21 °C Rethymno, GR
25/05/2022

ΜΕΣΩ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ Η ΕΞΕΥΡΕΣΗ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΝΤΙΤΙΜΟΥ

Σε πλήρη λειτουργία το έξυπνο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης του δήμου Ρεθύμνου

- Η εφαρμογή ParkALot παρέχει άμεση ενημέρωση για τις ελεύθερες θέσεις, δίδει τη δυνατότητα πλοήγησης σε αυτή και την πληρωμή και ανανέωση του χρόνου κατάληψης της ηλεκτρονικά

Τέθηκε σε πλήρη λειτουργία το έξυπνο σύστημα ελεγχομένης στάθμευσης του δήμου Ρεθύμνου, δίδοντας τη δυνατότητα στους οδηγούς μέσα από εφαρμογή που θα πρέπει να κατεβάσουν στο κινητό τους τηλέφωνο, να αναζητήσουν και να κατευθυνθούν σε ελεύθερη θέση στάθμευσης (στη ζώνη της ελεγχομένης), άλλα και στα δημοτικά πάρκινγκ. Μέσα από την εφαρμογή θα μπορούν οι πολίτες να καταβάλλουν το σχετικό αντίτιμο, που προς το παρόν ανέρχεται σε 0,70 λεπτά την ώρα. Η στάθμευση τα πρώτα τριάντα λεπτά όπως και σήμερα είναι δωρεάν. Σε περίπτωση που ένας οδηγός χρειάζεται παραπάνω χρόνο από αυτόν που έχει αρχικά επιλέξει, θα πρέπει να τον αγοράσει μέσω του κινητού του για να παραμείνει στη θέση στάθμευση, σε διαφορετική περίπτωση επιβάλλεται πρόστιμο το οποίο ανέρχεται στα 10 ευρώ.

Το σύστημα αφορά και τους δικαιούχους κάρτας στάθμευσης στη ζώνη της ελεγχόμενης, οι οποίοι οφείλουν κάθε φορά που σταθμεύουν να ενημερώνουν το σύστημα ηλεκτρονικά για τη θέση που έχουν καταλάβει. Στις περιπτώσεις που ένα όχημα δικαιούχου κάρτας στάθμευσης παραμείνει στην ίδια θέση για περισσότερες από 72 ώρες επιβάλλεται πρόστιμο. Ωστόσο όπως ανέφεραν χθες κατά τη διάρκεια της παρουσίασης τους συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης ο δήμαρχος, οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι και ο διευθυντής προγραμματισμού του δήμου για τους πολίτες που δεν έχουν εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες ή δεν διαθέτουν smart κινητό, θα μπορούν να εξυπηρετούνται από τους μεταπωλητές (περίπτερα) στους οποίους έχουν παραχωρηθεί tablet για να εξυπηρετούν τους οδηγούς.

Για τις περιπτώσεις των δικαιούχων ελεγχόμενης στάθμευσης που είτε είναι ηλικιωμένοι είτε δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και δεν δύνανται να ενημερώνουν το σύστημα για την κατάληψη θέσης, τότε θα πρέπει να έχουν τοποθετημένο σε ευδιάκριτο σημείο του αυτοκινήτου τους, το σήμα τους για να μπορούν οι ελεγκτές να πραγματοποιούν τη σχετική ταυτοποίηση.

Όπως εξήγησε χθες κατά την παρουσίαση του συστήματος ο διευθυντής Προγραμματισμού του δήμου Νίκος Βώβος το πρώτο βήμα είναι να κατεβάσουν οι πολίτες την εφαρμογή ParkALot και στη συνέχεια να εγγράφουν μέσω google, facebook η με email. Στη συνέχεια συμπληρώνουν τα στοιχεία και τον αριθμό πινακίδας του ΙΧ τους και συμπληρώνουν αν ανήκουν σε κάποια κατηγορία (μόνιμος κάτοικος (διακιουχος κάρτας), ΑμεΑ . Στη συνέχεια οι οδηγοί μπορούν να δουν από την οθόνη του κινητού τους τις ελεύθερες θέσεις στάθμευσης (πράσινο χρώμα), ενώ με κόκκινο χρώμα απεικονίζονται κατειλημμένες θέσεις. Μέσω της εφαρμογής ο οδηγός μπορεί να κατευθυνθεί στην ελεύθερη θέση μέσω του google maps. Μόλις παρκάρει ο οδηγός οφείλει να καταβάλλει το σχετικό αντίτιμο (ηλεκτρονικά πάντα). Την ίδια στιγμή στο κεντρικό σύστημα της οικονομικής υπηρεσίας με πορτοκαλί χρώμα, φαίνεται στο σύστημα ποιες θέσεις έχουν πληρωθεί και ποιες όχι, άρα δίδουν την πληροφορία στους ελεγκτές για να επιβάλλουν σχετικό πρόστιμο.

