22 °C Rethymno, GR
17/09/2021

Μηνύματα στους επιτυχόντες στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελληνίων Εξετάσεων, τοπικοί θεσμικοί εκπρόσωποι συγχαίρουν τους επιτυχόντες και παράλληλα στέλνουν μήνυμα και όσα παιδιά δεν κατάφεραν να περάσουν σε κάποια σχολή.

  • Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών και Βουλευτής Ρεθύμνου, Γιάννης Κεφαλογιάννης αναφέρει σε δήλωση του:

«Θέλω ειλικρινώς να συγχαρώ και να μεταφέρω τις καλύτερες ευχές μου σε όλες και όλους τους μαθητές που πέτυχαν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σε μια δύσκολη και πιεστική χρονιά, με την μαθησιακή διαδικασία να υλοποιείται υπό πρωτόγνωρες συνθήκες λόγω της πανδημίας του covid-19, η προσπάθεια όλων αποτελεί την καλύτερη απόδειξη ότι οι νέοι της χώρας μας διαθέτουν όλα τα εφόδια να προχωρήσουν δυναμικά τη σταδιοδρομία τους μέσα στο εθνικό ακαδημαϊκό μας οικοσύστημα, το οποίο παρέχει αδιαμφησβήτητα υψηλού επιπέδου σπουδές. Θα ήταν παράληψη μου να μην αναφερθώ ξεχωριστά στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι, όπως γνωρίζουμε όλοι όσοι έχουμε περάσει από την επίπονη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στηρίζοντας και συμβάλλοντας στην επίτευξη κάθε στόχου. Για όσους δεν είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, θέλω να υπενθυμίσω πως τα όνειρα και η πορεία μας δεν καθορίζονται από μια επιτυχία στις εξετάσεις. Στη ζωή μας δίνονται πολλές ευκαιρίες. Το ταξίδι της ενηλικίωσης μόλις ξεκινά. Εύχομαι να οδηγήσει στην πραγματοποίηση κάθε ονείρου διαμορφώνοντας παράλληλα ένα καλύτερο μέλλον για τον τόπο μας».

  • Ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, έκανε την παρακάτω δήλωση:

«Σημαντική ημέρα η σημερινή για χιλιάδες μαθήτριες και μαθητές που συμμετείχαν στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Με την ανακοίνωση των βάσεων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ανοίγει ο δρόμος της ακαδημαϊκής ζωής σε όσους κατάφεραν να εισαχθούν στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα της χώρας. Ως Περιφέρεια Κρήτης, εκφράζουμε θερμά συγχαρητήρια στην καθεμιά και τον καθένα υποψήφιο χωριστά, με την ευχή η ζωή τους να είναι γεμάτη επιτυχίες. Ιδιαίτερα, συγχαρητήρια αξίζουν και στους γονείς αυτών των παιδιών αλλά και στους καθηγητές τους για τη διαρκή στήριξη και καθοδήγηση που τους παρέχουν. Στους υποψηφίους που δεν κατάφεραν να επιτύχουν το στόχο τους, ευχόμαστε, επίσης, καλή πορεία στη ζωή τους, με τη βεβαιότητα ότι το μέλλον ανήκει σε όλους τους νέους».

  • Η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνης, κα Μαρία Λιονή, σε δήλωσή της αναφέρει:

«Μαθητές από τα Λύκεια της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης, κέρδισαν μέσα από συστηματική προσπάθεια ετών, την είσοδό τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ένας στόχος και όνειρο ετών έγινε πλέον πραγματικότητα χαρίζοντας χαρά και ικανοποίηση στους υποψηφίους, που τελικά δικαιώθηκαν για τους κόπους τους, μαζί με τις οικογένειές τους και τους καθηγητές τους, που τους προσέφεραν αμέριστη συμπαράσταση και πολύτιμη καθοδήγηση.

Συγχαρητήρια σε όλους τους επιτυχόντες και νέους φοιτητές πλέον και πολλές ευχές για καλές και δημιουργικές σπουδές. Για όσους, ωστόσο, υποψηφίους το αποτέλεσμα δεν ήταν το επιθυμητό, η απογοήτευση και τα αρνητικά συναισθήματα δεν πρέπει να τους καταβάλλουν. Με υπομονή, επιμονή και αξιοποίηση της φετινής εμπειρίας των Πανελληνίων μπορούν να πετύχουν στο μέλλον τους στόχους τους.

Με την ευκαιρία της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων, θα ήθελα επίσης να καλωσορίσω στον τόπο μας τους νέους φοιτητές που επέλεξαν τις σχολές του Πανεπιστημίου Κρήτης, που εδρεύουν στο Ρέθυμνο και να τους ευχηθώ καλές σπουδές και καλή διαμονή».

