Της ΕΥΑΓΓΕΛΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗ*
Τα θέματα με τα οποία ασχολείται η Ευρωπαϊκή Ένωση σήμερα
Αγαπητοί φίλοι, πριν λίγες ημέρες στις 5 του Φλεβάρη ο Ελληνικός Διαστημικός Οργανισμός εκτόξευσε από την Γαλλική Γουιάνα, προκειμένου να λάβει την τροχιακή θέση της Ελλάδος και της Κύπρου, τον Hellas SAT 4. Ο Hellas SAT 4 θα έχει ένα σμήνος δύο δορυφόρων στην ελληνική τροχιακή θέση, ενώ έχουν ήδη συναφθεί διεθνείς συμφωνίες με την Ελλάδα να καταλαμβάνει πια ισχυρή θέση στο διεθνή διαστημικό χάρτη παρέχοντας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου όπου απαιτηθεί.
Επίσης είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε τον Γενάρη το 11ο space conference στο Palais d Egmont, στις Βρυξέλλες που οργανώθηκε στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού σχεδίου «Business Bridge Europe» από φορείς τη Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στα πάνελ συμμετείχαν επίτροποι της Ε.Ε., τεχνοκράτες, ευρωβουλευτές, ιδιωτικές επιχειρήσεις και συνεργαζόμενες ιδιωτικές επιχειρήσεις με κυβερνητικούς ή μη ευρωπαϊκούς και όχι μόνον φορείς.
Από τις δηλώσεις που έγιναν σημεία στα οποία δόθηκε έμφαση είναι τα ακόλουθα.
Πρώτον επισημοποιήθηκε η εφαρμογή της κβαντικής φυσικής στα προγράμματα που αφορούν την διαχείριση του διαστήματος.
Δεύτερον, ανήγγειλαν ότι δεν πρόκειται να δοθεί καμία χρηματοδότηση στην επικράτεια της Ε.Ε. χωρίς την συγκατάθεση ειδικών τεχνοκρατών εμπειρογνωμόνων σε κανένα τομέα.
Τρίτον τόνισαν ότι δεν θα επιτρέψουν να γίνει η διαχείριση του διαστήματος με άναρχες ή ευκαιριακές δομές σαν ένα νέο Φαρ Ουέστ. Οριστικοποιήθηκε ότι η αξιοποίηση του διαστήματος θα γίνει μέσα από ένα σύστημα συνεργασιών μεταξύ, ρομποτικής, τεχνητής νοημοσύνης, ανθρώπινου δυναμικού και ναι αν άκουσα καλά «Alien Civilizations», δηλαδή «πολιτισμών εκτός του πλανητικού μας συστήματος».
Το συνέδριο ξεκίνησε αναφέροντας τα επίκαιρα θέματα, στα οποία οι τεχνοκράτες και οι πολιτικοί που ασχολούνται με την διαστημική πολιτική της Ευρώπης θα αντιμετωπίσουν διλήμματα προκειμένου να δώσουν λύσεις συναξιολογώντας τα νέα επίκαιρα προβλήματα σε σχέση με τις νέες τεχνολογικές προκλήσεις όπως:
• Ποια θα είναι τα προγράμματα εμβληματικής αναπτυξιακής πολιτικής της Ε.Ε. κατά την επόμενη δεκαετία όσον αφορά την διαχείριση του διαστήματος;
• Υπάρχει επαρκής αξιολόγηση για την εκμετάλλευση των χωροταξικών δεδομένων στην Ευρώπη;
• Πώς να βελτιστοποιήσουμε τη χρήση της συνδεσιμότητας, της ψηφιοποίησης και της τεχνικής νοημοσύνης για διαστημικές υπηρεσίες;
• Ποια είναι τα ευρωπαϊκά σχέδια όσον αφορά το «New space»;
• Ποιοι είναι οι μελλοντικοί τρόποι για έναν ισχυρό ευρωπαϊκό τομέα εκτόξευσης προς το διάστημα;
• Οι ευρωπαϊκοί διαστημικοί παράγοντες είναι προετοιμασμένοι για την πέρα από τον πλανήτη εκτός της γης βιομηχανία, τη ρομποτική εξερεύνηση και την ανθρώπινη διαστημική πτήση;
• Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για τη διευκόλυνση της πρόσβασης των ευρωπαϊκών βιομηχανιών στα «νέα σύνορα εκτός διαστήματος»;
• Πώς θα ενισχυθεί η χωροταξική κυριαρχία της Ε.Ε. στο σημερινό διεθνές πλαίσιο;
• Ποια προοπτική για τα Ευρωπαϊκά GovSatcoms;
• Είναι οι Ευρωπαίοι σε μια ταχεία διαδικασία ανάπτυξης αποτελεσματικών εργαλείων για την άμυνα και την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο;
• Τι διακυβεύεται στην Παγκόσμια Διάσκεψη Ραδιοεπικοινωνιών του 2019 για τους Satcoms και τον δορυφόρο Κοπέρνικο.
