21 °C Rethymno, GR
26/05/2022

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ

Σε εργοτάξιο μετατρέπεται η οδός Μελισσηνού, ξεκινούν οι εργασίες βιοκλιματικής ανάπλασης

Από την οδό Μελισσηνού ξεκινούν οι εργασίες βιοκλιματικής ανάπλασης, με τον εργολάβο να έχει τοποθετήσει τις σχετικές πινακίδες σήμανσης για την εκτέλεση του έργου. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό οι εργασίες θα ξεκινήσουν από το ύψος της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ρεθύμνου, για αυτό και έχει απαγορευτεί η διέλευση οχημάτων από την πλατειά Ηρώων Πολυτεχνείου προς τη Μελισσηνού, η οποία παραμένει ανοιχτή μόνο για φορτοεκφορτώσεις και για πρόσβαση στα δυο παρκινγκ της περιοχής. Από την οδό Αρκαδίου γίνεται κανονικά η κυκλοφορία των οχημάτων προς την Σαλαμίνος μέχρι και την οδό Χιμάρρας, όπου τα αυτοκίνητα καταλήγουν στην οδό Κεφαλογιάννηδων (στον περιφερειακό δρόμο). Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων Άγγελο Μαλά με την τοποθέτηση των σημάνσεων και των απαραίτητων πινακίδων ο εργολάβος θα ξεκινήσει με τα σπασίματα του δρόμου, εφόσον βέβαια οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν. Με βάση τη συνεννόηση που έχει γίνει, το Πάσχα εργολάβος και δήμος θα αποφασίσουν από κοινού και με βάση την πρόοδο των εργασιών.

Το έργο είναι εξαιρετικά σημαντικό για το ιστορικό κέντρο της πόλης, καθώς θα αναβαθμίσει αισθητικά και λειτουργικά την περιοχή.

Παράλληλα όμως χαρακτηρίζεται ένα ιδιαίτερα δύσκολο έργο από τεχνικής φύσεως. Σύμφωνα με τον μέχρι σήμερα προγραμματισμό της υπηρεσίας, η πρώτη φάση του έργου θα διαρκέσει δύο (2) μήνες, οπότε οι προβλεπόμενες εργασίες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τις 30 Απριλίου 2022. Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο έργο έχει προϋπολογισμό 1.114.870,63€ και χρηματοδοτείται από το «Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)».

Όπως επεσήμανε ο δήμαρχος Ρεθύμνης κ. Γιώργης Χ. Μαρινάκης, κατά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης με τον ανάδοχο εργολάβο, πρόκειται για ένα σημαντικό έργο με το οποίο επιδιώκεται η αισθητική αναβάθμιση και η διασφάλιση της λειτουργικότητας της περιοχής, η ενίσχυση της εμπορικής δραστηριότητας και η ποιοτική βελτίωση της καθημερινότητας των περιοίκων και των επισκεπτών.

Ο δήμος Ρεθύμνης διαβεβαιώνει ότι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια, βάσει σχεδιασμού και συνεργασίας με τον ανάδοχο και τους συμπολίτες, να ελαχιστοποιηθεί η όχληση των κατοίκων της περιοχής και η παρεμπόδιση της λειτουργίας των παρακείμενων επιχειρήσεων από τις εκτελούμενες εργασίες.

Οι παρεμβάσεις που θα υλοποιηθούν στην οδό Σαλαμίνος – Μελισσηνού

Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά της νέας ανάπλασης, πρόκειται να γίνουν παρεμβάσεις βελτίωσης αισθητικά και λειτουργικά με τη διαμόρφωση πεζόδρομων, σημεία πρασίνου, διαβάσεις τυφλών και σύγχρονο φωτισμό μεταξύ άλλων.

Αναλυτικά, θα υλοποιηθούν οι παρακάτω παρεμβάσεις:

– Αποξήλωση των υφιστάμενων υλικών επίστρωσης του δρόμου και των πεζοδρομίων (άσφαλτος και τσιμέντο).

– Καθαίρεση μεμονωμένων στοιχείων, όπως μεταλλικά κολωνάκια, πινακίδες, υφιστάμενα φωτιστικά.

– Νέα χάραξη οδοστρώματος κυκλοφορίας οχημάτων πλάτους 3,50 μ.

