Μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να ολοκληρωθεί το πόρισμα των ορκωτών λογιστών που «ξεσκονίζουν» τα οικονομικά της Cretan Lines. Σύμφωνα με πληροφορίες, η επεξεργασία των στοιχείων βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο και γύρω στις 20 Φεβρουαρίου, τα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου του Ναυτιλιακού Συνεταιρισμού, που ζήτησαν την πραγματοποίηση ελέγχου μετά την κακοδιαχείριση που διαπιστώθηκε, πρόκειται να ενημερωθούν για το ακριβές περιεχόμενο του πορίσματος.
Ένα πόρισμα που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον από τους περίπου τρεις χιλιάδες μετόχους της εταιρείας «Κρητικές Θαλάσσιες Γραμμές», στις τάξεις των οποίων κυριαρχεί προβληματισμός και απογοήτευση εξαιτίας των υπέρογκων οικονομικών υποχρεώσεων που δημιουργήθηκαν, λόγω των χειρισμών που έκαναν πρώην και νυν μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, πριν και μετά τη δρομολόγηση του πλοίου «ΕΛΛΗ Τ.». Η επίσημη ανάγνωση του πορίσματος των ορκωτών ελεγκτών πρόκειται να γίνει στην έκτακτη Γενική Συνέλευση του συνεταιρισμού, στις 10 Μαρτίου.
Εν τω μεταξύ, το τεράστιο οικονομικό άνοιγμα της Cretan Lines πρόκειται να αποτυπωθεί στα στοιχεία του ισολογισμού χρήσης έτους 2012, καθώς από το ρεπορτάζ προκύπτει ότι η οικονομική ζημία ανέρχεται στο ποσό των 4 εκατομμυρίων ευρώ. Αν και ο πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου του συνεταιρισμού επισημαίνει ότι η διαδικασία της σύνταξης του ισολογισμού, της περιόδου 1/1/2012 έως 31/12/2012 βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης και ότι το οικονομικό άνοιγμα προσεγγίζει περίπου τα 2 εκατ. ευρώ, οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι τα χρέη «πνίγουν» την Cretan Lines, αφού οι οφειλές είναι διπλάσιες.
Συγκεκριμένα οφείλονται μεγάλα ποσά στο προσωπικό που εργάστηκε στο πλοίο, στα ασφαλιστικά ταμεία (ΙΚΑ, ΝΑΤ) στο Δημόσιο (ΦΠΑ), στη ΔΕΗ, στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, σε διάφορους προμηθευτές, στα καύσιμα και βεβαίως στην Εθνική Τράπεζα, όπου η Cretan Lines έχει σταματήσει να πληρώνει τις δόσεις που προβλέπονται με βάση το ναυλοσύμφωνο, που έχει συναφθεί με τον πλοιοκτήτη.
Το περιεχόμενο του ισολογισμού όπως και του πορίσματος των ορκωτών ελεγκτών θα παρουσιαστούν επίσημα στη Γενική Συνέλευση του συνεταιρισμού, όπου αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο.
Το μεγάλο ερωτηματικό είναι τι συμβαίνει με την επισκευή της βλάβης στην κύρια μηχανή του πλοίου ΕΛΛΗ Τ., καθώς κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει σε ποια ακριβώς φάση βρίσκεται. Έχει ξεκινήσει η επισκευή, έχει σταματήσει, πόσο διάστημα απαιτείται ακόμα για να αποκατασταθεί η ζημιά; Παρότι το προεδρείο του Διοικητικού Συμβουλίου της Cretan Lines, κατά περιόδους, εμφανίζεται καθησυχαστικό αναφορικά με το συγκεκριμένο ζήτημα, και μάλιστα αναφέρεται σε πιθανές ημερομηνίες επαναδρομολόγησης του πλοίου, η γαλλική ασφαλιστική εταιρεία δεν έχει εγκρίνει μέχρι στιγμής το κονδύλι που απαιτείται για την επισκευή της μηχανής, επομένως η αποζημίωση και κατά συνέπεια η αποκατάσταση του προβλήματος βρίσκονται στον «αέρα».
Να σημειωθεί, πάντως, ότι ακόμα και αν βρεθεί τελικά η λύση για την αποκατάσταση της μηχανικής βλάβης, το ζητούμενο είναι πως θα επαναδρομολογηθεί το πλοίο, καθώς προκειμένου να μπορέσει να υλοποιηθεί οποιαδήποτε απόπειρα επιστροφής του ΕΛΛΗ Τ. στη γραμμή Ρέθυμνο-Πειραιάς, προϋπόθεση είναι η εξόφληση μεγάλου μέρους των χρεών της Cretan Lines προς το Δημόσιο και η εξασφάλιση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας. Ο συνεταιρισμός έχει μεγάλες οφειλές προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία και κατά πληροφορίες, απαιτείται ποσό της τάξεως των 300.000 ευρώ αποκλειστικά και μόνο για να μπορέσει η Cretan Lines να υποβάλει αίτηση ρύθμισης των χρεών της.