• Μπορεί ο διαστημικός χώρος να προσφέρει ακόμη περισσότερα -εργαλεία και δεδομένα- όσον αφορά τη διαχείριση του κλίματος;
Τα θέματα με τα οποία ασχολούνται στην πλειοψηφία οι δήθεν Ρεθεμνιώτες
Αφού δούμε με τι ασχολείται ο σύγχρονος κόσμος, ας παρατηρήσουμε και τα τοπικά ενδιαφέροντα και ας αναρωτηθούμε αν συμπορευόμαστε με τις σύγχρονες παγκόσμιες εξελίξεις. Ποιοι από εμάς βρίσκονται εντός και ποιοι εκτός πραγματικότητας. Θέματα που μας απασχολούν μονομερώς, καθώς λογαριάζουμε χωρίς τον ξενοδόχο αντί για την αυτοβελτίωσή μας, ώστε να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον διεθνών εταίρων είναι: μόνο αν θα πρέπει να πάμε να διαδηλώσουμε για το τετελεσμένο γεγονός περί του ονόματος Μακεδονία, αν γιατί και πως κλέψανε χρήματα τα σαΐνια στην ΚΕΔΗΡ, μόνο ποιος θα βγει δήμαρχος, αν το Facebook επέτρεψε γκάλοπ που αφορά τις δημοτικές εκλογές στην πόλη μας, αν πολλοί υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι διαπραγματεύονται τις καρέκλες που τους δοθούν αν βγει ο συνδυασμός στον οποίο συμμετέχουν με λιγοστές εξαιρέσεις ανθρώπων που ασχολούνται και με ευρύτερα θέματα που αφορούν την πόλη μας.
• Ζούμε δηλαδή εκτός πραγματικότητας, σαν να είμαστε απομονωμένοι σε ένα ουτοπικό κόσμο που νομίζουμε απατηλά ότι δήθεν περιλαμβάνει μόνο εμάς και ότι δήθεν είμαστε αποκομμένοι από το σύμπαν. Κανένα από τα παραπάνω θέματα που ασχολούμαστε δεν έχει τεράστια σημασία διότι, έχουμε ΕΚΧΩΡΗΣΕΙ ΠΛΗΡΩΣ σαν κράτος τα δικαιώματά μας στους πιο νευραλγικούς τομείς ανάπτυξης όπως:
• Ευρωπαϊκή Τελωνειακή Ένωση,
• περιοχή ελεύθερης αγοράς,
• η ίδρυση κανόνων ανταγωνισμού που είναι απαραίτητοι για την λειτουργία της εσωτερικής αγοράς,
• νομισματική πολιτική για τα κράτη μέλη των οποίων το νόμισμά τους είναι το ευρώ,
• η διατήρηση των θαλάσσιων βιολογικών πηγών υπό την Κοινή αγροτική πολιτική,
• κοινή εμπορική πολιτική.