– Εκσκαφές για τη θεμελίωση των πέτρινων κρασπέδων από γρανίτη στα νέα πεζοδρόμια. Τα κράσπεδα είναι από γκρι γρανίτη διαστάσεων 100x15x30 εκ. με αντιολισθηρή επεξεργασία και κατάλληλη απότμηση στις ράμπες.

– Κατάλληλες επιχωματώσεις κάτω από τα πεζοδρόμια – δρόμο, ώστε να έχουμε τις επιθυμητές τελικές υψομετρικές στάθμες.

– Υποβάσεις με θραυστό υλικό οδοστρωσίας 3Α.

– Μικρή οριζόντια μετατόπιση των φρεατίων υδροσυλλογής, για να προσαρμοστούν στις νέες χαράξεις του δρόμου – πεζοδρομίων.

– Ταπείνωση ή ανύψωση των φρεατίων επίσκεψης αγωγών ώστε να προσαρμοστούν στις τελικές υψομετρικές στάθμες.

– Κατασκευή πλάκας από οπλισμένο σκυρόδεμα C20/25 ως υπόβαση για τον δρόμο.

– Μικροκατασκευές από σκυρόδεμα C20/25 για τη στήριξη των πέτρινων κρασπέδων, την κατασκευή νέων στομίων φρεατίων και για τη θεμελίωση των νέων φωτιστικών και μεταλλικών κολονών πεζοδρομίου.

– Επιστρώσεις του δρόμου με φυσικό κυβόλιθο από πορφυρίτη πελεκητό διαστάσεων 10x10x10 σε αμμοκονίαμα 100γρ. τσιμέντου.

– Διαμόρφωση ρείθρου με κλίση 12% με πλακόστρωση μίας ζώνης με φυσικές πλάκες από πορφυρίτη πελεκητό 15×30 και πάχος 5 cm.

– Δημιουργία διαβάσεων πεζών ανά 55 περίπου μέτρα που ορίζονται με κυβολίθους από λευκό μάρμαρο διαστ. 10x10x5 εκ.

– Επιστρώσεις των νέων πεζοδρομίων με φυσικές πλάκες από πορφυρίτη πελεκητό 10×20 και πάχος 5 cm.

– Επιστρώσεις εγχρώμων τσιμεντόπλακων από σκυρόδεμα που περιέχουν ψυχρά υλικά (coolmaterials) και τσιμέντο φιλικής προς το περιβάλλον τεχνολογίας 10×20 και πάχος 6 cm και κατεργασία τεχνητής παλαίωσης σε επιλεγμένες περιοχές των πεζοδρομίων.

– Τοποθέτηση ανεμπόδιστης πορείας με πλάκες 30×30 γρανίτη με αδρή εγχάρακτη αντιολισθηρή επιφάνεια, ως πλάκες πορείας ή σήμανσης κινδύνου για άτομα με μειωμένη όραση.

– Φωτιστικά σώματα ανά περίπου 15 μ. κυρίως στο βόρειο πεζοδρόμιο και όπου το πλάτος δεν επαρκεί τοποθετούνται αντικριστά στο νότιο. Επιλέγεται τηλεσκοπικός ιστός, παραδοσιακού τύπου, υπέργειου ύψους 4,00 μ. και φωτιστικό σώμα κορυφής ιστού, παραδοσιακού τύπου στεγανό LED 40W.

– Στα νέα δέντρα σχάρες προστασίας τετράγωνες από ελατό (σφαιροειδή) χυτοσίδηρο 900×900ΜΜ Φ450.

– Κατασκευή νέων απλών καθιστικών χωρίς πλάτη από μεταλλικό σκελετό και δοκίδες φυσικής ξυλείας που βιδώνονται στο δάπεδο.

– Κάδοι μικροαπορριμμάτων από χάλυβα, αναρτώμενοι στον φωτιστικό ιστό, ώστε να αποφεύγεται η διάτρηση των πλακών του πεζοδρομίου και σε επιπλέοντα σημεία πέρα από τα απαραίτητα.

