25 °C Rethymno, GR
21/09/2021

ΣΤΟΧΟΣ Η ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΦΥΛΑΚΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΝΑ ΕΜΒΟΛΙΑΣΤΟΥΝ

Μηνύματα υπέρ του εμβολιασμού μέσα από χιουμοριστικά σποτ του δήμου Ρεθύμνου

Με ευφάνταστο τρόπο επιστρατεύοντας το χιούμορ και την ευρηματικότητα ο δήμος Ρεθύμνου και οι εθελοντές του ενθαρρύνουν τους πολίτες να εμβολιαστούν κατά του κορονοϊού.

Δυο διαφορετικά σποτ που απευθύνονται σε δυο διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, σε νέους και ηλικιωμένους αντίστοιχα, δημιούργησε ο δήμος Ρεθύμνου σε συνεργασία με τον φαρμακοποιό Μανώλη Στεφανάκη, με στόχο να πείσουν τους πολίτες να αφήσουν στην άκρη τους όποιους ενδοιασμούς έχουν ακόμα και να σπεύσουν να εμβολιαστούν.

Στο ένα σποτ πρωταγωνίστρια είναι η κα Μαρία Μαϊνωλά, κάτοικος της Πηγής Ρεθύμνου, επισκέπτεται το φαρμακείο του χωριού της γιατί θέλει να κάνει το εμβόλιο κατά του κορονοϊού καθώς περιμένει επισκέψεις τα εγγόνια της από τη Θεσσαλονίκη. Θέλει να το κάνει όμως… κρυφά από την κόρη της, η οποία της ανέφερε ότι αν εμβολιαστεί θα εκπέμπει… τον Πανταζή, δηλαδή, όπως τη διορθώνει ο φαρμακοποιός, το 5G. Από το βίντεο δεν λείπει και η… στάση της εκκλησίας. «Αποφάσισα να κάνω το εμβόλιο. Όπως το έκανε και Χαράλαμπος ο ψάλτης, το οποίο του είπε ο παππάς ότι το χειρότερο τσιπάκι που έχει επάνω του είναι το κινητό του», σημειώνει η πρωταγωνίστρια του σποτ.

Αντίστοιχα στο δεύτερο σποτ δυο νέοι συζητούν στο καφενείο του χωριού για την ανάγκη να εμβολιαστούν, ώστε να προστατεύσουν τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.

Στη διάρκεια συνέντευξης τύπου χθες ο φαρμακοποιός και σεναριογράφος Μανώλης Στεφανάκης ανέφερε πως η εμπειρία των τελευταίων μηνών με επιφυλακτικούς ακόμα πολίτες απέναντι στον εμβολιασμό που σπεύδουν στο φαρμακείο, τον ενέπνευσε για να δημιουργήσει τα χιουμοριστικά σποτ με μοναδικό στόχο να πειστούν οι πολίτες να ξεπεράσουν τυχόν φοβίες και επιφυλάξεις και να σπεύσουν να εμβολιαστούν: «Μέσω του χιούμορ το πρώτο πράγμα που θα μπορούσα να σκεφτώ γράφοντας αυτά τα σενάρια για τα σποτάκια ήταν με ποιο τρόπο θα μπορέσουμε να κάνουμε τον κόσμο να φοβάται λιγότερο για να προχωρήσουμε στον εμβολιασμό. Από την εμπειρία μου στο φαρμακείο έχω καταλάβει ότι ο μόνος τρόπος είναι να εξηγήσεις με ηρεμία στον κόσμο τι συμβαίνει και με μία πολύ καλή διάθεση. Χρησιμοποιώντας λοιπόν το χιούμορ γράφτηκαν αυτά τα 2 σποτάκια και μετά έπρεπε να βρούμε τους ανθρώπους που θα τα πραγματοποιούσανε. Η πιο εύκολη απόφαση ήταν να βρω μια 60χρονη ντίβα με δυνατό χαρακτήρα που θα μπορούσε να εκπληρώσει τα καθήκοντα της πρωταγωνίστριας και αυτό ήταν πολύ εύκολο, η κα Μαρία στην Πηγή ήταν η καλύτερη επιλογή όπως φάνηκε και μετά. Από εκεί και πέρα αυτό που περνάνε αυτά τα σποτάκια και αυτό πρέπει να μας μείνει είναι ότι πρέπει να εμβολιαστούμε, είναι το μόνο όπλο που έχουμε αυτή τη στιγμή απέναντι σε όλο αυτό που μας συμβαίνει και αν φοβόμαστε κάτι ή αν μας πουν κάτι να ζητήσουμε εισηγήσεις από κάποιον άνθρωπο ειδικό, από κάποιον καταρτισμένο γιατί πάρα πολλά πράγματα κυκλοφορούνε κυρίως στο ιντερνέτ άρθρα, τα οποία αν ακολουθήσουμε την πηγή των άρθρων αυτών είναι μια άσχετη και μη καταρτισμένη πηγή, η οποία δεν θα έπρεπε να αναρτά τέτοιες δημοσιεύσεις. Οπότε θα μιλάμε, να ρωτάμε και να γελάμε είναι αυτό που προτείνω».