Σημειώνεται ότι υπάρχει ένα τηλέφωνο επικοινωνίας helpdesk 2831052279 για τυχόν απορίες ή προβλήματα.

«Είναι ένα πρωτοπόρο και καινοτόμο σύστημα, άρα δεν υπάρχει εμπειρία σε άλλη πόλη για το πως αυτό έχει λειτουργήσει ή πως θα λειτουργήσει. Μεμονωμένες προσπάθειες έχουν γίνει και σε άλλες πόλεις, το ολοκληρωμένο όμως σύστημα από την εξεύρεση θέσης στάθμευσης μέχρι και την τελική πληρωμή του, συμπεριλαμβάνοντας όχι μόνο όσους θέλουν να το χρησιμοποιήσουν επί πληρωμή, αλλά και τις ειδικές κατηγορίες, δεν υπάρχει, είναι το πρώτο στην Ελλάδα. Άρα είμαστε και σε μια φάση δοκιμής, για να δούμε πως θα προχωρήσει όλο αυτό και αυτό επιβράβευσαν και οι ξένοι που μας εξασφάλισαν την πλήρη χρηματοδότηση του έργου. Το σύστημα αυτό στηρίζεται στο γεγονός ότι θα υπάρχει μια εφαρμογή στο κινητό του κάθε οδηγού, μέσω της οποίας θα μπορεί να ενημερώνεται αρχικά, για το που μπορεί να παρκάρει και σε επόμενο βήμα να μπορέσει να την πληρώσει ηλεκτρονικά» εξήγησε ο κ. Βώβος.

 

Η ζώνη της ελεγχόμενης στάθμευσης

Οι θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης είναι 589 και υπάρχουν επιπλέον αισθητήρες για τις θέσεις ΑμεΑ και για τις φορτοεκφορτώσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι 300 είναι δικαιούχοι κάρτας ελεγχόμενης στάθμευσης.

Η ζώνη της ελεγχόμενης στάθμευσης αφορά τις έξης περιοχές:

Βορειοδυτική Γωνία Δημοτικού Κήπου – Ηλιακάκη – Κουμουνδούρου – Μοάτσου – Δημοκρατίας – Ν. Ανδρουλιδάκη – Ζυμβρακάκη – Ασκούτση – Χορτάτζη – Γερακάρη – Πλατεία Τεσσάρων Μαρτύρων – Ηγ. Γαβριήλ – Ηλιακάκη.

Επίσης, στη ζώνη ελεγχόμενης στάθμευσης συμπεριλαμβάνεται ο δημοτικός χώρος στάθμευσης στη συμβολή των οδών Γιαμπουδάκη και Παναγιωτάκη (έναντι Εργατικού Κέντρου) το παρκινγκ της μαρίνας, των δικαστηρίων και της πλατειάς Τεσσάρων Μαρτύρων.

Οι θέσεις που ανήκουν στην ελεγχόμενη στάθμευση, είναι όλες οι νόμιμες διαγραμμισμένες και αριθμημένες θέσεις στάθμευσης εντός της άνω περιοχής, εκτός από τις θέσεις που έχουν άλλη χρήση (φαρμακείου, ΑΜΕΑ, φορτοεκφόρτωσης, ολιγόλεπτης στάσης κ.λπ.).

Χρονική Διάρκεια από 08.00 – 21.00

Δευτέρα έως Σάββατο, εξαιρούνται οι επίσημες τοπικές και εθνικές αργίες και για τις ώρες 08.00 έως 21.00 κάθε ημέρα.