Στις αρχαιολογικές υπηρεσίες η μελέτη για την ανάπλαση της πλατείας Τεσσάρων Μαρτύρων

Εν τω μεταξύ στις αρχαιολογικές υπηρεσίες και στο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής έχει αποσταλεί ο φάκελος με τη μελέτη, που αφορά στην ανάπλαση της πλατείας των Τεσσάρων Μαρτύρων, στο κέντρο της πόλης του Ρεθύμνου, έργο που επίσης είναι ενταγμένο στο πρόγραμμα «Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου». Αμέσως μετά τις εγκρίσεις από τις υπηρεσίες, ο φάκελος θα αποσταλεί στο αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης, για την τελική έγκριση.. Ο προϋπολογισμός το έργου ανέρχεται σε 249.545 ευρώ και περιλαμβάνει φωτισμό, καθαιρέσεις, μπετόν, νέο περίπτερο και νέο μάρμαρο.

Μέσα από το έργο αυτό ο δήμος Ρεθύμνου φιλοδοξεί σε περαιτέρω ανάδειξη της πλατείας δημιουργώντας τις προϋποθέσεις και τις προδιαγραφές, που θα την καταστήσουν αφετηρία του ιστορικού κέντρου, σταθμό ενημέρωσης και πληροφόρησης των πολιτών, χώρο ανάπαυσης, ενοποιώντας την ταυτόχρονα με μια διάβαση με το δημοτικό παρκινγκ.

Η μελέτη προβλέπει την ανάδειξη του μνημείου της Μεγάλης Πόρτας και του αγάλματος του Κωστή Γιαμπουδάκη, τη χωροθέτηση πληροφοριακού περιπτέρου για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών, την τοποθέτηση «έξυπνου» αστικού εξοπλισμού, την ενίσχυση του φωτισμού και της φύτευσης, την επέκταση της όδευσης τυφλών.

Αναλυτικότερα στη μελέτη περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων μια διάβαση για να περνάμε από το πράσινο, όπου θα δημιουργηθεί στο σημερινό παρκινγκ, στην Πλατεία Τεσσάρων Μαρτύρων. Η νέα διάβαση, βάσει της μελέτης, οδηγεί ακριβώς στη θέση που είναι ο ανδριάντας του Κωστή Γιαμπουδάκη, ο οποίος αναδεικνύεται, έρχεται στο επίπεδο που είναι το σημερινό πεζοδρόμιο της λεωφόρου Κουντουριώτη. Από εκεί με πλατύσκαλα, που είναι συγχρόνως και καθιστικά ο πεζός μπορεί να οδηγηθεί στη Μεγάλη Πόρτα. Παράλληλα η μελέτη προβλέπει τη δημιουργία ενός μεγάλου διαδρόμου διαγώνιου, που οδηγεί από το ανατολικό κομμάτι της Πλατείας που είναι ο ιερός ναός, στην Μεγάλη Πόρτα. Παράλληλα μέσα από την μελέτη αναδεικνύεται και τακτοποιείται το πράσινο, συμπληρώνονται τα καθιστικά, η πλειοψηφία των οποίων «κοιτάζει» τη Μεγάλη Πόρτα. Τοποθετούνται smart καθιστικά που εντάσσονται στο πρόγραμμα του open mall, που με τη ηλιακή ακτινοβολία μπορεί ο επισκέπτης να φορτίζει το κινητό του. Παράλληλα δημιουργείται καινούργιο πλακόστρωτο εξαρχής, στις αποχρώσεις του γκρι, διάφορες αποχρώσεις του γκρι. Επίσης, η στάση του λεωφορείου μετακινείται προς τα ανατολικά και έρχεται πριν τον ανδριάντα του Γιαμπουδάκη, περίπου εκεί που είναι σήμερα το περίπτερο και δημιουργείται μια μεγάλη εσοχή για το λεωφορείο, ώστε να μην υπάρχει κυκλοφοριακό πρόβλημα όπως σήμερα. Τα περίπτερα παραμένουν σε λειτουργία και μετατοπίζονται σε συγκεκριμένες θέσεις και διαστάσεις, σύμφωνα με την καινούρια κανονιστική. Το κιόσκι ενημέρωσης θα μετατοπιστεί προς την πλευρά των ταξί. Όλα τα δέντρα και οι δεντροστοιχίες παραμένουν στη θέση τους.