«Ήρθε ο Μανώλης και με ρώτησε αν θέλω να πάω να κάνουμε το σποτάκι, πήγα μετά χαράς στο φαρμακείο, έλεγα ότι με ρωτούσανε και μια χαρά τα κατάφερα παρόλο που δεν ξέρω και καλά-καλά γράμματα είμαι πρώτη σε χιούμορ και στα πάντα. Είμαι χαρούμενη και πολύ ευτυχισμένη που το έκανα αυτό, θα ήθελα να το ξανακάνω και να πειστεί ο κόσμος ότι πρέπει να εμβολιαστεί », ανέφερε η πρωταγωνίστρια κ. Μαϊνωλά, που αν και άργησε έχει ήδη προγραμματίσει το ραντεβού της για εμβολιασμό.

Ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργος Μαρινάκης μιλώντας για τα πρωτότυπα που ήδη έχουν γίνει viral, τόνισε τη μεγάλη σημασία άνθρωποι της καθημερινότητας να απευθύνονται σε συμπολίτες μεταφέροντας τέτοια μηνύματα, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην επιστήμη και το εμβόλιο τονίζοντας ότι είναι ο μοναδικός τρόπος και το μέσο για να ξεπεράσουμε αυτή την υγειονομική κρίση.

«Θεωρώ ότι η κοινωνία μας δεν θέλει πια να ακούει εισαγγελείς. Θέλει να βλέπει τον άνθρωπο της διπλανής πόρτας να του μιλάει με ένα τρόπο οικείο και φιλικό αλλά συγχρόνως με επιστημοσύνη και γνώση. Έτσι λοιπόν ο συνδυασμός του κ. Στεφανάκη που είναι και ο πραγματικός φαρμακοποιός του χωριού, με την κα Μαρία. η οποία είναι η γυναίκα εκείνη που νομίζω ότι είναι η ιστορία της καθημερινής ζωής της Πηγής, μπόρεσαν να δώσουν μαζί ένα μήνυμα και χαίρομαι που αγκαλιάστηκε από όλα τα ΜΜΕ αλλά και από την κοινωνία. Σε αυτή τη φάση δώσαμε το βήμα στον κόσμο να μιλήσει στους πολίτες και είμαι ευγνώμων γι’ αυτό και για το αποτέλεσμα και για την προσπάθεια. Υπό την έννοια αυτή λοιπόν νιώθω ιδιαίτερη ικανοποίηση που παντού έχει γίνει viral αυτό το σποτ, όπως και το άλλο σποτ με τους 2 νεαρούς μιλάει σε μια άλλη ηλικιακή ομάδα στην νεολαία που έτσι μιλάνε, έτσι συνεννοούνται μεταξύ τους και έτσι ο ένας πείθει τον άλλο. Και από αυτό το βήμα κάνω μια έκκληση, ας ακούμε λοιπόν τις φωνές της επιστήμης και όχι εκείνους οι οποίοι κάθε φορά αναλόγως το πρόβλημα εγείρουν μια αν θέλετε αμφισβήτηση και δημιουργούνε μια σύγχυση στην κοινωνία. Δεν θεωρώ ότι μπορεί να εξισορροπηθεί ο επιστημονικός λόγος με τον λόγο του λαϊκισμού και της φοβικότητας. Είναι μια έκκληση που την κάνουμε γιατί ιδιαίτερα στο νησί μας βλέπουμε να μας θεωρούν έναν τόπο κόκκινο από πλευράς επιδημιολογικής».

Από την πλευρά της η αντιδήμαρχος τουρισμού και εθελοντισμού Πέπη Μπιρλιράκη, στη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης τύπου, αναφέρθηκε στις προσπάθειες που καταβάλλει η δημοτική αρχή για να περιορίσει τη διασπορά του κορονοϊού εν μέσω μάλιστα και της τουριστικής περιόδου αλλά και στην πρωτοβουλία για τη δημιουργία του συγκεκριμένου σποτ με στόχο την παρότρυνση όσο το δυνατόν περισσότερων συμπολιτών για να εμβολιαστούν.