Οι διεθνείς ρυθμιστές, στους οποίους τα εκχωρήσαμε, πασχίζουν να αντιμετωπίσουν τον διπλασιασμό του πληθυσμού σε λιγότερο από δύο 10ετίες, περίπου από τα 3,7 δισ. στα 8 δισ. Είδατε ότι πέρυσι το καλοκαίρι όχι μόνο το Ρέθυμνο βούλιαξε από τους τουρίστες αλλά συνεχίζουμε να έχουμε σεζόν ακόμα και τον χειμώνα. Αγορές όπως οι Κυκλάδες έχουν κορεσθεί και οι τουριστικοί πράκτορες αναζητούν νέους προορισμούς να διοχετεύσουν τον κόσμο. Αυτοί οι ρυθμιστές δεν μας θεωρούν στην παρούσα φάση άξιους εμπιστοσύνης ότι μπορούμε πράγματι να συμβάλλουμε στην αναβάθμιση της πόλης μας, που είναι μέρος του πλανήτη, σύμφωνα με τα δείγματα ωριμότητας που έχουμε δώσει, για όσο καιρό κοιμόμαστε μέσα στη σπηλιά του Πλάτωνα. Έτσι ας είμαστε ρεαλιστές, τόσο οι πολιτικοί όσο και οι δημοτικοί φορείς που θα εκλέξουμε θα έχουν στο μέλλον ένα απλά εισηγητικό ρόλο σε προτάσεις που μόνο στην περίπτωση που πάρουνε έγκριση από τους τεχνοκράτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συνεργάζονται με ρομποτικά και συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, που έχουν πρόσβαση σε τεράστιες βάσεις δεδομένων, εντός και εκτός πλανήτη, θα μπορούν να υλοποιηθούν τα έργα που θα προτείνουν. Επομένως στην παρούσα φάση έχουμε ανάγκη από υποψήφιους δημάρχους με καινοτόμο πνεύμα και συνεργατική διάθεση που θα τραβήξουν την προσοχή των φορέων λήψης αποφάσεων για την πόλη Ρέθυμνο, να συνεργασθούν μαζί τους. Δηλαδή κατά πόσον είναι οι ίδιοι γνώστες των προβλημάτων και των ευκαιριών για αναβάθμιση και κατά πόσον λειτουργούν σε πλαίσια αξιοκρατίας, δημιουργικότητας, καινοτομίας, αγάπης και ανθεκτικότητας.
Μια εξαίρεση στον γενικό χαμό έλλειψης ορθολογισμού, ήταν η βράβευση ενός πνευματικού ανθρώπου, αυθεντικού Ρεθεμνιώτη, του Δημήτρη Αρχοντάκη. Έναν άνθρωπο που όταν το πελατειακό μας σύστημα τον εξευτέλισε και τον έκανε πένητα, κανείς μας από φόβο και άγνοια θέλω να πιστεύω, δεν τόλμησε να εναντιωθεί στις 173 ανόσιες στημένες ντροπής δίκες εναντίον του. Είχαν σκοπό την καταρράκωση ενός έντιμου ανθρώπου, για να δείξει το πελατειακό σύστημα στους επόμενους δημάρχους τι συνέπειες έχουν να υποφέρουν εάν αγνοήσουν τα βίτσια των πολιτικών νταβατζήδων μας. Και γιατί τον εκδικήθηκαν; Γιατί έβαλε το καλό της πόλης πάνω από την επιθυμία τους να γκρεμίσουν σπίτια στο κέντρο της παλιάς πόλης και να σηκώσουν πολυκατοικίες!!!
Μάλιστα κύριοι, τον κατεδίωξαν με πιστόλια και εκείνος διέφυγε στην Αθήνα στο γραφείο της Μελίνας Μερκούρη επιστρέφοντας με προεδρικό διάταγμα που κήρυσσε την παλιά πόλη του Ρεθύμνου διατηρητέα. Από τέτοιους ανθρώπους έχουμε ανάγκη σήμερα που παράγουν υπεραξία για την πόλη μας, γιατί αν δεν είχαμε παλιά πόλη δεν θα είχαμε και κάτι αξιόλογο για να προσελκύσουμε τουρίστες.
