά την εξέταση των ενστάσεων και αφού κατοχυρωθεί το έργο σε μειοδότη, θα πρέπει να υποβληθούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά στο υπουργείο Υποδομών, να γίνει ο απαιτούμενος έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο και αφού εξεταστούν διεξοδικά οι λεπτομέρειες και εξασφαλιστεί η ικανότητα του αναδόχου να αναλάβει την κατασκευή του έργου, να γίνει η τοποθέτησή του και να ξεκινήσουν οι εργασίες.
Εκτός απροόπτου αυτό αναμένεται να γίνει έως το τέλος του έτους και ο χρόνος που θα δοθεί στον ανάδοχο για την ολοκλήρωσή του, είναι 48 μήνες.