«Όλο το δημοτικό σύστημα εργάζεται με ευλάβεια πάνω στη διαχείριση της κρίσης covid 19 και των πρωτοκόλλων που τη συνοδεύουν. Οι κοινωνικές υπηρεσίες του δήμου εντός και εκτός πάλι συνόρων προσφέρουν τα μέγιστα προσπαθώντας να καλύψουν τις ανάγκες των συμπολιτών μας. Εμείς στο τμήμα τουρισμού, επιχειρηματικότητας και εθελοντισμού μας είχε απασχολήσει από την αρχή της επιστροφής στην καθημερινότητα και από την έναρξη των εργασιών των επιχειρήσεων του δήμου μας, οι όποιες επιχειρήσεις δεν πρόλαβαν να χαμογελάσουν αλλά ήρθαν αμέσως αντιμέτωπες με το 4ο κύμα της νόσου, μας απασχόλησε λοιπόν η διασπορά και η αντιμετώπισή της. Προχωρήσαμε λοιπόν στον δήμο μας σε άμεση επικοινωνία με τους συμπολίτες μας. Πήγαμε με μέλη του δικτύου της ομάδας ρεθελοντώ, με αντιδημάρχους, με αιρετούς αλλά και ανθρώπους του ιατρικού συλλόγου στα χωριά μας και μιλήσαμε με τους προέδρους και τους πολιτιστικούς συλλόγους των χωριών μας. Μετά από συζητήσεις μαζί τους και αφού καταλάβαμε την ανάγκη ενημέρωσης και επικοινωνίας, προχωρήσαμε σε άμεση ενημέρωσή τους για τον εμβολιασμό μέσα από τον ιατρικό σύλλογο, γιατρούς που πήγαν στα χωριά και ενημέρωσαν για τον εμβολιασμό και επίσης μετά από επεμβάσεις του δημάρχου μας με την κεντρική πολιτεία σε άμεσο εμβολιασμό με κλιμάκια στα χωριά μας και όπου αλλού χρειάστηκε στην πόλη κατόπιν συνεννόησης με τις κεντρικές υπηρεσίες. Επίσης αποφασίσαμε σε ένα άλλο είδος επικοινωνίας που είναι πολύ άμεσο, να μπούμε μέσα στα σπίτια όλων των Ρεθυμνιωτών μέσα από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και μέσα από τα τηλεοράσεις που βρίσκονται παντού. Γι’ αυτό λοιπόν ζητήσαμε την αρωγή των κρητικών σταθμών για την προβολή 2 σποτ που απευθύνονται κυρίως σε ομάδες των νέων μας, των γηραιότερων και των πολιτών που ζουν στα χωριά και στην πόλη προσπαθώντας να ενημερώσουμε για την πιθανή άγνοια κινδύνου που μπορεί να υπάρχει ακόμα επάνω στο θέμα του εμβολιασμού. Τα σποτ λοιπόν που βλέπουμε σήμερα είναι προϊόν συνεργασίας του τμήματος εθελοντισμού τουρισμού Ρεθύμνης με τους κατοίκους ενός από τους οικισμούς του δήμου μας και συγκεκριμένα της Πηγής. Άνθρωποι απλοί, χωρίς καμία εμπειρία στην 7η τέχνη, οι οποίοι είπαν ναι στην προσπάθεια ενημέρωσης και της σωτηρίας από τον κορονοϊό μέσω του μοναδικού όπλου που έχουμε να προχωρήσουμε σήμερα στις ζωές μας του εμβολιασμού. Αυτή την φορά θέλαμε να μιλήσουν οι πολίτες στους συμπολίτες τους, έτσι και κάναμε. Μετά από το κάλεσμα λοιπόν του εμπνευστή και σεναριογράφου και σκηνοθέτη φαρμακοποιού του χωριού Μανώλη Στεφανάκη, πήραν μέρος ως αυθεντικοί μάρτυρες μιας δύσκολης περιόδου που ζουν και κατέθεσαν τη δική τους αλήθεια αυτοί οι άνθρωποι τόσο απλά και τόσο αληθινά, που έμπειροι δημοσιογράφοι και επαγγελματίες του είδους απ’ όλη την Ελλάδα από το θάρρος και από την αγνή απλότητα του μηνύματος και θέλησαν να δουν πως δημιουργήθηκε αυτή η παραγωγή».

Τόσο ο δήμαρχος όσο και η αρμόδια αντιδήμαρχος ευχαρίστησαν τόσο στους συντελεστές των σποτ όσο και στο σύνολο τους εθελοντές.

Συντελεστές spot:

Φαρμακείο:

Γιαγιά: Μαρία Μαϊνωλά

Φαρμακοποιός: Μανόλης Στεφανάκης

Πελάτης 1: Κατερίνα Μιχαηλίδου

Πελάτης 2: Ιωάννα Λιοδάκη

Καφενείο:

Νεαρός 1: Νίκος Πετρακάκης

Νεαρός 2: Νικόλας Δροσάκης

Γιαγιά: Ευαγγελία Μανιά

Σενάριο: Μανόλης Στεφανάκης.