18 °C Rethymno, GR
19/05/2022

ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΣΕ ΙΣΧΥ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ

Στα ταμεία του δήμου Ρεθύμνου 400.000 ευρώ από τις δηλώσεις νέων τετραγωνικών μέτρων ακινήτων

Επιπλέον 10.000 τ.μ. προστεθήκαν στα συστήματα του δήμου Ρεθύμνου μετά τη λήξη της παράτασης της ευνοϊκής ρύθμισης του υπουργείου εσωτερικών που έδινε τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να δηλώσουν την πραγματική επιφάνεια των ακίνητων τους, χωρίς αναδρομικές χρεώσεις και χωρίς επιβαρύνσεις με πρόστιμα και προσαυξήσεις για τις χρονικές περιόδους προ του 2020.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο οικονομικών του δήμου Ρεθύμνου, Στέλιο Σπανουδάκη,  στην διάρκεια της παράτασης της ρύθμισης έγιναν 564 αιτήματα δήλωσης τ.μ. στην πλατφόρμα της ΚΕΔΕ  και 120 ακόμα αιτήσεις χειρόγραφες στην οικονομική υπηρεσία του δήμου. Ο αριθμός αυτός δεν είναι μεγάλος, σύμφωνα με τον κ. Σπανουδάκη, αν αναλογιστεί κανείς ότι τον τελευταίο ενάμιση χρόνο στον δήμο Ρεθύμνου έγιναν 12.000 συνολικά αιτήσεις και δηλωθήκαν 300.000 τ.μ., ωστόσο όπως είπε σίγουρα με τη διαδικασία αυτή και ο δήμος έχει σημαντικό όφελος αφού θα προσθέσει στα ταμεία του περί τις 400.000 ευρώ ετησίως και οι δημότες γλίτωσαν πρόστιμα και προσαυξήσεις.

Ωστόσο όπως ξεκαθάρισε παρά το γεγονός ότι το ποσό που θα καταλήγει στα ταμεία του δήμου μπορεί να είναι  μεγάλο,  η επιβολή του τέλους ταφής που για τον πρώτο χρόνο θα κοστίσει στον δήμο Ρεθύμνου 800.000 ευρώ δεν αφήνει περιθώρια για μείωση των δημοτικών τελών τουλάχιστον σε αυτή τη φάση.

«Μέχρι το τέλος του 2021  έγιναν στην πλατφόρμα της ΚΕΔΕ 564 αιτήσεις και περίπου 120 αιτήσεις έγιναν χειρόγραφα στην οικονομική υπηρεσία του δήμου μας. Μέχρι στιγμής έχουν επεξεργαστεί σχεδόν όλα. Εκκρεμούν περί τις 100 αιτήσεις. Τα νέα τετραγωνικά μέτρα που δηλώθηκαν είναι περίπου 10.000. Σε σχέση  με την αρχική ρύθμιση που είχαμε 12.000 αιτήσεις και περίπου 300.000 τ.μ. τώρα είναι πολύ λίγα. Ωστόσο για τον δήμο είναι σημαντικός ο αριθμός αυτός. Την τελευταία διετία με τις ευνοϊκές ρυθμίσεις που είχαν την δυνατότητα να επωφεληθούν οι δημότες ο δήμος είχε επιπλέον έσοδα σε τέλη καθαριότητας και σε δημοτικό φόρο και φυσικά στο ΤΑΠ (τέλος ακίνητης περιουσίας)». ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ο αντιδήμαρχος οικονομικών.

Όπως είπε ο κ. Σπανουδάκης, η κίνηση στην οικονομική υπηρεσία ήταν αυξημένη το τελευταίο διάστημα από πολίτες που ζητούσαν βεβαίωση ΤΑΠ προκειμένου να προχωρήσουν σε συμβολαιογραφικές πράξεις και αρκετοί από αυτούς δήλωσαν επιπλέον τ.μ. για να παραλάβουν τη βεβαίωση που χρειαζόταν.

Πάντως σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο ο δήμος Ρεθύμνου με τους μηχανικούς του πραγματοποιούν ελέγχους για τη διασταύρωση των τ.μ. και βεβαιώνονται τα σχετικά πρόστιμα μετά και τη διασταύρωση των σχετικών στοιχείων μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ.

