Σε πλήρη εξέλιξη είναι το έργο ανάπλασης του ανατολικού παραλιακού μετώπου, με τις συνεργασίες και τις συσκέψεις μεταξύ Δήμου-εργολάβου και ΔΕΗ να είναι πλέον καθημερινές, προκειμένου με κάθε τρόπο να διασφαλιστεί κατά το δυνατόν η αποκατάσταση της εργοταξιακής εικόνας το συντομότερο δυνατό.
Λίγο πριν την άφιξη των πρώτων τουριστών στην πόλη καταβάλλεται προσπάθεια να «τρέξουν» οι βαριές εργασίες μπροστά από τις τουριστικές επιχειρήσεις, ενώ έντονες πιέσεις ασκούνται και στα συνεργεία της ΔΕΗ, προκειμένου να επισπεύσουν τη υπογειοποίηση των καλωδίων της. Στην πλειοψηφία τους οι ιδιοκτήτες που χρειάστηκε να «κόψουν» τμήμα των ιδιοκτησιών τους για να απελευθερωθεί ο δημόσιος χώρος και να γίνουν οι εργασίες κατασκευής έχουν συμμορφωθεί, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.
Μέχρι τις 15 Απριλίου, σύμφωνα με τα όσα ανακοινώσε ο δήμαρχος στη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, θα έχει εξασφαλιστεί η ομαλή και ασφαλή διέλευση των περιπατητών στην παραλία. Ειδικότερα, ο δήμαρχος μετά και από αίτημα για ενημέρωση σχετικά με το έργο που κατέθεσε ο επικεφαλής της παράταξης «Ρέθυμνο-Αλληλεγγύη -Ανατροπή», Μ. Ανδρουλάκης, τόνισε μεταξύ άλλων: «Γίνεται η καλύτερη δυνατή προσπάθεια, ώστε το έργο να μην ταλαιπωρήσει τους κατοίκους της περιοχής. Αυτό που επαναλάβαμε στη διάρκεια σύσκεψης παρουσία όλων των εμπλεκόμενων, είναι ότι ο εργολάβος θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια. Ελπίζουμε ότι η ΔΕΗ θα τηρήσει αυτό που μας είπε και θα βάλει δυο συνεργεία για να κάνει έργο και από τις δυο πλευρές και πιστεύουμε ότι μέχρι 15 Απριλίου, θα έχει εξασφαλιστεί η ασφαλής διέλευση των περιπατητών για να μην υπάρχουν θέματα πρακτικά και το έργο θα πάει με πολύ γρήγορους ρυθμούς, ώστε να αποκαθίσταται με ταχύτατο ρυθμό η εικόνα, η οποία αυτή την στιγμή δείχνει ένα έργο, το οποίο είναι σε εξέλιξη και απέχει πολύ από το χρόνο περαίωσής του…
Πρέπει να αποδείξουμε όλοι μας ότι δεν φτάνουν οι εξαγγελίες και ότι πρέπει τα συμφωνηθέντα να γίνουν πραγματικότητα. Υπάρχουν 2-3 ιδιοκτήτες που δυσχεραίνουν την τελική εικόνα αποκατάστασης της νότιας πλευράς του έργου. Ελπίζω και αυτοί να καταλάβουν ότι αυτό το έργο γίνεται για τις δικές τους περιουσίες και για τη συνολική εικόνα και για την ανάπτυξη του τόπο μας».
Από την πλευρά του ο επικεφαλής της παράταξης Ρέθυμνο Αξίζεις Θ. Νίνος, στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε σε αστοχίες τόσο στη μελέτη όσο και στο έργο και πρότεινε τη δημιουργία τουαλετών και σταθμών πρώτων βοηθειών στο παραλιακό μέτωπο.
Ειδικότερα, μεταξύ άλλων ανέφερε: «Θέλω να επισημάνω ότι υπάρχουν αστοχίες στο έργο, οι οποίες και επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του Δήμου και επιβαρύνουν τα χρονοδιαγράμματα εκτέλεσης του έργου. Κάποιες διορθωτικές κινήσεις έχουν γίνει και τις χαιρετίζουμε. Αυτό που έχει σημασία είναι να μην εκτελέσουμε ένα έργο το οποίο είναι εμφανές ότι έχει παραλείψεις και ατέλειες και να μπορέσουμε να προλάβουμε όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα και να τα διορθώσουμε κατά τη φάση της κατασκευής του έργου. Είναι η βιτρίνα της πόλης αυτό το έργο. Είναι εξαιρετικά κρίσιμο λοιπόν να είμαστε πιο αποτελεσματικοί και λίγο πιο δεκτικοί σε παρατηρήσεις όπως αυτές που κάναμε και συζητήσαμε με τον κ. Αλεφαντινό και την κυρία Κελέκη και αναφέρομαι στους υπόγειους κάδους που κάποιοι έλεγαν ότι είναι θέμα πολιτικής επιλογής και όχι αστοχίας της μελέτης -τελικά τώρα θα τους εντάξουμε στο έργο. Εκκρεμούν ακόμα οι τουαλέτες, που όλοι οι ξενοδόχοι, πράκτορες, επισκέπτες τονίζουν την αναγκαιότητά τους. Και αν θέλουμε να λέμε ότι είμαστε μια προηγμένη τουριστικά πόλη, θα πρέπει να έχουμε σταθμούς α’ βοηθειών, γιατί η απόλυτη αξία που έχουμε είναι ό άνθρωπος».