  • Ο Περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κρήτης, Εμμανουήλ Καρτσωνάκης, σε ανακοίνωσή του σημειώνει:

«Με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας μας, θα ήθελα να απευθύνω τα θερμά μου συγχαρητήρια σε όλους τους/τις επιτυχόντες/επιτυχούσες που κατάφεραν, μέσω της διαδικασίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων, την είσοδό τους σε σχολές της επιλογής τους. Εύχομαι ολόψυχα να ζήσουν το όνειρό τους, ανταποκρινόμενοι με επιτυχία στον νέο κύκλο σπουδών τους.

Ανέκαθεν, η κοινωνία μας-και πολύ περισσότερο κατά τις ιδιάζουσες μέρες που ζούμε-είχε και έχει ανάγκη τη γνώση, τις ιδέες και τα οράματα ανθρώπων που είναι ενεργοί δημιουργοί της πραγματικότητάς τους και όχι απλά συμμετέχοντες σε μια παθητική μάθηση και ανάπτυξη. Η άσκηση αυτοκριτικής και αυτοαξιολόγησης, βοηθάει στο να ενισχυθεί η αυτογνωσία. Διαμορφώνει μία επαγγελματική ταυτότητα και καθιστά τα άτομα ικανά να διαχειρίζονται με υπευθυνότητα τα ζητήματα της σταδιοδρομίας τους.

Επίσης, θα ήθελα να απευθύνω θερμά συγχαρητήρια στους/στις εκπαιδευτικούς και στους γονείς των μαθητών/μαθητριών, που στάθηκαν αρωγοί σε όλη αυτή την προσπάθεια, συνδράμοντας καθοριστικά σε αυτήν.

Θέλω όμως ιδιαιτέρως να απευθυνθώ στους μαθητές/μαθήτριες που αγωνίστηκαν αλλά δεν είχαν τα αποτελέσματα που προσδοκούσαν, αυτή την ιδιαίτερη χρονιά με τις απανωτές δοκιμασίες, τόσο για την χώρα μας όσο και για ολόκληρο τον πλανήτη, λέγοντάς τους ότι είμαι σίγουρος πως στο μέλλον θα έχουν πολλές ευκαιρίες για την επίτευξη των στόχων και των ονείρων τους. Τους/τις παροτρύνω να έχουν πάντα κατά νου, ότι οι ευκαιρίες δεν είναι πάντα φανερές και πολλές φορές μπορεί να εμφανίζονται με άλλο πρόσωπο, οπότε πρέπει όλοι να είναι ανοιχτοί, ώστε να τις δουν και να τις αναγνωρίσουν. Τέλος, παραφράζοντας τη ρήση του Φ. Ντοστογιέφσκι, θα ήθελα να τονίσω, ότι η επιτυχία δεν βρίσκεται στην επιτυχία, αλλά στην προσπάθεια γι’ αυτήν».

  • Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου Γιάννης Γαζανός, σε ανακοίνωση του αναφέρει:
    Τη συμβολική τούτη μέρα δόθηκε τέλος στην αγωνία εκατοντάδων νεαρών – πλην επίδοξων- μαθητών- με την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση . Εκ μέρους του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας του Ρεθύμνου θα ήθελα να συγχαρώ όλους αυτούς τους μαθητές που παρά τις αντίξοες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία , το άγχος , την πίεση και το φόβο κατάφεραν να εκπληρώσουν την επιθυμία τους, τα όνειρα και τις φιλοδοξίες τους με την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Πολλώ δε μάλλον θα ήθελα να συγχαρώ τους νέους εκείνους και τις νέες που παρά τις όποιες προσπάθειες τους δεν κατόρθωσαν να εισαχθούν είτε στη σχολή της αρεσκείας τους είτε σε κάποιο ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Τα παιδιά αυτά θα πρέπει να γνωρίζουν, ότι ο δρόμος δεν τελειώνει εδώ , οι επιλογές είναι πολλές, ομοίως και οι πιθανότητες για την κατάκτηση της κορυφής.

Εύχομαι , λοιπόν, να έχετε μια καλή αρχή σε όποιο δρόμο κι αν επιλέξετε. Σε έναν δρόμο, όχι απαραιτήτως εύκολο, αλλά γεμάτο συναρπαστικές εμπειρίες. Σας συνιστώ να κάνετε βήματα σταθερά και συνετά , βήματα που με τα χρόνια θα γίνουν άλματα ατομικής αλλά και συλλογικής αλλαγής προς το καλύτερο”