 

Η επιβολή του τέλους ταφής απορριμμάτων δεν επιτρέπει τη μείωση των δημοτικών τελών

Στα ταμεία του δήμου θα εισρεύσει το ποσό των 400.000 ευρώ, ωστόσο όπως είπε ο αντιδήμαρχος οικονομικών δεν προβλέπεται μείωση των δημοτικών τελών τουλάχιστον άμεσα, καθώς η επιβολή του τέλους ταφής που για τον δήμο Ρεθύμνου ανέρχεται στο 1 εκ. ευρώ ετησίως, δεν το επιτρέπει. «Δυστυχώς το τέλος ταφής «γονάτισε» τον δήμο Ρεθύμνου. Μιλάμε για ένα ποσό της τάξεως του 1 εκ. ευρώ. Ο προϋπολογισμός των ανταποδοτικών είναι έξι εκ. ευρώ και ξαφνικά έγινε επτά εκ. ευρώ. Όσο και να εξοικονομήσεις το ποσό είναι πολύ μεγάλο. Με την προσθήκη των νέων τ.μ. στα ταμεία του δήμου θα εισρεύσουν χρήματα στα ταμεία του δήμου, όμως το τέλος ταφής απορριμμάτων αυξάνεται και αυτό ετησίως οπότε τα οικονομικά δεδομένα δεν επιτρέπουν μια τέτοια προοπτική. Μακάρι να μπορέσουμε του χρόνου να τα διατηρήσουμε σταθερά. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, θα έχουμε αύξηση εσόδων περίπου 400.000 ευρώ, τα έξοδα μόνο για το τέλος ταφής θα είναι περίπου ένα εκ. ευρώ και ελπίζουμε ότι με τη διαχείριση των βιοαποβλήτων θα μειωθούν οι τόνοι που πάνε στο ΧΥΤΑ Αμαρίου και με την αύξηση της ανακύκλωσης θα μειωθούν  τα απορρίμματα προς ταφή, οπότε ίσως, με τη μείωση των απορριμμάτων μειωθεί το τέλος ταφής και μπορέσουμε να εξοικονομήσουμε κάποια χρήματα και να ισοσκελίσουμε λίγο την κατάσταση».

 

Λήγει την Τετάρτη η προθεσμία για τα χρέη της πανδημίας

Εν τω μεταξύ την Τετάρτη λήγει η προθεσμία, για την ένταξη στη ρύθμιση των χρεών της πανδημίας. Πρόκειται για χρέη και τις υποχρεώσεις που ανεστάλησαν την περίοδο της πανδημίας και συγκεκριμένα από το Μάρτιο του 2020 έως και τον Ιούλιο του 2021  Απαραίτητη προϋπόθεση οι 820.000 οφειλέτες να υποβάλουν αίτηση ένταξης στη ρύθμιση μέχρι τις 26 Ιανουαρίου και να πληρώσουν την πρώτη δόση μέχρι το τέλος του ίδιου μήνα. Σε διαφορετική περίπτωση οι οφειλές θα καταστούν ληξιπρόθεσμες και η εφορία θα ξεκινήσει τις διαδικασίες που προβλέπει η φορολογική νομοθεσία και συγκεκριμένα κατασχέσεις και δεσμεύσεις λογαριασμών. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι οφειλέτες μπορούν να επιλέξουν αποπληρωμή σε 36 άτοκες δόσεις ή σε έως 72 δόσεις με επιτόκιο 2,5%. Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης ρύθμισης δεν μπορεί να είναι κατώτερο από 30 ευρώ για ρυθμίσεις οφειλών συνολικού ύψους, συμπεριλαμβανομένων τόκων και προσαυξήσεων, έως 1.000 ευρώ, ή κατώτερο από 50 ευρώ για ρυθμίσεις οφειλών συνολικού ύψους, συμπεριλαμβανομένων τόκων και προσαυξήσεων, άνω των 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής δόσης επιβάλλεται μηνιαία προσαύξηση 5%.

Στη ρύθμιση 36-72 δόσεων υπάγονται οφειλέτες με αρρύθμιστες οφειλές βεβαιωμένες από 1ης Μαρτίου 2020 έως 31 Ιουλίου 2021 και συγκεκριμένα:

– Φυσικά πρόσωπα – επιτηδευματίες πληγέντες λόγω covid.

– Νομικά πρόσωπα – οντότητες πληγέντες – πληγείσες λόγω covid.

– Φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες με αναστολή σύμβασης εργασίας για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021 λόγω covid.

– Φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες που έλαβαν αποζημίωση ειδικού σκοπού με μονομερή δήλωση για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021 λόγω covid.

– Φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες που εντάχθηκαν στον μηχανισμό ενίσχυσης «Συν-Εργασία» για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021.

– Φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες που έλαβαν μειωμένο μίσθωμα για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021 και έχουν αποζημιωθεί κατόπιν ελέγχου των δηλώσεων covid-19.

– Φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες που ήταν εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ οποιοδήποτε διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021.

Στη ρύθμιση υπάγεται υποχρεωτικά το σύνολο των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων οφειλών που έχουν βεβαιωθεί κατά το διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021 και κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης δεν τελούν σε καθεστώς άλλης ρύθμισης, ούτε σε αναστολή είσπραξης. Επειτα από αίτηση του οφειλέτη στη ρύθμιση μπορούν να ενταχθούν:

α) Οφειλές ή δόσεις οφειλών, βεβαιωμένες κατά το χρονικό διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021, που κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης είναι μη ληξιπρόθεσμες και δεν τελούν σε καθεστώς άλλης ρύθμισης.

β) Οφειλές βεβαιωμένες κατά το χρονικό διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021, που κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης είναι ληξιπρόθεσμες, τελούν σε αναστολή είσπραξης και δεν τελούν σε καθεστώς άλλης ρύθμισης.

Επιπλέον εντάσσονται στη ρύθμιση, κατόπιν επιλογής του οφειλέτη, ανεξαρτήτως των ανωτέρω κριτηρίων και της ημερομηνίας βεβαίωσής τους, οφειλές που δεν τελούν σε καθεστώς ρύθμισης και για τις οποίες έχει χορηγηθεί αναστολή είσπραξης ή/και παράταση καταβολής.

 

Καταβολή δόσεων

Η αίτηση για υπαγωγή στη ρύθμιση ηλεκτρονικά μέχρι και τις 26.1.2022 ενεργοποιείται με την εμπρόθεσμη εξόφληση της πρώτης δόσης. Σημειώνεται ότι η υπαγωγή του οφειλέτη στη ρύθμιση πραγματοποιείται με την καταβολή της πρώτης δόσης, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τις τρεις εργάσιμες ημέρες από την ημερομηνία αίτησης υπαγωγής και σε κάθε περίπτωση καταβάλλεται μέχρι και τις 31.1.2022. Οι επόμενες δόσεις της ρύθμισης καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επομένων μηνών. Εφόσον δεν εξοφληθεί η πρώτη δόση εντός της αποκλειστικής προθεσμίας των τριών εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ένταξης στη ρύθμιση, ο αιτών πρέπει να υποβάλει νέα αίτηση προκειμένου να ρυθμίσει τις οφειλές του.

Εξαιρετικά για τις περιπτώσεις που υφίσταται αδυναμία ηλεκτρονικής αίτησης, αυτή μπορεί να υποβληθεί είτε αυτοπρόσωπα είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στην Υπηρεσία της Φορολογικής Διοίκησης. Στην περίπτωση υποβολής της αίτησης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θα πρέπει να συμπληρωθεί και η σχετική υπεύθυνη δήλωση που είναι διαθέσιμη στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη Gov.gr. Επισημαίνεται ότι μετά τη συμπλήρωση του ως άνω κειμένου στη φόρμα της υπεύθυνης δήλωσης που είναι διαθέσιμη στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη Gov.gr απαιτείται και η αποστολή της συμπληρωμένης αίτησης – υπεύθυνης δήλωσης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην αρμόδια ΔΟΥ ή στο ελεγκτικό κέντρο.

Ο τελικός αριθμός των δόσεων καθορίζεται βάσει της αίτησης του οφειλέτη και του κατά περίπτωση ελάχιστου ποσού μηνιαίας δόσης. Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης ρύθμισης δεν μπορεί να είναι κατώτερο από 30 ευρώ για ρυθμίσεις οφειλών συνολικού ύψους, συμπεριλαμβανομένων τόκων και προσαυξήσεων, έως 1.000 ευρώ, ή κατώτερο από 50 ευρώ για ρυθμίσεις οφειλών συνολικού ύψους, συμπεριλαμβανομένων τόκων και προσαυξήσεων, άνω των 1.000 ευρώ. Οι οφειλέτες μπορούν να επιλέξουν αποπληρωμή σε 36 άτοκες δόσεις ή σε έως 72 δόσεις με επιτόκιο 2,5%.