Θα μου πείτε, ήταν κακοί οι συμπολίτες μας που τον κυνηγούσαν με τα πιστόλια απειλώντας να τον σκοτώσουν; Όχι βέβαια είχαν απλά άγνοια της ομορφιάς και της αίγλης της πανάρχαιας περιοχής μας, στην οποία κάθε πολιτισμός που πέρναγε άφηνε και ένα δείγμα ομορφιάς, για να το χαίρονται οι επόμενες γενιές. Αν οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι είχαν επίγνωση του εγκλήματος από το οποίο τους απέτρεψε, θα πρέπει να τον ευγνωμονούν μέχρι σήμερα, γιατί με ποιο δικαίωμα αυτοί οι νεότεροι Ιούδες, ήθελαν να γκρεμίζουν θαυμαστά έργα τέχνης που εξέφραζαν την αγάπη για την πόλη, ολόκληρων μωσαϊκών από πολιτισμούς που πέρασαν από αυτά τα χώματα, λες και μετά απ’ αυτούς θα βασίλευε το χάος και θα εκκενωνόταν μαγικά η πόλη; Σήμερα έχει κοντά στα 4 δισ. πληθυσμό ο πλανήτης και μέχρι το 2030 περιμένουν 8 δισ.! Με το μυαλό που κουβαλάμε πως θα γίνει η διαχείριση αυτού του πληθυσμιακού κατακλυσμού αν ο καθένας κάνει του κεφαλιού του κι ενδιαφέρεται μόνο για τους δικούς του;
Και γιατί λέω δήθεν Ρεθεμνιώτες; Γιατί οι αυθεντικοί Ρεθεμνιώτες ανήκαν σ’ ένα φωτεινό κόσμο πρωτοπορίας. Οι πράξεις τους ακτινοβολούσαν κύρος, ευελιξία, πνευματική οξύτητα, λακωνικότητα απόλυτη προσαρμοστικότητα στις διαχρονικές περιστάσεις κάθε εποχής, όπως ο εικονιζόμενος που μεταμορφώθηκε σε κομάντος όταν χρειάσθηκε να ξεφύγει από τους οπλισμένους μεγαλοεργολάβους της εποχής.
Ρεθεμνιώτες και φίλοι του Ρεθέμνους που παρήγαγαν υπεραξία
• 1. Όταν ήλθαν οι Οθωμανοί να κατακτήσουν την Κρήτη το 1645, το Ρέθυμνο προτίμησε την διπλωματική οδό και συνθηκολόγησε σε 40 μέρες με τους Οθωμανούς απολαμβάνοντας προνόμια χωρίς να θρηνήσει θύματα και ζώντας ειρηνικά μαζί τους μέχρι το 1923 περίπου. Στην είσοδο έξω από τον Οθωμανικό κουλέ Χορέδο της Κοξαρέ, υπήρχε ορθόδοξος χριστιανικός ναός που δείχνει την ανεκτική πολιτική του σουλτάνου και την ειρηνική συμβίωση. Παρόμοιες κατασκευές υπάρχουν στην περιοχή čerkez-Kermen της Γεωργίας, όπου στην είσοδο του askey-Kermen κουλέ μέρους που ανήκε στο Ορθόδοξο πριγκιπάτου της Θεοδωρούς, υπήρχε ορθόδοξο παρεκκλήσι πανομοιότυπο με αυτό στην αγία Δύναμη στην Αργυρούπολη. Σε αντίθεση με το Ρέθυμνο ο Χάνδακας (Ηράκλειο) που δεν συνθηκολόγησε υπέφερε 25ετη πολιορκία θρηνώντας χιλιάδες θύματα.