Η στάθμευση για τα πρώτα 30 λεπτά είναι δωρεάν, όμως είναι σημαντικό ότι πρέπει να δηλωθεί – ενημερωθεί στο σύστημα υποχρεωτικά ότι η θέση έχει καταλειφθεί. Σε διαφορετική περίπτωση επιβάλλεται πρόστιμο. Παράλληλα η εφαρμογή ενημερώνει τον οδηγό αν έχει υπερβεί το χρόνο, προκειμένου να προχωρήσει στη σχετική πληρωμή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι οδηγοί πρέπει να παρκάρουν εντός των διαγραμμίσεων της θέσης στάθμευσης, καθώς σε περίπτωση που ένας οδηγός έχει κατέβει δυο θέσεις, τότε ο το σύστημα ενημερώνεται και επιβάλλεται πρόστιμο.

Ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργος Μαρινάκης, τόνισε πως πρόκειται για ένα καινοτόμο και πρωτοποριακό σύστημα, το οποίο εξασφάλισε την ολική χρηματοδότηση του ύψους 430.000 ευρώ από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα που έρχεται να προστεθεί στα εργαλεία του δήμου προς εξυπηρέτηση των κατοίκων, και των επισκεπτών. Στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ο κ. Μαρινάκης τόνισε μεταξύ άλλων: «Είναι ένα σύστημα το οποίο είμαστε υποχρεωμένοι να το λειτουργήσουμε και να φροντίσουμε να επιτύχει. Δεν είναι μια απλή πλατφόρμα, είναι κάτι πολύ καινοτόμο, πολύ πρωτοποριακό, δεν έχει λειτουργήσει σε αυτό το μέγεθος σε καμιά άλλη περιοχή της Ελλάδας, και μάλιστα με αυτές τις τεχνικές δυνατότητες. Επίσης θέλω να πω ότι με συντονισμένες προσπάθειες που καταβάλλαμε, το πρόγραμμα αυτό που ήταν μερικά χρηματοδοτούμενου από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Horizon civitas destinations» εξασφαλίσαμε την ολική χρηματοδότηση του από το πρόγραμμα και το συνολικό κόστος ανέρχεται στο ποσό των 430.000ευρώ. Είναι ένα πρόγραμμα και ένα σύστημα επιδεκτικό νέων προσθηκών και μεγάλων τεχνικών δυνατοτήτων. Θέλουμε μέσα από αυτό σύστημα να πάρουμε την πληροφορία για να καταλήξουμε στην τιμολογιακή μας πολιτική, για αυτό προς το παρόν διατηρήσαμε το 0,70 λεπτά την ώρα, κάτι το οποίο όμως δεν θα μείνει για καιρό έτσι. Δεν θέλουμε να ευνοήσουμε εκείνον που θα δίνει 5 ευρώ και θα καταλαμβάνει 7 ώρες τον δρόμο. θέλουμε να ενθαρρύνουμε αυτόν που θα πάει να κάνει τη δουλειά του και θα φύγει, για αυτό και διατηρούμε το μισάωρο δωρεάν. Επίσης, υπάρχει και κόπτης για τους δικαιούχους κάρτας στάθμευσης που δεν μπορούν να παραμείνουν στη θέση για πάνω από 3 εικοσιτετράωρα. Δυστυχώς έχουμε περιπτώσεις οδηγών που έχουν μετατρέψει το δρόμο σε ιδιωτικό παρκινγκ. Ή βεβαίωση της παράβασης πάει ηλεκτρονικά στην οικονομική υπηρεσία. Το σύστημα θέλει τη συμμετοχή όλων. Επειδή υπάρχει κατηγορία πολιτών που δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία έχουμε και παράλληλο σύστημα, την κλασσική κάρτα από το περίπτερο και επίσης έχουμε και μια διασπορά περίπτερων γύρω από ελεγχόμενη ζώνη που έχουμε διαθέσει ταμπλέτα στα περίπτερα, μέσω των οποίων μπορεί να γίνει η πώληση θέσης. Το θέμα δεν είναι εισπρακτικό. Βοηθάμε κάποιον που αναζητά θέση να παρκάρει. θέλουμε να διευκολύνουμε τους μόνιμους κάτοικους να έχουν δωρεάν θέση στάθμευσης».

Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Άγγελος Μαλάς, τόνισε: «Πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο είναι καινοτόμο σε πανελλήνιο επίπεδο, ένα σύστημα το οποίο με σύγχρονες προδιαγραφές απλοποιεί τη καθημερινότητα των συνδημοτών μας. Έτσι λοιπόν διαμέσου μιας πολύ απλής εφαρμογής θα μπορούμε όχι μόνο να ενημερωνόμαστε για τον αριθμό των ελεύθερων θέσεων σε κάθε δρόμο, αλλά θα μπορούμε απλοϊκά να μας κατευθύνει το κινητό μας να βρίσκουμε τη θέση και να επιλέγουμε πόση ώρα θα σταθμεύουμε με το αντίστοιχο αντίτιμο. Αυτό είναι κάτι πολύ απλό αλλά και ταυτόχρονα καινοτόμο καθώς επιτυγχάνει με απλό τρόπο έναν πολλαπλασιασμό των διατιθέμενων θέσεων προς όφελος των συνδημοτών μας. Θεωρώ ότι είναι ένα σύστημα που θα αποδείξει την έξυπνη σκέψη που είχε κατά τη δημιουργία του. Σε ένα πολύ σύντομο διάστημα θα δούμε τα αποτελέσματα στην κυκλοφορία της πόλης και μαζί με άλλα συστήματα που θα ενεργοποιηθούν, θεωρώ ότι θα επιφέρει ουσιαστική αναβάθμιση στην κυκλοφορία, στη ροή των οχημάτων και αναβάθμιση στην ποιότητα ζωής του κέντρου της πόλης μας. Αυτό που θα πρέπει να τονίσω, είναι ότι ουσιαστικά το σύστημα αυτό σε πρώτη φάση έχει ένα αντίτιμο που είναι 0,70 λεπτά, κάποια στιγμή μπορεί να αναπροσαρμοστεί αλλά αυτό δεν είναι μέτρο εισπρακτικό, αλλά ένα μέτρο βάσει του οποίου θέλουμε να επιτύχουμε την απελευθέρωση όσο το δυνατόν γρηγορότερα των θέσεων, προκειμένου να παρουσιαστεί μεγαλύτερη εναλλαγή προς όφελος περισσότερων κατοίκων. Ο κόσμος το πρώτο διάστημα θα πρέπει να ενημερωθεί, να μπει στη διαδικασία της εφαρμογής και πολύ σύντομα θα καταλάβουμε ότι είναι ένα σύστημα που μας διευκολύνει».

Ο αντιδήμαρχος αρμόδιος για θέματα Πολιτισμού, Ψηφιακού Μετασχηματισμού του δήμου Ρεθύμνης και Κυκλοφοριακών Θεμάτων Θωμάς Κρεβετζάκης σημείωσε πως θα υπάρξουν προβλήματα, τα οποία ωστόσο σε βάθος χρόνου θα ρυθμιστούν: «Εκτιμούμε ότι θα συναντήσουμε προβλήματα όπου έχουν να κάνουν με την εξοικείωση με νέες τεχνολογίες. Ενώ ο δήμος υιοθετεί ένα μεγάλο αριθμό έξυπνων συστημάτων, παρόλα αυτά ο κόσμος δεν είναι εξοικειωμένος. Θα έχουμε ίσως πρόβλημα με όσους πολίτες έχουν μη συμβατά κινητά. Εκεί εμείς δε μπορούμε να υποχρεώσουμε κάποιον να αγοράσει νέο κινητό. Αυτό που προβλέπεται στη κανονιστική, είναι ότι το σύστημα αυτό θα μας μάθει να παρκάρουμε. Υπάρχει ένας λανθασμένος τρόπος με τον οποίο παρκάρουμε, ως αποτέλεσμα να μη διαχειριζόμαστε σωστά το δημόσιο χώρο, δηλαδή είναι αυτοκίνητα που καταλαμβάνουν δύο θέσεις. Αυτό στην κανονιστική προβλέπεται και θα βεβαιώνονται δύο πρόστιμα. Επίσης το κομμάτι της κανονιστικής ρητά προβλέπεται ότι απαγορεύονται τα μηχανάκια στο χώρο της ελεγχόμενης και θα βεβαιώνονται πρόστιμα και η θέση που πρέπει να βρίσκονται είναι στο χώρο της δωρεάν διαμορφωμένων χώρων στάθμευσης για δίκυκλα» είπε και πρόσθεσε ότι: «Σίγουρα ένα μεγάλο πρόβλημα θα δημιουργηθεί τα επόμενα 2 – 3 χρόνια για αυτό θέλουμε να μαζέψουμε τα στατιστικά δεδομένα τους 2-3 μήνες και μετά να πάμε σε επικαιροποίηση λόγω των αναγκαίων αναπλάσεων των ΟΧΕ που το μεγαλύτερο κομμάτι τους αφορά στην ελεγχόμενη στάθμευση, το παρκινγκ των Τεσσάρων μαρτύρων συν το κομμάτι ανέγερσης του νέου αστυνομικού μεγάρου.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια αστάθεια, αλλά η υπηρεσία έχει προβλέψει ότι σε όποιον δρόμο αναπλάθεται θα επανατοποθετούνται οι αισθητήρες.