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Μ. Αλεφαντινός στην τοποθέτησή του, ως απάντηση σε ερωτήματα δημοτικών συμβούλων, τόνισε πως θα υπάρχει φωτισμός και από τις δυο πλευρές, πως θα υπογειοποιηθούν όλοι οι μετασχηματιστές της ΔΕΗ, ενώ υπογράμμισε πως είναι δύσκολο να κατασκευαστούν τουαλέτες. «Σχεδόν όλα όσα απαιτούνται, ώστε η κατασκευή του έργου να είναι πλήρης, τα έχουμε προλάβει, τα έχουμε προβλέψει και τα έχουμε διευθετήσει. Το θέμα με τις τουαλέτες είναι πολύ δύσκολο να γίνει, γιατί δεν έχουμε ύψος από τη βόρεια πλευρά».
Ο δήμαρχος Ρεθύμνου παρενέβη, ξεκαθαρίζοντας πως είναι αδύνατη η κατασκευή τουαλετών στον αιγιαλό «απαγορεύεται να γίνουν οι τουαλέτες», τόνισε.
Στο σημείο αυτό επικράτησε ένταση μεταξύ του κ. Μαρινάκη και του κ. Νίνου για το αν είναι εφικτό ή όχι να κατασκευαστούν τουαλέτες στο παραλιακό μέτωπο.
Διαξιφισμοί στο Δημοτικό Συμβούλιο -Αποχώρησε η παράταξη του Θ. Νίνου
Για μια ακόμα φορά «άναψαν τα αίματα» στη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, με αφορμή τη συζήτηση του θέματος για την αναμόρφωση του τεχνικού προγράμματος του Δήμου. Αν και ο κ. Νίνος εξαρχής τόνισε πως θα υπερψηφίσει το θέμα, η επισήμανση που έκανε για αστοχίες και παραλείψεις στις μελέτες, προκάλεσαν τη έντονη αντίδραση του δημάρχου.
Φέρνοντας ως παράδειγμα τόσο τους υπόγειους κάδους που θα τοποθετηθούν στην παραλία, για τους οποίους ο Δήμος με ιδίους πόρους θα δαπανήσει 268.000 ευρώ, το πάρκινγκ που μελετάται να γίνει στο δυτικό παραλιακό μέτωπο (περιοχή Σοχώρας) για το οποίο θα δαπανήσει 100.000 ευρώ, την αποκατάσταση του δρόμου για το νεοαναγειρόμενο σχολείο Αστιποπούλου, αλλά και τα τοιχία αντιστήριξης του Δημοτικού Σχολείου Γερανίου, προκάλεσε την αντίδραση του δημάρχου, ο οποίος στην τοποθέτησή του καταφέρθηκε εναντίον του κ. Νίνου, με αποτέλεσμα τόσο ο ίδιος όσο και η παράταξή του να αποχωρήσουν από την συνεδρίαση.
Η κόντρα μεταξύ του δημάρχου και του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, αφορούσε τόσο τη μελέτη της παραλίας, η οποία δεν προέβλεπε κάδους, ενώ το αποκορύφωμα ήταν η τοποθέτηση του κ. Μαρινάκη όταν αναφερόμενος στις θέσεις στάθμευσης, μίλησε για κάποιους που έκαναν πιλοτές και πάρκινγκ πολυκατοικιών μαγαζιά και γκαρσονιέρες. Ο κ. Νίνος ζήτησε από τον δήμαρχο να τους κατονομάσει και τότε εκείνος τον κατηγόρησε ότι διαχειρίζεται τα αυθαίρετα και γνωρίζει πολύ καλά ποιοι είναι οι αυθαίρετοι. Στο σημείο αυτό επικράτησε ένταση και διαξιφισμοί και τόσο ο επικεφαλής όσο και όλα τα μέλη της παράταξης του κ. Νίνου αποχώρησαν.
Ειδικότερα, στην τοποθέτησή του για την αναμόρφωση του τεχνικού προγράμματος ο κ. Νίνος, μεταξύ άλλων ανέφερε: «Κάνουμε την ανάπλαση στο δυτικό μέτωπο και διαπιστώνουμε ότι οι θέσεις στάθμευσης έχουν μειωθεί δραματικά και προϋπολογίζουμε ότι θα δαπανήσουμε 100.000 ευρώ για να διαμορφώσουμε το πάρκινγκ στη Σοχώρα, με χρήματα του Δήμου πλέον και όχι του ΕΣΠΑ. Το ψηφίζουμε γιατί είμαστε οι πρώτοι που φωνάζουμε ότι το Ρέθυμνο δεν έχει πάρκινγκ, άρα δεν μπορούμε να αρνηθούμε την δαπάνη αυτή.
Επίσης δεν μπορούμε να μην ψηφίσουμε και οφείλουμε πάλι να επισημάνουμε ότι η υπογειοποίηση των κάδων που αποφασίστηκε στο παραλιακό μέτωπο -με κόστος 268.000 ευρώ για τους κάδους- αν είχαν προβλεφτεί στην αρχική μελέτη, θα χρηματοδοτούνταν από το ΕΣΠΑ. Από τη στιγμή που δεν είχαν προβλεφθεί δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν. Συναινούμε στο ότι αποφασίστηκε και υιοθετήθηκε από την δημοτική αρχή να υπογειοποιηθούν οι κάδοι, όμως θέλουμε να καταστήσουμε σαφές προς όλους, και προς τους συναδέλφους και προς τους δημότες ότι οι δαπάνες αυτές θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί».
Την αναμόρφωση του τεχνικού προγράμματος καταψήφισαν οι παρατάξεις του κ. Ανδρουλάκη και Μανουσογιάννη με εξαίρεση το κομμάτι που αφορούσε στις αποζημιώσεις των υπαλλήλων που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, για το οποίο ψήφισαν θετικά.