• Ο πρώτος βασιλιάς των Ελλήνων Όθωνας, διάλεξε πρωθυπουργό του από τα μέρη μας, χωρίς η Κρήτη να ανήκει στα όρια της επικράτειας του κράτους του. Χάρισε στην περιοχή μας την τεράστια κληρονομιά από τον πατέρα του Λουδοβίκο βασιλιά της Βαυαρίας υπέρ της κρητικής επανάστασης στα τέλη του 1800. Συμβούλευε και χρηματοδοτούσε ακόμα και από τον τόπο της αυτοεξορίας του τους Ρεθεμνιώτες πως να πετύχουν την εκδίωξη των Οθωμανών, ώστε να διασωθεί η ομιλία της ελληνικής γλώσσας στα μέρη μας, με το λιγότερο δυνατό κόστος σε απώλεια ζωών. Έτσι ο Τσουδερός ζήτησε από τους Αμαριώτες να μην συνταχθούν με τους Οθωμανούς, μια που οι Αμαριώτες κατάγονται από τους Αγκλαμπίδες της Ανδαλουσίας κλάδου των Αβασσίδων της Ισπανίας, εξ ου και Λαμπινή, Λαμπιώτες, δήμος Λάμπης. Γύρω στα 820 μ.Χ. μια ομάδα με επικεφαλής τον Αμπού Χαφέζ αποβιβάσθηκε και εγκαταστάθηκε στην Κρήτη.
Η μυστηριώδης αγάπη των Βίτελσμπαχ για τα μέρη μας
• 2. Όταν ο και συντοπίτης μας Richard von Coudenhove-Kalergi ίδρυσε περί το 1925 την πρώτη μορφή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι επιχειρηματίες Ρεθεμνιώτες συγγενείς του, του έστειλαν συγχαρητήρια επιστολή, ζητώντας την ένταξη της περιοχής μας στη νέα τάξη πραγμάτων. Ο ίδιος μάλιστα με προσφυγή στο πρωτοδικείο του Παρισιού, διατήρησε τον τίτλο της Κρητοβενετικής του ρίζας από την πλευρά της μητέρας του που ήταν Καλλεργοπούλα. Αυτό δεν σημαίνει ότι μόνο η οικογένεια Καλλέργη έχει το χάρισμα, διότι έγιναν τόσες πολλές επιμιξίες διαχρονικά, ώστε καθ’ ένας από εμάς είναι εν δυνάμει υποψήφιος να γίνει φορέας του χαρισματικού αυτού DNA. Κανείς μας δεν μπορεί να γνωρίζει σε ποιον θα εκδηλωθούν τα χαρίσματα αυτής της παλιάς καταγωγής μας, είναι σαν τη γύρι που ο αέρας μπορεί να την πάει σ’ οποιοδήποτε λουλούδι, ενώ το όνομα παύει να είναι αυστηρά δηλωτικό των γενετικών συνδυασμών του DNA.
• 3. Όταν ζητήθηκε κατάλογος των εβραϊκών οικογενειών του Ρεθύμνου, ο διοικητής αστυνομίας Ρεθέμνους, απάντησε με τηλεγράφημα λέγοντας ότι δεν υπήρχε κανείς εβραίος στην πόλη μας (29/5/09 Παπαστρατής Θρασύβουλος).
• Πράγμα που ήταν και αλήθεια και ψέμα. Ήταν ψέμα γιατί οι Έλληνες, οι Αρμένιοι κλπ. έμποροι από το σουλτανάτο των Ρουμ (Ρωμιοί) της Μαύρης θάλασσας της Γεωργίας, Αρμενίας και του Πόντου που είχαν αναλάβει το διαμετακομιστικό εμπόριο και δραστηριοποιούνταν και στην περιοχή μας δήλωναν εβραίοι λόγω πολιτικής σκοπιμότητας. Ενώ ήταν αλήθεια γιατί στην πραγματικότητα αυτοί οι δήθεν εβραίοι ήταν οπαδοί ίσως κάποιας Sufi ή άλλης μαγικής διαχρονικής και πανταχού παρούσας παγανιστικής θρησκείας σαν αυτή που λατρευόταν στην μινωική Κρήτη, στην Αρχαία Αίγυπτο και στο αρχαίο Θιβέτ που υπερέχει μακράν από τις σύγχρονες γνωστές θρησκείες.