Η βασική μας στόχευση να βρίσκει κάποιος εύκολα για ένα σύντομο χρονικό διάστημα να εξυπηρετηθεί από θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης».

 

 

 

 

 

 

Εγκαθίσταται απλά και γρήγορα:

  • Εγκαθιστούμε την εφαρμογή ParkALot στο κινητό μας (αναζητήστε την στο google play ή στο app store)

ή σκανάρουμε το αντίστοιχο Qr Code

  • Κάνουμε εγγραφή και είσοδο στο σύστημα (Προσοχή: γράφουμε τον αριθμό της πινακίδας του οχήματός μας με αγγλικούς χαρακτήρες χωρίς κενό μεταξύ γραμμάτων και αριθμών)

  • Επιλέγουμε τη θέση στάθμευσης (με πράσινο χρώμα εμφανίζονται οι ελεύθερες θέσεις και με κόκκινο οι δεσμευμένες)

  • Ενεργοποιούμε τη θέση και πληρώνουμε ηλεκτρονικά.

Αναλυτικές πληροφορίες για την εγκατάσταση του συστήματος προσφέρονται στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Ρεθύμνης : https://www.rethymno.gr/e-services/parking/e-parking.html

και στο βίντεο με οδηγίες βήμα – βήμα, στο κανάλι του Δ.Ρ στο Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=uPqUHi8b7YU

Οφέλη συστήματος :

  • Άμεση ενημέρωση οδηγών, σε πραγματικό χρόνο, για τις διαθέσιμες ελεύθερες θέσεις στάθμευσης.

  • Πλοήγηση μέσα από τον αναλυτικό χάρτη και ακριβείς οδηγίες για άφιξη στη θέση στάθμευσης.

  • Άκοπη, γρήγορη πληρωμή, ηλεκτρονικά

  • Εξυπηρέτηση, αποφυγή ταλαιπωρίας, απώλειας χρόνου και άσκοπη κατανάλωση βενζίνης, κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση.

Εξυπηρέτηση πολιτών που δεν διαθέτουν σύγχρονης τεχνολογίας κινητό τηλέφωνο:

  • Με τον παραδοσιακό τρόπο της προμήθειας κάρτας στάθμευσης από τα περίπτερα.

  • Με τη βοήθεια περιπτέρων που λειτουργούν περιμετρικά της ζώνης ελεγχόμενης, φέρουν την ένδειξη «Repark» κι έχουν εξοπλιστεί από το Δήμο με ειδικά tablets για να εξυπηρετούν τους οδηγούς στην αγορά άυλου χρόνου δέσμευσης θέσης στάθμευσης.

Κόστος στάθμευσης:

Τα πρώτα 30 ‘ (μισάωρο), είναι δωρεάν. Πρέπει όμως οπωσδήποτε ο ιδιοκτήτης οχήματος να δηλώσει στο σύστημα την αναγγελία δέσμευσης του χρόνου, διαφορετικά θα γίνεται χρέωση.

Μόλις συμπληρωθούν τα 25 λεπτά, ειδοποιείται με μνμ στο κινητό του, ο οδηγός του οχήματος για να ελευθερώσει τη θέση. Σε περίπτωση ανανέωσης του χρόνου δέσμευσης της θέσης, χρεώνεται 1,05 λεπτά (για την μιάμιση ώρα δέσμευσης της θέσης) και με 0,70 λεπτά για κάθε επιπλέον ώρα.