Ομιχλώδες παραμένει το τοπίο για το έργο κατασκευής του ανισόπεδου κόμβου Αμαρίου, το οποίο κυριολεκτικά «καρκινοβατεί» έχοντας αναδειχθεί σε σύγχρονο γεφύρι της Άρτας για το Ρέθυμνο.
Λάθη, παραλείψεις, ολιγωρία και αμέλεια έχουν οδηγήσει σε τρομακτικές καθυστερήσεις την εξέλιξή του -με χαρακτηριστικότερο το γεγονός ότι έξι χρόνια μετά που ξεκίνησε έχει ολοκληρωθεί μόλις το 50% των εργασιών. Και σε όλα αυτό το σκηνικό έρχεται να προστεθεί και η τεράστια ταλαιπωρία των κατοίκων της περιοχής, που ζουν εδώ και έξι χρόνια με τον εφιάλτη της σκόνης και ενίοτε και με τους διερχόμενους οδηγούς που σχηματίζουν ατελείωτες ουρές ταλαιπωρίας για να φτάσουν στον προορισμό τους λόγω… έργων.
Οι ευθύνες έγιναν συχνά μπαλάκι από τον ένα φορέα στον άλλο, ο εργολάβος «προχωρά» το έργο με ρυθμούς χελώνας και σε ένα περιβάλλον κωλυσιεργίας και αδράνειας η νέα διοίκηση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, που ανέλαβε πριν λίγους μήνες την εποπτεία του έργου, προσπαθεί να βάλει σε τάξη τα πράγματα με πρώτη προτεραιότητα την περάτωση των εργασιών, στο βασικό κορμό τουλάχιστον του έργου μέχρι το τέλος Απριλίου, πριν δηλαδή την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου, προκειμένου να αποτραπούν εικόνες του περσινού καλοκαιριού, όπου ολόκληρη η Κρήτη κόπηκε στα δύο λόγω… εργασιών και η πόλη «ασφυκτιούσε» κυκλοφοριακά.
Η ολοκλήρωση του έργου τουλάχιστον σε ότι αφορά το βασικό τμήμα της εθνικής οδούς και τις εξόδους της προς Ρέθυμνο-Ηράκλειο και αντίστροφα αποτελεί βασικό μέλημα της νέας διοίκησης του ΟΑΚ, που εκτιμά ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό. Παρά τα όσα έχουν προηγηθεί η διοίκηση του ΟΑΚ θεωρεί πως το έργο μπορεί να «τρέξει» με πολύ γοργούς ρυθμούς και να περατωθεί μέχρι τον Απρίλιο.
Ζητούμενο όμως για αυτό αποτελεί η στάση και η συνέπεια του ίδιου του εργολάβου, ο οποίος παρά τις πιέσεις και τις προειδοποιήσεις που κατά καιρούς δέχεται φαίνεται να μην ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του έργου.
Η εποπτεία του και οι επαφές του με τον ΟΑΚ είναι καθημερινές σε μια ύστατη προσπάθεια να προχωρήσει το έργο. Από την άλλη η διοίκηση του ΟΑΚ αν και σε άλλη περίπτωση θα προχωρούσε στην κήρυξη του εργολάβου ως έκπτωτο, φαίνεται πως δεν προσανατολίζεται σε αυτή τη λύση θεωρώντας ότι κάτι τέτοιο θα βάλει σε νέες «περιπέτειες» το έργο. Ωστόσο τίποτα δεν αποκλείεται δεδομένων των ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων και της νέας τουριστικής περιόδου που σε δύο μήνες ξεκινά.
Εν τω μεταξύ χθες πραγματοποιήθηκε επιτόπια αυτοψία στην περιοχή από μέλη της διοίκησης του ΟΑΚ, τον εργολάβο, τους επιβλέποντες και άλλους εμπλεκομένους με το έργο φορείς.
Σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος κ. Λευτέρης Κοπάσης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Είμαστε για μια ακόμα φορά σε μια επίσκεψη εργασίας στον κόμβο Αμαρίου, έργο το οποίο αποτελεί στοίχημα για την υπηρεσία να τελειώσει εντός χρονοδιαγράμματος στο συγκεκριμένο κόστος, όπως έχει συμφωνηθεί και στην συγκεκριμένη ποιότητα που απαιτείται και όπως προτάσσουν οι προδιαγραφές. Ο στόχος μας είναι πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου το έργο να έχει περατωθεί και θεωρούμε ότι αυτό είναι απολύτως εφικτό και για αυτό προσπαθούμε. Για εμάς είναι ζήτημα τιμής η ολοκλήρωσή του».
Ο κ. Γιώργος Αγαπάκης, διευθυντής της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων από την πλευρά του τόνισε: «Το έργο πράγματι έχει καθυστερήσει για διάφορους λόγους, από τη μια θέματα εξωγενή, όπως είναι οι απαλλοτριώσεις, και από την άλλη θέματα που έχουν να κάνουν με τον ανάδοχο. Σαν ΟΑΚ προσπαθούμε να επανακινήσουμε το έργο. Οι επόμενες κινήσεις που πρέπει να γίνουν είναι μια εκτροπή της κυκλοφορίας επί της εθνικής οδού και αυτό θα είναι μια σημαντική προετοιμασία. Λαμβάνοντας υπόψιν την επικείμενη διοργάνωση του καρναβαλιού θα είμαστε σε επαφή με την Τροχαία και τους φορείς της πόλης και δεν θα κάνουμε τίποτα χωρίς τη συνεργασία τους. Ο σκοπός μας είναι η επανεκκίνηση των εργασιών με οποιοδήποτε τρόπο. Εξετάζονται τα πάντα στα πλαίσια της νομιμότητας» και πρόσθεσε πως ειδικές επιτροπές ελέγχουν εξονυχιστικά τόσο τις εργασίες όσο και τα υλικά που χρησιμοποιούνται στο έργο υποστηρίζοντας χαρακτηριστικά: «Το έργο ελέγχεται εξονυχιστικά, υπέρ του δέοντος. Υπάρχει ειδική επιτροπή τριών μελών, οι οποίοι ελέγχουν το έργο από πλευράς αφανών εργασιών. Υπάρχει τετραμελής επιτροπή στην οποία συμμετέχουν συνάδελφοι από το Ρέθυμνο που θα ελέγξουν το έργο από άκρη σε άκρη. Για παράδειγμα τα ασφαλτικά που βλέπουμε δεν μας ικανοποιούν. Θα ελεγχθούν και αν χρειαστεί να φριζαριστούν θα φριζαριστούν. Ο ΟΑΚ και η υπηρεσία είναι αποφασισμένοι να εκτελέσουν ένα έργο ποιοτικό και να το ολοκληρώσουν».
Σε ότι αφορά τις επικείμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ο κ. Αγαπάκης ξεκαθάρισε πως σε καμία περίπτωση δεν θα επιβαρύνουν την πόλη, καθώς η κυκλοφορίας θα συνεχίσει να διεξάγεται επί της εθνικής οδού κατά το χρόνο εκτέλεσης εργασιών στο νότιο τμήμα του έργου: «Ο βόρειος κλάδος που έχει πλάτος 11 μέτρα θα μοιραστεί στα δυο. Στο ένα κομμάτι θα γίνεται η κυκλοφορία από Ηράκλειο προς Χανιά και στο άλλο θα γίνεται η κυκλοφορία από Χανιά προς Ηράκλειο και πως η κίνηση δεν θα φύγει από την εθνική οδό και δεν θα επηρεαστεί η κίνηση της πόλης» ανέφερε.