Μειονότητες που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή μας επί Νικηφόρου Φωκά
Η Βυζαντινή αυτοκρατορία υπήρξε, σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας της, κράτος με εξαιρετική ποικιλία εθνοτήτων, λαών και γλωσσών. Σε μία εποχή που δεν είχε ακόμη δημιουργηθεί η έννοια του έθνους κράτους, ούτε τα θεωρητικά ρεύματα που τη γέννησαν, οι ταυτότητες των ανθρώπων ήταν πολύ πιο ρευστές από ό,τι σήμερα. Έτσι, εξίσου ρευστή και θολή ήταν η διαχωριστική γραμμή μεταξύ εντοπίου και ξένου, Ρωμαίου και βαρβάρου. Ο αυτοκράτωρ Νικηφόρος Φωκάς είχε πιθανώς αραβική καταγωγή, πράγμα που δεν τον εμπόδισε να κονιορτοποιήσει πάμπολλες φορές όποια στρατιά του Χαλιφάτου είχε την ατυχία να πέσει εμπρός του, κερδίζοντας την επωνυμία «Ωχρός θάνατος των Σαρακηνών».
Ο Αρμένιος στρατηγός και μετέπειτα αυτοκράτωρ Νικηφόρος Φωκάς σαν διοικητής των ταγμάτων της Μικράς Ασίας ξεκίνησε το 960 την εκστρατεία στην Κρήτη και ο στρατός του που μεγάλο μέρος του παρέμεινε στην Κρήτη, απαρτιζόταν κυρίως από Σλάβους, Αρμένιους, Ρώσους, Τούρκους, Πετσενέγους, Τατάρους, Ούννους, Αλανούς, Χαζάρους και Κουμάνους. Ένας νεαρός μαθητής λυκείου μας (Χαράλαμπος Γ. του Στυλιανού), παρουσίασε μια εργασία την περασμένη εβδομάδα σχετικά με τις φυλές που εγκατέστησε ο Νικηφόρος Φωκάς το 961 στην περιοχή μας. Επικεντρώθηκε στην Χαζάρικη μειονότητα της Μαύρης θάλασσας που πιθανολογείται ότι έχει εγκατασταθεί στα χωριά μας. Κατ’ αρχήν επιτρέψτε μου να συγχαρώ την προοδευτική καθηγήτρια που ενθάρρυνε την πρωτοβουλία του να ερευνήσει σχετικά και να επαναλάβω μια συνέντευξη γεμάτη όχι εθνικισμό αλλά υπερβάλλοντα πατριωτισμό και εξεζητημένη υπερηφάνεια από το youtube περί αυτής της …πολυμήχανης κάστας… μήπως και αποκτήσουμε αθροιστικά συνείδηση και από αυτή την μαγική ρίζα καταγωγής μας, ανάμεσα στις υπόλοιπες.
«Οι Χάζαροι έχουν μια γενετική σύνθεση που είναι μοναδική σε όλο το ανθρώπινο είδος. Κανένα είδος DNA στον κόσμο δεν μοιάζει με το δικό τους σύμφωνα με την επιστημονική έρευνα. Αυτά οι άνθρωποι οι Χάζαροι Khazars είχαν επιλέξει να ασπασθούν τον Ιουδαϊσμό χωρίς να νιώθουν εβραίοι, αλλά το έκαναν, όχι για οποιονδήποτε θρησκευτικό λόγο, αλλά αγκάλιασαν τον Ιουδαϊσμό για λόγους πολιτικοοικονομικής σκοπιμότητας. Οι Ευρωπαίοι Εβραίοι αν δείτε τον κατάλογο των ονομάτων των βραβείων Νόμπελ, για την επιστήμη, για τη λογοτεχνία θα δείτε και τα ονόματά τους… βλέπετε ότι αυτοί είναι άνθρωποι που υπερβαίνουν κατά πολύ την υπόλοιπη ανθρωπότητα όσον αφορά στην πνευματική λαμπρότητα, στα ακαδημαϊκά επιτεύγματα, στην επιστημονική έρευνα.
