16 °C Rethymno, GR
01/12/2021

ΕΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ

Προς δημοπράτηση το έργο αναβάθμισης της οδού σύνδεσης Ρεθύμνου-Πανεπιστημιούπολης Γάλλου

• Απαραίτητη προϋπόθεση να προκηρυχτεί ο διαγωνισμός για το έργο διευθέτησης των ομβρίων της περιοχής

Τα τεύχη δημοπράτησης για την υλοποίηση του μικρού αλλά αναγκαίου έργου, που αφορά στην διευθέτηση των όμβριων στον δρόμο που οδηγεί στην πανεπιστημιούπολη Γάλλου, ετοιμάζει η τεχνική υπηρεσία του Δήμου, προκειμένου πολύ σύντομα να τα ολοκληρώσει και να μπορέσει ο διαγωνισμός να προκηρυχθεί. Πρόκειται για μια μικρή, αλλά σημαντική παρέμβαση που έχει τεθεί ως απαραίτητη προϋπόθεση από τη Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Κρήτης, ώστε να μπορέσει το μεγάλο έργο αναβάθμισης της οδού, που ξεκινά από το ύψος του στρατοπέδου και φτάνει μέχρι και τις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Κρήτης να υλοποιηθεί με χρήματα που έχουν εξασφαλιστεί από το πρόγραμμα «Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις» με προϋπολογισμό 959.000 ευρώ.

Η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου μπορεί να χρειαστεί περίπου ένα εξάμηνο, ωστόσο όπως διευκρίνισε μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων, Άγγελος Μαλάς, αμέσως μετά τη δημοπράτηση του μικρού έργου παροχέτευσης των όμβριων μπορεί να δημοπρατηθεί και το μεγάλο έργο της αναβάθμισης του οδικού δικτύου, κάτι που σύμφωνα με τον ίδιο θα έχει γίνει έως το τέλος του.

Το συγκεκριμένο έργο σχεδιάστηκε από τον Δήμο Ρεθύμνου σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης, με σκοπό την αισθητική αλλά κυρίως τη λειτουργική αναβάθμιση της δυτικής εισόδου της πόλης, προκειμένου με ασφάλεια πεζοί και οδηγοί να διέρχονται τον δρόμο και να εξυπηρετούνται με ασφάλεια οι φοιτητές και οι καθηγητές, που καθημερινά διασχίζουν τον δρόμο αυτό για να φτάσουν στην πανεπιστημιούπολη Γάλλου. Το συνολικό μήκος της ανάπλασης είναι περίπου 2 χλμ. Η μελέτη έχει ως στόχο τη διευκόλυνση της κίνησης των πεζών, την ασφαλή πρόσβαση στους χώρους του πανεπιστημίου, καθώς και την πρόσβαση στους χώρους του Πανεπιστημίου από ΑμεΑ, την ανάδειξη του φυσικού τοπίου της περιοχής με ήπιες παρεμβάσεις.

Τι περιλαμβάνει η μελέτη του έργου

Το αντικείμενο του έργου είναι η βελτίωση και αναβάθμιση του οδικού δικτύου που συνδέει την πόλη του Ρεθύμνου με το Πανεπιστήμιο το οποίο βρίσκεται νοτιοδυτικά στην περιοχή Γάλλου. Ο σημερινός δρόμος στερείται πεζοδρομίου και με την βελτίωση του οδικού δικτύου στόχος είναι και η προσθήκη πεζοδρομίου για την ασφαλή μετακίνηση προς τις πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις χιλιάδων φοιτητών. Το συνολικό μήκος του δρόμου από την πόλη (περιοχή στρατοπέδου) έως το πανεπιστήμιο είναι περίπου 1.900μ.

Το προτεινόμενο έργο αφορά στο τμήμα του δρόμου από τον οικισμό Γάλλου και κατά μήκος του ορίου των πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων μέχρι περίπου την διασταύρωση με τον ΒΟΑΚ. Το μήκος δρόμου της περιοχής παρέμβασης είναι 960μ. Η συνολική επιφάνεια της περιοχής παρέμβασης είναι 12.000 τ.μ.

Στόχος του έργου είναι:

  • η βελτίωση του οδικού δικτύου και της οδικής ασφάλειας, μέσω της συντήρησης του οδοστρώματος και της καλύτερης διαχείρισης των απορροών όμβριων υδάτων,
  • η ασφαλής πρόσβαση των πεζών στους χώρους του πανεπιστημίου – η πρόσβαση από ΑμεΑ στους χώρους του πανεπιστημίου μέσω του νέου πεζοδρομίου,
  • η ανάδειξη του φυσικού τοπίου της περιοχής με ήπιες παρεμβάσεις. Για την υλοποίηση του έργου προβλέπεται να εκτελεστούν οι παρακάτω εργασίες:

– Καθαίρεση ασφαλτοτάπητα στη θέση όπου προβλέπεται να κατασκευαστεί το πεζοδρόμιο.

– Εκσκαφές αλλά και επιχώσεις όπου απαιτείται προκειμένου να επιτευχθούν τα επιθυμητά από τη μελέτη ύψη για τη διαμόρφωση του πεζοδρομίου.

– Σκυροδέτηση των στοιχείων εγκιβωτισμού του πεζοδρομίου, της βάσης του κρασπέδου καθώς και του ρείθρου με σκυρόδεμα C20/25.

– Σκυροδέτηση με C16/20 για την κατασκευή και διαμόρφωση του πεζοδρομίου

– Τελική επίστρωση με χτενιστό βιομηχανικό σκυρόδεμα της επιφάνειας του πεζοδρομίου, όπως ορίζεται από τη μελέτη καθώς και διαμόρφωση της όδευσης των ατόμων με μειωμένη κινητικότητας.

– Τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού καθώς και διαμόρφωση των προβλεπόμενων χώρων φύτευσης, όπως ορίζει η μελέτη.

Επί του οδοστρώματος προβλέπεται να γίνουν οι παρακάτω επεμβάσεις:

– Απόξεση υφιστάμενου ασφαλτικού υλικού.

– Εκσκαφή κατά μήκος της νοητής γραμμής εγκατάστασης του αγωγού όμβριων στο δυτικό όριο του οδοστρώματος.

– Κατασκευή φρεατίων και τοποθέτηση σχαρών σύμφωνα με τη μελέτη διαχείρισης ομβρίων.

– Διαμόρφωση στρώσης έδρασης και εγκιβωτισμού του αγωγού Φ400 για την παροχέτευση των ομβρίων από την επιφάνεια του οδοστρώματος.

– Επανεπίχωση του ορύγματος.

– Αποκατάσταση των στρώσεων οδοστρωσίας στη θέση εκσκαφής.

– Εκσκαφή στο ανατολικό οδοστρώματος για την διαμόρφωση της ανοιχτής τάφρου για την παροχέτευση όμβριων.

– Διαμόρφωση ξυλοτύπων και σκυροδέτηση της τάφρου- Απόξεση του ασφαλτικού οδοστρώματος.

– Επίστρωση νέας ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας και διαγράμμιση αυτής.