Βλέπετε ότι αυτοί οι Khazars Χάζαροι που είχαν επιλέξει να γίνουν εβραίοι είχαν επίσης επιλέξει σε μεταγενέστερο χρόνο να γίνουν και Χριστιανοί. Οι Χάζαροι Khazars διείσδυσαν το στρατόπεδο Εβραίων και έπειτα διείσδυσαν το στρατόπεδο του χριστιανισμού… έκαναν μια ισχυρή αυτοκρατορία και όταν το Ισλάμ κυρίευσε την περσική και βυζαντινή αυτοκρατορία, οι Χάζαροι Khazars μπλοκάραν το δρόμο τους προς την Ευρώπη, γιατί το Ισλάμ δεν μπορούσε να τους νικήσει και να εισέλθει απέναντι στην Ευρώπη. Και έτσι έγιναν η πιο ισχυρή στρατιωτική δύναμη στον κόσμο κατά την εποχή εκείνη.
Μετανάστευσαν… στη Ρωσία, στην Ανατολική Ευρώπη και τελικά διέσχισαν τη θάλασσα και εξαπλώθηκαν στην Αμερική. Ήταν στην καρδιά της μεταμόρφωσης της Ευρώπης, από τη σοφία στο σύγχρονο δυτικό πολιτισμό. Ήταν η καρδιά της μπολσεβίκικης επανάστασης στη Ρωσία, η οποία ανέτρεψε τον Χριστιανισμό στη Ρωσία. Ήταν η καρδιά της γαλλικής επανάστασης με συνέπειες στη διάσπαση της χριστιανικής εκκλησίας, ήταν η καρδιά της δημιουργίας του κινήματος του σιωνισμού. Αυτοί οι Χάζαροι Χριστιανοί και Εβραίοι πηγαίνουν τώρα στην ιερή γη της Ιερουσαλήμ, βοηθούμενοι από ένα περίεργο μυστηριώδες εβραϊκό ολοκαύτωμα και μια μέρα θα αποκαλυφθεί ποια ήταν η δική τους συμβολή στο ολοκαύτωμα αυτό.
Ένα σπίτι στην Αρκαδίου 261 διετέλεσε Γαλλική Πρεσβεία, χτίστηκε το 1902 από τον Αλή Βαφή Εφέντη από τα Σελιά και είχε στο υπέρθυρο την επιγραφή «στο όνομα του Αλλάχ». Υπήρχαν 7 διακριτικά διακοσμητικά κυκλικά εξογκώματα, όσες και οι ακτίνες στο κεφάλι του Απόλλωνα στην Κόρινθο και όσα τα αστέρια στην σημαία της Αbhazia και όσες οι ακτίνες στο άγαλμα της Ελευθερίας στη Ν Υόρκη. Το ξυλόγλυπτο στο κέντρο σχηματίζει τα δυο πτηνά που εικονίζονται στην σημαία του πριγκιπάτου της Θεοδωρούς και που φαίνονται στο εραλδικό της οικογένειας Καλλέργη στη Φυλακή Αποκορώνου. Η εσωτερική διακόσμηση στο ταβάνι παραπέμπει στην περσική οικογένεια των Σαφαβιδών. Είναι ένα ερώτημα προς έρευνα, να ερευνηθεί δηλαδή αν οι Καλλέργηδες κατάγονται από το τεκτονικό πριγκιπάτο της Θεοδωρούς στην Αμπχάτζια Γεωργίας.
* Η Ευαγγελία Παναγιωτάκη κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο «Πανεπιστήμιο Μακεδονίας» και στο «Οtto Friedrich Universität Bamberg» της Γερμανίας με θέμα «Εconomics and Politics on Eastern and Southern»